karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

گاهی ما مردمان شهرنشین آن قدر غرق در روزمرگی زندگی می شویم که بوئیدن یک شاخه گل خودرو در طبیعت یا تنفسی عمیق از ته دل برایمان به آرزو تبدیل می شود. تنها چشمانمان را می بندیم و خود را در ساحلی زیبا، جنگلی انبوه و طبیعتی بکر تصور می کنیم و لحظاتی را شاد می شویم، در جستجوی دو سه روزی تعطیلات رسمی می گردیم تا شاید فرصتی باشد برای تغییر آب و هوا...

زندگی در شهرهایی که هرروز هوایشان آلوده و آلوده تر می شود دشواری هایی دارد که مجبوریم برای آینده ای بهتر با آن ها دست و پنجه نرم کنیم، اما اینبار می خواهیم به شما عزیزان مقصدی را معرفی نماییم که حقیقتا بسیار خارق العاده و رویایی است؛ جایی که ارزش یک بار سفر کردن را دارد.

به ساحلی پنهان در مکزیک می رویم، این ساحل به صورت طبیعی طوری برش خورده که تا به آن نزدیک نشوید چیزی از آن را نخواهید دید اما تا قدم به محوطه اش بگذارید با بهشتی باورنکردنی رو به رو خواهید شد.

ساحلی با آب های زلال... طبیعتی ناب و منحصر به فرد... شنا زیر نور خورشید و در آبی خنک... همه و همه رویاهایی هستند که در این ساحل به تحقق می پیوندند.

تا به حال به سواحل زیادی سفر کرده ایم که تنها با یک کلیک روی لینک های زیر می توانید با برخی از آن ها آشنا شوید:

ساحل قلب ، پرتغال | قلب درخشان اقیانوس اطلس

ساحل موراکی ، صخره هایی به شکل تخم مرغ | نیوزلند

مجسمه دست در ساحل اروگوئه

حال با کارناوال همراه شوید تا فارغ از آلودگی های شهر به دامان طبیعتی فوق العاده سفر کنیم.

ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک

چرا سفر به ساحل مخفی ماریتا؟


- از زیباترین سواحل دنیا است.

- شکل این ساحل خاص و منحصر به فرد است.

- از بهترین مکان ها برای گذراندن تعطیلات می باشد.

- دلیل شکل گیری این ساحل برخورد بمب به زمین این ناحیه است.

ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک

آشنایی با ساحل مخفی ماریتا

مکزیک یکی از ایالاتی است که در آمریکای شمالی واقع شده و دیدنی ها و جاذبه های گردشگری زیادی دارد و کارناوال هم تا به حال به برخی از آن ها سفر نموده، در آینده هم بیشتر به این سرزمین سفر خواهیم کرد، برای آشنایی بیشتر با طبیعت زیبا و مردمان میهمان نواز این دیار روی لینک های زیر کلیک کنید:

عجیب اما زیبا | پدیده ای به نام غار کریستالی

جشنواره پاراچیکو به سبک مکزیکی ها

مکزیک دو جزیره ی بزرگ و زیبا دارد که به هر دوی آن ها ماریتا (Marietasمی گویند و در سمت غربی این کشور قرار گرفته اند. این جزایر خالی از سکنه هستند و اهالی بومی و افرادی که همیشه در آن ها زندگی کنند، ندارد اما مکان هایی فوق العاده و بکر برای گشت و گذار و سفرهای رمانتیک است.

این جزیره ها که جزء سرمایه های ملی طبیعی مکزیک و آتشفشانی که هستند به همین دلیل مقصد خوبی برای سفرهای ماجراجویانه و تحقیقات زمین شناسی می باشند. در یکی از این دو جزیره ساحلی باوردکردنی و رویایی وجود دارد که به ساحل عشق و ساحل مخفی ماریتا معروف است البته در میان مکزیکی ها به این ساحل بی همتا پالایا د آمور (Playa del Amor) می گویند.

این ساحل شکل عجیبی دارد. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید شبیه به گودالی بزرگ است که داخلش پوشیده از شن های طلایی رنگ و درخشان، آب زلال اقیانوس آرام و ماهی های رنگارنگ است. در حقیقت این ساحل غاری در کنار اقیانوس بی کران آرام است که به دلیل سکوت و منظره ی زیبایش مقصد خوبی برای عشاق و دلدادگان بدل است.

