karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 آذر 1398

به روز رسانی

18 مرداد 1401

به نقل از ایسنا، در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده تا عوارض خروج برای هر نفر 264,000 تومان باشد در حالی که این مبلغ در سال جاری 220,000 تومان پیش‌بینی شده بود. عوارض خروج برای مسافران برای بار دوم نیز تا ۵۰ درصد و برای بار سوم تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 عوارض خروج برای زائران حج تمتع و عمره 132,000 تومان تعیین شده است و در مورد زائران اربعین که از تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ تا دوم آبان ماه همان سال از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می‌شوند، معافیت از پرداخت عوارض خروج در نظر گرفته اند. عوارض خروج هوایی زائران اربعین 45,000 تومان و برای خروج زمینی و دریایی آنها 15,000 تومان است.

همچنین در سال آینده عوارض خروج از کشور موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک بار در طول سال اخذ خواهد شد. منظور از افراد مرزنشین، کسانی هستند که در روستاها و شهرهای مرزی ساکن بوده و بررسی و تایید آن بر عهده سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور طبق شماره ملی و کد پستی آنها است.

قرار بر این است که مبلغی  از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یابد. سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور 220,000 تومان برای سفر اول تعیین شده و قرار بر این بود که مبلغ 40,000 تومان نیز از محل این عوارض صرف توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری شود.

عورض خروج از کشور

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.