karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همیشه تصورمان از گردش و تفریح در طبیعت، تغییر آب و هوا و کمی به دست آوردن آرامش است، بوییدن عطر شبنم روی برگ درختان، گوش سپردن به شرشر آب رودخانه ها، نگاه کردن به جانداران جالبی که به آرامی در حال زندگی هستند و به دور از دغدغه های گوناگون ما انسان ها، با آرامش عمرشان را سپری می کنند.

اما حقیقت این است که طبیعت گردی همیشه هم بی خطر و جایی برای آسایش نیست. همیشه احتمال وقوع حوادث تلخ هم وجود دارد بخصوص اگر جاهایی را انتخاب کنیم که بکر هستند و اطلاعات زیادی درباره ی آن ها نداریم، همین موضوع ما را از سفر به این مناطق باز می دارد و اغلب ترجیح می دهیم به جاهایی برویم که بتوانیم با خانواده لحظات شادی را سپر کنیم. اما افرادی هستند ماجراجو و شجاع که برای تجربه کردن ترس و وحشت دوست دارند به آغوش خطر بروند. اما کجا؟ چه جاهایی در دنیا وجود دارند که می توانند مقصدی پر ماجرا برای سفرهای ما باشند؟

تا به حال کارناوال به برخی از مناطق طبیعی دنیا که رازآلود هستند و اتفاقات سحرآمیزی را برای بازدیدکنندگانشان رقم می زنند، سفر کرده است که با کلیک روی لینک های زیر می توانید با بعضی از ماجراجویی های ما آشنا شوید:

مرداب مانچاک لوئیزیانا | گور دسته جمعی آمریکا

دریاچه تخت سلیمان | گنجینه رمزآلود تاریخ ایران

قنات قصبه گناباد | سفر به دالان های رمزآلود

این بار به جایی خواهیم رفت که یکی از مرگبار ترین مناطق طبیعی دنیاست؛ جنگلی که هرکس قدم به آن می گذارد ناپدید می شود. طبیعتی سرسبز و دلربا که برخلاف چهره ی زیبایش لقب مرگبارترین جنگل دنیا را به دوش می کشد. در رومانی جنگلی به نام هویا باکیور وجود دارد که همیشه صداهای عجیبی از داخلش شنیده می شود و درختانی دارد که گویا با چشمانشان انسان را دنبال می کنند. می خواهیم با دلهره وارد هویا باکیو شویم و برای کشف رموز این مکان تلاش کنیم، همراه کارناوال بیایید.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

چرا جنگل باکیو؟


_ یکی از رمزآلودترین جنگل های دنیا است.

_ در این جنگل صداهای عجیبی به گوش می رسد.

_ بسیاری از کسانی که وارد این مکان می شود بیمار شده یا می میرند.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

نگاهی به جنگل هویا باکیو| Hoia Baciu Forest

در کشور رومانی منطقه ای تاریخی به نام ترانسیلوانیا وجود دارد که همیشه در طول تاریخ راز و رمزهای نهفته ای داشته است اینجا شهری به نام ( Cluj-Napoca ) دارد که زادگاه جنگل هولناک هویا باکیو ( Hoia Baciu Forest ) می باشد. این جنگل حدودا 250 هکتار وسعت و درختانی انبوه و تو در تو دارد و هیچ توضیح منطقی و عقلانی برای چگونگی شکل گیری این درختان با شکل عجیبشان وجود ندارد.

امروزه گردشگران زیادی به رومانی می روند که این جنگل را ببینند. طبیعتی روی تپه که زمینی پر از سراشیبی و سربالایی دارد و بسیار روح نواز و زیبا است. تفریحاتی چون دوچرخه سواری، تیراندازی و حتی پینت بال هم در اطراف این جنگل برپا هستند که توریست ها را به سوی این جنگل می کشاند. بسیاری از گردشگران هم به داخل این جنگل می روند و اتفاقی هم برایشان پیش نمی آید اما مساله اینجا است که در هویا باکیو پدیده هایی دیده شده که در حالت عادی با چشم غیر مسلح انسان قابل دیدن نیستند. بازدیدکنندگان گزارشاتی از وجود ارواح سرگردان، چهره های خبیث و حتی وجود بشقاب پرنده در این جنگل داده اند اما می گویند نتوانستند از این وقایع عکس بگیرند و سریع پا به فرار گذاشته اند.

