karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چقدر از دیدنی های شاخص کشورهای اروپایی اطلاع دارید؟ قاره ای مملو از جاذبه های گردشگری که هرچه بگوییم باز هم تنها گوشه ای از آن را به تصویر کشیده ایم. قبل تر از برج ایفل، بنای کلوسئوم و بسیاری از اماکن مشهور این دیار گفته ایم اما مقصد امروزمان کشوری است که تا به حال کمتر به آن توجه کرده ایم، جمهوری لیتوانی. اگر می خواهید در مورد جاذبه های گردشگری اروپا اطلاعات کاملی به دست آورید، مطالب لینک زیر را از دست ندهید:

جاذبه های توریستی اروپا

سرزمینی در نه چندان وسیع که دیدنی های نابی را در خود جای داده، مثل جایی که امروز به آن می رویم. در این کشور تپه ی عجیبی وجود دارد که توجه کارناوال را به خود جلب کرده و تصمیم گرفتیم شما را هم با این تپه ی خاص آشنا کنیم. جایی که پر از صلیب است و از نظر خیلی ها از رمز آلودترین مکان های دنیا محسوب می شود. اما چرا باید بر فراز تپه ای سرسبز و زیبا هزاران صلیب را در کنار هم قرار داده باشند؟

داستان نهفته در تپه ی صلیب ها چیست؟ می گویند روی این تپه صد هزار صلیب وجود دارد اما تا بر روی این تپه ی سرسبز اما راز آلود نرویم نمی توانیم صحت و درستی هیچ حرف و حدیثی را بپذیریم پس با کارناوال بیایید تا بر روی تپه ی صلیب ها در لیتوانی برویم.

اگر علاقمند هستید که با لیتوانی بیشتر آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کرده و تصاویری از زیبایی های این سرزمین را تماشا نمایید.

عکس های هوایی و زیبای کارولیس جانولیس | لیتوانی

برای آشنایی با برخی از رمزآلودترین مقاصدی که کارناوال به آن ها سفر نموده روی لینک های زیر کلیک نکنید:

دریاچه تخت سلیمان | گنجینه رمزآلود تاریخ ایران

زیارتگاه چک چک اردکان | رمزآلود مقدس زرتشتیان در یزد

مرداب مانچاک لوئیزیانا | گور دسته جمعی آمریکا

و...

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

چرا بازدید از تپه صلیب لیتوانی؟


- بیش از 1000 هزار صلیب متعلق به قرون مختلف بر روی این تپه وجود دارند.

- این تپه نماد صلح است.

- تپه ی صلیب به نمادی برای کشور لیتوانی تبدیل شده است.

- می گویند اینجا یکی از رمزآلودترین اماکن دنیاست.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

ماجرای تپه صلیب چیست؟ | Hill of Crosses

با کمی جستجو در تاریخ و سرنوشت کشورهای مختلف متوجه می شویم که هر سرزمینی روزهایی پر از آرامش و صلح داشته و زمان هایی هم درگیر جنگ و ناآرامی بوده است؛ لیتوانی هم از این قاعده مستثنی نیست. در سال 1795 میلادی لیتوانی تحت سیطره ی امپراطوری شوروی قرار گرفت؛ موضوعی که مردمان لیتوانی از آن رضایت نداشتند.

هر چه که از موضوع حکومت شوروی بر لیتوانی می گذشت وضعیت بدتر و بدتر می شد و به دلیل ناآرامی های داخلی، کشورهای همسایه نیز به خود اجازه داده بودند که به لیتوانی دست درازی کنند و این اتفاق ها امنیت جامعه را مختل کرده بود. این ها دلایلی شد تا افکار مبارزه طلبانه علیه تزار روسیه در بین مردم لیتوانی بیشتر و بیشتر نفوذ کند.

