karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی هزینه بلیت های هواپیما برای سفرهای خارجی نشان می دهند که نرخ سفرهای هوایی برای گردشگرانی که می خواهند در نوروز 97 به خارج از کشور سفر کنند به صورت میلیونی بالا رفته است. 

تعطیلات عید نوروز در پیش است و ایرلاین های داخلی هزینه های بلیت خود برای این دوره افزایش داده اند. این موضوع تنها در شرکت های هواپیمایی داخلی اتفاق نمی افتد بلکه ایرلاین های خارجی نیز، در حالی که در این روزها هیچ تعطیلاتی در کشور خود ندارند باز هم نرخ پرواز خود را برای مسافران ایرانی بالا می برند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ چرا زمانی که کشورهای دیگر هیچ تعطیلاتی ندارند، نرخ ها برای ایرانی ها افزایش پیدا می کند؟

هزینه بلیت پرواز به نپال در روزهای عادی سال یک میلیون و 600 هزار تومان است اما هزینه بلیت آن در ایام نوروز به دو میلیون و 500 هزار تومان می رسد. قیمت بلیت هوایی مراکش، یکی از مقاصد پرطرفدار، تا قبل از تعطیلات سال نوی مسیحی و کریسمس یک میلیون و هشتصد هزار تومان بوده اما قیمت جدید آن برای نوروز 97 سه میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. خرید بلیت هوایی سفر به صربستان،‌ کشوری که به تازگی در میان ایرانی ها محبوبیت پیدا کرده، نیز از 800 تا یک میلیون تومان به سه میلیون و 500 هزار تومان در ایام عید افزایش پیدا کرده است. بلیت ۸۰۰ هزار تومانی تهران به امارات نیز در روزهای اول تا دهم فروردین ۹۷ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین زمینه،‌ یعقوب قاسمی یکی از مدیران آژانس های مسافراتی و فعالان گردشگری می گوید: 

در خارج از کشور هر ایرلاینی نسبت به زمان‌های خاص، نرخ بلیت خود را افزایش می‌دهد مانند تعطیلات ژانویه که طبیعی است نرخ پرواز برای اروپایی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

وی در ادامه افزود: 

مدیران ایرلاین‌های بزرگ، تقویم کشورهای دیگر را رصد می‌کنند تا ببینند چه روزهایی تعطیلات دارند و چه زمان‌هایی است که مردم آن کشور می‌توانند به سفر بروند، بنابراین در همین روزها نرخ پرواز خود را بالا می‌برند. این کار را ایرلاین‌های ایرانی برای سفرهای داخل کشور نیز انجام می‌دهند. آنها می‌گویند که تنها ۱۵ روز تعطیلات نوروز را فرصت دارند تا پروازشان را بفروشند و کار کنند و ممکن است برای سفر مردم کشورهای دیگر نیز این نرخ را بالا ببرند. از طرفی ایرلاین ها در کشورهای دیگر از محل ترانزیت هوایی درآمد کسب می‌کنند ولی ایرلاین های ما غیر از یکی از آنها، ترانزیت ندارند.

اکنون برخی از ایرلاین‌ها نه تنها برای ایام ژانویه قیمت پروازهای خود را بالا برده‌اند بلکه نرخ بلیت خود را برای مقاصدی که سفر به آنها در ایام نوروز از سوی ایرانیان زیاد است نیز افزایش داده اند. این افزایش نرخ، درست تا روزهای قبل از کریسمس به روال عادی بود و افراد اگر زودتر برای ایام نوروز اقدام به خرید بلیت می‌کردند می‌توانستند با نرخ مناسب تری بلیت تهیه کنند اما اکنون این نرخ‌ها برای برخی از مسیرها حتا تا سه برابر افزایش یافته است.

تورهای نوروز 97

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.