karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تماشای حیوانات و خیره شدن به زندگی کم دغدغه ی آن ها کاری پر از آرامش و سرزندگی است. همین که از کنار پنجره پرنده ای عبور می کند و هر از گاهی صدای بلبلان را می شنویم روح و جانمان تازه می شود. حالا تصور کنید میان دشت هایی وسیع و سرسبز ساعاتی را با حیوانات تمیز و دیدنی سیر کنید، مطمئنا تجربه ی بی نظیر و انرژی بخش خواهد بود.

در کره ی خاکی ما حیوانات و جانواران بسیار زیادی زندگی می کنند که هر یک نقش خاصی در زندگی ما انسان ها دارند، نقش هایی که کمتر به آن ها توجه می کنیم و تنها زمانی آن ها را مهم می دانیم که با نبود نوع خاصی از جانوران رو به رو شویم.

متاسفانه همراه شدن عوامل گوناگونی باعث شده تا جانداران زیادی در معرض انقراض قرار بگیرند و اگر هرچه زودتر به فکر نجات آن ها نباشیم حتما خیلی از آن ها را از دست خواهیم داد و نسل های بعد از ما تنها داستان و روایاتی از این حیوانات خواهند شنید.

امروز قصد داریم با نوعی خاص از کانگوروها آشنا شویم؛ حیواناتی که در خطر انقراض شدید قرار گرفته اند. به دیدارشان می رویم تا از اوضاع آن ها با خبر شویم تا شاید مسئولین فکری به حال نجات و سروسامان دادن به وضعیت این گونه ی نادر کنند. شاید تا به امروز نام کانگوروهای درختی هم به گوشتان نخورده باشد پس حتما همراه کارناوال باشید تا بیشتر با این جانداران زیبا و جذاب آشنا شویم.

اگر مایل هستید بیشتر حیوانات در حال انقراض را بشناسید روی لینک های زیر کلیک کنید:

لاکپشت پوزه عقابی | از عجایب هفتگانه جزیره قشم

گرگ یالدار | گونه ای در حال انقراض از سگ سانان

طوطی گلو آبی | زیبای در حال انقراض

حیوانات در حال انقراض | جفای آدمی و حسرت آیندگان

حیوانات در حال انقراض | جفای آدمی و حسرت آیندگان (۲)

کانگورو درختی

چرا بازدید از کانگورو درختی؟


- از حیوانات کمتر شناخته شده اند.

- بزرگترین پستانداران درختی دنیا هستند.

- در معرض انقراض قرار دارند.

- تنها در چند منطقه ی خاص در دنیا زندگی می کنند.

کانگورو درختی

معرفی کانگورو درختی 

کانگوروی درختی یکی از انواع کانگوروها و کیسه داران دراز پاست. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این جانداران به راحتی روی درخت می روند و نامشان را هم از همین فعالیت گرفته اند.

نکته ی بسیار جالب درباره ی کانگوروهای درختی این است که هیچ کس تا سال 1990 میلادی از وجود یکی از مهم ترین گونه های آن که کانگوروی طلائی (یا کانگوروی طلائی پوش) نام دارد خبر نداشت، تا این که تعدادی از آن ها را در کوهستان های توریچلیِ پاپوآ (Torricelli Mountains) در جزیره ی گینه ی نو مشاهده کردند. ویژگی شاخص این گونه ی کانگوروهای درختی، شکم زرد یا طلائی رنگ آن هاست. امروزه آن ها را تنها در گینه ی نو و کوئینزلند، یکی از ایالات استرالیا می توان یافت. در این مطلب به بررسی این گونه از کانگوروهای درختی می پردازیم که از جالب ترین انواع کانگوروهای درختی به حساب می آیند. جالب اینجاست که فسیل های به دست آمده حاکی از وجود کانگوروهای درختی از حدود 25 الی 30 میلیون سال پیش دارند.

اعتقاد بر این است که به مرور حدود 99 درصد از این گونه ی حیوانی منقرض شده و تنها یک درصد آن باقی مانده، بنابراین باید با همکاری با یکدیگر تلاش کنیم تا از آن ها حمایت و حفاظت کنیم. به صورت کلی می توان گفت که کانگوروهای درختی به نسبت کانگوروهای زمینی جثه ای کوچک تر اما ورزشی تر و قوی تری دارند.