شکل برخی از درختان این جنگل آن قدر ترسناک است که به این سخنان و شایعه ها دامن می زند اما آیا واقعا ارواح یا موجودات فرازمینی در این جنگل رفت و آمد می کنند؟ یا این ها همه ساخته ی ذهن بشر است؟

قاعدتا هر کسی نظر و عقیده ای خواهد داشت به همین دلیل ما شما را بیشتر با این جنگل آشنا می کنیم و به سفرمان در این فضای سرسبز و دیدنی ادامه می دهیم و قضاوت را به عهده ی شما می گذاریم.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

حوادث غیر طبیعی گزارش شده در جنگل هویا باکیو

بدون شک اتفاقات زیادی در این جنگل رخ داده که انسان ها هنوز هم توجیهی علمی برای علت آن ها پیدا نکرده اند. تا به حال صدها تَن در این جنگل جان خود را از دست داده اند و یا کسانی که به نوعی با هویا باکیو در ارتباط بوده اند اکنون مرده اند و یا تحقیقاتی که درباره ی پدیده های غیرعادی اینجا انجام می دهند همه بی نتیجه باقی می ماند.

 در اینجا به چند مورد از اتفاقات رمزآلود جنگل هویا باکیو اشاره می کنیم.

جنگل هویا باکیو

1- داستان الکساندر سیفت

در سال 1960 میلادی، زیست شناسی معروف به نام الکساندر سیفت ( Alexandru Sift ) بر روی نورها و امواج مغناطیسی این جنگل آزمایشاتی انجام داد و در نهایت توانست آرشیو عکسی از صدها پدیده ی ماورا الطبیعه به دست آورد. نکته ی جالب اینجا است که همه ی آرشیو الکساندر چند روز پس از مرگش در سال 1993 میلادی به طرز عجیبی ناپدید شدند.

در سال 1995 میلادی فردی به نام آدریان پاتروت ( Adrian Pătruț ) استاد شیمی و دوست الکساندر عکس هایی از آزمایشات الکساندر منتشر کرد. در آن زمان آدریان در دانشگاه ( Babeș-Bolyai ) مشغول به کار بود و در کتابی که خودش نوشته بود و نامش فنامنل دلا پادور هویا باکیو ( Fenomenele de la Pădure HoiaBaciu ) بود عکس هارا عمومی کرد.

پس از انتشار چند عکس از موجودات ناشناخته هزاران توریست به سوی جنگل هویا باکیو رفتند تا راز آن را کشف کنند اما به دلیل این که اثری از این ارواح و موجودات ندیدند به این نتیجه رسیدند که داستان هایی که درباره ی این مکان گفته می شود تنها جنبه ی سرگرمی دارد و هیچ حقیقتی در ورای آن ها نیست. اما نباید فراموش کرد که تصویری از یک بشقاب پرنده که در این جنگل رویت شده کاملا حقیقی بود.

جنگل هویا باکیو
photo by Emil Barnea
جنگل هویا باکیو
photo by Emil Barnea
جنگل هویا باکیو

2- داستان چوپان

در سالهای دور چوپانی به همراه دویست گوسفند داخل این جنگل رمزآلود می شود اما روزها و ماه ها می گذرد و هیچ اثری از چوپان و گله اش پیدا نمی شود. حتی جستجوها برای پیدا کردن جسد او هم بی نتیجه می ماند، به همین دلیل از آن پس این جا به مکانی راز آلود و ترسناک تبدیل می شود. در حقیقت نام هویا باکیو هم برگرفته از همین داستان چوپان است.

