karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ورود به هر کشور خارجی، بایدها و نبایدهای خاص خودش را به همراه دارد. این قوانین اغلب در راستای منافع کشور مورد نظر و برای تأمین امنیت مالی، جانی و حتی روانی شهروندان و ساکنین هر کشور می باشد. البته هر کشور بسته به شرایط خود، قوانینی را تعیین می کند که ممکن است تاریخچه ای طول و دراز داشته باشد و بر اساس فرهنگ منطقه باشد و در میان مردمان خودش بسیار جا افتاده باشد. گاه می شود در کشوری با قانونی رو به رو می شوی که روحت هم از آن خبر ندارد و این ندانستن بدجوری برای تان گران تمام می شود. گاه می شود سر یک قرص کدئین که در ایران به سادگی تهیه می کنید، با مشکل قانونی برخورد کنید و تمام برنامه های تان برای یک سفر و خوش گذرانی تمام عیار، برای ساعاتی از جلوی چشمان تان ناپدید شود. یا حتی سر ورود یک جور کالای خاص که برای شما بسیار دم دستی و همیشگی است، چند ساعتی از سفرتان را از دست بدهید.

همه این ها از جمله قوانین فرودگاهی هر کشور محسوب می شوند. کارناوال برای آن که در سفر هوایی و خارجی خود به مشکل بر نخورید، قوانین فرودگاهی چند کشور پربازدید و پرطرفدار در میان ایرانیان را برای شما به طور کامل بازگو می کند.

همراه ما باشید و پیش از سفر و هر جور غافل گیری ناخوشایند، از قوانین کشور گرجستان مطلع شوید.

قوانین فرودگاهی گرجستان

اطلاعات ضروری درباره گرجستان

پیش از سفر به گرجستان، دانستن اطلاعات زیر بسیار کارآمد خواهد بود:

پایتخت کشور گرجستان:

تفلیس

واحد پول و ارز مبادلاتی:

لاری یا (GEL) | هر 1 لاری گرجستان (16,550 تومان)

زمان محلی: 

GMT + 3

کد تلفن:

 995+

روزهای کاری بانک ها:

تمام هفته به جز شنبه و یک شنبه 

گرجستان

مقررات واردات و صادرات گرجستان

در هنگام ورود به خاک گرجستان، رعایت موارد زیر در میان وسایل خود ضروری است. این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) گرفته شده اند:

الف) اشیایی که ورودشان با تبصره همراه است:

1) 400 نخ سیگار

2) وسایل شخصی و غیر تجاری تا وزن 100 کیلوگرم

ب) اشیای ممنوعه برای خروج از گرجستان

 1) تنها در صورتی می توانید صنایع دستی و هنری گرجستان را از مرزهای این کشور خارج کنید که اجازه وزارت فرهنگ را به همراه عکسشان داشته باشید.

2) برای خروج ارز محلی (لاری) هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما در مورد ارز خارجی داستان فرق می کند و تنها تا 500 دلار می توانید از گرجستان خارج کنید.

چند نکته:

  • برای ورود هر نوع ارز به کشور گرجستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • خوب است بدانید که اگر وسایل شخصی و غیر تجاری شما بیش از 20 کیلوگرم باشند، باید به ازای هر یک کیلوگرم، مبلغ 1 لاری گرجستان (16,550 تومان)  مالیات پرداخت کنید. 

مالیات فرودگاهی:

برای خروج از کشور گرجستان،  احتیاج به پرداخت مالیات ندارید. 

قوانین درباره حیوانات خانگی:

اگر در هنگام سفر به گرجستان با خودتان گربه و یا سگ همراه دارید، فراموش نکنید که باید گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی خود را نیز داشته باشید. 

اگر حیوان خانگی شما همراه کشتی به گرجستان فرستاده می شود، باید فاکتور خود را ارائه بدهید.

قوانین فرودگاهی گرجستان

موارد ممنوعه در ساک های دستی

در پروازها می توانید ساک و یا کیفی دستی را با خود به درون هواپیما ببرید، اما برای محتویات این کیف ها نیز محدودیت هایی وجود دارد.

محدودیت مایعات

در این جا به آخرین شرایطی که برای وجود مایعات در کیف ها وجود دارد اشاره شده که در فرودگاه بین المللی تفلیس اعمال می شود:

حداکثر مقدار مایعی که مجاز است در کیف دستی شما وجود داشته باشد، 100 میلی لیتر می باشد.

بسته حاوی مایع باید در بسته ای پلاستیکی و شفاف با ابعاد 20×20 سانتی متر حمل شود.

هر شخص تنها می تواند یک بسته شفاف داشته باشد.

داروهای به همراه نسخه و در جعبه اصلی خودشان به همراه غذای کودک، از این قانون مستثنی هستند.

از جمله مایعات مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشیدنی هایی چون آب و نوشابه، شربت دارویی، خامه، لوسیون، روغن، عطر، موارد آرایشی و بهداشتی (رژ لب، ریمل)، خمیر دندان، ژل اصلاح، ژل مو، دئودرانت، محلول لنز چشم، شامپو و مواردی چون مربا، عسل، دوغ و ماست.

