karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گاهی دوست داریم همه ی مشکلات و مسائل روزمره را کنار بگذاریم و بار سفر ببندیم و برویم ...

دور شویم تا جایی که می شود تکرارها را پشت سر نهیم و فقط برویم ...

اما کجا؟ آیا جایی هست که میهمان نواز ما باشد؟

این افکاریست که گاه گاه به ذهن هر کسی ممکن است خطور کند. می خواهیم اینجا مقاصدی را معرفی کنیم که همیشه با آغوشی باز از مسافران استقبال می کنند. هر یک از این شهر ها ویژگی های خاص خودشان را دارند که یک تازه وارد را به خود جذب می کند و اوقاتی خوش را برایش فراهم می آورد.

بعضی اوقات دوست داریم شهر مورد نظرمان ساکت، مدرن، پاکیزه، زیبا، پر از تکنولوژی و از این قبیل ویژگی ها را داشته باشد، اما یکی از نکاتی که می تواند در یک سفر خوش به شهری که تا به حال نرفته ایم تاثیر زیادی داشته باشد این است که؛ آسان بتوانیم هرجایی که می خواهیم برویم همه چیز مهیا باشد، تمیز و خلوت باشد و به طور کلی شهر میزبان خوبی برایمان شود.

امروز کارناوال می خواهد به شهر هایی سر بزند که به دلیل خصوصیات خوبشان همیشه با مسافران مهربان هستند. اما چگونه توانسته اند میزبانان خوبی باشند ؟

این سوالی است که در ادامه با آشنایی با #دوستانه ترین شهرهای دنیا، پاسخ خواهیم داد.

با کارناوال همراه باشید.

برلینگتون

1 ) چارستون | آمریکا

چارستون در ایالت کارولینا ی آمریکا واقع شده است. شهری بسیار دوست داشتنی که به راحتی می توان در آن از صبح تا غروب پیاده روی کرد. این شهر زیبا مکان مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران حرفه ای دنیا می باشد. چارستون در حقیقت شهرستانی دوست داشتنی است که مردمانش رفتاری بسیار گرم و صمیمانه دارند.

همه چیز در چارستون طوری طراحی و ساخته شده اند که گردشگران راحت و امن باشند و به راحتی هرچه می خواهند در اختیارشان قرار بگیرد، با این که منطقه بافتی شهرستانی دارد اما به سرعت در حال رشد و مورد علاقه ی توریستان است.

چارستون

2 ) سیدنی | استرالیا

مسافران سیدنی اغلب عقیده دارند که هیچ شهری در جهان نمی تواند با اینجا رقابت کند. سیدنی شهری ساحلی با مناظر فوق الهاده است که سال گذشته ( 2015 ) به عنوان برترین شهر جهان برگذیده شد.

مردمان استرالیا آن قدر مهربان و میهمان نوازند که اگر در گوشه ای گردگشری را ببینند که دچار مشکل شده است حتما توقف کرده و به او کمک می کنند و تا حل شدن مشکل او را تنها نمی گذارند، حتی اگر از آن ها درباره ی بهترین هتل و مناطق گردشگری سوال کنید بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه می دهند.

علاوه بر میهمان نوازی ساکنان سیدنی چهره هایی شاداب دارند که بر زیبایی شهر افزوده و سیدنی را به محلی تبدیل کرده که بسیاری آرزو دارند در آن زندگی کنند.

سیدنی

3 ) دوبلین | ایرلند

دوبلین محلی است که مردمانش آن را به شهری دوست داشتنی تبدیل کرده اند؛ همه ی مناطق شهر پر است از گردشگران و مردمان محلی که با هم در رستوران ها غذا می خورند و گویا همه دور هم جمع شدند تا زندگی را جشن بگیرند.

بارها از توریستان دوبلین شنیده ایم که تا به حال جایی نرفته اند که چنین رستوران ها و نوشیدنی های خاصی سرو کند و مردمانی به این خونگرمی داشته باشند. ایرلندی ها همیشه دوستدار تفریح و سرگرمی هستند و همیشه با لبخند با شما صحبت می کنند. اگر علاقمند هستید با آداب مردمان مناطق مختلف دنیا آشنا شوید دوبیلن بهترین منطقه می باشد و ساکنان این محل حتی بهتر از کتاب ها به شما را راهنمایی می کنند.

عشق و محبت تنها چیزی است که ایرند را ویژه کرده، برخی عقیده دارند این مردمان خوش رفتارترین افراد دنیا هستند.

