karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 خرداد 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از چمدان، پس از اعلام راه آهن مبنی بر گران کردن بلیت قطار به دلیل افزایش هزینه‌ها و افزایش 22 درصدی قیمت ها، زمزمه‌هایی از افزایش قیمت بلیت هواپیما هم به گوش رسید. حالا، رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری نیز خبر از  افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس داده است. 

مدیران شرکت راه آهن هفته گذشته از افزایش 22 درصدی قیمت بلیت قطار پس از تعطیلات عید فطر خبر داده بودند و با باز شدن سامانه پیش فروش قطارهای تابستانی مشخص شد این افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال شده است. در این میان بررسی ها، حکایت از بیش از ۲۲ درصد افزایش قیمت در برخی مسیرها برخلاف اعلام راه آهن دارند.

با وجود اعلام عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مبنی بر تعیین قیمت بلیط قطارهای ۵ ستاره بر اساس عرضه و تقاضا و خارج از چارچوب قیمت گذاری نرخ بلیط، مقایسه قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره نیز از افزایش قابل توجه آنها را از تیر ماه حکایت دارد. به عنوان مثال قطار ۵ ستاره زندگی با شام ویژه از 285,300 تومان به 325,900 تومان رسیده است. حال باید دید قیمت این قطارها در فصل پاییز و زمستان که به طور حتم تقاضای کمتری نسبت به سفر وجود دارد به چه قیمتی عرضه خواهند شد.

جالب است بدانید که قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره در مسیر مشهد تقریبا با قیمت هواپیما در این مسیر یکی شده اند؛ به طوری که در تیر ماه قیمت بلیت هواپیما از حداقل 227,500 تومان شرکت زاگرس آغاز می‌شود و می‌توان بلیت 325,000 تومانی معراج، 342,200 تومانی ساها یا 395,000 تومانی ایران ایرتور را خریداری کرد و در کمتر از یک ساعت و ۳۰ دقیقه به مشهد مقدس رسید.

در مسیر شیراز بلیت قطار به بیش از 150,000 تومان رسیده است و بلیت قطار چهار ستاره سریر 202,200 تومان ارائه می شود؛ این در حالی است که در ۱۷ تیر ماه می‌توان با 209,400 تومان با هواپیمایی ایران ایر در عرض یک ساعت و ۳۰ دقیقه به شیراز رسید.

در کنار افزایش قیمت بلیت قطار، قیمت بلیت اتوبوس نیز به طور رسمی از خردادماه ۲۰ درصد افزایش یافت. احمدرضا عامری -رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری- با اشاره به ارائه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط، گفت:

با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کردیم و با توجه به اینکه هیأت دولت در رابطه با افزایش قیمت دستورالعملی را صادر کرده بود، باید مراحل قانونی این موضوع طی می‌شد.

وی ادامه داد:

به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در این رابطه بودیم که در نهایت با آن موافقت شد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال جاری، دیگر شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس نخواهیم بود، گفت:

امیدوار هستیم دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم و ما نیز تمایلی برای افزایش قیمت‌ها نداریم، با این حال چیزی قطعی نیست و قیمت‌ها به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

گویا قرار است هزینه سفرهای مردم را در آغاز تعطیلات تابستانی به اوج برسد تا برای این تفریح هم در تنگنا قرار گیرند. این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی به ویژه مدیریت این سازمان بارها بر ارزان‌سازی سفر تاکید داشته و  از برنامه‌ریزی برای این اتفاق سخن  گفته اما با توجه به یکپارچه نبودن سیستم سفر و گردشگری در ایران، تنها به یک وعده نافرجام تبدیل شده است.

افزایش قیمت بلیت قطار و اتوبوس

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.