karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، حتا با وجود اعلام شیوع آنفولانزای خوکی در گرجستان توسط این کشور، هنوز تورهای گردشگری از ایران به تفلیس برقرار است.

بر اساس این گزارش، مدتی‌ست آنفولانزای خوکی در کشور گرجستان شیوع پیدا کرده و منابع رسمی این کشور تایید کرده اند تا کنون 14 نفر در این کشور به خاطر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده اند. به همین جهت وزرات آموزش و پرورش گرجستان برخی از دانشگاه های این کشور را تا 21 ژانویه تعطیل کرده اند. 

پس از این اتفاق ها نیز وزارت امور خارجه کشورمان در اطلاعیه ای از مردم خواسته بود به دلیل شیوع آنفولانزای خوکی در گرجستان از سفر به این کشور خودداری کنند و تنها در موارد ضروری به این کشور بروند.

تبلیغ تورهای گرجستان در میان آژانس‌داران 

اما با وجود اتفاق های پیش آمده، همچنان آژانس های مختلف تورهای خود را برای کشور گرجستان برگزار و به طور مثال از مسافران خود برای تور لحظه آخری سه شب اقامت در تفلیس، دو میلیون و 500 تا سه میلیون تومان دریافت می کنند. 

این اقدام آژانس ها و سفر ایرانی ها به گرجستان و بازگشت ‌شان از این کشور به ایران اما می تواند خطرهای زیادی به همراه داشته باشد. مسافرانی که به گرجستان سفر می کنند می توانند حامل و ناقل بیماری آنفولانزای خوکی باشند و این بیماری را در کشورمان گسترش دهند؛ هرچند وزارت بهداشت ایران توجهی به این موضوع ندارند و از سفر ایرانی ها به گرجستان جلوگیری نمی کنند. 

در همین زمینه آقای حرمت الله رفیعی، رییس انجمن دفاتر مسافرتی توضیح داده است که فصل سرما و اتفاق های اخیر باعث کاهش سفر ایرانی ها به این کشور شده اما هنوز جلوی رفت و آمد کامل آنها را نگرفته است. آقای رفیعی در ادامه صحبت های خود چنین ادامه می دهد: 

چه کسی باید جلوی سفر ایرانی ها را در این شرایط که می گویند آنفولانزای خوکی در گرجستان وجود دارد، بگیرد؟ من به عنوان آژانس دار و یا دولت؟ ما این درخواست را از دولت داریم اتفاقا استقبال هم می کنیم. کار درستی هست که بگویند تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از انتقال آنفولانزا به این کشور نروید. اما باید وزارت خارجه اعلام بحران کرده و به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ کند و آنها هم به ما بخش نامه بزنند. تا ما به دفاتر مسافرتی بگوییم تا مدتی تور برای گرجستان برگزار نکنند.

هیچ مرجعی به صورت رسمی ممنوعیت اجرای تور را اعلام نکرد

ریییس انجمن دفاتر مسافرتی ایران از نبود دستوری برای ممنوعیت اجرای تور صحبت می کند و می افزاید:

 آژانس ها اکنون با هتل های گرجستان و شرکت های هواپیمایی قرارداد دارند و اگر بابت آنفولانزا نباید مسافر ببرند باید یک مرجع یا متولی به آنها اعلام رسمی کند. وقتی بحرانی در کشوری وجود دارد که از دید ما مهم است، باید یکی از اعضای دولت این حالت بحرانی را اعلام کند. یا اینکه از سوی دولت گرجستان این موضوع اعلام فوق العاده شود. دولت ها نیز تعهد دارند که قراردادهای کاری بین دو طرف مانند قرارداد هتل ها را کنسل و ضرر احتمالی را جبران کنند ولی وزارت خارجه تنها اعلام کرده که در اماکن عمومی مردم حاضر نشوند. ما هم در انجمن صنفی دفاتر مسافرتی بخش نامه ای به دفاتر نوشته ایم که به مسافران درباره شرایط سفر به گرجستان اطلاعات لازم داده شود.

آقای رفیعی در ادامه از رفتار مسئولان گرجستانی ها در قبال ایرانی ها می گوید: 

توقع ما پس از بی احترامی هایی که به شهروندان ایرانی شد، عذرخواهی دولت گرجستان است اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. آنها می بایست رفتار خود را ترمیم می کردند. دولت گرجستان سخت گیری هایش را انجام می دهد و رفتارش را تا حدودی متعادل کرده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم. توقع ما از دولت گرجستان نشان دادن در باغ سبز و یا پهن کردن فرش قرمز جلوی گردشگران ایرانی نیست اما باید آنها هم از ایرانی ها مهمان نوازی کنند همانطور که ما مهمان نواز هستیم. امیدواریم که آنها حقوق توریست را بشناسند. با این حال هنوز سخت گیری های آنها ادامه دارد.

ایشان ادامه می دهد: 

این دولت گرجستان بود که اعلام کرد به ایرانی ها اقامت می دهیم  ایرانی ها هم سرمایه گذاری کرده و حساب بانکی در تفلیس باز کردند. آنها به ایران آمده و گفتند که امکانات لازم را برای سفر ایرانی ها فراهم می کنیم. پس باید پیگیر حضور آنها باشند. اما به یک بار دیدیم که با تغییر دولت شان چندین نفر از افرادی که می خواستند بنا به هر دلیل به این کشور سفر کنند دیپورت شدند. این اتفاق از نظر ما تخلف بوده است. ما توقع داشتیم تا گرجستان این اتفاق را جبران کند اما نکرد.

گرجستان

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.