karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر تقویم دست بگیرید روز های بسیاری را می بینید که  با فداکاری و از جان گذشتگی بسیاری از انسان ها تحول و انقلاب بزرگی در آن روزها ایجاد شده است، روزهایی که گذشتگان رنج و درد را به امید آینده ای بهتر تحمل کردند. ایران و گوشه گوشه اش، پر است از مردمان این چنینی؛ مردمانی که جنگ و ناسازگاری روزگار کمرشان را خم نکرد بلکه آن ها را مقاوم تر از همیشه ساخت. دزفول، شهری در جنوب غربی ایران که شاید هنوز هم بتوان صدای موشک باران دوران جنگ ایران و عراق را در آن شنید. شاید اگر به درد و دل شهر گوش دهی، صدای فریادهای مادری آشفته که به دنبال جسد فرزندش می گشت را با تمام وجود حس کنی... اما دزفول و مردمانش خم به ابرو نیاورند و با هر موشکی که از آسمان می بارید، قوی تر از قبل می شدند و به جنگ ادامه می دادند.
مردم شهر دزفول بیش از 200 بار در برابر بارانی از جنس موشکِ رژیم عراق مقاومت کرده اند و به همین جهت دزفول به شهر موشک ها هم معروف است. مقاومت این مردم در برابر گلوله و موشک در حدی بود که نماز جمعه دزفول با صف هایی انبوه از مردم و رزمندگان اقامه می شد، به طوری گویی برای چند دقیقه ای آرامش به شهر باز می گشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، روح‌الله خمینی (ره) در پنجم اردیبهشت ماه سال 62 به مردم مقاوم دزفول پیامی این چنین فرستادند:
شما دزفولی ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمده اید، شما دین خود را به اسلام ادا کردید.
روز 4 خرداد سالروز مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک باران عراق در طول جنگ تحمیلی است و به همین دلیل به یاد مردم فداکار دزفول، روز استقامت و پایداری و روز دزفول نام گرفته و در تقویم با عنوان روز ملی مقاوت و پایداری به ثبت رسیده است و همچنین دزفول را پایتخت مقاومت ایران نامیدند.
این روز بهانه ای شد تا کارناوال سفری تصویری به این شهر داشته باشد و زیبایی هایش را از نظر بگذراند؛ زیبایی هایی که دیگر غبار جنگ از آن ها کنار رفته و بیش از هر زمان دیگری دلبری می کنند.
همراه کارناوال به دزفول بیایید و کمی بیشتر با این شهر آشنا شوید.

روز دزفول

1- کوه هایی که همانند مردمانش مقاوم ایستاده اند

دزفول

Ahmad Rekabi

2-  آرامگاه یعقوب لیث صفاری

دزفول

Ali Riyazi

3- آبشار شوی دزفول 

اگر دوست دارید با این جاذبه بیشتر آشنا شوید به لینک زیر مراجعه فرمایید:
آبشار شوی دزفول | منحصر به فردترین آبشار خاورمیانه

دزفول

Hamid Paydarfar

4- پل 1700 ساله ی دزفول

دزفول

Hamid Paydarfar

5- انعکاس زیبای گیاهان در آب

دزفول

Amin Jalalpour

6- دریاچه ی دز

دزفول

Hamid Paydarfar

7- گندم زارهای طلایی دزفول

دزفول

Amin Jalalpour

8- دریاچه ای زیبا و جزایر آن

دزفول

Amin Jalalpour

9- غروب نارنجی دزفول

دزفول

Mohamad Karami

دزفول

Ali Jamali

10- نمایی دیگر از آبشار شوی 

دزفول

Ahmad Rekabi

11- شب های دزفول | رقص نورها در آسمان

دزفول

Amin Jalalpour

سخن آخر

 این چند عکس تنهها برخی از زیبایی های این شهر هستند.
اگر جاذبه های بیشتر و زیباتری می شناسید، خوشحال می شویم که آن ها را معرفی کنید.
آیا تا به حال به دزفول سفر کرده اید؟
نظرات و تجربیات خود را با کارناوال در میان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بهمن عنایتی

چ تصاویر با کیفیتی ! 👏🏻👏🏻👏🏻

انتشار:05 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.