karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

16 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در میان بیابان های گرم و سوزان ، واحه ها بهشت محسوب می شوند و برای مسافران و گمشدگان هدیه ای الهی هستند . تصور کنید چندین روز است در بیابان سرگردان شدید ، منبع آب به پایان رسیده و هیچ سایه ای را نمی توانید پیدا کنید تا کمی زیر آن خنک شوید و ناگهان به توده ای از درختان سبز رنگ برخورد می کنید که در میان آن ها دریاچه ای کوچک شکل گرفته است ، شما به یک واحه رسیده اید . به نقاط سرسبز که حول یک چشمه و یا چاه شکل می گیرد واحه گفته می شود و از نظر اندازه متفاوت هستند . طبیعت این منطقه دیدنی است . 

گاهی در این واحه ها افرادی سکونت می کنند و گاه خالی از سکنه هستند . 

سفری خواهیم داشت به یکی از این واحه ها در کشور پرو و خواهیم دید که چگونه این واحه که هواکاچینا نام دارد چگونه لذت سفر به بیابان و اقامت در آن را برای ما به ارمغان می آورد . 

همراه کارناوال باشید.

هواکاچینا
هواکاچینا

در صحرا هواکاچینا قدم می زنید ، خورشید سوزان می تابد ...

نزدیک ظهر است ، هوا داغ و سوزان و خورشید از بالا به سمت زمین نگاه می کند . در زیر پاهایتان شن ها را احساس می کنید که چگونه باد آن ها را جابه جا می کند . هر از گاهی ماری را بر روی شن ها در فاصله ای دور می بینید که به سمتی می رود . 

منبع آبی که به همراه آورده اید رو به پایان است و نگران شده اید . در این #صحرا هیچ نیست جز شن های گرم ...

با خود می گویید چه شد که به این جا سفر کرده ام ؟ چرا سفر کرده ام که این گونه در دل صحرا گرفتار شوم ؟ ناگهان چشمتان دریاچه ای کوچک را می بیند که خود نمایی می کند ، دور است ولی فکر می کنید به آن خواهید رسید . خوشحال می شوید و می گویید این کابوس رو به پایان است . به سوی آن می دوید ولی هیچ گاه به آن نمی رسید . سراب دیده اید . 

به راهتان ادامه می دهید . بعد از ظهر شده و دیگر آبی برای نوشیدن ندارید . 

در صحرا قدم می زنید ، خورشید سوزان می تابد ...

امیدی به رنگ بی رنگی آب در دل صحرا

دیگر از حال دارید می روید . تابش خورشید به اوج خود رسیده و حتی دیگر خبری از مار ها نیست . توان راه رفتن در پاهایتان نیست و دیگر امیدی برای نجات ندارید که ناگهان توده ای سبز رنگ شما را متوجه خود می کند . به سمت آن به حرکت در می آیید و تمام تلاش خود را می کنید تا به آن برسید . 

این دیگر یک سراب نیست بلکه یک واحه در میان این صحرای گرم و سوزان است . 

افرادی که در این واحه زندگی می کنند شما را از دور دیده  به کمک شما می آیند و این بدین معناست که نجات پیدا کردهاید . بار دیگر یک #واحه جان انسانی را نجات داده است . 

به هواکاچینا ، واحه ای در #کشور پرو خوش آمده اید . 

با هواکاچینا بیشتر آشنا شویم ...

هواکاچینا روستایی در جنوب غربی کشور زیبای پرو می باشد که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر است . این روستای زیبا در اطراف یک واحه بنا شده است و فاصله ای برابر باچند صد متر با شهر ایکا دارد ، حدود 10 دقیقه .

جمعیت این #روستا حدود 100 نفر است ولی اگر بخواهیم توریست های این منطقه را نیز حساب کنیم با جمعیتی برابر با هزاران نفر رو به رو خواهیم بود . 

در مرکز روستا دریاچه ای طبیعی قرار گرفته است که برای #توریست ها بسیار جذاب به حساب می آید . هنگامی که گردشگران به این مکان می آیند تفریحات بسیار زیاد و جذابی را می توانند انجام دهند مانند اسکی روی شن ، باگی سواری ، شنا در دریاچه و اقامت در هتل هایی زیبا . 

امروزه برای این که آب دریاجه همیشه تازه و زیاد باشد آب از سمت شهر به درون آن پمپاژ می شود . 

