karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اسفند 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت چمدان، امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در خبری اعلام کرد با پیگیری های صورت گرفته، لوکیشن فیلم محمد رسول الله اثر مجید مجیدی در روستای بنود شهرستان عسلویه بازسازی می شود. 

آقای پارسایی فر، در ادامه افزود: 

با توجه به اتفاقات اخیر در ساحل بنود عسلویه و تخریب سوال برانگیز سازه‌ها و دکور فیلم تاریخی محمد رسول الله (ص) که از آثار ارزشمند و ماندگار تاریخ سینمای انقلاب اسلامی و جهان اسلام محسوب می‌شود، نامه‌نگارهایی در این زمینه با منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس انجام شد.

ایشان به پیگیری ها در توقف روند تخریب این لوکیشن اشاره کرد و گفت: 

در پیگیری‌ها توقف روند تخریب و بازسازی محیط یاد شده که ارزش‌های هنری و ظرفیت‌های فوق العاده برای استفاده در سایر آثار آیینی، نمایشی و سینمایی کشور است، مورد تاکید قرار گرفت.

آقای پارسایی فر در ادامه توضیح داد: 

درپی این درخواست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز جمعه گذشته در محل لوکیشن این فیلم در ساحل بنود حضور یافت و علاوه بر بازدید میدانی دستورات لازم برای ترمیم آسیب‌های وارده به قسمت‌هایی از این لوکیشن صادر کرد.

در همین زمینه، سید پیروز موسوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس چنین توضیح داد: 

به زودی با ترمیم این لوکیشن روستای بنود از استان بوشهر به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل می‌شود. سازمان منطقه ویژه پارس از شروع ساخت این لوکیشن همراه بود و با وجود آسیب‌های فراوان وارد شده به این اثر فاخر، به زودی علاوه بر جبران خسارت‌ها، با برنامه‌ریزی صحیح، این محل می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال برای ساکنان روستا به عنوان منطقه‌ای پررونق میزبان گردشگران باشد.

به طور کلی در تمام دنیا رسم بر این است که پس از اتمام پروژه های بزرگ تلویزیونی و سینمایی از آن در راستای مسائل فرهنگی و گردشگری استفاده کنند. اما از طرفی دیگر مصطفی موذنی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه در خصوص تخریب این محل که از جاذبه های گردشگری عسلویه به حساب می آمد پیش از این گفته بود: 

 بر اساس مجوز صادره جهت تولید فیلم مذکور سازه مذکور می‌بایست پس از اتمام فعالیت تخریب و چشم‌انداز محیط به حالت طبیعی بر می‌گشت؛ اما اجرایی نشد و در سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط اقلیمی، بخشی تخریب و غیر ایمن شده بود که بعضا نیز اتفاقاتی می‌افتاد، با این حال فعلا بخش زیرین لوکیشن که کاملا غیر ایمن شده بود، تخریب شده است. تاکنون هیچ نهاد یا ارگانی درخواست پذیرش مسوولیت این مکان را جهت مدیریت از اداره کل حفاظت محیط زیست نداشته است، کما اینکه چنین درخواست‌هایی قابل بررسی است. لوکیشن دقیقا در ساحل لاک‌پشت‌ها ایجاد شده که حضور و استقبال گردشگران در سال‌های اخیر باعث ازدیاد ترددهای اشخاص و خودروها در فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها بوده که به‌دلیل ازدحام و آلودگی نوری بر زاد‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی به شدت تاثیر گذاشته است. همچنین بر اساس طرح مدیریت پارک ملی دریایی نای‌بند و ساحل مذکور به‌عنوان منطقه حساس حفاظتی در نظر گرفته شده است.

لوکیشن فیلم محمد رسول الله در عسلویه

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.