karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 آبان 1397

به روز رسانی

10 مهر 1399

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مسعود مولانا -عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در خبری اعلام کرد بر اساس آمار منابع طبیعی و جنگل داری کشور، جنگل های شمال در طول 40 سال گذشته از 3 میلیون و 600 هزار هکتار به یک میلیون و 800 هزار هکتار رسیده است. برای اینکه از جنگل های شمال لذت ببرید و ویلا های شمال را رزرو نمایید میتوانید به صفحه اجاره ویلا در شمال مراجعه کنید.

مسعود مولانا در گفتگویی با ایسنا در همین زمینه با اشاره به کاهشی که در مساحت جنگل های شمال اتفاق افتاده است گفت: 

وقتی نصف جنگل را از بین بردیم، دیگر باران نعمت نیست و هر بارش تبدیل به سیل می شود. تغییرات اقلیمی باعث شده تا باران معمولی نداشته باشیم، در گذشته حجم مشخصی از باران در طول 6 ماه به زمین می‌ نشست اما امروزه این حجم از باران در مدت 6 روز می‌ بارد و این امر آسیب‌ زا است.

این عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست و منابع طبیعی در ادامه از مشکلاتی که این کاهش مساحت جنگل در طبیعت به وجود می آورد سخن گفت و افزود: 

میزان باران کاهش نیافته است بلکه بارانی که در طول 6 ماه می‌ بارید به دلیل فعالیت‌ های انسانی در عرض 2 هفته می‌ بارد و مشکلات بی‌ شماری را به وجود می‌ آورد.

ایشان با بیان اینکه حلِ بسیاری از مشکلات کلان جامعه در حوزه زیست محیطی وابسه به تصمیم های دولت است، بیان کرد: 

اگر سیاست کلان بر مبنای استفاده از انرژی های فسیلی باشد و هر سال آن را افزایش دهیم، هر چه قدر هم در حوزه فرهنگ سازی تلاش کنیم بی فایده است.

وی در ادامه صحبت ها از نقش فرهنگ سازی در حل مشکلات زیست محیطی نیز سخن گفت و ادامه داد: 

بررسی اینکه مشکلات محیط زیستی چقدر به فرهنگ سازی و اراده انسان‌ها در حل مشکلات بستگی داشته را باید نهاد های مدنی و تشکل ها به صورت چهره به چهره، خانوادگی، رسانه های محلی و مکتوب، آموزش دهند. رسانه های دولتی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی حضور بسیار کمی دارند و اندک حضورشان نیز تک منظری بوده و از زوایای مختلف به آن نگاه نمی کنند.

دولت بودجه کافی به انرژی های نو اختصاص نمی دهد

آقای مولانا، از کم بودن بودجه تخصیص داده شده به انرژی های نو توسط دولت گلایه کرد و افزود: 

دولت باید بودجه کافی و امکانات لازم را برای انرژی‌های نو در نظر بگیرد، سهم انرژی نو در سبد انرژی کشور زیر ۲ درصد است در صورتی که برخی از کشورها که خیلی ضعیف تر از ایران و بدون امکانات در این زمینه هستند تا 30 درصد از انرژی‌های نو بهره می‌گیرند.

ایران 300 روز آفتابی در یک سال دارد

این عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست و منابع طبیعی در ادامه تصریح کرد: 

کشور آلمان وسعتی به اندازه مازندران دارد و روزهای آفتابی آن ۱۵۰ روز در سال است اما ایران چندین برابر آلمان مساحت دارد و به اندازه ۵ تا ۶ کشور اروپایی است و روزهای آفتابی آن نیز ۳۰۰ روز در سال است.

ایشان در ادامه گفتگو به موهبت های الهی متعدد کشورمان که امکان استفاده از آنها برای تولید انرژی های نو وجود دارد اشاره کرد و گفت: 

در کشورما بیابان های عظیمی وجود دارد که در آنها می توان انرژی خورشیدی را استخراج کرد، کوهستان های ما نیز برای گرفتن انرژی های بادی بسیار تاثیرگذار هستند.

رتبه هشتم ایران در تولید گازهای گلخانه‌ای

آقای مولانا از میزان تولید گازهای گلخانه ای ایران و مقایسه آن با دیگر کشورهای جهان صحبت کرد و افزود:

میزان تولید گازهای گلخانهای ایران بسیار بالا است به طوری که ایران در جایگاه هشتم جهان قرار دارد در صورتی که اقتصاد و جمعیت کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست.

کاهش ۲۰ درصدی بارندگی ها در کشور

عضو شورای هماهنگی شبکه ملی محیط زیست و منابع طبیعی در انتهای این گفتگو به کاهش 20 درصدی میزان بارش باران و افزایش 50 درصدی سیل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: 

باران امروز برای شمال کشور یک مصیبت محسوب می شود چرا که در بالادست ها درختان را تحت عنوان توسعه، مدرسه، صنعت، جاده‌ و ویلاسازی و بسیاری از عنوان های دیگر از بین بردیم و از بین رفتن جنگل به معنی هدایت بهتر سیلاب‌ها است.

دالخانی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.