karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

11 مرداد 1402

بیش از 7 میلیارد نفر در سراسر این کره ی خاکی زندگی می کنند که هر کدامشان ملیتی متفاوت دارند و سرزمینی را به عنوان وطن خود برگزیده اند. خشکی های زمین به قطعات مختلفی تقسیم شده و قاره ها را به وجود آورده اند. قاره ها نیز به بخش های کوچکتر تقسیم شده اند تا کشورهایی را با نام های مختلف ایجاد کنند.

ایران نام کشوری در جنوب غرب آسیا و منطقه خاورمیانه است که همه مان آن را به عنوان سرزمین مادری می شناسیم و برای آبادانی آن در تلاشیم. این کشور با 1648195 کیلومتر مربع وسعت، به عنوان هجدهمین کشور بزرگ جهان شناخته می شود و نزدیک به هشتاد میلیون نفر را در خود جای داده است. کشورمان، مانند هر کشور دیگری از مجموعه ای از استان ها، مناطق، روستاها و شهرستانها تشکیل شده که هر یک با ویژگی خاصی شناخته می شوند و مردمان مختلفی را میزبانی می کنند. این تقسیمات هر یک وسعت خاصی نیز دارند و قسمتی از این سرزمین را به خود اختصاص داده اند.

می خواهیم نگاهی داشته باشیم به اقصی نقاط  ایران و باهم به تعدادی از استان ها سر بزنیم. مقصد امروزمان استان هایی هستند که از نظر وسعت در صدر لیست قرار دارند و به عنوان وسیع ترین استان های ایران شناخته می شوند.

با کارناوال همراه باشید تا از بزرگترین استان های ایران بیشتر بدانید.

بزرگترین استان های ایران

1- کرمان

عنوان وسیع ترین استان ایران به کرمان اختصاص می یابد که مساحتی برابر 181785 کیلومتر مربع دارد و حدود 11 درصد از وسعت کل ایران را در برگرفته است. این استان با داشتن 5 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و داشتن 660 اثر ملی به عنوان یکی از پرجاذبه ترین های ایران شناخته می شود.

می توانید با نگاهی به این لینک از آشنایی با برخی از این جاذبه ها لذت ببرید و با این استان بیشتر آشنا شوید: دیدنی های کرمان

کرمان
کرمان

2- سیستان و بلوچستان

در رتبه ی دوم این فهرست، نام استان سیستان و بلوچستان با 180726 کیلومتر مربع وسعت، قرار می گیرد. این استان موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی دارد و با دارا بودن کشاورزی و باغبانی در زمینه میوه های استوایی و گرمسیری و برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان می تواند آینده درخشانی در زمینه اقتصاد و آبادانی داشته باشد.

مرکز این استان شهر زاهدان است و از دیگر شهرهای مهم آن می توان به زابل، خاش، میرجاوه و ... اشاره نمود. پیش تر درباره ی این استان مطالبی را در این لینک به شما ارائه نمودیم: سفر به سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان

3- خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی که پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، در سال ۱۳۸۲ ایجاد شد، با داشتن 151193 کیلومتر مربع در جایگاه سوم قرار می گیرد. این استان با مرکزیت بیرجند، در مسیر محورهای ارتباطی استان های جنوبی ایران با مشهد قرار دارد و 11 شهرستان را در خود جای داده است که از میان آنها می توان به قائنات، نهبندان، طبس و ... اشاره نمود.

در لینک زیر می توانید با این استان و جاذبه هایش آشنا شوید:

طبس

4- خراسان رضوی

رتبه ی چهارم این فهرست به استان خراسان رضوی اختصاص دارد که وسعت آن 128854 کیلومتر مربع می باشد. این استان یکی از مقدس ترین شهرهای ایران را نیز میزبانی می کند و سالانه میزبان میلیون ها زائری است که به شهر مشهد و زیارت بارگاه مقدس امام رضا (ع) می روند. البته جاذبه های دیگری هم در این استان وجود دارند که از طریق لینک زیر می توانید با آنها آشنا شوید:

خراسان رضوی

5- فارس

وقت آن است که سری به خطه ی فرهنگ و  ادب ایران زمین بزنیم و نگاهی به پنجمین استان بزرگ کشور بیاندازیم. استان فارس با 122608 کیلومتر مربع در پنجمین جایگاه این لیست قرار دارد و به مرکزیت شیراز یکی از مقاصد پرطرفدار سفر نیز به شمار می رود.

