karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

قصد داریم در کارناوال قدم به قدم شما را در مسافرت هایتان همراهی کنیم تا بیشترین لذت را ببرید و بهترین خاطرات را ثبت کنید. به این منظور در ابتدا باید با چگونگی انتخاب مقصد آشنا شوید.

فرض کنید که روزهای تعطیل متوالی پیش رو دارید و یا می توانید چند وقتی از کار و زندگیتان دل بکنید و کمی استراحت کنید. یکی از برنامه هایی که برای خود در نظر دارید مسافرت و گشت و گذار است. خیلی هم عالی!

چمدان هایتان را می بندید و وسایلتان را آماده می کنید و راهی سفر می شوید. مدتی را به دور از روزمرگی ها می گذرانید و احتمالا از چند جا هم دیدن می کنید و دوباره به خانه باز می گردید. به همین راحتی!

حالا از شما می خواهم کمی با خود صادق باشید. کمی با خود فکر کنید و ببینید چندبار مزه ی واقعی سفر را چشیده اید؟ تا به حال شده که از سفر بازگردید و در پاسخ به اینکه " از این سفر چه چیزی نصیب من شد؟" پاسخ درستی داده باشید؟ چند بار از اینکه یک مقصد را بارها و بارها دیده اید و هیچ تجربه ی جدیدی به دست نیاورده اید احساس نارضایتی به شما دست داده است؟ همیشه از صرف هزینه و وقت خود لذت برده اید؟ یا در بازگشت از سفر کمی احساس پشیمانی به سراغتان آمده است؟ و هزاران سوال این چنینی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند...

دیدید که همه چیز به همین راحتی ها هم تمام نمی شود. رضایت از سفر احساسی است که به سادگی و از روی شانس و اقبال به دست نمی آید. باید مرحله به مرحله برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید تا از ثانیه ثانیه ی آن لذت ببرید. آن وقت است که طعم متفاوتی را از سفر چشیده اید که برای مدتی طولانی مزه اش زیر دندانتان می ماند.

امروز می خواهیم قدم اول را برداریم و به شما بگوییم که چگونه مقصد صحیحی برای سفرتان انتخاب کنید. نگران نباشید! هدف این نیست که مسافرات را به امری سخت تبدیل کنیم تنها می خواهیم که به شما افق های جدیدتری از یک مسافرت اصولی را نشان دهیم. مطمئن باشید با استفاده از این راهکارها مسافرت متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

با کارناوال همراه باشید...

انتخاب مقصد سفر

اهمیت انتخاب مقصد مناسب در سفر

اولین و مهم ترین قدم در یک سفر، انتخاب مقصد مناسب است. خب حتما می گویید " این که کاری ندارد ! ". اگر چنین دیدگاهی دارید باید بگوییم که لازم است آن را تغییر دهید. انتخاب مقصد اولین قدمی است که می تواند کل مسافرت شما و حتی خاطراتتان را تحت تاثیر قرار دهد. برای درک اهمیت این موضوع به ضرب المثلی اشاره می کنیم که بسیار آن را شنیده اید : "خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج".

حالا اگر مقصد درستی را انتخاب نکنید حکایت همان خشتی است که آن را کج گذاشته اید. این انتخاب نا درست تا آخر سفر با شما همراه خواهد بود. 

شاید در دفعات اول، انتخاب مقصد کمی بیشتر وقت شما را بگیرد اما وقتی یک بار سفرِ با برنامه ریزی درست را تجربه کنید خودتان باز هم به سراغ این مطلب می آیید و مقصدتان را اصولی انتخاب خواهید کرد. وقتی این کار به عادتی برای شما تبدیل شود دیگر وقت زیادی از شما نمی گیرد و حتی به کار لذت بخشی تبدیل می گردد.

حالا ذهنتان را آماده کنید و قلم و کاغذ را بردارید. کافیست قدم به قدم با ما پیش بروید و نکات زیر را به نوبت مد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که پاسخ شما وقتی درست است که اصل صداقت را در همه ی مراحل رعایت کنید و مراحل را به همین ترتیبی که آمده است انجام دهید.

