karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، در دو سال گذشته، مسافرت به ایران در ایتالیا بسیار رایج شده است. بنا به آمار سایت مسافرتی اسکای اسکنر (Skyscanner)،  که وب سایتی کامل و جامع و بین المللی در زمینه پیدا کردن ارزانترین بلیط های هواپیما برای مسافرت است، ایتالیایی ها در سال های 2014 تا 2016، در حدود 24.6 درصد بیشتر به جست و جوی بلیت های پرواز به ایران گشته اند اما با همه ی این ها، مردم ایتالیا هنوز هم آشنایی لازم را با ایران ندارند و گاه ایران را با عراق اشتباه می گیرند.

طبق گزارش "فرانس نیوز" در اواخر سال ۲۰۱۶، گرایش ایتالیایی ها برای سفر به ایران به نسبت قبل بیشتر شده و این را می توان از سفرنامه هایی که بعد از سفر به ایران توسط مردمان ایتالیا منتشر می شود، تشخیص داد. عده ای عقیده دارند همین سفرنامه ها سبب شده تا علاقه ی مردم ایتالیا تغییر کند و ایران در لیست مقصد سفرشان جای گیرد.

با این حال "دلیر تاشکوجایف"، دانشجویی که در ایتالیا رشته ی ایران باستان را مطالعه می کند، به خبرگزاری ایسنا گفته:

هنوز هم خبرهای سیاه علیه ایران از رسانه های ایتالیا رخت نبسته و بیشتر مردم این کشور درباره ی ایران چیزی نمی دانند، چون روزنامه ها و رسانه ها کم تر در این باره صحبت می کنند، برای همین در آنجا سوال درباره ی ایران زیاد پرسیده می شود.

با اینکه دلیر ریشه ی تاجیکی دارد اما در روسیه بزرگ شده و دو سال است که فراگیری زبان فارسی را شروع کرده و با انگیزه ی تقویت زبانش، از رم به تهران روانه شده است. او در این یک ماهی که ایران بوده، توانسته در کنار آموختن زبان در بنیاد سعدی به شهرهای یزد، تهران، اصفهان و کاشان را سفر کند و در میان این شهرها، سرزمین سنتی یزد برایش جذابیت بیش تری داشته است.

دیگر شهری که این جوان ساکن ایتالیا برای دیدنش لحظه شماری می کند، شیراز و البته تخت جمشید است؛ او اینطور گفته است:‌

این میل شدید برای دیدن شیراز از رشته ی تحصیلی ام نشئت می گیرد. شدیدا علاقمندم تخت جمشید را ببینم. هرچند که به گیلان هم فکر می کنم، شنیده ام این منطقه از نظر طبیعت، رسوم سنتی و غذا، ‌انتخاب مناسبی برای سفر است.

پدر دلیر اصالتا تاجیکی است که موجب شده دلیر خودش را با فرهنگ ایرانی غریبه نداند و اینطور بگوید:‌

از بین تمام چیزهایی که در ایران دیده ام، تعارف کردن ایرانی ها برایم از همه جذاب تر بوده. ایرانی ها خیلی اهل تعارف کردن هستند، فرهنگی که به هیچ وجه در ایتالیا و روسیه وجود ندارد؛ با این حال معتقدم سنت خوبی است و از یک فرهنگ اصیل ناشی می‌شود.

وی در مدت سفر یک ماهه اش، به شدت به غذاهای ایرانی علاقه مند شده و چلوکباب را محبوب ترین آن ها می داند و اینگونه بیان کرده:‌

از ایران برای مادرم یک روسری به سوغات می برم، اما برای دوستانم در ایتالیا، فرهنگ مردمِ مهربان ایران را، که البته نمی‌دانم آن را چگونه می توان به زبان آورد و شرح داد.

توریست روس

شهر سنتی یزد

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سپهر از خرم آباد

افسوس که این توریستها فکر می کنند تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران فقط در دو سه کلانشهر کویری ایران خلاصه میشود.اگر میراث جهانی یونسکو در ایران به طور عادلانه توزیع میشد لرستان با محوریت شهر خرم آباد از جایگاه ویژه ای در صنعت توریسم برخوردار بود و جذابیت های کشورمان برای جهانگردان خیلی بیشتر میشد

انتشار:20 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.