karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از ایسنا، شنیدن وعده فراهم کردن خدمات و اماکن ارزان قیمت و همراهی مسافران در مراکز خرید و تفریحی، کافیست تا گردشگران از جمله گردشگران ایرانی را راهی ترکیه کند در حالی که این ترفند تازه باج گیران یا همان گروگان‌گیرها است تا افراد را به این کشور بکشانند و با حبس آنها، وادارشان کنند تا از خانواده‌هایشان برای آزادی پول درخواست کنند.

بعد از حملات پی در پی و بمب‌گذاری‌های متعدد داعش و گروه‌های تروریستی در ترکیه و تهدیدات و ضرر و زیان‌های متعدد برای گردشگران خارجی از جمله ایرانیان حالا نوبت این پدیده تازه است تا مشکلاتی تازه را برای مسافران بیافریند.

در کنار این مشکل، باید برخورد نامناسب از سوی پلیس، مرزبانان و مسئولان ترکیه‌ای با مسافران ایرانی در مبادی ورودی زمینی را نیز در نظر گرفت که ویدیوهای مختلفی از این برخوردها در فضای مجازی منتشر شده است.

مدتی پیش یک خانواده چهار نفره ایرانی که به دنبال اقامت ارزان در سفر به ترکیه بودند در دام آدم‌رباها و اخاذی آنها افتاده و در نهایت موفق شدند تا با آتش زدن محلی که در آن محبوس شده بودند، پا به فرار بگذارند. در آخرین مورد از این گروگان‌گیری ها، سه مرد ایرانی به واسطه دوستی و اعتمادی که در سفر به استانبول با آدم‌رباها پیدا کرده بودند، در دام آنها گرفتار شدند.

رویدادهایی از این دست مدام در حال تکرار است و در وهله نخست این هشدار را به گردشگران و تجار کشورمان می‌دهد که در سفر به ترکیه به هیچ وجه به کسی یا کسانی خارج از چارچوب‌های قانونی و رسمی فعالیت می نمایند، اعتماد نکنند چرا که آدم‌ربایان با شناسایی فرد یا افراد و نزدیک شدن به آنها با انواع و اقسام حیله‌ها طرح دوستی می ریزند و در موقعیت مناسب اقدام به ربودن طعمه یا اموال و دارایی وی می کنند. ای افراد با شکنجه و تهدید به مرگ، طعمه‌ خود را مجبور می‌کنند تا با درخواست پول از خانواده هایشان، بهای آزادی خود را بپردازند.

آدم ربایان با شناسایی طعمه و نزدیک شدن به وی، از قصد او در مورد حضور در ترکیه مطلع شده و با طرح ایده‌های فریبنده از جمله امکان اسکان ارزان قیمت، مراکز فروش ارزان، رساندن به مراکز دیدنی و غیره، مسافران را با خود برده و با تهدید سلاح آنها را به دخمه‌های از پیش تعیین شده می برند. آنها پس از شکنجه و به دست آوردن اطلاعات شخصی، در تماس با خانواده قربانی، از آنها درخواست وجوه قابل توجهی را می‌کنند و سفر شیرین فرد را به خطری جدی برای جان و مال او و خانواده‌اش تبدیل می نمایند.

متاسفانه برخی از ایرانیان به قصد مهاجرت یا سفر به خارج از کشور به مراکز تجمع عناصر خلاف‌کار رفته و خود را گرفتار ماجراهای پیچیده‌ای می کنند که از دست رفتن همه سرمایه زندگی، حداقل خسارت آن است.

آشنا نبودن افراد به قوانین داخلی، نیز یکی از عوامل زمینه ساز فضای باج‌خواهی از گردشگران به ویژه ایرانیان در ترکیه است. برخی از ایرانیان که با قوانین ترکیه آشنایی ندارند با انجام رفتارهای هنجارشکنانه با شکایت‌هایی رو به رو می‌شوند که نه تنها مجبورند برای گذراندن مراحل قانونی در بازداشت‌گاه‌های ترکیه بمانند بلکه گاهی با حکم دادگاه به زندان‌های طولانی مدت نیز محکوم می گردند.

برای مثال اگر از روی عمد یا غیرعمد در ترکیه، دست شما با بدن فردی، برخورد نماید در صورت شکایت او، ممکن است در معرض ده سال زندان به اتهام تعرض قرار بگیرید. این یکی از آن نکاتی است که دانستن آن ضروری است و به حفظ امنیت جان و مال گردشگران و تجار ایرانی که آشنایی کافی با این کشور ندارند کمک خواهد کرد.

پلیس ترکیه

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.