karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طبیعت آن قدر سحرآمیز و آرامش بخش است که ما آدم ها را مجبور می کند فرسخ ها را بی توقف طی کرده تا ساعاتی را سر بر بالین سرسبزش گذاریم. دور شویم از ماشینی شدن و تکنولوژی هایی که با زندگیمان تنیده شده اند.

از اعماق وجود تنفس کردن، لذت باران، صدای شرشر آبشار و حتی آفتاب سوزان خورشید، روح را نوازش می کند. باید اوقاتی را هم به خودمان اختصاص دهیم و دل به کوه و دشت بزنیم، هوایی تازه کنیم و دوباره به جنگ مشکلات زندگی رویم.

ما تا به حال از هر فرصتی استفاده کردیم، بار سفر بستیم و حتی برای یک ساعت هم که شده از طبیعت استفاده نموده ایم. این بار به مکانی خارق العاده خواهیم رفت؛ جایی که خداوند برایمان استخری دیدنی ساخته. مقصدمان استخر طبیعی همیلتون در تگزاس است. جایی که گردشگران با شور و شوق از اقصی تقاط دنیا به سویش می شتابند. محیط سرسبز، آب های زلال و چهره ی خاص این استخر علتی برای شهرت و محبوبیت آن شده است.

تگزاس اماکن طبیعی ناب و شگف انگیزی دارد که می خواهیم به مرور همه ی آن ها را از نزدیک ببینیم و بدانیم در قلب ایالات آمریکا چه نقاط طبیعی بکری هنوز باقی است. امروز به همیلتون که همچون یشم سبزی بر پهنه ی تگزاس کشیده شده سفر می کنیم.

همراه کارناوال بیایید تا در استخر طبیعی همیلتون شنا کنیم.

استخر طبیعی همیلتون
photo by Varun Char
استخر طبیعی همیلتون
photo by Kerrin Burke Lahr

چرا سفر به استخر طبیعی همیلتون؟


- از زیباترین جاذبه های طبیعی تگزاس آمریکاست.

- مناظر اطراف این استخر بسیار دیدنی است.

- داراری جلبک های رنگارنگی است که زیبایی آن را چندین برابر کرده اند.

استخر طبیعی همیلتون
photo by PLUS Richard Houghton
استخر طبیعی همیلتون
photo by Janne Kaasalainen
استخر طبیعی همیلتون

نگاهی به استخر طبیعی همیلتون | Hamilton Pool

استخر های طبیعی در جای جای دنیا زیاد هستند. هنگامی که در سطح زیرین زمین رودی جاری می شود و به مرورِ سال ها و در گذر ایام باعث فرسایش خاک و صخره ها می شود، اگر فرسایش آن قدر زیاد شود که به سطح زمین برسد سوراخ یا شکافی در زمین ایجاد می کند که درونش مملو از آب زلال و دیدنی است؛ پدیده ای که با نام استخر طبیعی از آن یاد می شود. این تنها یکی از روش های تشکیل استخر طبیعی است اما اغلب همین گونه به وجود می آیند و علت اصلی فرسایش خاک و سنگ توسط آب است. 

 این بار هم به سوی یکی از همین استخر های طبیعی می رویم. در 37 کیلومتری غربی شهر آستین که یکی از مهم ترین شهرهای ایالت تگزاس است، استخری طبیعی و زیبا با آب شیرین و گوارا وجود دارد که با نام همیلتون (Hamilton Pool) شناخته می شود؛ البته همیلتون تنها نام این استخر نیست و در حقیقت نام یک شهر است؛ مکانی سرسبز و خوش آب و هوا که استخری معروف دارد. ناحیه ای حفاظت شده و بکر... استخری که آب رود همیلتون، باعث فرسایش سنگ های آهکی گشته و پدیده ای بسیار دیدنی به وجود آورده است. 

اینجا تمام طول سال میزبان توریست های زیادی از سراسر آمریکا و دیگر نقاط جهان می باشد، زیرا تگزاس تقریبا همیشه هوایی گرم و سوازن دارد.  این استخر زیبا با لایه های سنگ آهک احاطه شده است؛ صخره هایی که همچون سقفی برای آب های زلال استخرند. دیواره ی استخر پوشیده از خزه و سرخس است که همین به زیبایی هرچه بیشتر همیلتون کمک بسزایی کرده همچنین از دور تا دور این استخر آب جاری می شود که شبیه به آبشارهایی سراسری و عظیم هستند و چهره ی این استخر را ویژه و خاص کرده اند.