هواکاچینا
هواکاچینا
تصویر هواکاچینا بر روی اسکناس کشور پرو

زمان تفریح در صحرا فرا رسیده است ...

انسان همواره به دنبال لذت بردن از دنیای اطراف خود است و هرگاه فرصتی بدست بیاورد این کار را انجام می دهد . در این صحرا و در این منزقه تفریحات زیادی وجود دارد که شما با انجام دادن آن ها خاطرات خوشی را برای خود رقم خواهید زد . 

آماده شوید ، قرار است تفریح کنیم ...

 

1) اسکی بر روی شن

در تمامی فصول اسکی سواری کنید ، بر روی شن های گرم سُر بخورید و هیجان را تجربه کنید . به همراه دوستانتان از روی تپه های شنی به سمت پایین بیایید تا باد گرم صورت شما را نوازش کند . شما می توانید چوب اسکی های مخصوصی را در روستا بخرید و یا اجاره کنید .

تور ها هر زوز از ساعت 10 صبح الی 4 بعد از ظهر سرویس ارائه می دهند . 

قیمت برای هر نفر 22$ می باشد . 

پیشنهاد ما به شما این است که بعد از ظهر برای اسکی و  اقدام کنید به این دلیل که دمای هوا بسیار مناسب تر است . 

اسکی بر روی شن
اسکی بر روی شن
اسکی بر روی شن
اسکی بر روی شن
اسکی بر روی شن
اسکی بر روی شن

ویدیو جذاب از اسکی روی شن

2) باگی سواری

سوار باگی شوید و از این تپه به آن تپه بروید . این را باید بگوییم که شما نمی توانید خودتان رانندگی کنید . به هنگام غروب بر روی تپه ها حرکت کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید .

قیمت حدود 25$ می باشد . 

باگی سواری
باگی سواری
باگی سواری
باگی سواری

3) غروب خورشید در پشت تپه های شنی

به هنگام غروب نمای زیبایی در مقابل چشمانتان بوجود می آید . نور زرد و نارنجی رنگی که به زیر تپه ها می رود حیرت انگیز است .

آرامشی در پس زمینه ی نگاهتان حس می کنید و گویی به خواب می روید . 

صحرا آرام شده ، سکوت همه جا را فرا گرفته و بهترین کار تماشا کردن خورشیدی است که برای استراحت بر روی تپه ها دراز می کشد . 

غروب خورشید در پشت تپه های شنی
غروب خورشید در پشت تپه های شنی
غروب خورشید در پشت تپه های شنی
غروب خورشید در پشت تپه های شنی
غروب خورشید در پشت تپه های شنی

4) پیاده روی در صحرا

صبح شده و بهترین کار کمی قدم زدن در صحرای زیباست . کوله پشتی خود را برمی دارید ، کفش های مناسب به پا می کنید و به سمت صحرا حرکت می کنید . در این ماجراجویی از مناظر اطراف و تپه های شنی لذت خواهید برد که چگونه خورشید شن ها را گرم و سوزان کرده است . 

مراقب باشید تا مسیر را گم نکنید و نقشه ی راه را به همراه داشته باشید . 

آب و غذا نیز به اندازه ی کافی با خود ببرید و فراموش نکنید که قبل از تاریکی باید به روستا بازگردید . 

اگر علاقه مند به عکاسی هستید تصاویر بسیار زیبایی را ثبت خواهید کرد . 

پیاده روی در صحرا

5) پیاده روی در شب و دیدن ستاره ها ، همه جا تاریک است

این یکی از خطرناک ترین و در عین حال هیجان انگیز ترین تفریحاتی است که می توانید انجام دهید ولی ما این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم . شب شده و همه جا تاریک است . هنگامی که وارد صحرا می شوید هیچ صدایی جز باد که به شن ها برخورد می کند به گوش نمی رسد . 

هر از گاهی حس می کنید که گم شده اید و بعید نیست این اتفاق بیفتد . 

در شب به صحرا رفتن خطرناک است و امکان دارد مار و یا عقرب شما را نیش بزند . 

اگر جرات انجام این کار را دارید تنها نباشید و گروهی به صحرا بروید . از تپه بالا رفتن و پایین آمدن در شب و تاریکی لذتی خاص دارد . 

به آسمان نگاه کنید تا از ستاره هایی که خود نمایی می کنند لذت ببرید . 

