karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

13 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ی ما علاقه مند به #سفرهای ماجراجویانه هستیم تا هیجان را لمس کنیم. هر از گاهی در اخبار می شنویم که شخصی سفری کاملا متفاوت را انجام داده است بطور مثال از شرق #آسیا تا غرب را با دوچرخه طی کرده. ولی سرهای دیگری هم هستند که شاید هیجان انگیز و ماجراجویانه به نظر برسند ولی هر کسی می تواند آن ها را تجربه کند و از سفر خود لذت ببرد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 7 سفر ماجراجویانه ای که بسیار عجیب و جالب به نظر می رسند.

اگر قصد سفری ماجراجویانه و متفاوت را دارید این مطلب را خوب بخوانید. شاید شما نیز از آن دست افراد باشید که برای بدست آوردن تجربه ای متفاوت حاضر به انجام هر کاری هستید تا هیجان انگیز ترین لحظات زندگی خود را بسازید.

ما خوشحال می شویم تا به همراه هم نگاهی داشته باشیم به چند مقصد مناسب برای سفرهای ماجراجویانه و جالب.

همراه با کارناوال باشید.

سفرهای ماجراجویانه ی جالب در دنیا

1) زندگی مانند بادیه نشین ها در مصر

این نوع سفر ماجراجویانه شاید عادی به نظر برسد ولی زمانی که آن را انجام دهید به هیجان انگیز بودن آن پی خواهید برد. خود را یکی از اعضای قبایل بادیه نشین #مصر تصور کنید که در صحرا زندگی می کنید. به هنگام روز خورشید سوزان بالای سر شما می تابد و در شب آسمان پر ستاره شما غرق در زیبایی های خود می کند. صحرا در شب و روز زیباست.

شما می توانید 2 هفته در کنار این قبایل که در صحرای سینا زندگی می کنند باشید و سوار بر شتر به ادامه ی سفر خود بپردازید.

از زیبایی هایی که در سفر با آن ها برخورد می کنید می توان به صحرای شنی، واحه هایی بزرگ و کوچک، دره هایی جالب و ... اشاره کرد که همگی جزئی از زندگی در صحرا به حساب می آیند. از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید می توان به پختن نان محلی به هنگام صبح، خرید و فروش شتر و حمل بار بوسیله ی آن ها و شب را گذراندن در کنار آتش و پتوی پشمی زیر آسمان پر ستاره اشاره کرد.

این سفر در کنار جالب بودن و همینطور هیجانی بودنش آرامش بخش و متفاوت نیز هست.

بادیه نشین های مصر
بادیه نشین های مصر

2) بالا رفتن از درختان آمازون

تجربه ی سفر به جنگل های بارانی آمازون به تنهایی لذت بخش و شگفت انگیز می باشد ولی تصور کنید که درخت نوردی کنید. درست شنیدید، درخت نوردی. حس کنجکاوی و شجاعت خود را تقویت کنید و وارد دنیای بکر و طبیعت زیبای #جنگل های آمازون در شمال برزیل شوید و از دید پرندگان در بالای درختان به اطراف نگاه کنید، این تجربه ای خاص و حیرت انگیز خواهد بود.

با کمک طناب 60 متر از درختان بالا روید. در طول مسیر میمون ها و پرندگان را در نزدیکی خود خواهید دید که شما را همراهی می کنند.

هیجان انگیز است مگر نه؟ 

حال اگر تا این جای سفر لذت برده اید شب را نیز می توانید بالای درختان بمانید و دنیای شب #جنگل را ببینید. صداهایی که در شب می شنوید واقعا دلنشین هستند. مطمئن باشید که دوربین خود را آورده اید تا بتوانید این لحظات را ثبت کنید.

درخت نوردی در آمازون
درخت نوردی در آمازون

3) قایق سواری در آب های جزر و مدی کانادا

رودخانه ای عریض را تصور کنید که آرام است ولی ناگهان مواج می شود و بار دیگر آرام می گیرد. این اتفاقی است که هر روز در رودخانه  Bay of Fundy در حال رخ دادن است. این رودخانه را در اصل می توان یک خلیج کوچک دانست که میان Nova Scotia و New Brunswick قرار گرفته است.

این خلیج دارای بیشترین میزان رخ دادن جزر و مد در دنیا را به نام خود ثبت کرده است و یکی از ویژگی های آن به حساب می آید.

در روز 2 بار جزر و مد رخ می دهد و این موضوع باعث می شود تا امواجی بزرگ شکل بگیرد و شما می توانید سوار بر #قایق هیجان را بر روی این امواج تجربه کنید.

زمانی که ماه کامل است ارتفاع امواج می تواند به 3 متر برسد.

