karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 مهر 1395

به روز رسانی

10 آذر 1398

در این مطلب نگاهی گذرا به تاریخچه صنعت هتلداری داریم و می خواهیم با این بخش پویای گردشگری بیشتر آشنا شویم. درباره تاریخچه هتل به شما می گوییم و تا بدانید این نوع اقامتگاه چگونه شکل گرفته و به اینجا رسیده است. اولین هتل کشورمان را نیز به شما معرفی می کنیم تا با تاریخچه هتلداری در ایران نیز کمی آشنا شوید.

همه چیز از استراحتگاه های بین راهی شروع شد

در روم باستان، هنگامی که به اوج قدرت خود رسیده بود، تعداد زیادی مسافرخانه و استراحت گاه در مسیرهای عمومی ایجاد شد و بیشتر مقامات دولتی و شخصیت های کشوری از آنها استفاده می کردند. در آسیا، استراحت گاه های کوچک در مسیر کاروان ها ایجاد شده بودند. زائران که به اماکن زیارتی می رفتند، می توانستند به استراحت در این مکان ها بپردازند و غذای مورد نیاز خود را تامین کنند.

تاریخچه هتلداری

مهمان پذیر ها

مهمان پذیر ها که جنبه ی بازرگانی داشتند در سده ی پانزدهم در اروپا به وجود آمدند، اولین مهمان پذیر ها با ام تخت خواب و صبحانه بود که افراد در خانه های شخصی به قیمت اندک از مسافران پذیرایی می کردند. در همین زمان، مالکان زمین های بزرگ، کلبه هایی بر روی زمین خود ساختند تا پذیرای مسافران باشند. در سده پانزدهم گونه های مختلفی از کلبه و قهوه خانه در انگلستان به وجود آمد که به قیمت های مشخصی در زمان های معین، غذاهایی را ارئه می دادند.

با بهبود سیستم حمل و نقل و  افزایش مسافران در این دوره بر تعداد مسافرخانه ها و کلبه ها افزوده شد و گونه های متفاوت خدمات نیز شکل گرفت.

تاریخچه هتلداری

هتل ها

در آخرین سال های سده ی 17 و نخستین سال های سده ی 18، تشکیلاتی برای پذیرایی از مهمانان که می توان آن را نخستین هتل امروزی دانست که در سال 1774 در لندن گشایش یافت. سپس در سال 1794 سیتی هتل نیویورک افتتاح گردید.

در ادامه در اواخر سده ی 18 واژه ی رستوران برای نخستین بار برای سالن غداخوری که در ایالات متحده امریکا غذا و نوشابه به افراد ارائه می داد، به کار برده شد و بعد ها شاهد ادغام آنها با هتل ها هستیم.

با گذشت زمان و احساس نیاز در هتل ها فناوری ها و خدمات خاصی به آنها اضافه گردید. به عنوان مثال فردی به نام ای. ام . استالر از جمله نخستین کسانی بود که توانست با ساخت اتاق های بزرگ، که دارای حمام خصوصی، شیر آب، برق، تلفن، رادیو و سیستم ذخیره جا بود، خداتی را ارائه دهد.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مریم

اگر ممکنه منبع دقیق مطالبتون رو بنویسید.

کارناوال

با سلام خدمت شما

این مطلب برداشتی از کتاب جهانگردی در چشم اندازی جامع ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی است.

سپاس از همراهی تان

25 شهریور 1397

انتشار:04 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهدی

سلام منابع این مطلب مفید چیه؟

انتشار:17 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.