ساحل یا غار مخفی ماریتا از سطح آب ها حدودا 2 فوت معادل 1.82 متر ارتفاع دارد و به عبارتی دیگر اگر داخل این ساحل مخفی شوید سقف گنبدی شکلش 1.82 متر با شما فاصله خواهد داشت. آب اقیانوس آرام توسط باد و جزر و مد از طریق تونلی 12 متری به سمت ساحل غار مانند و مخفی ماریتا هدایت می شود و محیطی خیره کننده را پدید می آورد...

با هم آرام آرام قدم به این ساحل پنهان می گذاریم تا از نزدیک بیشتر با آن آشنا شویم.

ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک
ساحل مخفی مکزیک

ویدیویی جذاب و تماشایی از ساحل مخفی مکزیک را به تماشا بنشینید

 

چگونگی پیدایش ساحل مخفی ماریتا | اثر هنرمندانه بمب ها

همان طور که قبل تر اشاره کردیم جزایر ماریتا بر اثر فوران آتشفشان به وجود آمده اند؛ سال ها پیش آتشفشان هایی در اعماق اقیانوس آرام فوران کرده و این جزایر با سواحل محشرشان متولد شدند.

سال ها پیش در حدود سال 1900 میلادی مکزیکی ها برای آزمایش سلاح های نظامی خود از جزایر ماریتا استفاده می کردند زیرا کسی در این جزایر زندگی نمی کرد، به همین دلیل زمین شناسان بر این عقیده اند که ساحل پنهان بر اثر آزمایشات سلاح های گوناگون و با دخالت انسان تشکیل شده است.

در حقیقت اینجا زیباترین اثری است که بمب ها و سلاح های کشتار جمعی به وجود آورده اند و باعث شدند گردشگران از سراسر دنیا برای تجربه ی جرعه ای آرامش به مکزیک و ساحل زیبای پنهانش بروند.

در سال 1960 میلادی دانشمندی به نام ژان کوستو (Jacques Cousteau) به اعتراض درباره ی فعالیت های ارتش در این جزایر پرداخت و آزمایشات شیمیایی را به ضرر انسان ها و طبیعت زیبای این جزایر دانست. در نهایت پس از تلاش های بی وقفه ی ژان و طرفدارانش در سال 2005 این فعالیت ها به صورت کامل متوقف شدند و جزایر ماریتا به طبیعتی حفاظت شده تبدیل گشتند.

به طور کلی از حوالی جنگ جهانی اول آزمایشات گسترده ای در این ساحل انجام شد که طی آن ها غارهای زیادی هم در سراسر این دو جزیره ی زیبا پدید آمدند البته نباید از یاد ببریم که علاوه بر بمب ها، فرسایش خاک طی سال های متوالی و شرایط آب و هوایی منطقه نیز نقش مهمی در چهره ی این ساحل داشته اند.

ساحل ماریتا مکزیک
ساحل ماریتا مکزیک
ساحل ماریتا مکزیک

تفریحات موجود در ساحل مخفی ماریتا

اما بازدید کنندگان این مکان طبیعی زیبا می توانند چه فعالیت هایی در این ساحل انجام دهند؟ اگر فرسخ ها را بپیمایید و به ساحل درخشان و آب های کریستالی این مکان دیدنی برسید چه تفریحاتی در انتظار شماست؟

در این بخش می خواهیم بیشتر باتفریحات موجود در این ساحل آشنا شویم و ساحل منحصر به فرد مکزیک را از زوایای دیگری نگاه کنیم، توجه داشته باشید که همه ی تفریحات ساحلی از جمله موج سواری، انواع قایق، حتی جت اسکی و ... ممکن است در این ساحل دیده شود مه بازدیدکنندگان به درخواست خودشان آن ها وسایل آن ها را به این ساحل می آورند یا از هتل ها و یا مکان های دیگر اجاره می کنند و ما در این بخش به تفریحاتی خواهیم پرداخت که به راحتی در این ساحل می توان از آن ها بهره برد.