درگیری های خارجی و داخلی در سال 1831 میلادی به اوج رسید و وضعیت آن قدر بحرانی شد که مردم کاری جز راز و نیاز از دستشان بر نمی آمد. تعداد زیادی از آنان روزهایشان را به دعا و نیایش می پرداختند و به دلیل این که اغلب آن ها پیرو دین مسیحیت بودند صلیب نقش پررنگی در زندگی آن ها ایفا می کرد. آرام آرام مردمان این دیار برای نشان دادن اعتراضشان به وضعیت حاکم و آرام کردن ذهن و روحشان، صلیب هایشان را بر روی تپه ای می بردند و در آن جا به راز و نیاز می پرداختند. این روند آن قدر ادامه یافت که تپه به مکانی پر از صلیب تبدیل شد. آن ها با این کار قصد نشان دادن وضعیت بد جامعه را داشتند و از مسئولین و خداوند طلب کمک می کردند.

این داستان تپه ی صلیب لیتوانی (Hill of Crosses) بود؛ تپه ای که بین سال های 1831 تا 1863 میلادی به صورت امروزی در آمد و کاملا پر از صلیب شد. بردن صلیب بر روی این تپه ی نسبتا دور افتاده به رسمی میان اهالی لیتوانی تبدیل شده بود و به مرور تپه به مکانی کاملا مذهبی و ارزشمند تبدیل شد که افراد زیادی برای درمان بیماری هایشان به آن مراجعه می کردند.

حتی سال ها بعد و در طی جنگ جهانی دوم هم بردن صلیب به روی تپه ادامه داشت تا اندازه ای که در هفتم سپتامبر سال 1993 میلادی پاپ ژان پل دوم به تپه ی صلیب ها رفت و پس از راز و نیاز به این مکان لقب نماد  امید، صلح، عشق و فداکاری را داد.

تعداد دقیق صلیب های موجود روی این تپه مشخص نیست. آخرین باری که تعداد آن ها را شمارش کردند سال 2006 میلادی بود که تعدادشان 10 هزار صلیب برآورد شد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید انواع و اقسام صلیب با رنگ، جنس و اندازه های گوناگون در این محل نصب شده اند که هر کدام در سال های مختلفی ساخته شده اند، به همین علت مجموعه ای منحصر به فرد را پدید آورده اند که نظر گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

برای بازدید از تپه ی صلیب باید به 12 کیلومتری شمال شهرستان شولی (Šiauliai) برویم، این مکان با نام های شاولیای و سیائولیای نیز شناخته می شود. شهری در شمال کشور لیتوانی. این تپه ی رمز آلود حدودا 130 متر ارتفاع و شیب کمی دارد و مساحتش تقریبا 1121 متر مربع است، بله اینجا تپه ی وسیعی پر از صلیب و اشیای مقدس و مذهبی است. همچنان همراهمان بمانید تا بیشتر با این مکان دیدنی حیرت انگیز آشنا شویم.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

نشانه ای از پاپ که به این تپه آمده بود

تپه صلیب لیتوانی

تپه صلیب لیتوانی را در ویدئو تماشا کنید

نگاهی به صلیب های تپه

با بازدید از تپه ی صلیب کلکسیونی از انواع و اقسام صلیب ها را خواهید دید که در طی قرون مختلف گرد هم آمده اند. برخی از این صلیب ها ارتفاعی حدودا سه متر دارند و از فاصله های دور کاملا قابل تشخیص هستند، برای کسب اطلاعات دقیق تر از تعداد و سال جمع آوری آن ها جدول زیر را مطالعه نمایید:

تعداد صلیب سال گردهمایی
بیش از 3 هزار 1800 میلادی
130  1900 میلادی
155 1902 میلادی
50 1922 میلادی
بیش از 400 1938 میلادی
5000 صلیب را از بین بردند در سال 1961 میلادی
1200 صلیب را از بین بردند در سال 1975 میلادی
5000 صلیب 1990 میلادی
10 هزار  2006
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

دیگر اشیای موجود روی تپه صلیب

علاوه بر صلیب هایی که برای راز و نیاز روی تپه ی صلیب ها قرار داده اند، اشیا و وسایل دیگری هم روی این تپه به چشم می خورند از مهم ترین این موارد نامه و پیام هایی است که مردم برای درخواست کمک به خدا و حضرت مسیح نوشته و در این مکان قرار داده اند. همچنین پیام هایی هم درباره ی مخالفت و اعتراضات آن ها به فرمان ممنوعیت دین در لیتوانی در این ناحیه دیده می شود.

