karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، از دیروز (پنج شنبه)،سفره هفت سینی در کتابخانه مرکزی ولینگتون در پایتخت نیوزیلند پهن شده است تا عید باستانی نوروز را در آن سوی مرزها و در فاصله 15 هزار کیلومتری از ایران گرامی داشته شود.

کتابخانه مرکزی ولینگتون در نیوزیلند قرار است برای مدت دو هفته این سفره هفت سین را  برای علاقه مندان به فرهنگ ایران و آشنایی مردم با فرهنگ کشورمان و جشن نوروز به نمایش بگذارد.

این کتابخانه مهم ترین و بزرگترین کتابخانه نیوزیلند می باشد که 600 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است و روزانه صدها بازدید کننده دارد.

در این سفره علاوه بر هفت ماده که با سین شروع می شود، لوح یا زهرا(س)، دیوان حافظ، آینه، گل سنبل، ماهی، تعدادی صنایع دستی ایرانی، ساعت، شمع و ... نیز قرار داده شده است.

حدود 200 ایرانی در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، ساکن هستند و  بیش از 50 نفر آنها در دوره دکتری مشغول به تحصیل می باشند. در نیوزیلند سیستم چند فرهنگی حاکم است و مردم این کشور به نمایه های فرهنگی سایر کشورها علاقه ی بسیاری نشان می دهند.

جلال الدین نمینی میانجی، سفیر ایران در نیوزیلند در این باره گفت:

ایران در نیوزیلند با فرهنگ دیرینه و غنی آن شناخته می شود و چنین برنامه هایی در افزایش شناخت نیوزیلندی ها از ایران موثر است.


در لینک زیر از مطالعه مطالب نوروزی لذت ببرید:

نوروزانه های کارناوال

هفت سین

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.