karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حرمت الله رفیعی -رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران- در مراسم اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، گفت:

صنعت گردشگری امروز در دنیا حرف اول را می زند.

وی در ادامه افزود:

اگر امروز مدعی هستیم جزو پنج کشور اول گردشگری جهانیم باید بتوانیم زیرساخت های لازم برای ورود گردشگر را فراهم کنیم.

رفیعی با اشاره به وجود جاذبه های گردشگری متعدد در نقطه نقطه ایران، ادامه داد:

در کمتر کشوری است که چنین ظرفیت و استعدادی را شاهد باشیم.

این مقام مسوول اظهار کرد:

متاسفانه با وجود درک اهمیت صنعت گردشگری هنوز در فراهم کردن زیرساخت ها مشکل داریم و این می تواند لطمات جبران ناپذیری به ما وارد کند.

وی توضیح داد:

یکی از ضعف های گردشگری ما نبود سرویس بهداشتی مناسب در کنار اکثر مجموعه های گردشگری کشور است که به عنوان یک معضل باید به آن نگاه کرد.

رفیعی در پایان یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و به توجه مسوولان استان به خصوص استاندار و معاونان وی برای هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی نیز اشاره داشت.

طرح کرمانشاه 2020 

هوشنگ بازوند -استاندار کرمانشاه- نیز گفت:

به دنبال اجرای طرح کرمانشاه 2020 با اولویت صنعت گردشگری در استانیم و برای اجرای آن نیازمند مصوبه دولت هستیم که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

وی افزود:

کرمانشاه یکی از استان های پراستعداد و با ظرفیت های بالاست که یکی از این استعدادها و ظرفیت ها بدون شک بحث گردشگری است.

او ادامه داد:

همه ظرفیت هایی که صنعت گردشگری در حوزه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، دینی و ... لازم دارد در کرمانشاه هست که اگر به درستی از آن استفاده شود می توان چهره دیگری از این استان را ترسیم کرد.

او اظهار کرد:

امروزه صنعت گردشگری در سبد خانوارها جایگاه ویژه ای دارد که باید بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت ها خیل عظیمی از گردشگران را به سمت کرمانشاه سوق دهیم.

استاندار کرمانشاه توضیح داد:

از همین رو طرح کرمانشاه 2020 را در دست مطالعه و اجرا داریم تا با اولویت بحث گردشگری و خدمات بتوانیم قدم بلندی به سمت توسعه برداریم.

فعالیت 62 دفتر گردشگری در کرمانشاه 

جلیل بالایی -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه- به وجود 62 دفتر گردشگری در استان اشاره کرد و گفت:

تمامی این دفاتر با نیروهای مجرب و تحصیلکرده در حوزه گردشگری آماده ارایه خدمات به هموطنان هستند.

 او افزود:

در حالی امروز 62 دفتر خدماتی در استان به مردم ارایه خدمات می کنند که تا 2 سال قبل تنها 42 دفتر وجود داشت.

وی همچنین از وجود سه مرکز تخصصی برای تربیت نیروی انسانی در حوزه گردشگری با 80 مربی خبر داد و خاطرنشان کرد:

هم اکنون 28 نفر از علاقه مندان به این صنعت تحت آموزش های لازم و تخصصی قرار گرفته اند و تا پایان اسفند امسال این تعداد به بیش از 50 نفر خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت:

در 2 سال اخیر دولت تدبیر و امید به اندازه هفت سال قبل در بخش گردشگری استان کرمانشاه سرمایه گذاری کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه آغازی بر معرفی اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه باشد و اثرات آن را در همین نوروز 97 مشاهده کنیم.

شایان ذکر است که یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور 450 نفر از اول اسفند جاری در کرمانشاه آغاز شد و با رونمایی از سامانه جامع راهنمایان گردشگری کشور نیز همراه بود.

در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران قرار دارند و مجموعه تاریخی بیستون نیز به ثبت جهانی رسیده است.

یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.