1- شنا

محبوب ترین تفریح در ساحل مخفی ماریتا شنا کردن در آب زلال این منطقه است. می توان ساعت ها با آرامش در این مکان بی نظیر شنا کرد و از زیبایی های اطراف لذت برد. پس اگر ساحل مخفی را برای سفر انخاب کرده اید لباس شنا را فراموش نکنید.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

2- قایق سواری

قایق های کوچک می توانند وارد ساحل مخفی شده و در آن پهلو بگیرند. البته کسی برای قایق سواری به این ساحل نمی رود زیرا هزاران مکان مدرن در مکزیک برای انجام این فعالیت وجود دارد و افرادی که به این ساحل می روند هدفشان لذت بردن از آرامش اینجاست اما باید بدانید امکان قایق سواری و ورود قایق به این ساحل عجیب هم وجود دارد.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

3- حمام آفتاب

از محبوب ترین فعالیت های گردشگران این ساحل دراز کشیدن روی شن های نرم آن است. آفتاب مستقیم به شما خواهد تابید در حالی که نسیم موهایتان را نوازش می دهد و به امواج اقیانوس گوش می سپارید. از ویژگی های خوب ماریتا این است که اگر گرمای آفتاب شما را آزد می توانید زیر سایه ی دیواره های این ساحل دوست داشتنی پناه برده و کمی استراحت کنید.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

4- پیاده روی در محیط اطراف

ساحل مخفی در نزدیکی منطقه ی پورتو والارتا (Puerto Vallarta) مکزیک قرار گرفته است که به عنوان یکی از معروف ترین مناطق گردشگری مکزیک شناخته می شود و طبیعت آن آن قدر زیباست که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. به دلیل فاصله ی کم ساحل مخفی با این ناحیه توریست های زیادی هم به این ناحیه می روند تا فقط در طبیعت بکر اطراف آن قدم بزنند و هوایی تازه کنند به همین دلیل قدم زدن و پیاده روی هم از تفریحات جذاب ساحل مخفی محسوب می شود.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک

5- تماشای حیوانات

زیبایی های ساحل مخفی بسیار زیاد است؛ علاوه بر تماشای مناظر طبیعی و تفریحات آبی در ماریتا، گردشگران می توانند با دیدن حیوانات و جانداران مختلفی که در جزیره ی ماریتا زندگی می کنند سرگرم شوند؛ حیواناتی چون دلفین، نهنگ کوهان دار، انواع پرندگان دریایی، لاکپشت و ... را با کمی دقت در اطراف ساحل نخفی مکزیک می توانید مشاهده نمایید.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

6- غواصی

آبزیان گوناگونی در سواحل اقیانوس آرام و در در اطراف ساحل مخفی مکزیک وجود داردند که تماشای آن ها هم از تفریحاتی است که در این مکان انجام می شود. امکانات خاص و ویژه ای برای غواصی در این ناحیه وجود ندارد اما پیشنهاد می کنیم با خود وسایل غواصی همراه ببرید تا دنیای شگفت انگیز زیر آب ساحل مخفی را از دست ندهید.

با غواصی علاوه بر دیدن آبزیان گوناگون می توانید از دیدن صخره های مرجانی زبیا و جالب نیز لذت ببرید، در قسمت زیرین آب های ساحل مخفی مکزیک مملو از مرجان و سنگ های مرجانی است که تنها با غواصی قابل دیدن هستند و همین موضوع انگیزه ی خوبی برای غواصان است که به این ساحل بیایند و لحظاتی را از دنیای زیر اب این منطقه لذت ببرند، اگر شما هم علاقمند به غواصی هستید بهترین زمان برای این کار در ساحل مخفی مکزیک هنگام ظهر می باشد.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک

7- ماهیگیری

به طور کلی در سواحل مکزیک ماهی های زیادی یافت می شوند و به همین دلیل ماهیگیری در اکثر مناطق این شهر و جزایر آن رواج دارد. ساحل مخفی نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر به ماهیگیری علاقه دارید تنها لازم است قلاب ماهیگیریتان را همراه ببرید. البته می توانید تورهای ماهیگری را هم تهیه نمایید که شما را یک روزه به در سواحل می گردانند و امکان ماهیگیری را برای شما فراهم می نمایند.

هزینه تورهای ماهیگیری:

هزینه ی این تورها حدودا 100 دلار (معادل حدود 400 هزار تومان) می باشد.

ماهیگیری مکزیک
ماهیگیری مکزیک

گردشگران در ساحل ماریتا

ساحل مخفی ماریتا تنها چند مایل با سواحل مکزیک فاصله دارد و رفت و آمد به آن آسان است به همین دلیل توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید. آن ها علاقه دارند ساحلی که مانند غار در دل طبیعت پنهان شده را از نزدیک تماشا کنند و نظاره گر هنرمندی دست طبیعت و انسان باشند.

توریست ها باید از یک تونل کوچک عبور کنند تا ساحل مخفی و آب درخشان اقیانوس پیش چشمانشان ظاهر شود و همین تونل کوچک سبب شده تا زیبایی ساحل چند برابر به چشم آید.

