karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از قدیم می گفتند برای آرامش باید گاهی زد به دشت و کوه و بیابان...

به راستی هم کوه باشد یا جنگل و بیابان یا حتی خلوتی چند در دل غاری پنهان در گوشه ای از دنیا فرقی ندارد، مهم تغییر حال و هواست و جرعه ای تجربه ی نو.

تا اینجا به سرزمین های زیادی از این کره ی خاکی سفر کردیم و دشت و بیابان های زیادی را برایتان به تصویر کشیده ایم، طبق روال همیشه که در تلاشیم خاص ترین مقاصد را انتخاب کنیم، این بار هم دست روی نقطه ای خارق العاده در این هستی گذاشته ایم.

می خواهیم به غاری برویم که روی مرز شیلی و آرژانتین در میان آب های دریاچه ی کاررا Carrera ) قرار گرفته است و به جرات می گویم که از زیبا و جذاب ترین نقاط جهان است و تصورتان از غار را به هم می ریزد؛ نه تنها جایی مخوف و مرموز نیست بلکه رنگارنگ و دلفریب و بسیار دوست داشتنی هم هست.

شاید غارهای زیادی را دیده باشید و لااقل عکس های زیادی از غارها را تماشا کرده باشید اما آیا تا به حال غاری به رنگ آبی راه راه دیده اید؟

غاری معلق میان آب ها که چهره ای جزیره گون دارد.

با کارناوال همراه بمانید تا غارهای مرمرین شیلی را باهم از نزدیک ببینیم.

غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی

چرا غار چیکو؟


_از نظر زیبایی  از چشم نوازترین غارهای جهان است.

_ در میان آب ها قرار دارد و حتما با قایق باید به دیدارش رفت.

_ این غار به رنگ آبی دیده می شود.

_ از معروف ترین غارهای شیلی می باشد.

_ از منحصر به فردترین غارهای مرمرین دنیا است.

غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی
photo by Giray Özi

آشنایی با غار چیکو

دریاچه ی کاراکا ( Carrera Lake ) چهارمین دریاچه ی بزرگ آرژانتین می باشد. منظره ی این دریاچه بسیار زیباست و با کوه های آند احاطه شده است و آب ناشی از ذوب شدن برف کوهستان آند هم به همین دریاچه می ریزد. بیشترین عمق این دریاچه 586 متر می باشد و این دریاچه به خودی خود از توریست پذیرترین مناطق شیلی و آرژانتین است.

غار چیکو ( Chico ) یا به اسپانیایی د مارمولde Marmol ) در نیمه ی دریاچه که متعلق به کشور شیلی است قرار دارد اما آن را مشترک میان هر دو کشور می دانند. از جالب ترین نکات در رابطه با این دریاچه آب و هوای مناسبش است زیرا شیلی به طور میانگین آب و هوایی سرد دارد اما به دلیل تابیدن مستقیم نور خورشید به دریاچه و غار چیکو هوا در این ناحیه بسیار مطلوب شده است.

این غار که قدمتش را چیزی بیشتر از 6000 سال تخمین زده اند، چهره ای خاص و شگفت انگیز و شبیه به جزیره ای معلق در میان آب ها دارد. جنس سنگ های این غار مرمر می باشد به همین دلیل به غار مرمرین هم معروف شده است.

دلیل به وجود آمدن این غار را موج هایی که به مرور زمان به سنگ ها برخورد کرده اند می دانند. همین موج ها سبب شدند در گذر سال ها کلسیم کربنات سنگ ها فرسایش یابد و یا به عبارتی دیگر شسته شود و شکل ظاهری سنگ ها را مانند آنچه حالا می بینیم در آورند و سنگ ها صیقلی تر و صاف تر گردند.

حال که با غار مرمرین شیلی آشنا شدید باید بدانید که غار مرمرین شیلی در حقیقت شامل چند غار است یعنی چندین غار به صورت جزیره در دریاچه ی کاررا در کنار هم قرار گرفته اند که با نام غارهای مرمرین شیلی شناخته می شوند و به دلیل خصوصیات یکسان به عنوان غار مرمرین از آن ها یاد می کنیم و به معرفی آن ها می پردازیم.