انتخاب مقصد سفر

نکات مهم در انتخاب مقصد سفر

با ذهن باز به بررسی گزینه های پیش رویتان بپردازید. با ذهن خسته نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. سعی کنید با آرامش همه ی جوانب را در نظرداشته باشید.

در طول همه ی مراحل انتخاب مقصد مرتبا این سوال را از خودتان بپرسید که " هدف من از این سفر چیست؟ " . این سوال باعث می شود از مقصد اصلیتان دور نشوید و در نهایت تصمیم رضایت بخش تری بگیرید.

خلاق باشید. در تک تک مراحلی که پیش رو دارید خلاقیت نقش مهمی را بازی می کند. مقاصد مختلف را بررسی کنید و دل به اسم ها و جاذبه های تکراری نبندید. گزینه های متفاوت حمل و نقل، اقامت و تغذیه را بررسی و کاملا حساب شده عمل کنید.

آرمان گرا نباشید. چشمتان را به روی واقعیت ها نبندید و آنها را قبول کنید. اگر به دنبال یک مقصد آرمانی هستید که با همه ی معیارهای شما مطابقت داشته باشد بهتر است دور سفر را خط بکشید!

انتخاب مقصد سفر

1- تاریخ سفر

زمانی را برای سفرتان در نظر بگیرید. در نظر گرفتن یک ماه بعد و دو هفته ی دیگر فایده ای ندارد. تاریخ دقیقی برای سفرتان مشخص کنید یا حداقل بازه ی زمانی تعریف شده ای در نظر داشته باشید که بتوانید آن را بر روی کاغذ بیاورید.

اگر می توانید انعطاف بیشتری برای آن قائل شوید از مرخصی هایتان در ایام غیر تعطیل استفاده کنید و یا به گونه ای با وصل کردن مرخصی ها با روزهای تعطیل، زمان سفرتان را افزایش دهید. اگر در میان همسفرانتان دانش آموز یا دانشجویی وجود دارد تحصیل او را هم در نظر بگیرید.

زمان سفر تاثیر مستقیمی بر هزینه های سفر شما دارد. تا مجبور نشدید در زمان های اوج مسافرت ها به سفر نروید چون مطمئنا هزینه های شما افزایش خواهد یافت. پس تا می توانید انعطاف به خرج دهید مگر اینکه واقعا راه دیگری نداشته باشید.

گاهی هم دلیل سفر، تاریخ شما را مشخص می کند. مثل رویدادها و جشنواره های خاص که در اقصی نقاط جهان اجرا می شوند. در این صورت این شما هستید که باید تابع تاریخ باشید.

انتخاب مقصد سفر

2- مدت زمان سفر

تعداد روزها و شب هایی را که می توانید در سفر بگذرانید را هم یادداشت کنید. تنبلی نکنید نوشتن یک عدد بر روی کاغذ آنقدرها هم سخت نیست! این عدد تاثیر بسیاری بر انتخاب مقصد یا مقاصد موردنظر شما دارد.

خب حالا بر اساس مدت زمان مشخص شده می توانید سفرتان را در یکی از دسته های زیر جای دهید تا شرایط سفرتان مشخص شود.

1- سفرهای کوتاه مدت

* مدت زمان کمتری را به جا به جایی از مبدا به مقصد اختصاص دهید.

* فقط 1 منطقه یا کشور را انتخاب کنید.

* در نظر بگیرید که ممکن است برای صرفه جویی در زمان مجبور باشید هزینه ی بیشتری بپردازید.

* ممکن است برای لذت بیشتر مسحور تبلیغات شوید و به مقاصد گران تر گرایش پیدا کنید.

* برای استفاده از لحظه لحظه ی سفر نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارید که رزرو قسمت اعظم سفر در آن پیش بینی شده باشد.

2- سفرهای بلند مدت

* مطمئنا وقت بیشتری برای گذراندن در مسیر خواهید داشت و انتخاب های زیادی از حمل و نقل پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

* بر اساس مدت زمان می توانید چندین منطقه یا حتی کشور را در نظر بگیرید.

* قابلیت این را خواهید داشت که زمان را برای صرف هزینه ی کمتر قربانی کنید.