همچنین تصاویر و تندیس هایی هم از حضرت مسیح، حضرت مریم و بزرگان دیدن مسیحیت لا به لای صلیب ها به چشم می خورد که بسیاری از آن ها با تلاش های شبانه روزی اهالی در این ناحیه قرار گرفته اند، زیرا گفته می شود در طی دوران ناآرامی ها، حکام روسیه افرادی را مامور کرده بودند که از قرار دادن صلیب و اشیای مذهبی روی این تپه جلوگیری کنند و مردمان لیتوانی پس از تحمل رنج و سختی های زیاد موفق می شدند تا این اشیای مقدس را به بالای تپه ببرند.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

ارزش دینی تپه صلیب ها برای مسیحیان

تا اینجا کمی با تپه ی صلیب ها آشنا شدیم اما در این بخش قصد داریم بررسی کنیم که ارزش معنوی تپه صلیب ها برای مسیحیان به چه صورت است و چرا تپه ای دور افتاده که استفاده ای زراعی داشته و سال های دور به عنوان زمین کشاورزی استفاده می شد امروزه برای مسحیان مهم است.

همانطور که متوجه شدید طی سال های متوالی زن و مرد و از همه ی طبقات اجتماعی برای قرار دادن صلیب بر روی این تپه تلاش کرده اند بنابراین در واقع این مکان در بین مردمان لیتوانی نماد وفاداری و اعتماد یک ملت به دین مسیحیت و حضرت میسح است. برای مسیحیان اینجا جایی است که غم، اندوه، مرگ و رنج با امید و ایمان همه با هم وجود دارند به همین دلیل از دیرباز به محلی پر برکت و مذهبی برای مسیحیان تبدیل شده و مقدس و قابل احترام می باشد.

 در ضمن این نکته را هم فراموش نکنید که نابودی صلیب و اشیای مقدس برای مسیحیان بدیُمن و سبب فجایع فردی و عمومی است، پس از بین رفتن تعداد زیادی صلیب در این مکان حادثه ای غم انگیز برای آنان می باشد.

این ها دلایلی هستند که نشان می دهند چرا این تپه برای مسیحیان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

نابودی تپه صلیب 

لیتوانی طی قرون مختلف شاهد جنگ و ناآرامی های گسترده ای بود به همین دلیل مخالفان از جمله سردمداران شوروی بارها سعی کردند این تپه را از بین ببرند تا به نوعی مردمان لیتوانی امیدی به پیروزی نداشته باشند. آن ها سعی می کردند هر نشانه و نمادی که از مسیحیت بود را از بین ببرند و حتی به این تپه ی دور افتاده هم رحم نمی کردند. 

به همین دلیل بارها و بارها تپه ی صلیب ها در سال های 1961، 1973 و 1975 میلادی به آتش کشیده شد و یا با ماشین آلات و وسایل گوناگون تلاش کردند که این تپه را از بین ببرند. مخالفان این تپه را جایی پر از آهن قراضه و آشغال می پنداشتند و از هر فرصتی برای ویرانیش بهره می بردند.