باید توجه داشته باشید در دریاچه ی کاررا در سمت آرژانتین هم غارهای مرمرین وجود دارد و برخی از تصاویر ارائه شده در این مطلب هم مطلق به همان غارها می باشد اما این غارهای مرمرین را با نام شیلی می شناسند و معروف و جذاب ترین آن ها برای گردشگران هم در سمت کشور شیلی قرار دارند.

نزدیک ترین آبادی به این غارهای مرمرین روستای پروتو Puerto Tranquilo ) است که اغلب گردشگران از این روستا برای دیدن غار ها اقدام می کنند، مردمان این روستا به غارهای مرمرین پناهگاه طبیعت Nature’s Sanctuary ) و کلیساهای کوچک هم می گویند.

غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی

سفر به غار مرمرین شیلی را با ویدئوی زیر تجربه کنید

راز غار چیکو

اما رازی زیبا در ورای این غار آبی رنگ پنهان شده، واقعیت این است که رنگ سنگ های غار خلاف چیزی که در تصاویر می بینید و اغلب تصور می کنند، آبی رنگ نیست بلکه مانند دیگر سنگ های مرمرین سفید رنگ می باشد و به دلیل بازتاب رنگ آبی آب دریاچه آبی رنگ دیده می شود.

زمین شناسان اعتقاد دارند که به مرور زمان به آرامی آب در سنگ های مرمرین نفوذ کرده و این جزیره ی کوچک را به صورتی که امروز می بینیم به وجود آورده است. همین پدیده در نقاط دیگر جهان هم سبب خلق غار و جزایر مرمرین شده است، زیبایی و سفیدی بیش از حد سنگ ها عوامل جذب گردشگران به این غار می باشد.

خالی از لطف نیست که بدانید اولین فردی که این غارهای زیبای مرمرین را دید کاشفی ایتالیایی، آرزانتینی به نام اونللی Clemente Onelli ) بود که در کتابش به بررسی این غارها پرداخت، نام کتاب وی  صعود بر قله های آند ( Climbing the Andes ) است و در آن خاطرات سفرش که بین سال های 1896 و 1897 میلادی بود را به همراه بررسی سنگ های تشکیل دهنده ی این غارها نگاشه است و به همین دلیل او را به عنوان اولین کسی که پرده از رازهای این غارها برداشت می شناسند.

از نکات جالب دیگر در رابطه با این منطقه می توان به نام دریاچه اشاره کرد، دریاچه ی کاراکا در زبان محلی با نام چلنکو ( Chelenko ) هم شناخته می شود که به معنای آب گل آلود است.

غار مرمرین شیلی
غار شیلی
غار آمریکا جنوبی

غار چیکو از نمای خارجی

از بیرون که غار چیکو را می بینیم با جزیره ای قارچ یا گنبدی شکل رو به رو می شویم که مانند نگینی در دریاچه می درخشد؛ جزیره ای صخره ای که پوشش گیاهیش تُنُک و کم است. نمای خارجی این غارها بسیار شبیه به جزیره ی موش در آنتالیا می باشد.

در یک کلام غار چیکو سرزمینی معلق روی آب هاست و قسمت خاص آن نمای داخلی غار چیکو می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

غار مرمرین شیلی
غار مرمرین شیلی

نمای داخلی غار

از زیبایی های اصلی غار چیکو نمای داخلی آن است که سنگ های سفید مرمر تصویر آب را در خود منعکس می کند که رنگ غار را راه راه سفید و آبی نمایان می کند. حتما باید با قایق به دیدار غار چیکو بروید زیرا کاملا معلق در میان آب های دریاچه است.

غار چیکو از چندین ستون و تونل تو در تو تشکیل شده که نگاه گردشگران را به سوی خود جلب می کنند.

غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی

تفریحات در غار چیکو

علاوه بر تماشا و لذت بردن از مناظر دل نواز غار چیکو و اطراف آن گردشگرانی که برای دیدن این غاز به دریاچه ی کاررا می آیند تفریحات دیگری هم انجام می دهند که با هم با آن ها آشنا می شویم.