برخی تصور می کنند آب این استخر و آبشارهایش شفابخش و درمانگر امراض است اما آب همیلتون دارای هیچ ماده ی معدنی مفیدی برای درمان بیماری نیست و این تنها یک شایعه است. اغلب جوانان به این استخر می روند تا در عمق 15 متری زمین شنا و تفریح کنند جالب است بدانید که ارتفاع سنگ های آهکی این استخر به 50 فوت معادل 15.24 متر می رسد و همین ارتفاع بلند استخر همیلتون را به جاذبه ای با شکوه تبدیل کرده است.

آب این استخر در فواصل زمانی کوتاه از نظر آلودگی و سلامت بررسی می شود تا برای توریست ها خطری نداشته باشد پس جای هیچ نگرانی نیست و می توانیم با خیالی آسوده به تفریح در استخر بپردازیم.

استخر طبیعی همیلتون
photo by PLUS Richard Houghton
استخر طبیعی همیلتون
استخر طبیعی همیلتون

استخر همیاتون را در ویدئو نظاره گر باشید

 

گردش و تفریح در استخ همیلتون

همانطور که اشاره ی کوتاهی کردیم ایالت تگزاس همیشه آب و هوایی گرم دارد و بخصوص در تابستان ها شدت گرما آزار دهنده می شود، به همین دلیل شنا در استخری با آب خنک و زلال می تواند بهترین تفریح باشد. البته در زمان هایی که هوا خیلی گرم است درجه حرارت آب این استخر به 50 درجه سانتیگراد هم می رسد. گردشگران از سراسر آمریکا به این استخر می آیند تا ساعاتی را در کنار دوستان و خانواده به شنا در محیطی زیبا و دل انگیز بپردازند.

دیدن طبیعت بی نظیر و قدم زدن در کنار چنین پدیده ی طبیعی زیبایی انگیزه ی توریست های همیلتون است، اگر آن ها کمی خوش شانس باشند و بر پهنه ی گسترده ی همیلتون باران ببارد، روز پس از باران این استخر فوق العاده زیبا و حجم آب آن چندین برابر شده و بازدیدکنندگان می توانند سقوط آب را از ارتفاعات بالا نظاره گر باشند همچون دوش غولپیکر و باورنکردنی.

فعالیت هایی چون شنا، دراز کشیدن در کنار استخر، پیاده روی در طبیعت زیبای همیلتون و عکاسی از محبوب ترین کارها نزد مراجعه کنندگان است، باز هم همراهمان باشید تا با امکانات گردشگری موجود در اطراف این استخر بیشتر آشنا شویم.

استخر طبیعی همیلتون
استخر همیلتون
استخر طبیعی همیلتون

امکانات رفاهی منطقه

بر خلاف بسیاری از مناطق دیدنی در تگزاس، استخر همیلتون دارای امکانات رفاهی لوکس و زیادی نیست، هیچ مکانی برای خرید خوراکی و نوشیدنی وجود ندارد، البته دلیل عمده ی این نکته حفظ محیط و بکر بودن آن است. تنها امکانات محدودی برای گردشگران مهیاست که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

مکان هایی مشخص برای پیک نیک کردن

نیمکت 

سرویس بهداشتی

مسیر مشخص برای پیاده روی

استخر همیلتون
استخر همیلتون

دانستنی های پیش از حرکت

برای این که سفر و گردشی بهتر داشته باشید خوب است که برخی نکات را در نظر بگیرید و پیش از حرکت اعمالی را انجام دهید، در این جا نکات ضروری قبل از رفتن به سوی استخر همیلتون را مرور می کنیم:

1) با مرکز اطلاعات همیلتون تماس بگیرید و آب و هوا و شرایط دقیق استخر را جویا شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید،برای این کار می توانید با این شماره تلفن تمای بگیرید:

Tell: 5122642740

2) اگر همزمان با تعطیلات به این استخر می روید برنامه ی جایگزینی هم برای تفریح داشته باشید، زیرا گاهی این استخر بسیار شلوغ می شود و امکان تفریح در آن را ندارید.