جالب است بدانید که برای تزئین صلیب های روی تپه از اشیای زینتی گوناگونی استفاده می کردند که همه ی آن ها نیز در این ویرانی ها از بین می رفتند و به آهن قراضه هایی بی استفاده تبدیل می شدند؛ اشیایی مقدس مثل تصاویر حضرت مسیح و مریم و... نیز در این ویرانگری ها نابود می شدند.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

 داستان هایی درباره تپه صلیب

دور از ذهن نیست که بشنویم در مورد این تپه داستان هایی وجود داشته باشد؛ داستان هایی که در میان مردم و در گذر زمان، دهان به دهان می شوند. برخی از این داستان ها از این قرارند که شنیدنشان خالی از لطف نیست:

داستان کشاورز و دختر بیمارش:

می گویند یک کشاورز اهل لیتوانی، دختری داشت که مبتلا به بیماری لاعلاجی بود؛ بیماری که پزشکان از درمان آن ناتوان بودند. روزی این کشاورز از فرط خستگی زیر سایه ی یک درخت به خواب می رود. در خواب فردی با لباس سفید به او می گوید که با چوب یک صلیب بزرگ بسازد و آن را به بالای تپه ی صلیب ها ببرد. کشاورز همه ی سعی خود را کرد و صلیب را با سرعت فراوان ساخت. زمانی که پیش خانواده اش بازگشت متوجه شفا یافتن دخترش شد، این اتفاق چیزی جز یک معجزه نبود و علت وقوع آن را ایمان راسخ کشاورز به خداوند می دانند. 

پس از وقوع این داستان افرادی هم برای درمان بیماری ها به این تپه مراجعه می کردن و برای شفای بیمارانشان از خداوند طلب کمک می کنند.

داستان دوم:

این داستان درباره ی تلاش های مردمی برای حفظ تپه ی صلیب ها است. از زمانی که رژیم شوروی بر لیتوانی چیره شد صحبت کردن به هر زبانی جز روسی ممنوع بود و مردم اجازه ی داشتن هیچ دینی را نداشتند و اگر مامورین صلیبی را می دیدند حتما می شکستند و از بین می برند. اموری از این دست باعث شده بود که مردم شورش کنند و با هم متحد شوند تا نیروهای روس را از کشور بیرون کنند. در این درگیری ها همه روزه تعداد زیادی از مردمان بی گناه لیتوانی کشته می شدند.

روایت می شود که تعداد زیادی از آن ها با هم برنامه هایی را طراحی می کردند تا بتوانند صلیب ها را از شهر خارج کرده و به تپه ی صلیب ها برسانند و در این راه دلاوری های زیادی از خود نشان می دادند که می تواند درس عبرت مفیدی برای دین ستیزان امروزی باشد.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

صومعه فرانسیسکن و ارتباطش با تپه صلیب ها 

هنگامی که برای اولین بار پاپ به بازدید از تپه صلیب ها آمد تصمیم گرفت برای ارائه ی خدمات رفاهی و مذهبی به بازدید کنندگان در نزدیکی این تپه صومعه ای با نام  فرانسیسکن (Franciscan) بسازند. در نتیجه صومعه ای با همین نام با فاصله ی 300 متری از تپه صلیب ها ساخته شد.

معمار این صومعه راهبی عزلت نشین به نام  فرانسیسکن آنجلو بود که دلیل زنده نگه داشتن یاد وی و خدماتش این صومعه به اسم او نام گذاری شد. فرانسیسکن توانست به خوبی این صومعه را بسازد و با کمک خواستن از مجسمه سازان ماهر و خبره و به کارگیری مهارت های معماریش مکانی مناسب برای پذیرایی بازدیدکنندگان تپه ی صلیب ها به وجود آورد.

این صومعه یک کتابخانه، چند اتاقک و یک کلیسای کوچک نیز دارد که با رنگ آمیزی های زیبا و استفاده از هنر شیشه بری، زیبا سازی شده است. سر انجام در هشتم ماه ژانویه ی سال 2000 میلادی این صومعه وقف عام شد و هم اکنون از ساعت 8 صبح تا 21 شب امکان بازدید و استفاده از آن وجود دارد.

تپه صلیب لیتوانی

نگاهی عمیق تر به تاریخ تپه صلیب

پیروان مسیحیت به ویژه کاتولیک ها در طی قرون مختلف و در جای جای دنیا مورد ظلم و ستم قرار گرفتند، همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم در حدود قرن 19 میلادی ساکنان لیتوانی هم با این مشکل رو به رو بودند.