قوانین فرودگاهی گرجستان

توصیه های سفارت ایران در گرجستان

سفارت ایران در گرجستان، توصیه هایی را برای مسافران و گردشگرانی که به این کشور می آیند، دارد که دانستن شان بسیار ضروری است:

1- از بردن، حمل، استفاده و خرید و فروش قرص های ترک اعتیاد، مواد روان گردان، مواد مخدر، سلاح های سرد و گرم و حتی داروهای کدئین دار به کشور گرجستان اکیدا خودداری کنید. قوانین این کشور در این موارد بسیار سختگیرانه بوده و مجازات های سنگینی مانند حبس 20 ساله را برای فرد خاطی در پی دارد. خوب است بدانید که وجود هر یک از موارد به هر میزان و هر شکل فرقی در جرم بودن آن ندارد.

2- ورود هر گونه داروهای کدئین دار مانند (استامینوفن کدئین دار، شربت اکسپتورانت و ... ) و آرامش بخش های قوی که داشتن شان احتیاج به گواهی پزشکی دارد، به کشور گرجستان ممنوع است و طبق قوانین، آورنده آن به هزینه های سنگین مالی محکوم می شود.

3- بر اساس اطلاعیه سفارت گرجستان، ورود داروهایی که حاوی مقادیری از مواد مخدر و یا روانگردان باشد به این کشور ممنوع است و همراه داشتن آن ها مجازاتی سنگین مانند حبس های بلند مدت و جریمه های نقدی را در پی دارد. بنابراین توصیه جدی ما به شما این است که از همراه داشتن قرص هایی که از ترکیبات آن ها اطلاعی ندارید، حتی با وجود نسخه پزشکی خودداری کنید. لیست داروهای اعلام شده عبارت اند از: استامینوفن کدئین، سوپرا کولد، کلرو دیازپوکساید، آمی تریپ تیلین، دیازپام، رای دول 100، اگزازپام، تی دول 100، کولداکس، بنیکال، متادون، سودافد، اکستازی، کلونزپام، کلد استاپ، دیفنوکسیلات، ترامادول و آفرین

در صورتی که نسخه پزشکی دارید، آن را همراه خود داشته باشید و داروهای مورد نظر  را در کشور گرجستان  تهیه کنید. 

4- در صورتی می توانید خنجر و شمشیرهای گرجی را که سوغاتی این کشور محسوب می شوند، از گرجستان خارج کنید که عتیقه نباشند. در صورت داشتن این سوغاتی ها، حتما آن ها را در چمدان های بار تحویل دهید و نباید با خود به درون هواپیما ببرید.

5- ورود هر گونه کالا با جنبه تجاری به کشور گرجستان ممنوع است.

6- اخیرا برخی از افراد با عنوان تبلیغ مسیحیت اقدام به پخش انجیل فارسی در فرودگاه های تفلیس و باتومی می کنند. بسیاری از آن ها دام های جاسوسی و اطلاعاتی سازمان های خارجی است. توصیه می شود آرامش خود را حفظ کنید و از گرفتن این بروشورها و سی دی ها خودداری کنید. اگر سماجت و مزاحمت این افراد را دیدید، آن را با پلیس در میان بگذارید. 

7- خوب است بدانید که بارهای مسافرین هم در هنگام ورود و هم در هنگام خروج در گیت های فرودگاه، توسط پلیس، سگ های مخصوص کشف مواد مخدر و البته با اشعه ایکس ری بررسی خواهد شد. البته این بررسی ها به گونه ای است که از دید مسافران پنهان است، بنابراین گمان نکنید که کنترلی صورت نمی گیرد و توصیه های بالا را جدی بگیرید.

هزینه های سفر به تفلیس
photo by Bachi Tabatadze

توصیه کارناوالی

قبل از از سفر به کشور گرجستان، علاوه بر قوانینی که در بالا گفته شده، مواردی چون بهترین فصل سفر، شماره های ضروری، عبارات کاربردی، انواع راه های حمل و نقل و حتی مواردی چون بهترین جاذبه ها و انواع گزینه های حمل و نقل به شما کمک خواهد کرد که سفر بهتری را تجربه کنید.

برای آشنایی بیش تر با کشور گرجستان و جاذبه های دو شهر تفلیس و باتومی در زیر بخوانید:

معرفی شهر تفلیس | پایتخت گرجستان

معرفی شهر باتومی | جذاب ترین شهر گرجستان

مراکز خرید تفلیس گرجستان | تجربه ی خریدی لذت بخش

جاذبه های باتومی گرجستان | تفریحات آبی شهر

دیدنی های باتومی پارک 6 می

سخن آخر

آیا تا به حال به گرجستان سفر کرده اید؟

شده تا به حال در فرودگاه های این کشور با مشکلی مواجه شوید؟

تجربیات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

68 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام ایادر مورد بردن مواد غذایی به گرجستان مثل کنسروجات و بیسکوییت و اجیل جات ممنوعیت هس؟ البته در حد مصرف سفر

انتشار:18 خرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

آیا بردن قرص ژلوفن به گرجستان مجاز است

خیر

15 آبان 1402

انتشار:21 اردیبهشت 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ایا بردن کنسرو مشکل ساز است؟

انتشار:08 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.