کانگوروهای درختی انواع مختلفی دارند که شمارشان تقریبا به 14 نوع می رسد و متاسفانه اغلب آن ها در حال انقراض هستند. نظریه ای وجود دارد که طبق آن کانگوروهای درختی در زمان های گذشته روی زمین زندگی می کردند و فقط برای تهیه غذا و استفاده از برگ های تازه ی درختان گاهی به روی درخت می رفتند اما به مرور زمان و رفت و آمد زیاد، آن ها بر روی درخت ترجیح دادند که بیشتر اوقات خود را روی درختان سپری کنند و آرام آرام به کانگوروی درختی تبدیل شدند.

کانگوروی طلائی یا طلائی پوش در فهرست قرمز جانداران در معرض خطر (IUCN) اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست قرار دارد. جانورانی در این فهرست قرار می گیرند که احتمالا طی سه نسل آینده، ۸۰٪ آن ها از بین خواهند رفت. کانگوروهای درختی طلائی پوش اگر در طبیعت باشند حدودا 14 سال و اگر در اسارت و باغ وحش نگهداری گردند حدودا 20 سال عمر می کنند.  اما پیش از بررسی دلایل و چگونگی انقراض آن ها خوب است کمی بیشتر با ویژگی های ظاهری و رفتاری این حیوانات آشنا شویم.

کانگورو درختی
کانگورو درختی

کانگورو درختی طلائی پوش را در ویدئو تماشا کنید

 

خصوصیات ظاهری کانگورو درختی طلائی پوش

شکل ظاهری کانگوروهای درختی  شبیه به دیگر کانگورو هاست، یعنی دم و پاهایی بلند دارند و کیسه ای برای پرورش کودک نیز جلوی شکمشان دیده می شود. وزن آن ها حدودا از 3 تا 13 کیلو گرم است، وزن نر و ماده ی کانگورورهای درختی کمی با هم متفاوت می باشد، نرها حدود 7.2 کیلوگرم و ماده ها 5.9 کیلوگرم وزن نرمال برایشان محسوب می شود اما دیده شده که در برخی موارد وزن کمتر و یا بیشتری نیز دارند و قدشان هم اغلب چیزی بین 40 تا 78 سانتیمتر می باشد.

پوست آن ها بسیار زیباست و آن را به کتی قهوره ای رنگ و ضخیم تشبیه می کنند که جلوی آن رنگی طلائی دارد. دم بلند آن ها کمک می کند تا تعادلشان را روی زمین و بر روی درختان حفظ کنند. نوعی از کانگوروهای درختی وجود دارد به نام (Lumholtz) که با جثه ی ریزشان شناخته می شوند، این گونه قدی حدود 45 تا 65 سانتیمتر دارند.

وزن و قد کانگوروهای درختی یکی از بارزترین ویژگی هایشان است که می توان با استفاده از آن، نوع و گونه ی کانگوروی درختی را تشخیص داد. زندگی و زیست کانگوروهای درختی با چوب و بالارفتن از درختان در هم آمیخته، به همین علت شاهد تفاوت هایی از نظر فیزیکی در این گونه ی کانگورو هستیم مثلا پاهای عقبی آن ها فراخ و گسترده با ناخن های خمیده است. ناخن های آن ها به گونه ای قرار گرفته اند که انگار در اسفنج لطیفی فرو شده اند. از دیگر تفاوت های فاحش کانگوروهای درختی دمشان است که به نسبت کانگوروهای زمینی طویل تر هستند و به هنگام راه رفتن روی زمین حالتی نوسانی و کمی خنده دار به خود می گیرند.

رنگ طلائی سینه ی یان کانگوروها اغلب به زیر گردنشان نیز می رسد و گاهی حلقه ای طلائی نیز دور پایشان دیده می شود اما رنگ زرد این جاندارن زمانی که به صورتشان می رسد حالتی رنگ پریده و روشن به خود می گیرد و در ناحیه ی گوش ها کم رنگ و شبیه به سفید می شوند.