3) برای ورود تنها پول نقد و یا چک می پذیرند و امکان استفاده از کارت وجود ندارد.

4) حیوانات خانگی اجازه ی ورود به محوطه را ندارند و هیچ استثنایی هم در این زمینه وجود ندارد، اگر حیواناتتان را همراه بیاورید باید آن را در اتومبیلتان تا زمان برگشت تنها گذارید.

5) اگر نجات غریق حضور نداشته باشد، شنا ممنوع است.

6) اگر بعد از ساعت 17:30 بخواهید وارد محوطه شوید دیگر حق ورود ندارید زیرا همه باید تا ساعت 16 از استخر خارج شوند.

7) آب آشامیدنی همراه داشته باشید زیرا هیچ آبی برای نوشیدن وجود ندارد.

8) از محل پارک ماشین تا استخر حدود 500 متر را باید در طبیعت و مسیری ناهموار پیاده روی کنید.

9) نوشیدن نوشیدنی های الکلی در معرض دید عموم و اگر داخل ظرفی شیشه ای باشد ممنوع است.

10) در بعضی مواقع بنابر صلاح دید مسئولین شنا در استخر ممنوع می شود.

11) در روزهای شلوغ و در هنگام تعطیلات شاید مجبور شوید تا 45 دقیقه در صف منتظر باشید.

12) در حال حاضر به دلیل حوادثی که در این استخر رخ داده امکان شنا وجود ندارد و حتی گاهی ناگهانی این استخر تعطیل می شود بنابراین حتما پیش ار حرکتبه سوی این جاذبه ی گردشگری زیبا با کلیک روی لینک ارائه شده سفرتان را رزرو نمایید تا با مشکلی رو به رو نشوید. لینک

استخر همیلتون
استخر همیلتون
استخر همیلتون
photo by Richard Kownacki

وقوع حوادثی تلخ در استخر همیلتون

متاسفانه باید بگوییم که تفریح در استخر همیلتون کمی هم خطرناک است و تا به حال گردشگران زیادی در این ناحیه دچار حادثه شده اند، علت ممنوع بودن شنا در این استخر هم عدم وجود ایمنی کافی و مناسب است. گفتنی است که آقای پری (Perry) مسئول منطقه بیان کرده که در حال بررسی راه هایی برای افزایش امنیت منطقه هستند. با هم نگاهی داریم به برخی حوادث تلخی که در استخر همیلتون در سال 2016 میلادی رخ داده است.

- پسر بچه ای 17 ساله از شهر هارکر هایتس برای تفریح به این استخر آمده بود به داخل آب افتاد و متاسفانه تا او را به بیمارستان منتقل کنند جان باخت، پزشک علت مرگ او را پرتاب شدن ناگهانی در آب اعلام کرد.

- پسری 20 ساله به نام ژوان آنتونیو رامیرز لوپز (Juan Antonio Ramirez-Lopez) حدود ساعت 16:45 در این استخر ناپدید شد و از همان زمان تیمی به داخل آب رفتند اما او را پیدا نکردند تا این که سر انجام پس از گذشت 5 روز جسد او به روی آب آمد و حاضران او را از آب گرفتند و به بیمارستان بردند که کاری بیهوده بود و وی جان باخته بود.

مسئولین می گویند که مشکل از آب و مواد درون آن نیست زیرا آب در فواصل زمانی مشخص آزمایش می شود و اشکال باید از مساله ی دیگری باشد که ما هنوز از آن ناآگاه هستیم و از علاقمندان به دلیل بسته شدن های بی برنامه و ناگهانی استخر عذر خواهی می کنیم و در صدد هستیم از چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

* در حال حاضر شنا کردن و انجام هر گونه فعالیت هیجانی و پر خطر در استخر همیلتون ممنوع است این قانون از سال 2016 میلادی انجام می شود و حتما اگر این قانون تغییر کند به اطلاع شما خواهیم رساند.

