karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 آبان 1400

به روز رسانی

18 آبان 1400

به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان:

کرمانشاه از طرف یونسکو به عنوان سی‌وهفتمین شهر "خلاق خوراک" در جهان انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر رحیمی سرپرست شهرداری کرمانشاه گفت: خوشبختانه ۱۷ آبان ماه کرمانشاه به عنوان سی‌وهفتمین شهر خلاق خوارک جهان و دوازدهمین شهر خلاق خوراک در آسیا معرفی شد.

او به تلاش‌های ۱۸ ماهه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این مدت جلسات متعددی با فعالان حوزه غذا برگزار شده و در سفر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کرمانشاه انواع خوراکی‌های کرمانشاه ارائه و معرفی شدند.

او افزود: با توجه به پیشینه غنی کرمانشاه در این زمینه و زیرساخت‌های مناسب آن در نهایت شهر کرمانشاه در حوزه خوراک از سوی ایران به یونسکو معرفی شد که با بررسی‌های صورت گرفته  ۱۷ آبان یونسکو با انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک موافقت کرد. رحیمی در خصوص مزایای این انتخاب گفت: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک موجب رونق گردشگری کرمانشاه و حتی کل استان خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: خوراک جزو جدایی‌ناپذیر گردشگری است و هر گردشگر به هرجایی که سفر کند ناخودآگاه از خوراک آن شهر استفاده خواهد کرد، بنابراین این انتخاب و معرفی که یونسکو از کرمانشاه در شهر‌های عضو خواهد داشت موجب معرفی هرچه بهتر و رونق گردشگری کرمانشاه می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه بر برنامه ریزی برگزاری رویداد‌های جدید برای خوراک تاکید کرد و افزود: در این زمینه پیگیر راه‌اندازی خانه خلاق خوراک هم هستیم و کار‌های آن نیز تا حدود زیادی انجام شده است.

رحیمی افزود: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک اتفاق بزرگی در رونق گردشگری کرمانشاه است که تنها با پای کار آمدن تمام دستگاه‌های مربوطه و به ویژه حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد.

آش کشک و بادمجان

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.