سفر به این خلیج و سوار شدن بر روی امواج آن بسیار هیجان انگیز و جالب خواهد بود.

قایق سواری در کانادا
قایق سواری در کانادا
قایق سواری در کانادا

4) خوابیدن بر روی صخره ها در کلورادو

آیا تا به حال شده که عکس های صخره نوردان حرفه ای را ببینید و دلتان بخواهد در کنار آنان در ارتفاع باشید؟ این امکان برای تمامی افرادی که علاقه مند به صخره نوردی هستند و می خواهند مانند صخره نوردان حرفه ای تجربیاتی را کسب کنند وجود دارد.

یک روز را تصور کنید که با امکانات و لوازم کامل #صخره نوردی را آغاز می کنید و بعد از رسیدن به ارتفاع مناسب بوسیله ی تخت هایی مخصوص و توری شکل در همان ارتفاع می توانی بخوابید. نظر شما چیست؟ ترسناک است یا آرامش بخش؟

این نوع از #کمپینگ بسیار جالب و هیجان انگیز است و در عین حال خوابیدن در ارتفاعات کوهستان و صخره ها می تواند تجربه ای تازه باشد.

در این سفر شما می توانید آموزش های لازم برای صخره نوردی را فرا بگیرید و سپس کمپینگ را در بالای صخره ها یاد بگیرید. به این نوع اقامت wall camp گفته می شود و برای انجام آن باید آموزش های لازم را فرا بگیرید.

کمپ در صخره
صخره نوردی

5) شنا با شمشیر ماهی در شبه جزیره ی یوکاتان

در فصل زمستان سریع ترین ماهی جهان یعنی شمشیر ماهی در آب های Isla Mujeres کشور #مکزیک با سرعت معادل 60 مایل در ساعت حرکت می کنند و به سوی مقصد خود شنا می کنند؛ مقصدش شکار کردن ماهی های ساردین است.

حال شما می توانید لباس غواصی بر تن کنید و در زیر آب از نزدیک شاهد شنا کردن شمشیر ماهی ها باشید. 

این ماهی ها تا 3 متر رشد می کنند.

تماشای نزدیک این حیوانات بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. البته این تجربه ای خطرناک به حساب می آید زیرا ممکن است با غواص ها برخورد کنند.

اگر خوش شانس باشید ممکن است دلفین ها و یا کوسه ها ها را نیز ببینید، البته اتفاقی نادر می باشد و مطمئنا در یک زیستگاه زندگی نخواهند کرد.

اگر علاقه مند به غواصی و دنیای زیر آب هستید به این سفر هیجان انگیز بروید.

شنا در اقیانوس
شنا در اقیانوس

6) سوار بر تنه ی درختان در سوئد

تصور کنید بر روی رودخانه ای بزرگ و سوار بر تنه ی درختان در حال حرکت و هدایت آن ها هستید. این سفر می تواند 1 روز و یا حتی یک هفته به طول بینجامد. به هنگام غروب در کنار رودخانه کمپی برپا می کنید و دور آتش می نشینید و استراحت می کنید. 

این سفر می تواند بهترین راه برای وارد شدن به دل طبیعت بکر کشور #سوئد باشد.

در طول مسیر شما با دیگر همراهانتان در ارتباط هستید و در کار به یکدیگر کمک خواهید کرد. یکی از ویژگی های این سفر نیز همین می باشد. قبل از وارد شدن به آب شما برای خود قایقی می سازید و بعد سوار بر آن به هدایت تنه ی درختان خواهید پرداخت. شما می توانید در این تور شرکت کنید و مدت زمان آن بین 1 روز تا یک هفته متفاوت می باشد.

در کنار لذت سواری بر روی تنه ی درختان کمپینگ را نیز در کنار رودخانه تجربه خواهید کرد.

تنه ی درختان در رودخانه

7) شنا کردن سوار بر اسب در جامائیکا

این که سوار بر اسب بر روی شن های سفید ساحل کنار #اقیانوس حرکت کنیم بسیار لذت بخش و دلنشین خواهد بود ولی به نظر شما شنا کردن سوار بر اسب لذت بخش است و یا هیجان انگیز؟

اسب ها شما را به داخل آب می برند و اواج به شما برخورد می کنند. بعد از گذشت مدتی پای اسب ها به کف دریا نمی رسد و شناور می شوید. ممکن است حس کنید که هر لحظه در حال جدا شدن از اسب خود هستید ولی خیالتان راحت باشد، این اتفاق رخ نمی دهد.

قبل از این که وارد آب شوید به شما آموزش های لازم داده می شود و حتی می توانید اسب سواری را نیز یاد بگیرید.

شنا با اسب
شنا با اسب

سخن آخر

نظر شما درباره ی این سفرهای ماجراجویانه چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.