* در مورد میزان بودجه ی خود هوشیار تر باشید و همه ی جوانب را در نظر بگیرید.

* بار سفرتان باید سبک تر باشد و سعی کنید با مسائل ساده برخورد کنید.

* برای اقامتتان انعطاف بیشتری قائل شوید.

انتخاب مقصد سفر

3- همسفران

 اینکه سفرتان را به تنهایی انجام می دهید یا اینکه تصمیم به سفر گروهی گرفته اید همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه تعداد همسفرانتان بیشتر باشد شما با طیف گوناگونی از سلیقه ها روبه رو هستید و نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارید. اما در نظر بگیرید که بسیاری از هزینه ها بین مسافران تقسیم خواهد شد.

میزان توانایی خود و همسفرانتان را بسنجید. مسلما کسی با درد زانو علاقه ای به پیاده روی طولانی مدت نخواهد داشت و یا کسی که دچار بیماری خاصی است در انجام برخی فعالیت ها با مشکل مواجه خواهد شد.

انتخاب قصد سفر را با مشورت همه ی همسفرانتان انجام دهید. اگر می خواهید به صورت خانوادگی سفر کنید بچه ها، جوانان و سن های بالاتر را مدنظر قرار دهید.

اگر یک زوج هستید هیچوقت برنامه ریزی سفر و انتخاب مقصد را بر عهده ی یک نفر نگذارید و با هم تصمیم بگیرید. هر چه قدر هم که تفاهم وجود داشته باشد باز هم ممکن است اختلاف سلیقه مانع لذت شما از سفر شود. می توانید این کار را به صورت نوبتی انجام دهید و هر بار یکی از شما دو نفر مسئولیت های سفر را بر عهده بگیرد.

می توانید چند تن از دوستان یا همکارانتان را با خود همراه کنید و سفر در کنار آنها را تجربه کنید. معمولا در این نوع سفرها به دلیل نزدیک بودن رده ی سنی و توانایی ها مشکلات کمتری در برنامه ریزی پیش روی شما خواهد بود.

اگر هم همسفری پیدا نکردید تنها سفر کردن را تجربه کنید. خیلی استرس نداشته باشید این گونه سفر کردن هم مزایای خاص خود را دارد که می توانید برای آشنایی با آنها به مطلب مزیت های سفر انفرادی مراجعه کنید.

انتخاب مقصد سفر

4- میزان هزینه

در این مرحله با خودتان تعارف نکنید! شما برای خلق لحظات خوب باید با خودتان رُک باشید! نیازی نیست که هر آنچه دارید و ندارید را در نظر بگیرید. کاملا واقع بینانه عمل کنید. بسیار ساده است. هزینه های یک ماه خود را از میان درآمدتان کم کنید تا میزان پس انداز شما مشخص شود که می توانید هدف های متفاوتی برای آن تعیین کنید. رقم مورد نظر خود برای سفر را به دست آورید و آن را یادداشت کنید. اگر هزینه ی سفر قرار است تقسیم شود میزان سهم هر یک از مسافران را هم در نظر بگیرید.

انتخاب مقصد سفر

5- بررسی علایق سفر

سوال مهمی که قبل از سفر باید از خود بپرسید این است : " چرا می خواهم سفر کنم؟ "برای پیدا کردن پاسخ درست دو مشخصه را برای سفر خود تعیین کنید:

1- به دنبال چه جور جاذبه ای هستید؟ فرهنگی؟ طبیعی؟ چشیدن غذا؟ ماجراجویی؟ تاریخی؟ ماه عسل؟ مراکز خرید؟ هیجان؟ شاید هم فقط می خواهید از روزمرگی هایتان دور شوید. چه تفریحاتی در مقصد برایتان از ارزش بیشتری برخوردار است؟ کدام دیدنی ها را ترجیح می دهید؟ کدام نوع مقصد برایتان جالب تر است؟ شهر یا روستا ؟ سواحل یا کوه ها؟ جنگل یا کویر؟

2- دوست دارید مقاصد جدید را کشف کنید یا خودتان را با انتخاب بسته های سفر آماده محدود کنید؟ آیا میخواهید همه چیز از قبل برامه ریزی شده باشد و یا اینکه دوست دارید با مسائل جدید روبه رو شوید؟

این مرحله را دست کم نگیرید. قبل از اینکه به بقیه ی مراحل بروید حتما و حتما نوع سفر خود را مشخص کنید وگرنه دریایی از انتخاب های گوناگون پیش رویتان قرار می گیرد و شما را سر در گم می کند. انتخاب شما می تواند ترکیبی باشد اما محدودیت هایی در انتخاب مقصد برایتان ایجاد خواهد کرد.