در زبان محلی رومانی هویا به معنای جنگل و باکیو به معنای چوپان است و درست از همان زمانی که چوپان و گله اش در جنگل ناپدید شدند دیگر این جنگل را هویا باکیو نامیدند.

جنگل هویا باکیو

3- تاثیرات جسمانی

یکی دیگر از اتفاقات عجیبی که برای گردشگران این جنگل رخ می دهد، بیماری هایی است که بعد از ماحراجویی در جنگل هویا باکیو با آن دست به گریبان می شوند؛ بیماری هایی مثل حالت تهوع، استفراغ، خارش های شدید، سردردهای میگرنی عجیب، سوختگی بی دلیل، خراشیدگی بدن، خونریزی بینی، دچار شدن به اضطراب و از این قبیل آثار...

حتی برخی افراد حالت دیوانگی پیدا می کنند که به امری معمولی در این جنگل تبدیل شده است و دانشمندان هنوز راه حلی درمانی و توجیه علمی برای این پدیده ها نیافته اند به همین دلیل اغلب این وقایع را آثار وجود موجودات ماورا الطبیعی می دانند.

جنگل هویا باکیو

4- صداهای مرموز

بسیاری از افرادی که به گردش در داخل جنگل هویا باکیو رفته اند می گویند که در سکوت جنگل صداهای عجیبی می آید؛ چیزی مثل صدای گریه و شیون یا شکستن اجسام و خنده ی کودکان. حتی می گویند صدای خش خش هایی را می شنیدند که گویا فردی به آن ها نزدیک می شود اما هرچه جستجو می کردند هیچ کسی در نزدیکی آن ها نبوده است.

جنگل هویا باکیو

5- داستان دخترک 5 ساله

سال ها پیش دخترکی 5 ساله که برای بازی به اطراف این جنگل رفته بود به علت بازیگوشی و گم کردن راه برگشت به داخل جنگل رفت و گم شد. تا چند سال هیچ اثری از دختر نبود و جستجوها برای یافتنش بی ثمر مانده بود تا اینجای داستان تقریبا عادی است اما همه چیز با پیدا شدن این دخترک تغییر می کند. بعد از چند سال این دختر از جنگل بیرون می آید در حالی که هنوز همان لباس هایی را به تن داشت که زمان گم شدنش پوشیده بود، جالب تر این که دخترک هیچ چیزی را از زمان گم شدنش تا پیدا شدن به یاد نداشت.

لباس دخترک در تنش کوچک شده بود اما کاملا تمیز و بدون هیچ پاره شدگی بود! هنوز هم راز گم شدن این دختر فاش نشده است.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

محوطه شیطانی در جنگل هویا باکیو | کویری در دل جنگل

عجایب و رموز این جنگل مخوف پایانی ندارد. علاوه بر حوادث و اتفاقاتی که در هویا باکیو رخ داده، پدیده های دیگری نیز در این ناحیه وجود دارد که هیچ توجیه علمی برای آن ها پیدا نشده است، مثل منطقه ی شیطانی!

درست در وسط جنگل انبوه و سرسبز هویا باکیو یک منطقه ی دایره ای شکل با مساحت تقریبی 200 متر مربع وجود دارد. این دایره کاملا خالی از هر گیاه یا موجود زنده ای است، دور تا دور این دایره مملو از درختان و گیاهان گوناگون می باشد ولی داخل دایره همه چیز خشک است مثل کویری در میان جنگل.

دانشمندان خاک این محوطه ی شیطانی را آزمایش کرده اند اما هیچ چیز غیر عادی و متفاوتی بین خاک آن با دیگر مناطق جنگل نیافته اند و هیچ کس نمی داند چرا هیچ گیاهی در این ناحیه نمی روید.