استخر تگزاس

تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون شبیه به غاری بزرگ است که ناگهان فرو ریخته و به استخری زیبا تبدیل شده است، در این استخر بقایایی یافت شده که حاکی از وجود این استخر در 8000 سال پیش است. این غار به احتمال زیاد سرپناه اولین ساکنان همیلتون بوده و محققین آثاری یافته اند که بر اساس آن ها پیش از سال 1800 میلادی اقبایل تونکاوا (Tonkawa) و آپاچی های لیپان (Lipan Apaches) در این غار می زیستند. در این سال خانواده ی گردشگر آلمانی که با نام رایمز شناخته می شوند در حال گشت و گذار در همیلتون بودند که پسر 8 ساله ی آن ها درون این استخر غار مانند سقوط می کند به همین دلیل از این خانواده به عنوان کاشفان غار همیلتون یاد می شود.

از سال 1800 تا 1960 این غار در جامعه ی جهانی تقریبا مسکوت مانده بود و تنها مردمان محلی از آن استفاده می کردند اما به مرور به دلیل محیط سرسبز و دیدنی، وجود حیوانات اهلی زیبا مثل گاو، گوسفند، بز و... بر شمار گردشگران افزوده شد.

اما امروزه مورگان و جیک همیلتون به عنوان مالک این استخر شناخته می شوند، جیک فرمانده ی نظامی تگزاس است. از سال 1960 تا به امروز نظارت خوب و مستچکمی بر سلامت آب این استخر وجود دارد تا حدی که بلافاصله پس از بارش باران شنا ممنوع شده و آب باکتری سنجی می شود.

در سال 1985 هم خانواده ی رامیز تلاض های زیادی برای حفظ محیط زیست این منطقه کردند، آن ها گیاهانی را که در حال انقراض در همیلتون بودند را دوباره کاشتند تا این استخر و محیط اطرافش برای همیشه زیبایی خود را حفظ کند، در همین زمان مسیر هایی را هم برای پیاده روی مشخص کردند تا وجود گردشگران آسیب کمتری به زیست بوم همیلون وارد آورند.

در حقیقت تلاش های خانواده ی رایمز بر حفظ محیط زیست همیلتون و همچنین دره ی بلوکنز ( Balcones ) که این استخر در آن قرار دارد تاثیرات بسزایی داشت.

استخر همیلتون

حقایقی جالب درباره استخر همیلتون

_ این استخر تا به حال هیچ وقت خشک نشده است.

_ فرو افتادن پسر 8 ساله ای دورن این استخر ممکن است افسانه باشد.

_ علت کشف نشدن این استخر طی سال های طولانی عدم وجود وسایل نقلیه مناسب در این ناحیه بوده است.

_ نوعی خرمای طلایی در منطقه ی همیلتون می روید که محبوب و مشهور است.

_ بین سالهای 1960 تا 1980 را اوج شهرت این استخر می دانند.

_ به این استخر و مناطق حفاظت شده ی اطرافش پارک رایمز هم می گویند، جالب این که هواپیما و هلیکوپتر ها می توانند از روی این منطقه عبور کنند اما حق عبور از بالای استخر را ندارند.

استخر همیلتون
استخر طبیعی همیلتون

بهترین فصل سفر

بهار: فصل بهار را بهترین زمان برای سفر به منطقه ی همیلتون و دیدار از استخر طبیعی می دانند، زیرا پوشش گیاهی این منطقه در بهار بسیار دیدنی و زیباست.

تابستان: در فصل تابستان، تگزاس در گرم ترین حالت ممکن است، شنا و آب بازی در استخر شور و نشاط زیادی دارد اما باید در نظر داشته باشید که به علت گرمای شدیدی هوا پیاده روی سخت و خسته کننده می شود.

پاییز و زمستان: پاییز هم رنگ و بوی خاصی در این منطقه دارد و در اغلب سالها پاییز هم هنوز هوا گرم است اما اوایل پاییز می تواند زمان خوبی برای سفر باشد زیرا از شدت گرما کمی کاسته شده و پیاده روی شما را آزار نمی دهد، زمستان ها و فصل بهاری که بارش باران در آن ها شدید است استخر به پر آب ترین حد ممکن می رسد و می تواند زمان خوبی برای بازدید باشد اما در نظر داشته باشید که در زمستان پوشش گیاهی ضعیف است و همه ی زیبایی های استخر را نخواهید دید.