در این سال ها شوروی کشورهای زیادی را استسمار کرده و سرزمین های زیادی از وضعیتشان ناراضی بودند و ظلم و ناامنی بر کشورهای زیادی از جمله لیتوانی چیره شده بود. تا این که در سال 1831 میلادی مردمان لهستان و لیتوانی علیه شوروی شورش کردند که این کار باعث شد وضعیت وخیم و بدتر از قبل شود. در نهایت شورش آن ها ناموفق و ناکام ماند و شورشیان زیادی جانشان را از دست دادند و اجساد بسیاری از آن ها نابود شد یا هرگز پیدا نشد. به همین دلیل خانواده های عزادار و غمگین آن ها برای نشان دادن اعتراضشان روی تپه ی صلیب می رفتند و شمشیرهایی را در این منطقه قرار می دادند تا شاید صدایشان به گوش مسئولین و حکام برسد به همین علت امروزه شاهد وجود شمشیر هم لابه لای صلیب های این تپه هستیم.

ماجرای وجود صلیب بر روی تپه را هم در ابتدای بحث برایتان شرح دادیم و دوباره بازگو نمی کنیم همین بس که بدانید برای به وجود آمدن چنین مکان خاصی هزاران مرد و زن و حتی کودک غمگین و خسته از جفای روزگار تلاش کردند. البته برخی عقیده دارند که در لیتوانی از حدود قرن 14 میلادی بر روی این تپه صلیب نصب می کردند که اطلاعات موسخی در این مورد در دسترس نیست.

اما نهایتا سرنوشت لیتوانی چه شد؟

در سال 1918 میلادی لیتوانی توانست استقلال خود را به دست بیاورد و رسما خود را به عنوان کشوری خودمختار معرفی نمود. در بین سال های 1944 تا 1990 میلادی تپه ی صلیب در مجامع بین المللی شهره و پر آوازه شد و تا به امروز هم افراد زیادی برای ادای احترام به دین، هویت و افرادی که برای حفاظت از کشورشان جان باختند به این تپه رهسپار می گردند.

گفته می شود که حاکمان شوروی بارها سعی کردند که توسط ماشین آلات سنگین و قوی وسایل موجود روی این تپه را از بین ببرند اما هر بار با تلاش اهالی دوباره صلیب ها را روی تپه نصب کردند و همین کار باعث شد امروزه ما هم بتوانیم شاهد چنین مکان جالبی باشیم. شاید جالب باشد که بدانید آن قدر این تپه و دشمن و مخالف دارد که حتی بارها تصمیم داشتند روی رودخانه ای که در نزدیکیش جاری است سدی بسازند تا تپه و وسایل به کل زیر آب فرو رفته و از بین برود.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

مراسم های اخیر برپا شده در تپه صلیب

تپه ی صلیب برای زائران مسیحی از نظر معنوی ارزش زیادی دارد و پیروان این دین در زمان های مختلف و به بهانه های گوناگون به این تپه می روند و مراسمات مذهبیشان را برپا می کنند. از جمله بزرگ ترین این اعمال مذهبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- بیست و ششم و بیست و هفتم ماه جولای سال 2014 میلادی هزاران زائر 12 کیلومتر را برای رسیدن به این تپه ی مقدس پیاده پیمودند.

- بیست و هفتم ماه ژانویه ی سال 2013 میلادی یک جشن مذهبی روی تپه صلیب ها برگزار شد.

- بیشت و هشتم ماه ژانویه ی سال 2013 میلادی زائران مسیحی پیاده به این تپه ی زیبا و معنوی رفتند.

- بیست و ششم ماه جولای سال 2012 میلادی زائران مسیحی پیاده به تپه رفتند و مراسم مذهبی را برپا نمودند.