این دایره ی شیطانی با نام پویانا روتاندا ( Poiana Rotunda ) شناخته می شود و هنوز کسی نمی داند چه حقیقتی پشت این نقطه از جنگل نهفته است. تنها گمان می کنند که پویانا دروازه ای رو به دنیای دیگر است حتی برخی می گویند افرادی که وارد این دایره می شوند می توانند در زمان سفر کنند، اما صحت هیچ یک از حدس و گمان هایی که درباره ی این منطقه زده می شود تایید نشده است.

مردمان محلی می گویند منشا و منبع همه ی اتفاقات شوم و غیر عادی هویا باکیو همین دایره ی شیطانی است، حتی بیان می شود که بشقاب پرنده ای در هویا باکیو فرود آمده و این دایره ی شیطانی رد و باقی مانده ای از اثر آن بشقاب پرنده است.

به طور کلی تنها ایده ای که درباره ی این ناحیه ی خاص به ذهن می سد و کمی هم عاقلانه تر است وجود تشعشعات هسته ای است. بارها در نقاط مختلف دنیا شاهد بوده ایم که تا سال ها بعد از استفاده از بمب های هسته ای هیچ گیاهی در منطقه رشد نکرده اند. بنابراین امکان دارد در جنگل هویا باکیو آزمایشاتی سری انجام شده باشد و آن آزمایشات دایره ی شیطانی را پدید آورده باشند اما ماجرا در همینجا تمام نمی شود...

دانشمندان این دایره ی شیطانی را بررسی کرده اند و در آن هیچ اثری از تشعشعات مخرب مانند امواج هسته ای نیافته اند و همین موضوع باعث شده تا این نظریه هم معلق باقی بماند.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

ویدیویی هوایی و زیبا از جنگل هویا باکیو و دایره ی عجیب آن ببینید

 

درباره اتفاقات جنگل چه می گویند؟

همانطور که دیدید هیچ یک از اتفاقاتی که در این جنگل رخ می دهد توجیهی عقلانی ندارند و دانشمندان هم تا به حال، دلیلی برای آن ها نیافته اند، اما مردمان عامه ایده هایی در زمینه ی این اتفاقات دارند که با چند مورد از آن ها آشنا می شنویم:

* از 50 سال پیش تا به حال تعداد زیادی دهقان و گردشگر در این جنگل به قتل رسیده اند به همین دلیل ایده ای وجود دارد که می گوید روح این افراد در جنگل گیر افتاده و در عذاب هستند به همین دلیل افرادی را که وارد حوضه ی آن ها می شوند، آزار می دهند.

* بسیاری از افراد فکر می کنند جنگل هویا باکیو دروازه ای به روی دنیایی دیگر است به همین دلیل اتفاقات توجیه نشدنی را اموری عادی می دانند.

* برخی می گویند اینجا ایستگاهی برای فرود موجودات فضایی است و نورهای ناگهانی که برخی می بینند برق چشمان این موجودات فضایی می باشد.

اما واقعا داستان چیست؟ چه رازی در دل این جنگل نهفته که آنن را این چنین مرموز و ترسناک کرده است؟

جنگل هویا باکیو

چرا به جنگل هویا باکیو مثلث برمودا می گویند؟

شاید تا به امروز نام مثل برمودا را زیاد شنیده باشید اما دقیقا ندانید که داستان این مثلث مشهور چیست. مثلث برمودا منطقه ای در غرب اقیانوس اطلس است که با خطوطی فرضی، شبیه مثلث در نظر گرفته می شود. در این منطقه تا به حال چندین کشتی و هواپیما ناپدید شده اند، به همین دلیل این منطقه با نام مثلث شیطانی یا برمودا خوانده می شود.

تا به حال کشف نشده که علت ناپدید شدن کشتی و هواپیماها با نزدیک شدن به این منطقه چیست به همین منظور هر منطقه ی مرموزی که به طور نامشخص اتفاقات غیر قابل توجیهی در آن ها رخ می دهد را به مثلث برمودا تشبیه می کنند.