اگر در زندگی و رفتارهای کانگوروها دقیق شوید، خواهید دید که زمان تعرق زیر آفتاب به سرعت شروع به لیسیدن بدن هایشان می کنند اما شما هیچ کانگوروی درختی را در حال لیسیدن خود نمی بینید زیرا آن ها ترجیح می دهند عرقشان به روش طبیعی تبخیر شود. با همه ی این تفاصیل توجه داشته باشید که هر نوع کانگوروی درختی از نظر ظاهری کمی با دسته های دیگر فرق دارد مثلا رنگ، اندازه ی کلی جثه و دم آن ها کمی با هم متفاوت هستند اما به طور کلی در زیرمجموعه ی کانگوروهای درختی قرار می گیرند.

تفاوت های ظاهری کانگوروهای درختی و کانگوروهای زمینی:

با توصیفاتی که کردیم حالا می توانیم به خوبی تفاوت های ظاهری کانگوروهای درختی را با دیگر انواع کانگوروها تشخثص دهیم که مهم ترین تفاوت های آن ها به شرح زیر هستند:

- استخوان کانگوروهای درختی درشت هستند.

- پاهای بلندتری دارند.

- عضلات کانگوروهای درختی قوی تر است و شکل عضله ها نیز با کانگوروهای زمینی فرق دارد.

- کانگوروهای درختی بسیار شبیه به موش خرماهایی هستند که فقط روی درختان می جهند.

- گفته می شود که در گذشته قد کانگوروهای درختی بسیار بلند بوده و به مرور زمان کوتاه و کوتاه تر شده اند.

کم کم بیشتر به دیگر رفتارهای این جانواران جذاب و انواع آن ها می پردازیم.

کانگورو درختی
photo by Sam Scholes

انواع کانگوروهای درختی

کانگوروهای درختی انواع و اقسام بسیار گوناگونی دارند که در این بخش نگاهی سریع به رده بندی آن ها می کنیم:

1- کانگوروهای درختی خاکستری: این گونه در شمال و غرب گینه ی نو زندگی می کنند و در دسته ی حیوانات آسیب پذیر قرار گرفته اند.

2- کانگوروی درختی لامهولتز: در کوئینزلند استرالیا موجودند و از نظر انقراض به نسبت دیگر گونه های کانگوروهای درختی در وضعیت بهتری قرار دارند.

3- کانگوروی درختی خرس‌شکل: در اندونزی دیده شده اند و متاسفانه این دسته هم در رده ی آسیب پذیران هستند.

4- کانگوروی درختی مُچی: در گینه ی نو وجود دارند و امروزه در فهرست آسیب پذیران دسته بندی می شوند.

5- کانگوروی درختی دوریا: در گینه ی نو می باشند و از نظر انقراض در ردهی آسیب پذیر قرار دارند.

6- کانگوروی درختی سری: محل زندگیشان گینه ی نو است و در معرض انقراض قرار دارند.

7- کانگوروی درختی گودفلو: در گینه ی نو هستند و در معرض انقراض قرار گرفته اند.

8- کانگوروی درختی طلایی‌پوش: در گینه ی نو هستند و در معرض انقراض قرار گرفته اند.

9- کانگوروی درختی فروبوم: در پاپوآ گینهٔ نو موجود هستند و از نظر انقراض نگران کمی درباره ی آن ها وجود دارد.

10- کانگوروی درختی دینگیسو: در نیمه غربی پاپوآ گینهٔ نو و اندونزی زندگی می کنند و در معرض خطر انقراض قرار دارند.

11- کانگوروی درختی اسکات: این نوع از کانگوروها هم در گینه ی نو هستند و متاسفانه در معرض انقراض قرار گرفته اند.

12- کانگوروی طلائی: در گینه ی نو و در معرض انقراض هستند.

توجه داشته باشید که حدود 14 گونه ی کانگوروی درختی روی کره ی زمین شناسایی شده اند که از همین 12 مورد آن ها اطلاعات کافی در دست می باشد. همانطور که مشاهده می کنید با چشم پوشی از نوع این کانگوروها اغلبشان در معرض انقراض قرار دارند.