پیاده روی در شب ، همه جا تاریک است
پیاده روی در شب ، همه جا تاریک است
پیاده روی در شب ، همه جا تاریک است

6) شنا و قایق سواری در دریاچه

اگر به #شنا کردن علاقه دارید دریاچه را از دست ندهید و در هوای گرم در آب خنک شناور شوید تا احساس بسیار خوبی را تجربه کنید . خورشید با دست های خودش شما را نوازش می کند  گرما را هدیه می دهد و آب شما را خنک می کند . همچنین می توانید لذت قایق سواری را هم تجربه کنید.

شما می توانید در کنار دریاچه آفتاب هم بگیرید . 

شنا در دریاچه
شنا در دریاچه
قایق سواری
شنا در دریاچه

پوشش گیاهی هواکاچینا

به جرات می توان گفت در اطراف این واحه هیچ چیز جز شن و ماسه و تپه به چشم نمی خورد و فقط در نزدیکی دریاچه چوشش انبوهی از درختان نخل و گرمسیری به چشم می خورد . در برخی از مناطق کم ارتفاع و نزدیک تر به واحه کاکتوس های کوچکی به چشم می خورند . 

این درختان باعث می شوند تا هوای اطراف واحه خنک تر و مطبوع تر باشد . 

برخی بر این باورند که وجود این پوشش گیاهی در زمان های مختلف سال و به هنگام طوفان از دریاچه و روستا می توانند محافظت به عمل آورند .  

پوشش گیاهی هواکاچینا

گونه های جانوری در هواکاتشینا

در این منطقه بیشتر خزندگانی مانند مار ها ، مارمولک های کوچک و بزرگ به چشم می خورد . در نزدیکی واحه و بر روی درختان گنجشک های صحرایی لانه کرده اند و صدایشان در بیشتر مواقع در فضای ازراف می پیجد . 

امروزه از این حیوانات مراقبت ویژه ای می شود تا گونه های جانوری در خطر نباشند . 

گونه های جانوری در هواکاچینا
گونه های جانوری در هواکاچینا
گونه های جانوری در هواکاچینا

آب و هوا 

در این منطقه از کشور پرو دمای هوا در روز بالا و در شب پایین است و اختلاف دمای زیادی مشاهده می شود . هوا گرم و خشک است و باد های گرمی به هنگام بعد از ظهر و غروب می وزد . 

طوفان های شن گاهی صحرا را در می نوردند و چهره ی صحرا را به طور کامل عوض می کنند . 

اگر به این واحه سفر می کنید لباس گرم برای شب به همراه خود داشته باشید . 

صحرای هواکاچینا
هواکاچینا

تاریخ برایمان از افسانه های این واحه می گوید

در سال 1940 میلادی بود که نام این واحه شهرت پیدا کرد . در ابتدا افراد ثروتمند برای حمام کردن و استفاده از این جاذبه ی طبیعی به این منطقه می آمدند و با گذشت زمان ساخت هتل های لوکس آغاز شد . 

در سال 1950 به دلایلی این منطقه متروکه شد و دیگر کسی از آن استفاده نمی کرد . 

در دهه ی 90 میلادی شخصی اقدام به راه اندازی این جاذبه ی طبیعی کرد و با بر قرار کردن امکاناتی مانند باگی ، هتل ها ... این واحه و منطقه را بار دیگر زنده کرد و باعث شد تا امروزه به یکی از #جاذبه های توریستی کشور پرو تبدیل شود . 

افسانه ها می گویند :

پرنسس محلی زیبایی برای آب تنی و حمام به این دریاچه می آید . در آن زمان بزرگی این واحه ب شکل امروزی نبوده است . زمانی که پرنسس درون آب بوده است طوفانی بزرگ شکل می گیرد . 

شن و ماسه همه جا را فرا گرفته بود و هیچ جا را نمی شد دید . 

همراهان او نتوانستند پرنسس را از آب خارج کنند و بعد از طوفا اثری از او دیده نشد . روز ها گذشت ، ماه ها گذشت و حتی سال ها هم گذشتند ولی اثری از او نبود . 

در یکی از روز ها شکارچی برای استراحت در نزدیکی واحه چادری بر پا می کند . 

به هنگام عصر به نزدیکی آب می رود که ناگهان دختری زیبا را می بیند که درون آب به او خیره شده است . فکر می کند که نیاز به کمک دارد و برای کمک کردن و نجات دادن او وارد آب می شود . 

در عین ناباوری می بینید که دختر نیمی انسان و نیمی ماهی است . 

بله ، او پرنسس بود که تبدیل به پری دریایی شده بود . 