انتخاب مقصد سفر

6- تهیه فهرست مقاصد

بر اساس اطلاعات مراحل قبل دست به تحقیق بزنید. حواستان به برخی تبلیغات واهی نیز باشد و به همه ی مطالب مجله ها، روزنامه ها، کتاب ها، تلویزیون و اینترنت را اعتماد نکنید. وقت زیادی برای این مرحله بگذارید تا در هر بار سفر بانک اطلاعاتی شما تکمیل و تکمیل تر شود. پیشنهاد می کنم فضایی را در گوشی تلفن همراه، رایانه شخصی و یا حتی یک دفترچه را به نوشتن مقاصدی که به گوشتان می خورد یا در جایی نوشته ای از آن می خوانید اختصاص دهید تا در این مرحله به کارتان بیاید. یادتان باشد که نوع مقاصد را هم در آن مشخص کنید.

از مقاصد داخل  کشورتان غافل نشوید. این مقاصد مزایایی همچون هزینه های کمتر، مشکلات فرهنگی و زبانی کمتر و به طور کل تنش کمتری را برای شما خواهد داشت. علاوه بر این به اقتصاد داخلی نیز کمک شایانی خواهید نمود.

تنها با توجه به مراحل قبل تعدادی مقصد را در داخل کشور و در صورت امکان در خارج از کشور مشخص کنید و در برابر هر کدام ویژگی های جذابش را بنویسید. سعی کنید اولویت بندی داشته باشید تا در مراحل بعدی راحت تر تصمیم بگیرید.

انتخاب مقصد سفر

7- اقامت

اینکه در کجا اقامت می کنید نیز باید مورد توجه قرار گیرد. انواع اقامت های در دسترس در مقاصد را بررسی کنید و جلوی هریک از آنها گزینه های اقامت را بنویسید. برای آشنایی با انواع اقامت در سفر به مطلب تعریف و بررسی انواع تاسیسات اقامتی مراجعه کنید.

همیشه به یاد گزینه های دوم اقامت هم باشید. شاید در مقصد موردنظرتان اقامت دلخواهتان وجود نداشته باشد اما شما می توانید در شهرها و مناطق نزدیک به آن به جستجوی مراکز اقامتی بپردازید. 

حالا مقاصدی که اقامت مورد نظر شما را ارائه نمی دهند را حذف کنید. دو دل نباشید حتی اگر کمی هم نسبت به نوع اقامت احساس نارضایتی دارید مجبور نیستید آن را تحمل کنید.

انتخاب مقصد سفر

8- حمل و نقل

انواع راه هایی که شما را به مقصد می رسانند بررسی کنید. بر اساس هزینه ای که برای سفر در نظر گرفته اید گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرد. زمان بندی را هم در نظر بگیرید و به کلیه ی اطلاعات مراحل قبل هم توجه داشته باشید. باز هم ممکن است تعدادی از مقاصد، جذابیت خود را از دست بدهند و دیگر دلتان نخواهد که آنها را در فهرست داشته باشید.

انتخاب مقصد سفر

9- مدارک سفر

هر سفری احتیاج به مدارکی دارد. خصوصا برای خروج از کشور باید پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشید. اگر در میان مقاصد مورد نظرتان کشورهای دیگر نیز وجود دارند نگاهی به اعتبار پاسپورت خود بیاندازید. اگر کمتر از 6 ماه به تاریخ اتمام آن باقی مانده است کشورهای خارجی را از لیست حذف کنید. درصورت داشتن حداقل 6 ماه اعتبار می توانید به کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند سفر کنید.