دوبلین

4 ) کویینزتاون | نیوزیلند

کویینزتاون  منطقه ای است در جنوب جزیره ی نیوزیلند. این مکان بهترین جا برای انجام ورزش های آبی و ماجراجویی می باشد. کویینزتاون هر ساله هزاران توریست را در فصل ها ی اسکی یا شنا به سوی خود می کشاند.

زیبایی طبیعی این منطقه وصف نشدنی است و به طرز عجیبی امکاناتی را فراهم کرده که گردشگران کاملا احساس راحتی می کنند. علاوه بر همه ی اینها کویینزتاون مردمانی مهربان دارد؛ مثلا یک روز راننده ای مجبور شد برای این که گردشگر خانمی را به به هتلش که چند قدم با محل اولیه فاصله داشت، برساند ساعت ها ترافیک سنگین را تحمل کند، آن هم در شب سال نو، اما اصلا شکایتی نکرد و با لبخند به مسافرش سال نو را تبریک گفت.

کوئین تون

5 ) پارک سیتی | یوتا

پارک شهر محلی کوهستانی در یوتا است که در فصل زمستان به عنوان بهترین و دوستانه ترین مکان شناخته شده است، بخصوص در فصل زمستان گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

توریستان هنگامی که به پارک شهر وارد می شوند با یک میهمان نوازی گرم و صمیمانه ای رو به رو می شوند که بی نظیر است، برای مثال به توریستان شیرینی و کوکی تعارف می کنند و برایشان از داستان های جالب و شنیدنی تعریف می کنند.

پارک سیتی

6 ) گالوی | ایرلند

تنها با یک نظر نگاه کردن به شهر گالوی به این نکته پی می برید که نمی توان این مکان را دوست نداشت. علاوه بر زیبایی، موسیقی و خوانندگانی با صداهای مسحور کننده از جذابیت های این شهر ایرلند  به حساب می آید. اگر در شهر گشت و گذار کنید بارها و بارها نوازندگان را می بینید که به صورت زنده با سازهای زیبایشان می نوازند و آواز می خوانند.

موسیقی و غذاهای خیابانی از بارزترین خصوصیات گالوی می باشند و به جرات می توان گفت مردمانی بسیار میهمان نواز دارد و با موزیک هایشان فریاد می زنند که دوستدار گردشگران هستند.

گالوی

7 ) ساوانا | گرجستان

باید در یک کلام ساوانا را توصیف کرد؛ مکانی زیبا با مردمانی مهیمان نواز. مردمان این منطقه کمی پرحرف اما سرگرم کننده و دوست داشتنی هستند که همیشه لبخند بر لب دارند.

ساوانا شهرستانی است که می توان بدون دغدقه و با آرامش در آن به پیاده روی و گردش پرداخت. برخی عقیده دارند در پشت این آرامش و امنیت شاید خطراتی هم باشد زیرا ساوانا در مرحله ای است که دچار شکاف فرهنگی شده است، اما این تنها یک نظریه می باشد. جالب است بدانید  در نمای این شهر عناصر صلح آمیز زیادی استفاده شده است.

ساوانا

8 ) کراکوف | لهستان 

اگر حتی یک بار به کراکوف سفر کنید دفعات آینده حتما بسیار مشتاق تر به این شهر باز می گردید شهری پر تکاپو و جالب از نظر فرهنگ، هنر و تاریخ که دارای ساختمان هایی با معماری های شگرف است. پیاده رو های زیبا سراسر این شهر کشیده شده اند و می توان ساعت ها در کنار رودخانه ی ویسلا قدم زد و لذت برد.

کراکوف شهری زبانزد از نظر تاریخ مهم و پیچیده اش می باشد که تاریخ کهن اروپا را حفظ کرده است. در این شهر همه ی ساکنان با مهربانی از گردشگران استقبال می کنند.

کراکوف

9 ) بروژ | بلژیک

بروژ شهری است شبیه افسانه ها، زیبا با مناظری دیدنی و سحر آمیز، صحنه های جالبی را می توان در این شهر دید؛ قایق ها در حال عبور در کانال ها، زنانی که در حال بافت تور هستند، مردانی که در گوشه و کنار داستان قهرمانی ها و تاریخشان را بازگو می کنند، مغازه دارانی خندان، کافه هایی با شکلات و قهوه ی داغ همه و همه در کنار هم تصویری از بروژ را می سازند.

بروژ بلژیک می تواند کاملا سبک اروپای قدیم را به گردشگران نشان دهد.

بروژ بلژیک

10 ) نشویل | آمریکا

شهرستان نشویل در ایالت تنسی آمریکا شهر موسیقی و ساز و آواز است. در جای جایش در کوچه و خیابان گیتار می نوازند، موسیقی با زندگی مردمان این منطقه عجین شده و بخش بزرگی از کارهای روزانه ی آن هاست .