این افسانه امروزه نیز میان مردم شنیده می شود و برخی به آن اعتقاد دارند .

هواکاچینا در قدیم
هواکاچینا

هواکاچینا از دیدگاه گردشگری

صحرا ها برای بسیاری از مردم و گردشگران جذاب هستند و باعث می شوند تا برای دیدن این مناطق از سرتاسر دنیا مردم را مجبور به سفر کنند . تصور کنید در کنار صحرا واحه ای نیز باشد و در این واحه هتل های زیبا به همراه استخر ساخته شده باشد . 

گردشگران زیادی به هواکاچینا سفر می کنند تا از زیبایی ها و تفریحات زیادی که می توان در این مکان انجام داد لذت ببرند .

در کشور ما ایران نیز واحه هایی وجود دارد و می توانند هرکدام مقصد مناسبی برای گردشگران باشد . 

از این واحه ها می توان به طبس و شهداد اشاره کرد . 

باگی سواری درهواکاچینا
هواکاچینا
هواکاچینا

در هواکاچینا اقامت کنید

در این واحه و در اطراف دریاچه هتل ها و اقامتگاه هایی با بهترین امکانات ساخته شده است تا میزبان مسافران باشند . از هتل های مجلل گرفته تا هتل های کوچکتر و معمولی تر .

در ادامه این هتل ها را بررسی خواهیم کرد . 

1) هتل هوستریا سویزا | Hosteria Suiza

این #هتل را می توان یکی از زیبا ترین هتل های این مکان دانست . در وسط این هتل استخر زیبایی قرار گرفته است که می تواند یکی از جذابیت های هوستریا سویزا باشد . اتاق های این اقامتگاه 1 الی 2 طبقه می باشد و تمامی امکانات رفاهی را دارند . 

قیمت برای اقامت به ازای هر شب بین 65$ تا 100$ می باشد .

هتل کوراسی | Hotel Curasi

2) هتل کوراسی | Hotel Curasi

اگر به دنبال هتلی کوچکتر و ارزان تر ولی در عین حال زیبا هستید کوراسی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود . در این هتل شما می توانید از امکاناتی همچون استخر ، بالکن های بزرگ و فضای سبز استفاده کنید . 

قیمت برای هر شب اقامت بین 50$ تا 75$ می باشد . 

هتل هوستریا سویزا | Hosteria Suiza
هتل هوستریا سویزا | Hosteria Suiza

3) هتل اِل هواکاشینرو | El Huacachinero

هتلی که با طبیعت در آمیخته و از بالکن و سقف هایش گیاهان به سمت پایین آویزان شده اند . اِل هواکاشینرو یکی از زیبا ترین اقامتاه های این واحه به حساب می آید که در شب زیبایی آن دو چندان می شود . 

از امکانات این هتل می توان به استخر ، رستوران ، بار و سالن رقص اشاره کرد . 

قیمت برای هر شب اقامت 75$ می باشد . 

هتل اِل هواکاشینرو | El Huacachinero

به هواکاچینا سفر کنید ...

برای سفر و رسیدن به این واحه ی زیبا در کشور پرو ابتدا باید به شهر ایکا سفر کنید و سپس از آن جا بوسیله ی اتومبیل و یا اتوبوس به مدت 10 دقیقه زمان صرف کنید تا به هواکاچینا برسید . 

این روستا حدود 5 ساعت تا جنوب لیما فاصله دارد . 

اگر قصد سفر را دارید مطمئن باشید ارزشش را دارد . 

آدرس : پرو ، ایکا ، روستای هواکاچینا

    Address Angela Perotti Huacachina , Peru

هواکاچینا
نقشه ی هواکاچینا
نقشه ی هواکاچینا

پیشنهاد کارناوالی

سفرمان چطور بود ؟ لذت بردید ؟ اگر شما به این روستا بروید چه کار هایی انجام می دهید ؟ با ما در میا بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محسن شکوهی

واقعا لذت بردم چند وقتی میشه که از اقای مرشدزاده مطلبی این چنینی منتشر نمیشه.منتظر هستیم.

انتشار:13 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مسعود

کویر آدم رو آروم میکنه کویرمصر و سایت تفریحی واحه در استان اصفهان میتونه مکان های مناسبی برای لذت کویر باشه

یزدان مرشدزاده

بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است . کویر آرامشی است به نرمی و لطافت شن های صحرا و گرمای خورشید سوزان

17 فروردین 1395

انتشار:16 فروردین 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.