کانگوروی درختی خاکستری

کانگورو درختی خاکستری

کانگوروی درختی لامهولتز

کانگوروی درختی لامهولتز

 کانگوروی درختی خرس‌شکل

کانگوروی درختی خرس‌شکل

رفتار کانگوروهای درختی

کانگوروهای درختی جذاب و دوست داشتنی هستند و گردشگران برای دیدن آن ها به گینه یا استرالیا می روند تا رفتارها و حرکات جالبشان را از نزدیک ببینند در این قسمت بیشتر با رفتارهای این گونه ی جانوری آشنا می شویم تا بهتر تفاوت های بین آن ها و کانگوروهای زمینی را متوجه گردیم.

1- چگونگی حرکت

مهم ترین ویژگی این کانگوروها نوع حرکتشان است که به جای زمین روی درختان سکنی می گزینند. اما چگونه؟

کانگورورهای درختی بر روی زمین تقریبا با سرعتی نزدیک به انسان ها حرکت می کنند اما با حالتی ناشیانه و تلو تلو خوران، زیرا دم بلند، مانع حرکت آن ها می شود ولی کانگوروهای طلائی پوش روی درخت ها با جسارت و چالاکی حرکت می کنند. پاهای عقبی کانگوروهای درختی قوی هستند و آن ها را در بالا رفتن از درختان کمک می کنند.

حتی دیده شده که کانگوروهای درختی از فراز درختی 9 متری به پایین بپرند و بدون هیچ مشکلی به زمین برسند و روی زمین هم در پرش توانایی فوق العاده ای دارند و در صورت لزوم می توانند تا 18 متر بپرند و هیچ آسیبی هم نبینند.

کانگورو درختی

2- خوراک

درخت منبع غذایی کانگوروها هم هست به همین دلیل از بین رفتن جنگل و درختان می تواند آسیبی جدی به آن ها وارد آورد. کانگوروهای درختی از برگ و میوه ی درختان تغذیه می کنند البته اگر در محیط پاکیزه ای باشند گاها دیده شده که از گیاهان روی زمین نیز استفاده کنند.

آن ها از غلات و شیره ی درختان هم برای زنده ماندن استفاده می نمایند و برخی از گونه های آن ها تخم پرندگان یا مارها را هم می خوردند که بین همه ی کاگورورهای درختی امر رایجی نیست. کانگوروهای درختی که در باغ وحش ها نگهداری می شوند هویج، ذرت، سیب زمینی شیرین، ریشه چغندر، کرفس و از این نوع صیفی جات نیز می خوردند.

کانگورو درختی
photo by Matthew Boggs

3- تولید مثل

متاسفانه روی تولید مثل این جانوران تحقیقات نسبتا کمی انجام شده و اطلاعات زیادی در این رابطه نداریم اما آنچه می دانیم را با شما به اشتراک می گذاریم. سن بلوغ جنسی در کانگوروهای ماده درختی 2 تا 4 سالگی و در جنس ماده بین 4 تا 6 سال می باشد و آن ها جزء کیسه داران پستاندار هستند.

مدت بارداری در ماده ها حدود 2 ماه ( 39 تا 46 روز) است، با این حال میان به نسبت دیگر کیسه داران این مدت زمان بارداری طولانی می باشد. نوزادان کانگوروهای درختی بین 246 تا 275 روز یا حدود 10 ماه در کیسه ی مادرشان می مانند و مادران هم نوزادانشان را پس از گذشت 87 تا 240 روز آن ها را از شیر می گیرند.

نوزادان کانگوروها به کیسه ی مادرشان برای رشد و نمو نیاز دارند به همین منظور اگر مادرشان از بین برود آن ها نیز با مشکل مواجه می شوند و زندگیشان به خطر می افتد. در سال 2004 میلادی در باغ وحش آدلاید (Adelaide) استرالیا، مادر یکی ار کانگوروهای درختی به دلیل سقوط از بالای درختی مرتفع جان باخت و مسئولین توانستند با تلاش های شبانه روزی نوزاد این کانگورو را در کیسه ای شبیه سازی شده زنده نگهدارند اما اگر در دامان طبیعت چنین حوادثی رخ دهد احتمال مرگ نوزاد زیاد است.

