
کارناوال
نویسنده ارشد کارناوال
انتشار
25 بهمن 1395
به روز رسانی
15 شهریور 1398
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیتوانی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری خود از تصاویری استفاده کرده است که متعلق به این کشور نمی باشند.
رییس بخش گردشگری لیتوانی اعتراف نمود که برای حمایت از کشورهای بالتیک و جذب گردشگر مجبور شده تا تصاویری از کشورهای دیگر اروپایی همچون فنلاند و اسلوواکی را در تبلیغات خود به کار گیرد. وی پس از این اعتراف از سمتش برکنار شد.
با استفاده از این تصاویر کمپینی تبلیغی در شبکه های اجتماعی با عنوان «واقعا زیبا» در حمایت از جاذبههای گردشگری این کشور به راه افتاده و تلاشهایی برای جلب توجه به صنعت گردشگری این کشور صورت گرفته بود.
با حمایت این کمپین که با صرف ۱۴۰ هزار یورو (۱۴۹ هزار دلار آمریکا) راه اندازی شده بود، صدها تن در رسانههای اجتماعی جاذبههای گردشگری لیتوانی را دنبال کردند.
دپارتمان گردشگری و آژانسهای رسانهای داخلی که ایجادکنندگان اصلی کمپین تبلیغاتی برای جذب گردشگران بودند، در دفاع از خود گفتند که کشورهای دیگر در این زمینه به حد کافی موفقیت کسب کردهاند.
این ماجرا زمانی لو رفت که تصویری از ساختمان متعلق به اتحادیه اروپا به عنوان دفاتر جدید دولت لیتوانی در این سایت معرفی گردید. این در حالی است که لیتوانی به واسطه ی سواحل دریای بالتیک و جنگلهایش که یک سوم این کشور را اشغال کرده اند، با استقبال گردشگران روبه رو است.
دیدگاه جدید