karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 اسفند 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، برگزیدگان اولین جشنواره تارنماهای بنیاد ایران شناسی امروز در محل بنیاد ایران شناسی معرفی شدند. کارناوال نیز توانست عنوان برترین وبسایت ایران شناسی را در حوزه گردشگری به دست بیاورد. 

دکتر علیزاده، معاون اطلاع رسانی و امور بین الملل بنیاد ایران شناسی در مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران شناسی که به همت بنیاد ایران شناسی برگزار شد به ارائه گزارشی کوتاه از روند برپایی جشنواره پرداخت. 

ایشان در صحبت های خود به شکل گیری طرح پژوهشی "تارنماهای ایران شناسی" در سال 1394 و در دست اقدام قرارگرفتن جشنواره در تیرماه 1397 پرداخت و گفت: 

در این جشنواره که امروز شاهد معرفی برترین‌ های آن در سه حوزه "تارنماهای حقیقی"، "تارنماهای حقوقی" و "تارنماهای فعال در بخش خلیج فارس»" هستیم، با کمک و همیاری داوران، طرح‌ ها از دو حیث فنی و محتوایی مورد بررسی قرار گرفته‌ اند و در آن سعی بر شناسایی مطلوب ترین وبگاه‌ ها در زمینه مطالعات ایران‌ شناسی از نظر شاخصه‌ های سنجش وب شده است.

ایشان در ادامه افزوند: 

همچنین این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقای سطح کیفی شان در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیت های ایران‌ شناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی این‌ گونه فعالیت ها بود. به‌علاوه در این جشنواره سعی بر آن شد تا فضایی فراهم شود که مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

آقای علیزاده در ادامه به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره و بخش های مختلف آن اشاره کردند و گفتند:

 بر این اساس، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند و در پنج محور اصلی "تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران"، "زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایران‌ شناسان"، "هنر، معماری و باستان‌ شناسی ایران"، "جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران"، "سازمان‌ ها و موسسات مطالعاتی ایران‌ شناسی و پایگاه‌ های خبری" و یک بخش ویژه جشنواره با عنوان "خلیج فارس" به رقابت پرداختند.

معاون اطلاع رسانی و امور بین الملل بنیاد ایران شناسی در انتها تصریح کردند:  

با پایان گرفتن مهلت ثبت‌ نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت تا برگزیدگان بر اساس ملاک‌ های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، امروز شاهد مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌ شناسی هستیم.

در ادامه برنامه، برگزیدگان نخستین "جشنواره تارنماهای ایران شناسی" معرفی شدند که وبسایت راهنمای سفر کارناوال در بخش حقوقی در قسمت گردشگری به عنوان برگزیده انتخاب شد.

برگزیدگان بخش حقوقی

۱- کارناوال | خشایار مهدوی

۲- مرکز پژوهشی میراث مکتوب | اکبر ایرانی‌قمی

۳- آفتاب کلوت | زهرا نبی‌زاده تبریزی

۴- رادیو کوهنور | محبوبه غیاثوند

برگزیدگان در بخش حقیقی

۱- حلقه کاتبان | سیدعلی طباطبایی‌یزدی

۲- گنجور | حمیدرضا محمدی

۳- زیارتگاه‌های اسلامی | دکتر احمد خامه‌یار

۴- دانشنامه پرندگان ایران | اکبر نعمتی

۵- هامون ایران " سیده مهدیه امیری‌دشتی

برگزیده بخش ویژه

مرکز مطالعات خلیج فارس / روزبه پارساپور

جشنواره ایران شناسی

جشنواره ایران شناسی

جشنواره ایران شناسی

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.