karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا و بنا بر گزارشی از روزنامه دیلی تلگراف، ایران در صدر ارزان ترین مقاصد دنیا برای سفرهای طولانی مدت قرار دارد و نخستین پیشنهاد برای سفر به گردشگران مقتصد است. البته این در حالی ست که اخیرا وزارت خارجه انگلیس به شهروندان دو تابعیتی خود برای سفر به ایران هشدار داده است. 

این مقاصد ارزان برای تعطیلات زمستانی پیشنهاد شده اند و روزنامه تلگراف برای معرفی این لیست از سه مرجع آماری معتبر کمک گرفته است. هرچند در نهایت بررسی نظر کاربران نشان می دهد، امنیت برای انتخاب یک مقصد، شاخصه مهمتری از ارزانی ست و مقاصد امن بیشتر از مقاصد ارزان مورد توجه قرار دارند. 

ارزان‌ترین مقصد برای سفرهای طولانی واقعا کجاست؟

در یک بررسی که روزنامه دیلی تلگراف انجام داده است، پایگاه داده های آماری Numbeo، با در نظر گرفتن شاخص هایی مانند هزینه‌ های جاری زندگی، شاخص‌ های مسکن، مراقبت‌ های بهداشتی، ترافیکی و جرم و آلودگی بر اساس اطلاعات کاربران، قیمت اقامتگاه‌ های مختلف، غذا، نوشیدنی، انواع ستوران و سوپرمارکت، پوشاک، تاکسی، فعالیت‌های تفریحی، صنایع همگانی (برق، تلفن، آب...)، اینترنت و قبض موبایل به این نتیجه رسیده که «هند» ارزان‌ترین کشور دنیا است و به دنبال آن مولداوی، پاکستان، قزاقستان و نپال قرار دارند. کمی پایین‌تر از این فهرست می‌توان نام کشورهایی چون کلمبیا، صربستان، فیلیپین، آفریقای جنوبی و رومانی را به عنوان ارزان‌ترین کشورها پیدا کرد.

در بررسی دیگری در همین زمینه، مجمع جهانی اقتصاد، در گزارش رقابت پذیری سفر و گردشگری خود، کشورها را بر اساس قیمت های رقابتی مقایسه کرده و نشان داده که ایران انتخاب نخست گردشگران مقتصد است. رتبه های بعدی این گزارش هم به کشورهای مصر، مالزی، اندونزی و بوتان اختصاص دارد. از طرف دیگر، هند که توانسته بود عنوان ارزان ترین کشور از دید Numbeo را به دست بیاورد در این فهرست در جایگاه دهم قرار گرفته است.

مقایسه رتبه‌بندی‌های دو منبع اطلاعات اقتصادی با توجه به قیمت‌های رقابتی

مجمع جهانی اقتصاد

Numbeo

رتبه‌بندی

ایران

هند

1

مصر

مولداوی

2

مالزی

پاکستان

3

الجزایر

قزاقستان

4

اندونزی

نپال

5

بوتان

اوکراین

6

یمن

گرجستان

7

قزاقستان

الجزایر

8

تونس

آذربایجان

9

هند

کلمبیا

10

روسیه

تونس

11

قطر

مقدونیه

12

بوتسوانا

سوریه

13

لائوس

صربستان

14

مغولستان

آلبانی

15

گوآتمالا

سریلانکا

16

عربستان سعودی

بوسنی و هرزگوین

17

تایلند

فیلیپین

18

نپال

آفریقای جنوبی

19

سریلانکا

رومانی

20

این جدول رده بندی در حالی تهیه شده است که قیمت هتل و بلیت هواپیما به عنوان بخش اصلی هزینه های سفر در آن لحاظ نشده و بیشتر بر روی محاسبه نرخ کالاهای رایج در مقصد تمرکز دارد. به علاوه از برخی از این کشورها تنها تعداد معدودی پرواز مستقیم به دیگر کشورهای جهان وجود دارد که این موضوع هم هزینه سفر به آنها را بیشتر می کند و هم باعث شده تا گردشگران، آنها را از اولویت های اول سفر خود خارج کنند. 

از طرفی دیگر برخی از این مقاصد به این دلیل ارزان هستند که ارزش پولی آنها در دوره های متناوبی کاهش یافته و به همین جهت به مقصدی به صرفه و اقتصادی برای گردشگران خارجی تبدیل شده اند. این در حالی ست که سطح درآمد شهروندان کشور با مخارج آنها نشان می دهد این مقاصد برای شهروندان شان اصلا کشوری ارزان یا اقتصادی نیستند. 

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.