استخر طبیعی همیلتون

گیاهانی که در این مطنقه می توانید ببینید

همانطور که در ابتدا اشاره ای کردیم همیلتون یکی از مناطق ایالت تگزاس است، اینجا پوشش گیاهی و جانوری خاص و جالبی دارد، پرندگان گوناگونی در همیلتون زندگی می کنند که زیبایی این ناحیه را چند برابر کرده اند.

درختانی همچون عرعر و بلوط به وفور دیده می شود، در مناطقی که آب جاری در آن وجود دارد مانند استخر همیلتون گونه های خاصی از سرخس های رنگارنگ قرمز، زرد، نارنجی، سرخ وجود دارد که چهره ی منطقه را زیباتر کرده اند، یکی از دلایل توجه و محبوب شدن همیلتون همین پوشش گیاهی سرسبز است.

استخر همیلتون

هزینه و دسترسی

برای ورود به استخر همیلتون باید ورودی پرداخت نمایید که هزینه های آن به شرح زیر است:

 15 دلار معادل 48 هزار تومان برای ورود هر خودرو

8 دلار معادل 26 هزار تومان برای هر فرد پیاده

2 دلار حدودا معادل 4 هزار تومان برای ورود تریلر

زمان بازدید:

شما دو زمان را برای تفریح می توانید انتخاب کنید:

الف) 9 صبح تا 1 ظهر

ب) 2 بعد از ظهر تا 6 عصر

* فراموش نکنید که پیش از حرکت از بسته نبودن این استخر زیبا مطمئن شوید و لینک مقابل را مشاهده نمایید. لینک

 آدرس: آمریکا، تگزاس، خمیلتون، جاده همیلتون پول.

.Address: 24300 Hamilton Pool Road, Dripping Springs, TX 78620

استخر زیبا و طبیعی همیلتون را در نقشه ی کارناوال بیابید.

 

دیدنی های اطراف

در تگزاس دیدنی های زیادی وجود دارد اما اگر به منظور طبیعت گردی به این دیار می روید برای شما پیشنهاد خوبی داریم، علاوه بر استخر طبیعی همیلتون که در این مطلب با آن آشنا شدیم دو پار بسیار زیبا نیز در نزدیکی همین استخر وجود دارند که محل های خوبی برای گشت و گذار می باشند در ادامه نگه کوتاهی به این دو پارک داریم تا در صورت صلاح دید از آن ها نیز دیدن نمایید.

- پیس بند پارک | Pace Bend Park: در منطقه ی هیل تگزاس قرار دارد و حدودا 17 کیلومتر مساحت دارد. منطقه ای طبیعی و تقریبا دست نخورده است که می توانید در آن از دیدن دریاچه ی تراویس، صخره های آهکین و مناظر زیبا لذت ببرید. امکان برپایی کمپ، آب آشامیدنی، مسیرهای مشخص شده برای پیاده روی، سرویس بهداشتی و... نیز در این پارک وجود دارد.

- پارک رایمز رنچ | Reimers Ranch: این پارک در واقع مرتعی برای چراندن حیوانات اهلی است اما منظره ای فوق العاده دارد و برای گردش و تفریح بسیار مناسب است.

پیس بند پارک

پارک تگزاس

پارک رایمز رنچ

رایمز رنچ تگزاس
پارک رایمز رنچ

توصیه کارناوال

اگر قصد سفر به تگزاس و دیدن استخر طبیعی همیلتون را دارید خوب است بدانید که ظرفیت پارکینگ این مجموعه به نسبت بازدیدکنندگانش کم است بنابراین اگر قرار دادن اتومبیلتان در پارکینگ برای شما ضروری است سعی کنید در هنگام صبح و در ساعات اولیه ی بازگشایی یعنی 9 صبح به استخر مراجعه نمایید.

استخر طبیعی همیلتون

سخن آخر

در تگزاس آمریکا چه اماکنی را بیشتر برای سفر می پسندید؟

آیا نظیر این استخر طبیعی در ایران هم وجود دارد؟

زیباترین استخر طبیعی که می شناسید چه نام دارد؟

دیدگاه هایتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.