karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 خرداد 1398

به روز رسانی

27 اردیبهشت 1399

به نقل از چمدان، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی از افزایش قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی بعد از ماه رمضان به دلیل افزایش تقاضای مردم خبر داد.

 بعد از ماه مبارک رمضان قرار است هزینه سفرهای مردم در آغاز تعطیلات تابستانی دوباره بالا ورد رود تا حداقل تفریح این روزهای مردم باز هم در تنگنا قرار گیرد. در حالی که سازمان میراث فرهنگی به ویژه مدیریت این سازمان بارها بر ارزان‌سازی سفر تاکید کرده و دائما از برنامه‌ریزی برای این اتفاق صحبت می‌کند اما با توجه به اینکه سیستم سفر و گردشگری در ایران یکپارچه نیست تنها به یک وعده نافرجام تبدیل شده است.

پس از اینکه راه آهن اعلام کرد که با توجه به افزایش هزینه‌ها مجبور به گران کردن بلیت قطار است و نرخ بلیت قطار بعد از عید فطر ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت حالا زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت هواپیما به گوش می رسد.

مجید فرقانی -دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی- در خصوص افزایش یا کاهش قیمت بلیت‌ها بعد از ماه رمضان اعلام کرد:

سازمان هواپیمایی کشوری مقرراتی را در خصوص سقف و کف قیمت به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده؛ اما بیشتر عرضه و تقاضا مشخص می‌کند که قیمت چقدر است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که حتماً این قیمت‌ها بالا یا پایین می‌رود.

وی ادامه داد:

با توجه به پایان ماه مبارک رمضان قاعدتاً تقاضای سفر بین مردم بیشتر می‌شود و وقتی تقاضا بیشتر شود، به همان نسبت هم قیمت بالا خواهد رفت. به‌ دلیل این‌که امکانات شرکت‌های هواپیمایی ما کافی نیست و ناوگان، ناوگانی نیست که پاسخگوی همه این نیازها باشد، عرضه ما از تقاضا کمتر می‌شود بنابراین قیمت قاعدتاً افزایش می‌یابد اما از طرفی هم سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که سقفی را با توجه به نرخ و زمان و غیره باید رعایت کنند به همین دلیل هنوز نمی‌توان در این خصوص صحبت کرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی افزود:

به دلیل این‌که بعد از ماه رمضان تقاضا بیشتر می‌شود و عرضه ما پاسخگوی همه تقاضاها نیست، قاعدتاً نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کند و قیمت ۱۰۰ درصدی وجود ندارد.

فرقانی گفت:

سیاستی که سازمان هواپیمایی کشوری چند سالی است که به نام متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ، اعمال می‌کند، باعث شده که شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌گذاری آزادانه‌تر عمل کنند و از طرفی هم با توجه به هزینه‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات و غیره دارند، مستقیماً اعلام می‌شود که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن ارزی است و یک مقدار این قضیه را توجیه می‌کند که قیمت‌ها بالاتر برود.

وی اظهار داشت:

ما به دنبال آن هستیم تا حقوق مصرف‌کننده رعایت شود که این مسئله از جانب شرکت‌های هواپیمایی، بانک مرکزی و مراجعی که می‌توانند کاری انجام دهند تا نرخ‌ها خیلی بالا نرود قابل انجام و امکان‌پذیر است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی خراسان رضوی اضافه کرد:

دولت و بانک مرکزی باید فکر اساسی در این خصوص بکنند؛ ارزی به شرکت‌های هواپیمایی با نرخ پایین‌تر تخصیص دهند که هزینه‌هایشان کمتر شود. از طرفی دیگر هم دولت در تلاش است که ناوگان شرکت‌های هواپیمایی را تجهیز کند و با توجه به تحریم‌ها و موانعی که بر سر راه قرار دارد به هر حال باید اکنون به نحوی مدیریت کرد تا انشاالله در آینده گشایشی ایجاد شود.

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.