همانطور که تا به اینجا متوجه شده اید در جنگل هویا باکیو چندین نفر تا به امروز ناپدید شده اند، همچنین دایره ای کاملا بی آب و علف وجود دارد که هیچ توجیهی برای چگونگی تشکیلش وجود ندارد به همین دلیل به جنگل هویا باکیو مثلث برمودای ترنسلوانیا می گویند.

مثلث برمودا
مثلث برمودا

جنگل هویا باکیو در رسانه های عمومی

 از جنگل هویا باکیو در رسانه های جمعی بسیار نام برده می شود و مستندات زیادی در این منطقه که می گویند از 55 هزار سال پیش اینگونه رمز آلود شده، ساخته اند. از مشهورترین برنامه هایی که در آن به جنگل هویا باکیو پرداخته شده فیلم افسون یا جادوگر ( Witch ) است که با همکاری شبکه دیسکاوری ساخته شد.

در این فیلم کاوشگرانی شجاع وارد جنگل می شوند، کسانی که هیچ ترسی از سحر و جادو ندارند، آن ها در هنگام شب به راحتی در هویا باکیو قدم می زنند و فیلمی اسرار آمیز برای ما خلق می کنند.

سازندگان این فیلم می گویند در اثرشان قصد داشته اند که بررسی کنند آیا واقعا اثراتی قوی از جادوگران در این جنگل وجود دارد؟ و اگر جادویی هست از کجا نشات گرفته؟ البته نباید فراموش کنید که در این فیلم از تخیلات هم زیاد استفاده شده است؛ این فیلم برای جشن هالووین ساخته و اکران شد.

علاوه بر فیلم افسون یا ویچ در سال 2002 میلادی هم یک فیلم 27 ثانیه ای در رسانه های اینترنتی پخش شد، این فیلم از بالای ساختمان بلندی گرفته شده بود که به منطقه ی هویا باکیا مسلط بود در این فیلم نورهایی غیر طبیعی دیده می شد که به داخل ابرها رفته و ناپدید می شدند. بسیاری از افراد این نورها را نشانی از بشقاب پرنده ها دانستند.

حقایقی درباره هویا باکیو

- گردشگرانی که وارد این جنگل شده اند صداهای یکسان و عجیبی شنیده اند و حتی دچار بیماری های مشابهی گردیده اند.

- نورهایی در فضای این جنگل دیده می شود که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.

- این جنگل کاملا خالی از سکنه است.

- هیچ کسی برای اتراق کردن، گذراندن شب و یا شکار به این جنگل نمی رود.

- عکس های غیر قابل توجیهی از این جنگل گرفته شده است که با بررسی های زیاد متوجه شده اند که تقلبی نیستند.

- تکه هایی از زغال سنگ روی برخی از درختان وجود دارد که هیچ توضیحی بر چگونگی قرار گرفتن آن ها بر درخت نیست.

- گزارشات زیادی درباره ی مه سنگین و خاکستری بر فراز جنگل وجود دارد که هیچ دلیل علمی برای وجودش یافت نمی شود.

- اغلب دستگاه های الکترونیکی زمانی که داخل محوطه ی جنگل می شوند از کار می افتند.

جنگل هویا باکیو
جنگل هویا باکیو

دسترسی به جنگل هویا باکیو

با همه ی تفاصیل شاید دوست داشته باشید که جنگل هویا باکیو که یکی از ترسناک ترین جنگل های خالی از سکنه در جهان است را از نزدیک ببینید، برای این کار هیچ مانعی وجود ندارد و می توانید به راحتی در این جنگل مخوف قدم بزنید و ترس و دلهره را مزه مزه کنید...