کانگورو درختی
کانگورو درختی

بررسی جمعیت کانگوروهای درختی طلائی پوش

اولین گام برای پیشگیری از انقراض هر گونه ی جانوری تحقیق و کسب اطلاهات راجع به جمعیت و چگونگی زندگی آن هاست. درباره ی کانگوروهای درختی طلائی نیز باید بگوییم که طبق آخرین آمار به دست آمده تعداد کل آن ها 500 راس است که از سال 2006 تلاش برای حمایت از آن ها شروع شده اما تاثیر چندانی در روند رو به انقراضشان نداشته است. اما توانسته اند از شکار این جانوران توسط اهالی 30 روستا در 250 کیلومتر جلوگیری نمایند که این موضوع به احتمال زیاد در بلند مدت تاثیر چشم گیری در تعداد کانگوروهای درختی خواهد داشت.

گینه ی نو منطقه ای کوهستانی و پر از جنگل های انبوه است و به همین خاطر آمار خیلی دقیقی از شمار کانگورورهای درختی به دست نمی آید و همه ی اعداد به نوعی تقریبی هستند و 500 راس هم که اعلام شده شمار تعداد بالغ های این جانوران می باشند.

با اقداماتی که انجام شده قاعدتا باید شمار این کانگوروها افزایش یابد اما هنوز هم تهدیداتی وجود دارد که زندگی این جانداران را به خطر انداخته که مهم ترین آن ها تبدیل جنگل به زمین کشاورزی است که تا به امروز هم نتوانستند از این کار جلوگیری نمایند. به همین خاطر بیشتر شمار کانگوروهای طلائی پوش درختی امروزه در کوه فوجا (Foja) در شمال شرقی استان پاپوآ جمع شده اند. ارتفاع این ناحیه زیاد است (حدود 680 تا 1،700 متر) و همین ارتفاع بالا باعث شده تا آن ها در این کوه کمی در امان باشند.

با همه ی تلاش هایی که برای نجات کانگوروهای طلائی پوش شده باز هم آن ها از سال  2015 میلادی در معرض انقراض شدید قرار گرفته اند و در حال حاضر کانگوروهای طلائی پوش تنها در دو جای در دنیا وجود دارند یکی در کوه فوجا و دیگری کوه توریچلی که هر دو هم در گینه قرار دارند.

کانگورو درختی

کانگوروهای درختی را کجا ببینیم؟

محیط مناسب برای زندگی کانگوروهای درختی جنگل های مرطوب و یا دشت های سرسبز می باشد به همین دلیل آن ها را در جنگل های بارانی و کوهستانی شهر پاپوآ گینه نو، کوئینزلند یا گاها در جنگل های اندونزی می بینیم.

اگر می خواهید انواع بیشتری از کانگوروهای درختی را مشاهده کنید بهترین مکان گینه ی نو است که متاسفانه روز به روز درختان زیادی در این جزیره نابود می شوند و با این که برای قطع درختان نیاز به کسب مجوز است اما این موضوع با جدیت پیگیری نمی شود و اگر دیر اقدام کنید ممکن است گونه هایی از کانگوروهای درختی که تعداد کمتری از آن ها باقی مانده در گینه هم از بین بروند.

کانگورو درختی
کانگورو درختی

عوامل تهدید کننده کانگوروهای درختی

مهم ترین دلیل انقراض کانگورورهای درختی از بین رفتن زیستگاه آن هاست، جنگل ها به مرور برای تهیه ی چوب نابود می شوند و نظارت خوبی روی قطع درختان نیز انجام نمی شود به همین علت آن ها به مرور جای مناسبی برای زندگی ندارند و جانشان را از دست می دهند.