مراسم سال 2014 میلادی

تپه صلیب

مراسم سال 2013 میلادی

تپه صلیب

گردشگران در تپه صلیب

در حال حاضر حدودا 3 و نیم میلیون نفر که پیرو دین مسیحیت کاتولیک هستند در لیتوانی زندگی می کنند و این تپه برای آن ها اهمیت خاصی دارد، آن ها حدودا 50 سال است که توانسته اند در این کشور رنگ صلح و آرامش را به چشم ببینند.

ساکنان کاتولیک لیتوانی از هر فرصتی استفاده می کنند تا به دیدار این تپه بروند مسافت ها و جاده های طویل زیادی را طی می کنند تا به مقصد برسند؛ همان جاده هایی که در روزگاران قدیم نیروهای روسی اجازه ی عبور و مرور مسیحیان را از آن ها نمی دادند و مسیحیان باید با سختی و تحمل رنج های زیاد خود را به تپه ی صلیب ها می رساندند. 

بلندترین محل تپه از سطح زمین 10 متر بالاتر است اما در طول تاریخ و حتی هم اکنون گردشگران و علاقمندان با شوق و انرژی به این مکان رهسپار می شوند. آن ها عقیده دارند که از خدا کمک می خواهند تا زندگی بهتری داشته باشند، آن ها هنوز هم از استالین ( رهبر روسیه ) و نیروهای ارتش این کشور برای ظلم هایی که به مردم لیتوانی کرد ناراحت هستند و یاد خانواده هایشان که در این راه جان باختند را زنده نگه می دارند.

خوشبختانه امروزه علاقمندان می توانند به راحتی صلیب هایشان را همراه خود بر بالای تپه برده و در هر جایی که می خواهند نصب کنند، آن ها حتی می توانند وسایلی چون بیل و کلنگ همراه ببرند و پایه ی صلیب هایشان را در زمین فرو کنند.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

کجا بمونیم؟

در سفرتان به لیتوانی و بازدید از تپه صلیب شاید علاقمند باشید که شب را هم در نزدیکی این تپه ی زیبا سپری نمایید به همین دلیل در این بخش 3 هتل را به شما معرفی می کنیم که فاصله ی نسبتا کمی با تپه ی صلیب ها دارند.

الف) هتل گیر | Hotel Gir: سه کیلومتر با تپه صلیب ها فاصله دارد و در آن یک رستوران که غذاهای محلی ارائه می دهد نیز وجود دارد و می توانید در آن به اینترنت پر سرعت رایگان نیز استفاده نمایید.

ب) هتل Šaulys: در حاشیه ی شهر شولی قرار دارد و با تپه ی صلیب ها 12 کیلومتر فاصله دارد.

ج) هتل توماس | Tomas: در حاشیه شهر شولی قرار گرفته و حدودا 14 کیلومتر با تپه فاصله دارد.

حدود قیمت اقامت در این هتل ها:

63 تا 116 دلار (از 200 تا 500 هزار تومان)

هتل گیر | Hotel Gir

هتل لیتوانی
هتل لیتوانی

هتل توماس | Tomas

هتل لیتوانی

دسترسی و هزینه

برای بازدید از تپه صلیب لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید و می توانید به صورت رایگان از این مکان دیدنی بازدید نمایید. اما اگر تصمیم داشته باشید که اتومبیل خود را هم داخل محوطه ببرید باید 1 یورو ( حدود 4 هزار تومان ) بابت هر خودرو پرداخت نمایید و هزینه ی پارک اتوبوس در محوطه نیز 7 یورو ( معادل 28 هزار تومان ) می باشد.

هزینه تورهای گردشگری تپه صلیب:

86 دلار ( حدودا 277 هزار تومان )

 برای رفتن به تپه صلیب می توانید تورهای گردشگری لیتوانی را تهیه نمایید و یا خودتان شخصا برای بازدید از این مکان دیدنی اقدام نمایید که روش های زیر می توانید اقدام نمایید:

با اتومبیل شخصی یا تاکسی:

به این منظور باید خود رابه شهر شولی Siauliai برسانید برای این کار می توانید از طریق جاده A12 به سمت ریگا اقدام نمایید، بعد از سپری کردن 12 کیلومتر به سمت شمال شهر شولی در سمت راست خود تپه صلیب ها را خواهید دید.