جنگل هویا باکیو در شهر کلوژ-نپوکا (Cluj-Napoca) منطقه ترانسیلانیا (Transylvania) و کشور رومانی واقع شده است. منطقه ای پوشیده از درخت که بر فراز تپه ای در میان شهر کوچکی به نام کلاج (Cluj)، قرار دارد، برای رفتن به این جنگل باید به وسیله ی تاکسی و یا اتومبیل شخصی اقدام نمایید و کافی است به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: اروپا، رومانی، شهر کلوژ-نپوکا، جاده Strada Taietura Turcului، جنگل هویا باکیو.

.Address: Strada Taietura Turcului, Cluj-Napoca400285, Romania

موقعیت دقیق جنگل هویا باکیو را در نقشه کارناوال بیابید

جنگل هویا باکیو

دیدنی های اطراف جنگل هویا باکیو

 پیشنهاد می کنیم در سفرتان به سوی جنگا هویا باکیو از دیگر مراکز دیدنی و تفریحی نزدیک به آن هم دیدن نمایید، جاهایی مثل:

پارک ملی قوم نگاری | National Ethnographic Park

پارک مرکزی | Central Park

بازدید از مجسمه کینگ ماتیاس کوروین | King Matthias Corvin Statue

باغ گیاهشناسی | Botanical Garden

کلیسای سنت مایکل | St. Michael's Church

پارک ملی قوم نگاری

پارک ملی قومی

کلیسای سنت مایکل و مجسمه کینگ ماتیاس کوروین

کلیسا سنت مایکل رومانی
کلیسا سنت مایکل رومانی

توصیه کارناوال

اگر شجاع هستید و می دانید که اگر حوادثی غیر طبیعی ببینید می توانید آن را به راحتی تحمل کنید این جنگل را برای گشت و گذار انتخاب نمایید، همچنین باید بدانید که جنگل های راز آلود دیگری هم در سراسر دنیا وجود دارند که از مقاصد محبوب گردشگری سیاه در سراسر دنیا به حساب می آیند جنگل هایی مثل:

جزیره جنگلی نگهبانان شمال | North Sentinel Island Forest

جنگل کروکت | Crooked Forest

جنگل قرمز | Red Forest

جنگل چسنات ( فندوق ) | Chestnut Hills

دریای درختان | Sea of Trees

جنگل Trillemarka – Rollagsfjell 

و...

که هریک از این جنگل ها می توانند مقصدی خوب برای گردش و تفریح در حینترس و وحشت باشند، کارناوال در آینده به همه ی این جنگل ها سفر می کند. منتظر مطالب آینده ی ما باشید.

جنگل هویا باکیو

سخن آخر

آیا تا به حال به گشت زدن در جنگل های انبوه و ترسناک فکر کرده بودید؟

آیا تجربه ی شب ماندن در چنگل را دارید؟

چه جنگل های ترسناک دیگری را می شناسید که می توانند مقصد ترسناکی برای سفر باشد؟

نظرات و تجربیاتتان را با ما در میان گذارید.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام ممنونم که من را از این جنگل آشنا کردید خیلی آرزو دارم به این جنگل بروم و اتفاقات رمز آلود ش را ببینم

انتشار:06 آذر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

جالب و هیجانی

انتشار:29 اردیبهشت 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام من پس از این رسانه یه این جنگل سفر کردم و اتفاقات عجیب و ترسناکی برای من افتاد مثلا یک دفعه ای چادر من به بالا پرت شد و ارواحی را در بالای سرم دیدم

داداش ببین ارواح بدون اجازه خدا نمیتونن بیان جن هم نمیتونه ب انسان آسیب بزنه من درباره جن تحقیق کردم پس مبمونه موجودات فضایی منم ب این جنگل سفر کردن بشقاب پرندشونم دیدم اونایی ک دیدی ارواح نبوده موجودات فضایی بوده ک میخاستن واسه تحقیق ببرنت

ایناس که بده آره داش درس میگه.

31 اردیبهشت 1401

28 بهمن 1399

انتشار:05 خرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.