اما عوامل دیگری نیز در این موضوع نقش داشته اند مانند شکار برای استفاده از پوست زیبایشان و یا تهیه ی غذاست. در حقیقت شکار از اصلی ترین تهدیدات جانداران کیسه دار است. متاسفانه بسیاری از کانگوروهای درختی هم سالانه مورد حمله ی حیوانات وحشی و بخصوص سگ های ولگرد قرار می گیرند و آسیب جدی به آن ها وارد می شود که کانگوروهای طلائی پوش هم از این قائده مستثنی نیستند. از همه ی این موارد وحشیانه تر کشتن و فروش غیرقانونی و قاچاق کانگوروهای درختی به کشورهای دیگر است که هیچ آماری هم از آن ها به دست نمی آید و تنها راه مبارزه با آن نظارت بیشتر و فرهنگ سازی می باشد. بنابر تحقیقات زیست شناسان اغلب کانگوروهای درختی دنیا از مکان اصلی و تاریخی خود رانده و جا به جا شده اند.

آخرین آماری از روند مرگ کانگورورهای درختی در استرالیا نشان می دهد، طی یک سال 27 کامگورو جان دادند که روش های مرگشان به شرح زیر است:

- 11 مورد تصادف با وسایل نقلیه

- 6 مورد توسط سگ های وحشی

- 4 مورد توسط انگل و بیماری

- بقیه موارد در اثر حوادث و عوامل دیگر که آماری از آن ها در دست نیست.

سوزاندن جنگل ها و تبدیل زمین های به زمین کشاورزی هم از دیگر دلایل انقراض کانگوروهای درختی می باشند، روستائیان به راحتی جنگل ها را از بین برده و از چوب درختان استفاده نموده و از زمین به عنوان محلی خوب برای کشت و کار بهرهمند می شوند. عمق این فاجعه را زمانی بهتر متوجه می شوید که بدانید تنها طی 25 سال گذشته 76 میلیون جریب از جنگل های اندونزی از بین رفته اند، این مقدار تقریبا برابر با کل مساحت کشور المان است. جنگل هایی که از بهترین مکان ها برای زیست کانگوروهای درختی بودند و امروزه تعداد انگشت شماری کانگوروی درختی در اندونزی وجود دارند و تقریبا 99 درصد زیست بومشان از بین رفته است.

از مهم ترین دلایل از بین بردن این درختان گرفتن روغن پالم از گیاهان می باشد که از آن در فراورده های خوراکی استفاده می کنند، سالانه تقریبا 60 میلیون تن روغن از اندونزی و گینه تولید شده و به کشورهایی مثل انگلستان صادر می شود.

نباید از یاد برد که در سال 2015 میلادی آتش سوزی سهمگینی در اندونزی رخ داد که چهار هفته به طول انجامید و کربن زیادی را در هوا منتشر کرد، طی این آتش سوزی حیوانات بسیار زیادی از جمله کانگوروهای طلائی پوش از بین رفتند. بنابراین شاهدیم که مهم ترین عامل انقراض کانگوروهای درختی انسان ها هستند.

در اینجا جا دارد که به عقاب های گینه نیز اشاره کنیم، نوعی عقاب در گینه وجود دارد که از کانگوروهای طلائی پوش تغذیه می کنند البته نابودی آن ها تاثیر چندانی در رشد عقاب ها ندارد زیرا آن ها از دیگر منابع هم تغذیه می شوند اما بازم هم می تواند در طولانی مدت نبودشان به این عقاب ها آسیب برساند. همچنین این کانگوروها منبع تغذیه ای خوبی برای شغال ها دیگر حیوانات درنده هستند و نبود این حیوانات می تواند به مرور به زیست بوم گینه و اندونزی آسیب برسانند.

باید توجه داشته باشید که در گینه ی نو تنها 20 درصد از مردم ساکن شهرها هستند و نرخ بیکاری و بی سوادی هم میان آن ها بسیار بالا است به همین دلیل فرهنگ سازی درستی درمیان آن ها در زمینه ی شکار بی رویه نشده است از نگاهی دیگر هم باید بدانیم که اکثر درآمد روستائیان از کشاورزی و کاشت محصولات است و همین عوامل خود به انقراض کانگوروهای درختی کمک می کند.

