karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتلداران ایران در گفت و گویی اعلام کرد با نوسانات ارزی که بازار ایران دچار آن است، هتل های ایران عملا مفت فروشی می کنند و به خارجی ها یارانه می دهند. 

آقای حمزه زاده که تاکنون بارها از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرده تا برای هتل ها نرخ ارزی تعیین شود در ادامه صحبت های خود گفت: 

سازمان با کلیت این موضوع موافقت کرده است، فقط باید نحوه اجرای آن مشخص شود که پیگیری آن به دلیل تغییر معاون گردشگری به تعویق افتاد.

ایشان در واکنش به اعتراض هایی که به دو نرخی شدن هتل ها می شود و آن را عامل گرانی بسته سفر به ایران می داند، چنین می گوید: 

به طور حتم در تعیین نرخ ارزی ملاحظات مجریان تورها در نظر گرفته می‌شود تا سفر به ایران گران نشود، اما مگر ما چقدر گردشگر خارجی داریم که در برابر ارزی شدن نرخ هتل‌ها این همه مقاومت نشان داده می‌شود. درست است که آمار داده‌اند ۵ میلیون سفر به ایران انجام شده اما مگر چند نفر آنها با تور به ایران سفر کرده‌اند که آژانس‌ ها این همه نگران‌ اند. ضمن اینکه همیشه بیشترین تخفیف‌ها و ملاحظات را برای آژانس‌ ها قائل شده‌ایم، بنابراین حتا یک درصد جای نگرانی نیست.

رییس جامعه هتلداران ایران، همچنین در مورد صحبت هایی سخن گفت که پیرامون هتل های برخی کشورها مانند انگلیس می شود؛ کشورهایی که واحد پولی جدا دارند اما دو نرخی نیستند و قیمت ها را به ارز دیگری تبدیل می کنند:

آن‌ها قیمت را به ارزی دیگری چنج نمی‌کنند، بلکه دو نرخی هستند، حتا در برخی شهرها مثل لندن قیمتی که برای بومی‌ها و اتباع خارجی تعیین شده کاملا متفاوت از یکدیگر است.

آقای حمزه زاده در ادامه تاکید کرد:

این شیوه در بسیاری از کشورها رایج است. علاوه بر این، نوسانات ارز باعث شده آژانس‌ها بدون استثنا قیمت تورهای خارج از کشور را دو نرخی اعلام کنند؛ هزینه هتل را دلاری می‌ گیرند و بلیت هواپیمای ایرانی را به ریال می‌ فروشند. چطور به آنها اعتراض نمی‌ شود و شیوه آنها را غیر مرسوم نمی‌ دانند. اما وقتی هتل‌ها می‌ خواهند این شیوه‌ رایج در بسیاری از کشورها را اجرا و درآمدزایی کنند، صدای معترضان بلند می‌ شود. حتا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم سیاست دو نرخی را برای موزه‌ها اجرا کرده است؛ از خارجی‌ ها مبلغ بیشتری به نسبت ایرانی‌ ها دریافت می‌ کند، اگر این شیوه اشتباه است چرا در موزه‌ ها اجرا می‌ شود!؟

هتل‌ها تا ۳۰ درصد گران‌ تر می‌ شوند

وی در ادامه صحبت های خود چنین پیش بینی کرد که قیمت هتل ها برای یک سال آینده (از مهر 97 تا مهر 98) تا 30 درصد افزایش پیدا کند: 

هر سال نرخ‌ ها براساس تورم افزایش می‌یابد. نرخ تورم امسال خیلی بیشتر از ۵۰ درصد است بنابراین نظر هیات مدیره جامعه هتلداران، افزایش نرخ تا ۳۰ درصد است که البته به نظر استان‌ها بستگی دارد. با توجه به نرخ تورم و شرایط اقتصادی، این افزایش احتمالا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد. 

رییس جامعه هتلداران ایران در ادامه به نحوه نرخ گذاری هتل ها اشاره کرد و ادامه داد: 

با توجه به اینکه نرخ هتل‌ها با هماهنگی اداره‌ های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ ها تعیین می‌شود به همه روسای جوامع اعلام شده است با هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و به تناسب شرایط هر منطقه، این نرخ‌ها را تعیین کنند که در هر استان متفاوت خواهد بود.

آقای حمزه زاده در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت منجر به ریزش مشتریان هتل ها نخواهد شد اعلام کرد: 

تعیین قیمت به ظرفیت هتل بستگی زیادی دارد، هتل‌هایی در مازندران و اصفهان هستند که هر قیمتی بدهند باز مسافر خاص خود را دارند، اما هتل‌ هایی هم هستند که اگر این افزایش قیمت را اعمال کنند مسافران فعلی‌ شان را هم از دست می‌دهند که یقینا آنها با توجه به این شرایط نرخ‌ گذاری خواهند کرد.

هتل های ایران

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.