اگر برای سفر به ویزا احتیاج دارید مدت زمان صدور ویزا را در نظر داشته باشید. اگر به اندازه کافی وقت ندارید دور بعضی مقاصد را خط بکشید. حالا ممکن است فهرست شما کوچکتر شود اما هنوز هم گزینه هایی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

انتخاب مقصد سفر

10- هشدارهای سفر

گوش به زنگ باشید و اطلاعات خود را تکمیل کنید. اگر در مورد منطقه ی خاصی، شیوع بیماری، احتمال حملات تروریستی و موانع این چنینی وجود دارد سریعا آن را از فهرست خود حذف کنید. سعی کنید واقع بین باشید گاهی ارزان بودن هزینه های سفر ارزش بازی با جان شما را ندارد.

انتخاب مقصد سفر

11- آب و هوا

یکی از معیارهای مهم انتخاب مقصد آب و هوا است. بسته به این که در چه فصلی قرار داریم ممکن است انتخاب ها نیز تغییر کند. معمولا همه در جستجوی آب و هوایی متفاوت با محل زندگیشان هستند برخی هم صرفا به جاذبه ها اهمیت می دهند. حتما در مورد فصول مناسب در مقاصد مورد نظرتان تحقیق کنید مبادا در تابستان درگیر گرمای مقصد شوید. حالا ببینید واقعا کدامیک را ترجیح می دهید و بر روی کدام یک می توانید خط بکشید.

انتخاب مقصد سفر

12- موانع فرهنگی

اول از همه ببینید در هنگام قرار گیری در کدام مقصد به دلیل تغییر زبان دچار مشکل در برقراری ارتباط می شوید. معطل نکنید و بدون اینکه ذره ای تخفیف بدهید آن را حذف کنید. اگر تعارضات فرهنگی با مقصد دارید مطمئن باشید نمی توانید روزهای خیلی خوبی را در آن بگذرانید پس روی اینگونه مقاصد هم نمی توانید حساب باز کنید.

انتخاب مقصد سفر

13- تغذیه

 تغذیه در سفر جزء مسائلی است که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد. شاید در سفرهای داخلی این امر چندان اهمیتی هم نداشته باشد. اما وقتی قصد خروج از کشور را دارید این مسئله اهمیت خود را نشان می دهد. خصوصا اگر همراهانتان رژیم خاصی داشته و یا در خوردن برخی خوراکیها با محدودیت هایی مواجه باشند. پس کمی هم در غذاهای مقصد جستجو کنید تا در سفر دچار مشکل نشوید.

انتخاب مقصد سفر

14- سریعا برنامه ی سفر را تعیین کنید.

حالا ممکن است یک یا تعدادی مقصد پیش رویتان باشد در این مواقع انتخاب را به احساس خود و همسفرانتان بسپارید. تصمیم خود را نهایی و سریعا نسبت به انجام برنامه ریزی های لازم اقدام کنید . اگر دیر بجنبید تمام مدت زمانی را که برای سفر در نظر گرفته اید را در همین جایی که الان هستید خواهید گذراند.

در این زمان دو انتخاب برای شما وجود دارد:

1- اگر توانایی برنامه ریزی سفر را دارید و یا مقصدی که انتخاب کرده اید در میان تورهای ارائه شده از سوی موسسات وجود ندارد باید به خودتان تکیه کنید و تک تک قسمت های سفر را کنار یکدیگر بچینید.

2- حوصله ی برنامه ریزی ندارید؟ می توانید از مشاوره ی آژانس های مسافرتی بهره ببرید و تورهای برنامه ریزی شده را تهیه کنید و تنها منتظر تاریخ شروع سفرتان باشید.

انتخاب مقصد سفر

سخن آخر

به راحتی می شود با رعایت نکاتی ساده مقاصدی خوب و مناسب را برای سفر انتخاب کرد. کافیست کمی دقت کنیم و کلیشه های معمول را از بین ببریم. اگر کمی وقت صرف کنیم مقاصد و وتازه ی زیادی هستند که می توانند تجربیات تازه ای را برای ما ایجاد کنند.

به نظر شما این مراحل تا چه حد می توانند در انتخاب مقصد  مفید باشند؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان کارناوالی هستیم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.