هزینه تاکسی:

20 یورو ( حدود 80 هزار تومان )

با اتوبوس: 

باید خود را به ایستگاه مرکزی شهر شولی یا همان شاولیای برسانید و سوار اتوبوس هایی شوید که به سوی تپه ی صلیب ها می روند، می توانید در دو ایستگاه  DOMANTŲ و DOMANTAI از اتوبوس پیاده شوید، ساعت هایی که اتوبوس ها ایستگاه را به مقصد تپه صلیب ترک می کنند به شرح زیر است:

- ایستگاه  DOMANTŲ:

صبح: ساعات 7.25 و 8.25 و10.25 و 12.15

عصر: ساعات 1.10 و 2.15 و 3.40 و 5.05

- ایستگاه DOMANTAI:

صبح: ساعات 8.02 و 9.37 و 10.55و 12.12 

عصر: ساعات 1.20 و 2.20 و 3.07 و 5.32

هزینه اتوبوس:

1.20 یورو معادل ( حدود 5 هزار تومان )

 آدرس: لیتوانی، شاولیای، 12 کیلومتری شمال شهر.

.Address: Jurgaičių, Meškuičių, Šiauliai 81439, Lithuania

موقعیت تپه صلیب بر روی نقشه

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

دیدنی های اطراف

در لیتوانی چند مکان ناب گردشگری دیگر نیز وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور آن ها را از دست ندهید در ادامه بیشتر با این موارد آشنا خواهیم شد:

- کلیسای سنت پیتر و سنت پل (St. Peter and St. Paul's Church): یک کلیسای کاتولیک رومی است که بسیار جذاب و دیدنی می باشد.

- کلیسای  سنت جورج (St. George Church) : کلیسایی زیبا با دو برج که در سال 1909 میلادی ساخته شد و از مهم ترین کلیساهای ارتودوکس در دنیا می باشد.

-کلیسای سنت ایگناتیوس لویولا (St. Loyola Ignatius Church) : یکی از زیباترین کلیساهای کاتولیک در لیتوانی است.

کلیسای سنت ایگناتیوس لویولا

کلیسا لیتوانی
کلیسا لیتوانی

توصیه کارناوال

کشور لیتوانی بسیار دیدنی و زیبا است، در این سرزمین کلیسا و بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که اغلب آن ها با دین و مذهب مسیحیت عجین شده اند. پیشنهاد می کنیم علاوه بر تپه ی صلیب مشهور آن از دیگر مکان های دیدنی این دیار نیز دیدن نمایید تا سفری کامل و به یادماندنی تر داشته باشید.

در ضمن توجه داشته باشید که لازم نیست برای دیدن صلیب های موجود روی تپه ی صلیب همه ی مسیر را پیاده طی نمایید بلکه تقریبا تا قسمت پائینی تپه می توانید با اتومبیل بروید و از آنجا هم در میان تپه پلکانی چوبی ساخته اند که ارتفاع هر پله با دیگری کم است و بالا رفتن از آن ها کار دشواری نمی باشد بنابراین تصور نکنید بازدید از این تپه ی سرسبز و زیبا و هزاران صلیبش کار دشواری می باشد.

تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی
تپه صلیب لیتوانی

در پایان بازدیدی مجاز از تپه صلیب را تجربه کنید


سخن آخر

آیا تا به حال به لیتوانی سفر کرده اید؟ نظر شما درباره ی این کشور چیست؟

از وجود تپه ی صلیب ها در این کشور خبر داشته اید؟ اصلا نظر شما درباره ی این تپه چیست؟

آیا علاقمند به بازدید از این تپه ی زیبا هستید؟

منتظر دیدگاه ها و نظرات شما خوبان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سمیرا

خيلي جالب بود،ممنون از مطلب زيباتون،اميدوارم يك روز از نزديك  تپه چلیپا را ببينم

انتشار:04 مهر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.