رستوران هایی با غذاهای لذیذ و مردمانی میهمان نواز ماندن در نشویل را آسان می کنند. از دیگر ویژگی های خوب این شهر اقامت گاه های مقرون به صرفه ی آن می باشد که امکانات خوبی هم دارند. اغلب افرادی که برای تعطیلات به نشویل می روند دیگر دوست ندارند بازگردند.

نشویا آن قدر شهر جالبی است که رقابت با آن سخت است.

نشویل

11 ) ادینبورگ | اسکاتلند 

در ادینبورگ معماری کهن و مدرن باهم تلفیق شده اند و انرژی فوق العاده ای در آن در جریان است، جشنواره های بزرگ و گوناگونی در این شهر برپا می شود و پر است از کافه و رستوران هایی که دکورهایی نامتعارف و جالب دارند .

مردمان ساکن در ادینبورگ بسیار میهمان نواز هستند و اگر حادثه ای برای گردشگران رخ دهد حتما تا جایی که می توانند به او کمک می کنند و حتی محل اقامت هم برای توریستان فراهم می نمایند.

ادینبورگ اسکاتلند

12 ) آستین | آمریکا

شهرستان آستین در تگزاس ایالت متحده ی آمریکا می باشد. این مکان محلی است پر از سرگرمی های عجیب و غریب؛ شهری که در عین تفریح و سرگرمی های زیادش گاهی هم آرامش در خود پنهان کرده است. 

هتل دیریسکیل ( Driskill Hotel ) خود یکی از جذابیت های تگزاس است.

 در تمام اوقات روز انواع سیاستمداران، بازیگرن و اشخاص مهم در آن رفت و آمد دارند، موسیقی در این شهر هم خودنمایی می کند، در جای جای آستین نوای گیتار به گوش می رسد.

آستین

13 ) سانتافه | آمریکا

سانتافه شهر شگفت انگیز و دوست داشتنی است و مردمانش فرهنگ و هنجارهای جالبی دارند. این شهر پر از بنا و مناظری است که معنویت و مذهب در آن ها موج می زند.

در مجموع نیو مکزیکو که شهرستان سانتافه در آن قرار گرفته فضایی صمیمانه و دوست داشتنی دارد، مرکز سانتافه میدانی زیبا دارد و در اطراف آن پر است از رستوران هایی با غذاهای خوشمزه و لذیذ.

سانتافه مانند یک آهن ربا دل های توریستان را می رباید.

سانتافه

14 ) اشویل | آمریکا

اشویل در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا قرار دارد، گردشگرانی که به این شهرستان رفته اند می گویند که عاشق آن هستند.

در این شهر رستوران های فراوان با غذاهای عالی، گالری های هنری، تئاترهای بزرگ وجود دارند که هرکدام بسیار جذاب اند.  رودخانه ی خروشانی که از میان این شهر می گذرد بر زیبایی مناظر کوهستانی اطراف افزوده است.

مردمان اشویل بسیار میهمان نواز هستند و با لبخند صحبت می کنند.

اشویل

15 ) اوکلند | نیوزیلند

این شهر بیشتر با کیوی های خوشمزه اش معروف است اما شهر اوکلند از نظر نظافت و زیبایی بی نظیر می باشد. بهترین مکان برای استراحت و تفریحات آرام.

به راحتی می توانید با کمی پیاده روی به هر چیزی که احتیاج دارید برسید و نیازهایتان را بر طرف کنید.

اوکلند پر است از آسمان خراش و ساختمان های بلند اما ساکنانی دارد بسیار مهربان برای مثال اگر از یک راننده اتوبوس هم کمک بخواهید اگر بتواند با اتوبوسش شما را به مقصد می رساند.

اوکلند

16 ) ریکیاویک | ایسلند

ریکیاویک شهری است حدودا در مرکز ایسلند با سواحلی زیبا و مردمانی میهمان نواز. این منطقه میزبان گردشگرانی است که از نقاط مختلف آمریکا و اروپا به این ناحیه می آید و گاه همه ی اقیانوس اطلس را پشت سر می گذارند تا به ریکیاویک برسند و همه به این علت است که این شهر پتانسیل بالایی از نظر گردشگری دارد.

ایسلند بسیار زیباست و مردمانی مهربان، سخت کوش و با رفتاری دوستانه دارد. در این شهرستان می توان با آرامش پیاده روی کرد و قدم زد بدون این که نگران امنیت بود.

به طور کلی اگز به دنبال شهری تمیز، امن و خوش منظره می گردید ریکیاویک مکانی عالی برایتان می باشد. بدون شک شهری که زادگاه اسبان کوچک و بامزه است نمی تواند محلی بد باشد.