در سال های اخیر که کشورهای مختلف سعی در پیشرفت صنعت توریستشان دارند ساحل مخفی با عنوان ساحلی که توسط برخورد گلوله به طبیعت تشکیل شده معروف و پر آوازه شده است و همین موضوع توانسته توجه گردشگران را به این ناحیه جلب کند. اغلب توریست ها برای دیدن ساحل مخفی به مکزیک می روند تا پرده از رازهای نهان آن بردارند و از طبیعت چشم نوازش لذت ببرند.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

بهترین زمان سفر به ساحل مخفی مکزیک

بهترین زمان برای بازدید از ساحل مخفی مکزیک هنگام صبح است. اگر می خواهید گردشگی کامل و خاطره انگیز داشته باشید طوری برنامه ریزی نمایید که صبح زود به این مکان زیبا برسید. سعی کنید دیرتر از ساعت 11 صبح به این ناحیه نروید زیرا از آن پس تقریبا همه ی زیبایی های صبح هنگام ساحل مخفی از جمله نسیم صبحگاهی، آب خنک و... را از دست داده اید و جمعیت هم از هنگام ظهر به بعد بیشتر و بیشتر می شود و کمی آرامشتان را بر هم می زنند.

همه ی ماه های سال می توانید برای بازدید از این ساحل اقدام کنید و هیچ فصلی نسبت به دیگری برتری داده نمی شود فقط باید به یاد داشته باشید که اگر به خاطر دیدن نهنگ های به این ساحلی می روید باید از ماه دسامبر تا مارس (اواخر آذر تا فروردین ماه) سفر کنید تا بتوانید آن ها را ببینید.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

هزینه و دسترسی

هزینه ی سفر به ساحل مخفی مکزیک بسیار مختلف هستند و بستگی به این دارد که از چه آژانسی تور گردشگری خود را تهیه می نمایید اما تور یک روزه ی بازدید از ساحل مخفی از حدود 300 تا 600 پزو، واحد پول مکزیک (50 تا 100 هزار تومان) هزینه در بر خواهد داشت.

برای رسیدن به این ساحل از مکزیک حدود 1 ساعت قایق سواری لازم است، از دو منطقه ی Sayulita و Puerto Vallarta برای رسیدن به ساحل مخفی می توانید اقدام نمایید.

از Sayulita:

بهترین وسیله ی نقلیه ی عمومی در مکزیک اتوبوس است باید با استفاده از اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه خود را به سواحل Sayulita برسانید در همه ی ساحل های این ناحیه قایق برای رفتن به جزایر ماریتا وجود دارد، از این ناحیه تا ساحل مخفی حدود 45 دقیقه قایق سواری لازم است.

از Puerto Vallarta:

شما با صرف هزینه ی 20 (80 هزار تومان) تا 30 ( 120 هزار تومان) دلار می توانید با تاکسی خود را به سواحل Puerto Vallarta برسانید، از ساحل های این منطقه می توانید با یک ساعت قایق سواری خود را به ساحل مخفی برسانید.

آدرس: آمریکا، مکزیک، جزیره ماریتا.

.Address: America, Mexico, the island of Marietta

ساحل مخفی مکزیک را در نقشه کارناوال ببینید

ساحل مخفی ماریتا مکزیک

توصیه کارناوال

توجه داشته باشید که اقامتگاه های زیاد و متنوعی در شهر مکزیک وجود دارند که هزینه های اقامت در آن ها نیز بسیار گوناگون می باشد، بنابراین اگر قصد گردش و تفریح در کشوری هستید که هم طبیعت زیبا هم دیدنی های تاریخی و هم مردمانی با تمدن و میهمان نواز و با آداب و رسوم خاص داشته باشد مکزیک می تواند به طور کلی حال و هوای شما را دگرگون کند.

طبیعت بکر موجود در مکزیک از انگیزه های مهم رواج گردشگری در این سرزمین است. همچنین گفتنی است که ساحل مخفی می تواند مکان بسیار خوبی برای گراندن ماه عسل باشد پس اگر شرایط و موقعیت سفر به مکزیک را داشتید به هیچ وجه دیدن آن را فراموش نکنید.

ساحل مخفی ماریتا مکزیک
ساحل مخفی ماریتا مکزیک

سخن آخر

چقد با دیدنی های مکزیک آشنایی دارید؟

ترجیح می دهید به چه مکانی در مکزیک سفر کنیم؟

آیا ساحلی نظیر ساحل مخفی مکزیک می شناسید؟

نظر و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.