karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال هاست که سفر به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده است. همه مردم سعی می کنند برای تعطیلات خود برنامه ریزی داشته باشند و نهایت استفاده را از آن ببرند. در این میان هزینه ها نقش مهمی را در انتخاب مقصد بازی می کنند و تاثیر بسزایی در تصمیم افراد برای سفر می گذارند. هر کس بسته به وضعیت اقتصادی خود تلاش می کند تا با کمتری هزینه بهترین تجربه را برای خود خلق کند. توجه به مسائل اقتصادی در سفر سبب شده تا یکی از سازمان های بزرگ اقتصادی به نام مجمع جهانی اقتصاد فهرستی از ارزانترین مقاصد جهان تهیه و ارائه کند تا گردشگران تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی در سوئیس است که سالانه بیشتر از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد و از سال 1979 انتشار گزارشات رقابت اقتصادی جهانی را نیز برعهده دارد. این سازمان در آخرین گزارش خود اقدام به انتشار فهرستی از ارزانترین مقاصد سفر برای گردشگران کرده است که در این میان نام کشورمان ایران در رتبه اول به چشم می خورد. در این گزارش به هر کشور امتیازی با عنوان نرخ رقابتی قیمت ها اختصاص داده شده است که در مقاصد ارزان تر مقدار آن بالاتر می رود.
در ادامه به بررسی این فهرست می پردازیم و گزارش این مجمع از مقاصد ارزان جهان را به شما ارائه می دهیم.
با کارناوال همراه باشید...

1- ایران

نرخ رقابتی قیمت ها : 6.6
ویژگی برجسته: ایران کشوری مملوء از زیبایی های تاریخی و طبیعی است. این کشور اصفهان را در خود دارد که به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار شناخته می شود. شما می توانید به این کشور سفر کنید و با کمترین هزینه تعطیلاتی خاص را در کنار میراث جهانی آن سپری نمایید. این کشور همچون آتن و رم می تواند محلی برای فراموش کردن خستگی های بشر و غرق شدن در زیبایی ها باشد.

ایران

2- مصر

نرخ رقابتی قیمت ها : 6.18
ویژگی برجسته: مصر دنیایی تازه را پیش چشمتان قرار می دهد و به شما امکان می دهد تا تنها نمونه از عجایب هفتگانه، را به صورت کاملا سالم ببینید. اهرام جیزه همان سازه ی عجیب است که با عظمت خود شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ عظمتی که تصاویر از توصیف آن عاجزند.
بزرگترین آنها، هرم خوفو، نام دارد که در حدود 4500 سال پیش ساخته شده و و با ارتفاع 138.8 متر همچنان پابرجا ایستاده است. کافیست دلتان را به دریا بزنید و قدم به درون آن بگذارید تا در شگفتی های آن غرق شوید.

مصر

3- مالزی

نرخ رقابتی قیمت ها : 6.08
ویژگی برجسته: از زیبایی های شهری و امروزی در پایتخت مالزی که بگذریم، شرق مالزی و جزیره بورنئو (Borneo)، خانه ی معروف اورانگوتان هاست. این حیوانات، میمون های بزرگی هستند که در این کشور از احترام خاصی برخوردارند اما در لیست جانداران در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند.
اورانگوتان ها جنگل های انبوه و مناطق گرم و پرباران مالزی را برای زندگی انتخاب کرده اند و در کنار فیل های کوتوله ی این منطقه روزهای خود را می گذرانند. این حیوانات یکی از مهم ترین جاذبه های مالزی هستند. شما در این کشور می توانید به مراکز نگهداری و توانبخشی این موجودات بروید و با آنها و روش زندگیشان از نزدیک آشنا شوید.

مالزی

4- الجزایر

نرخ رقابتی قیمت ها : 6.03
ویژگی برجسته: در الجزایر می توانید به تیمگاد (Timgad) بروید که دست نخورده ترین منطقه در شمال آفریقاست و از آفت استعمارگران رومی جان سالم به در برده است. استخر شنای سرپوشیده، یک آمفی تئاتر با شکوه، معابد زیبا، یک کتابخانه، بازار چشم نواز، چشمه ها و میادین مزین به طاق و کمان تنها گوشه ای از زیبایی های این منطقه هستند که شما را در فضایی صمیمی و حیرت انگیز قرار می دهند.