ریکیاویک

17 ) ویلینگتون | نیوزیلند

ویلینگتون شهری است که زیبایی هایش چشمان هر کسی را محو تماشا می کند. این شهرستان اسکله های زیبایی دارد که شور و نشاط در آن ها موج می زند. 

مردمان این منطقه بسیار خون گرم و مهربان هستند و ریشه ی آن ها به فرهنگ مائوری می رسد.

ویلینگتون

18 ) جکسون | آمریکا

شهرستان جکسون در ایالت وایومینگ آمریکا واقع شده است، شهری پر از جنب و جوش با جمعیتی جوان که اغلب شب زنده دار هستند.

جشنواره های موسیقی و رقص و آواز در جکسون همواره برپا می شود و گردشگران از سراسر جهان به این منطقه می آیند تا از زیبایی هایش لذت ببرند و کمی با جوانان قایق سواری نمایند و سرگرم شوند، مردمانی میهمان نواز و مهربان که از گردشگران استقبال گرمی می کنند.

جکسون

19 ) نیواورلئان | آمریکا

نیواورلئان تنها شهری است که گردشگران فقط به خاطر رفتار و منش مردمانش به آن مسافرت می کنند. مردمان این شهر پر از شور و انرژی هستند و همیشه به فکر شادی و سرگرمی می باشد و همین روحیه ی آن ها است که جذابشان کرد .

با سفر به این شهر احساسات نو و فوق العاده ای را تجربه می کنید که تا به حال نداشته اید.

نیواورلئان

20 ) برلینگتون | آمریکا

برلینگتون در ایالت ورمانت آمریکا قرار دارد. این شهر مکانی است که در زمستان و تابستان و در همه ی فصول گردشگران به آن می روند. البته یکی از دلایل اصل سفر آن ها وجود کالج های متعدد می باشد. در این شهر مردم یک شعار دارند فقط این که بگذر و اجازه بده زندگی سپری شود.

در فصل هایی که دانشگاه ها باز است برای شادی و نشاط و تحصیل به این ناحیه می آیند و در زمستان برای رستوران و غذاهای با کیفیت و خوش طعمش.

از دیگر تفریحاتی که در برلینگتون طرفدار زیادی دارد دوچرخه سواری در ساحل های خوش آب و هوایش می باشد که حتما یک تازه وارد آن را امتحان می کند. ساکنان برلینگتون بسیار میهمان نواز و خوش رفتار هستند.

برلینگتون

سخن آخر

امیدواریم توانسته باشیم شهرها و شهرستان هایی را معرفی کنیم که باب میلتان باشد .

اگر به این شهر ها سفر کرده اید تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید .

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رامين

خوب بود نام تبريز ايران نيز به اين ليست اضافه ميشد هم شهر قشنگ و تميزي هست و هم مردمش بافرهنگ و خوش برخورد

زهرا میرزایی

سلام دوست کارناوالی این مطلب برگرفته از فهرستی می باشد که هر سال به صورت جهانی اعلام می گردد و کارناوال نقشی در انتخاب آن ها نداشته است. تبریز و دیگر شهرهای ایران بسیار میهمان نواز هستند و ما به این امر واقف هستیم، در مطالب دیگر سعی در بهتر شناساندن ایران داریم. با تشکر از این که دیدگاهتان را با ما در میان گذاشتید.

کریم

من هم تا چند وقت پیش فکر میکردم تبریز یکی از مهمان نوازترین شهرهای ایرانه...اما........... به نظر من قزوین واقعا هم زیباست و هم مهمان نوازن مردمانش.

21 شهریور 1395

20 شهریور 1395

انتشار:20 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ایرانی

چرا اسمی از ایران و شهرهای ایران نیامده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی در میهمان نواز بودن مردم عزیز کشورمان تردیدی نیست، اما این مطلب بر گرفته از فهرستی است که هر ساله به صورت جهانی اعلام می گردد و سایت کارناوال در انتخاب این شهرها دخیل نمی باشد. با تشکر از این که دیدگاهتان را با ما درمیان گذاشتید.

ایرانی

سلام و سپاس منظور ما هم سایت بسیار عالی کارناوال نبود همان منابعی که دنیا را گشته اند و اسم چندین شهر از کشورهای مختلف را آورده اند آیا ایران را دیده اند؟

21 شهریور 1395

20 شهریور 1395

ALI

نیست که مردم عزیز ما خیلی با فرهنگن یادشون رفته یادی هم از ایران بکنن

04 مهر 1395

انتشار:20 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.