این استان آثار تاریخی منحصر به فردی را با ارزش جهانی در خود جای داده است و به سبب وجود تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه های شعرا و ... جذابیت های خاص خودش را دارد. برای آنکه سفری عالی به این شهر داشته باشید همه ی اطلاعات مورد نیازتان را گردآوری کرده و در لینک زیر به شما ارائه داده ایم:

راهنمای سفر به شیراز

فارس

6- اصفهان

نصف جهان ایران نیز خودش را در این فهرست گنجانده و توانسته با 107102 کیلومتر وسعت عنوان ششمین استان بزرگ ایران را کسب کند. این استان به سبب وجود شهر تاریخی اصفهان اهمیت بسیاری برای تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار برای گشت و گذار گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود. پل های تاریخی، مساجد، کلیساها و...، همه و همه در مرکز این استان گرد هم آمده و به آن جلوه ای خاص بخشیده اند.

اگر می خواهید همه چیز را درباره سفر به مرکز این استان بدانید و از هیچ یک از تجربه های آن جا نمانید نگاهی به این لینک بیاندازید:

راهنمای سفر به اصفهان

اصفهان

7- سمنان

به جایگاه هفتم که می رسیم به نام یکی از استان های ایران بر می خوریم که وسعتی در حدود کشور کره جنوبی دارد: استان سمنان

این استان حدود 97491 کیلومتر مربع وسعت دارد و مرکز آن شهر سمنان است. شهرستان های دیگر این استان، شاهرود ،دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان می‌باشد. برای انکه از جاذبه های این استان بیشتر بدانید، مطالعه ی لینک زیر را از دست ندهید:

سمنان

8- یزد

به مرکز ایران می رویم تا هشتمین استان وسیع کشور را در کنار کویر بیابیم. استان یزد با وسعت 74493 کیلومتر مربع خوش را در رتبه ی هشتم قرار داده است و با مرکزیت شهر یزد، یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود. تاریخ در این استان به خوبی مشهود است و بناهای تاریخی در جای جای آن مشاهده می گردند. نگاهی به لین زیر بیاندازید تا این استان و جاذبه هایش را بیشتر بشناسید:

یزد
یزد

9- هرمزگان

نهمین استان وسیع در جنوب کشور قرار دارد و وسعتی برابر 70697 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. استان هرمزگان در شمال تنگه هرمز قرار دارد و به سبب وجود مرکز آن، شهر بندرعباس و جزایر زیبایی همچون قشم و کیش شهرت بسیاری دارد. این استان طیف وسیعی از جاذبه ها را نیز در خود جای داده است و هر ساله، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران می شود. در ادامه می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید تا این استان و جاذبه هایش را بشناسید:

هرمزگان
هرمزگان

10- خوزستان

نام دهمین استان وسیع کشور برای بسیاری از مردم آشناست و همه به سبب وجود ریزگردها آن را به خوبی می شناسند. استان خوزستان 64055 کیلومتر مربع از ایران را اشغال کرده است و با مرکزیت اهواز در جنوب غربی کشورمان قرار دارد. با نگاهی به پیشینه ی این استان متوجه می شویم که خوزستان قدیمی ترین منطقه فلات ایران به شمار می رود که از حدود ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و شکل‌گیری تمدن عیلام در هزاره ی سوم قبل از میلاد، انسان در آن سکونت داشته است.

اگر دوست دارید با این استان کهن آشنا شوید، مطالعه لینک زیر را از دست ندهید:

خوزستان

سخن آخر

نام استان محل سکونتتان در این فهرست بود؟

چه قدر با این استان ها آشنا هستید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید...

 

...

آیا این مطلب مفید بود؟

63 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آقایون خانوما بنده خدا گفت ازنظروسعت نه جمعیت خواهشایکم دقت کنید

انتشار:12 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من اهل سرخه هم

انتشار:12 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

دیار کریمان را فقط

انتشار:10 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.