الجزایر

5- اندونزی

نرخ رقابتی قیمت ها : 6
ویژگی برجسته: به اندونزی سفر کنید و در کنار لذت بردن از زیبایی های طبیعی و چشم نواز، بزرگترین مارمولک جهان را نیز ببینید. این موجود تنها در پنج جزیره اندونزی به نام های
کومودو، رینکا، فلورس و گیلی مونتانگ وجود دارد و از جمله جانداران وحشتناک جهان به شمار می رود.
این مارمولک های عظیم الجثه تا 68 کیلوگرم وزن دارند و نیش سمی، امکان شکار حیوانات بزرگتر و حتی انسان را برای آنها فراهم می آورد.

اندونزی

6- بوتان

نرخ رقابتی قیمت ها : 6
ویژگی برجسته: با ورود به پایتخت بوتان، تیمپو (
Thimpu)، این کشور را مانند هر کشور دیگری مملو از  تلفن همراه، وسایل نقلیه غربی و تمامی نشانه های زندگی روزمره خواهید یافت اما کافیست از شهر دور شوید تا به شگفتی طبیعت این کشور یعنی دره های پارو (Paro) و پوناکا (Punaka) برسید. این مناطق چشم انداز ی از تپه های سرسبز، رودخانه های شفاف و کوه های بلند را پیش رویتان قرار می دهد و زمین های زراعی که هنوز گاوآهن، گاو و داس، آنها را سر و سامان می دهد، شما را حیرت زده می کنند.
علیرغم وجود هتل های مجلل در این مناطق، لباس های مردم هنوز نشانگر سنت هایشان هستند و آنچه که نگاه هایشان را زیباتر می کند، حس خوشبینی و خوشبختی است که در تمام زندگیشان جریان دارد اما نه برای اینکه ژستی درمقابل دوربین های گردشگران باشند. آنها واقعا خوشبخت هستند...
این کشور کوچک که در میان هند و چین قرار گرفته، سرزمینی است که می تواند شما را جادو کند.

بوتان

7- یمن

نرخ رقابتی قیمت ها : 5.92
ویژگی برجسته:
سفر به یمن فرصت خوبی برای شماست تا از دارالحجر دیدن کنید. دارالحجر، قصری با شکوه در نزدیکی شهر صنعا، پایتخت کشور یمن است که  بر روی یک تکه سنگ ساخته شده و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. این قصر زیبا بسیاری از گردشگران را به سوی خود می کشاند تا آنها را به سفری تاریخی مهمان کند.

یمن

8- قزاقستان

نرخ رقابتی قیمت ها : 5.9
ویژگی برجسته:
قزاقستان مقصدی برای دوست داران ادبیات است. آنها می توانند از خانه نویسنده ی مشهور، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) در نزدیکی مرز این کشور با روسیه دیدن کنند و یادداشت های مربوط به آثار وی از جمله جنایات و مکافات و ابله را از نزدیک ببینند.

قزاقستان

9- تونس

نرخ رقابتی قیمت ها : 5.89
ویژگی برجسته:
تونس شمالی ترین کشور آفریقاست و شما را به دیدن معتبر ترین موزه موزائیک رومی در دنیا دعوت می کند. می توانید به موزه باردو واقع در شهر تونس بروید و از دیدن این موزاییک ها لذت ببرید. البته همه چیز به همین جا ختم نمی شود و علاوه بر تاریخ می توانید به تماشای طبیعت زیبا در سواحل این کشور نیز بنشینید و غرق در آرامش آنها شوید.

تونس

10- هند

نرخ رقابتی قیمت ها : 5.85
ویژگی برجسته:
رنگ های زیبای کشور هند به غذاهای آن هم سرایت کرده و طیف وسیعی از غذاهای رنگارنگ را پیش رویتان قرار داده است. این کشور تنوعی کم نظیر از غذا را به شما ارائه می کند. فرقی نمی کند به کدام شهر بروید؛ از کرالا گرفته تا کلکته با مجموعه ای از غذاها از جمله مرغ هندی، روگان جاش، نان کره ای تندوری و... روبه رو خواهید شد که هر کدام همچون دنیایی تازه به نظر می رسند.

هند

سخن آخر

به نظر شما قرار گیری ایران در فهرست ارزانترین مقاصد جهان می تواند به افزایش ورود گردشگر به کشورمان کمک کند؟
تا به حال به کدا یک از کشورهای این فهرست سفر کرده اید؟
از تجربیات خود برایمان بگویید و نطراتتان را با دوستان کارناوالی به اشتراک بگذارید...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آدم

 یارو بیاد ایران چکار کنه همه چی که طبیعت و مناطق تاریخی نیست 

انتشار:11 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمد جعفري

هيچ وقت با اين طرز تفكر كردشكر به ايران نخواد امد

انتشار:06 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

بسیار زیبا 👍🏻👍🏻🙏🏻🙏🏻👏🏻👏🏻

انتشار:05 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.