کانگورو درختی

اقدامات انجام شده برای حمایت از کانگوروهای درختی

از زمانی که کانگوروهای درختی در معرض انقراض قرار گرفته اند دولت گینه در صدد برآمده تا از آن ها حمایت کند. تا به امروز به روستاییان اطلاع رسانی کرده اند که نباید این کانگوروها را از بین برده و شکار کنند. همچنین در سال 2010 میلادی مجلسی در پاپوآ گینه نو تشکیل شد که در آن جریمه های سنگینی برای از بین بردن جنگل به صورت غیر قانونی به تصویب رسید اما مشکل اینجاست که بسیاری از زمین های گینه تحت حفاظت و مالکیت قوم های محلی است و دولت حق دخالت در آن ها را ندارد اما در صدد است که اصلاحیه های جدیدی در رابطه با حقوق و اختیارات مالکان زمین های گینه وضع کند تا آن ها نتوانند به صورت بی رویه جنگل ها را از بین ببرند.

در اندونزی هم به دلیل وجود رشوه خواری و درست عمل نشدن به قوانین هنوز هم شاهد از بین رفتن جنگل ها با سرعت سرسام آوری هستیم.

کانگورو درختی

حقایقی جالب درباره کانگوروهای درختی

با همه صحبت هایی که تا اینجا راجع به کانگوروهای درختی کردیم باز هم نکات جالب توجه دیگری وجود دارد که در این بخش با آن ها آشنا می شویم:

- در حدود سال 1842 میلادی به کانگورروها ی درختی خرگوش درختی نیز می گفتند.

- کانگوروهای درختی می توانند کاملا عمودی بپرند.

- گوشت کانگوروهای درختی بسیار لذیذ است.

- تنها دو گونه ی کانگوروهای درختی در سال 1990 شناسایی شدند و پیش از این از وجود انواع دیگر آن مطلع بودیم.

- کانگوروهای درختی طلائی پوش از نظر ظاهری کمی هم شبیه به میمون هستند.

- اولین بار انسان ها در سال 1826 میلادی با کانگوروهای درختی آشنا شدند اما چندی بعد متوجه شدند که در سال 1842 میلادی هم از وجود آن ها نام برده شده بود اما به آن ها صفت خرگوش درختی داده بودند.

- یکی از مقامات محلی گینه اعلام کرده که تنها 140 راس کانگوروی درختی طلائی پوش در گینه وجود دارد که البته این موضوع مربوط به سال 2004 میلادی بوده است.

- توده ی عضلانی کانگوروهای درختی حدودا یک سوم عضله های کانگوروهای زمینی هستند اما از آن ها قوی تر می باشند.

- مفاصل کانگوروهای درختی بسیار قوی می باشد و همین دلیل شده تا بتوانند فشار زیادی را تحمل نمایند.

- برخی از مارها و حتی جغد های بزرگ نیز کانگوروهای درختی را شکار می کنند.

- گاهی رنگ کانگوروهای درختی شبیه به قرمز تیره می شود.

کانگورو درختی

توصیه کارناوال

در سراسر دنیا حیوانات و جانداران زیادی در معرض انقراض قرار دارند. حیواناتی که همانند انسان ها حق زندگی و استفاده از خاک و محیط زیست کره ی زمین را دارند. کمترین کاری که برای نجات جانداران می توان انجام داد آشنایی با آن هاست، اگر با آن ها آشنا باشیم در زمان مواجه شدن با این جاندارن با دقت بیشتری رفتار کرده و به آن ها آسیب نمی رسانیم.

متاسفانه در ایران هم برخی از گیاهان و جانوران در حال نابودی هستند از شما عزیزان تقاضا داریم اگر با گونه های جانوری در حال انقراض در ایران آشنایی دارید تجربیات و دانسته هایتان را با  ما و دیگران به اشتراک گذارید تا شاید با اطلاع رسانی درست از مرگ آن ها تا حدودی جلوگیری کنیم.

اگر به دیدن کانگوروهای درختی علاقمند هستید بهترین مکان برای دیدن آن ها گینه ی نو است که با سفر به آن می توانید راجع به انواع گونه های کانگوروی نایاب دنیا اطلاعات جالبی به دست آورید.

کانگورو درختی

سخن آخر

آیا تا به حال حیوانی در حال انقراض را از نزدیک دیده اید؟

به نظر شما دولت گینه برای از بین نرفتن کانگوروهای درختی باید چه اقداماتی انجام دهد؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.