1 ) ماهیگیری

به دلیل وجود ماهی های گوناگون بخصوص قزل آلا و آزاد در دریاچه اغلب گردشگران ماهیگیری در دریاچه کاررا را هم تجربه می کنند و تورهای گردشگری غار هم حتما قلاب ماهیگیری در اختیار میهمانانشان قرار می دهند تا اگر خوش شانس باشند چند ماهی هم با خود به خانه ببرند.

ماهیگیری

2 ) عکاسی

از لذت بخش ترین تفریحات در غار چیکو عکاسی است، مگر می شود به غار مرمرین و خاصی مانند چیکو رفت و عکس نگرفت؟

غارهای مرمرین شیلی
غار مرمرین شیلی

3 ) قایق سواری

همانگونه که متوجه شدید حتما برای دیدن غار چیکو باید با قایق باشید زیرا که این جزیره ی کوچک در میان آب قرار دارد. به همین دلیل قایق سواری هم از تفریحات واجب سفر برای دیدن غار محسوب می شود.

غارهای مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی
غار مرمرین شیلی

دریاچه کاررا زادگاه غار چیکو

شاید بد نباشد کمی بیشتر درباره ی زادگاه غار مرمرین شیلی بدانیم تا بهتر با موقعیت قرار گیری غار چیکو آشنا شویم، کاررا Carrera ) همانطور که اشاره نمودیم در شیلی و آرژانتین قرار گرفته است، این دریاچه دومین دریاچه ی آب شیرین آمریکای جنوبی می باشد.

این دریاچه به دریاچه بوئنوس آیرس هم معروف است که نام دیگر کاررا از سمت کشور آرژانتین است، مساحت این دریاچه 1850 کیلومتر می باشد که  970 کیلومتر آن متعلق به شیلی و 880 کیلومتر مربع آن متعلق به کشور آرژانتین است.

کاررا آبش را از ذوب شدن برف های کوهستان آند تامین می کند و یک رودخانه ی خروجی هم دارد که در نهایت به اقیانوس آرام منتهی می گردد، کاررا علاوه بر زیبایی خاص و کمک به آب و هوای منطقه، محیط زسیت مناسبی را هم برای ماهی های قزل آلا و آزاد فراهم آورده که همین امر سبب علاقمند شدن ماهیگیران منطقه به این دریاچه هم شده است.

دریاچه کاررا
دریاچه کاررا
دریاچه کاررا

بهترین فصل سفر

بهار: در بهار مناظر اطراف دریاچه کاررا بسیار زیباست، همچنین در برخی از روزها آب دریاچه فروکش می کند و می توانید از قایق پیاده شوید و در بعضی نقاط غار قدم بزنید.

پاییز: بهترین زمان سفر به غار چیکو را ماه اکتبر معادل مهر یا آبان می دانند که آب دریاچه در سطح مناسبی است.

تابستان: به دلیل تابش نور مستقیم خورشید و انعکاس آن در دیوارهای غار سفر به این ناحیه بسیار لذت بخش است اما بهتر است پیش از سفر از میزان آب دریاچه مطلع شوید.

زمستان: با آن که دریاچه کاررا سبب شده تا دمای هوا در این ناحیه بهتر شود و کمی گرم باشد اما در زمستان آب و هوای منطقه سرد است و سفر به چیکو در این فصل توصیه نمی شود.

غار مرمرین شیلی
غار مرمرین شیلی

دسترسی

پیش از سفر به غار چیکو باید بدانید که تنها با قایق و کشتی می توانید از این غار دیدن نمایید. بهترین روش بازدید از این غار استفاده از تورهای گردشگری است که اغلب گردششان در این غار 30 دقیقه به طول می انجامد.

یکی از هیجان انگیز و پر ماجرا ترین اماکن تفریحی شیلی بازدید از غارهای مرمرین است که می تواند یک آخر هفته ی خوب را برایتان بسازد.

اما اگر بدون استفاده از تور هم قصد سفر داشته باشید مشکلی نیست؛ این غار در استان کاررا در شیلی در آمریکای جنوبی قرار دارد و چیکو از معروف ترین نقاط گردشگری آن محسوب می گردد.

نزدیک ترین فرودگاه برای رسیدن به غار چیکو فرودگاه ( Balmaceda ) می باشد و از آنجا با ماشین شخصی و یا تاکسی باید به روستای پاتاگونیا بروید و از آن جا حدودا باید 4 ساعت را در جاده های شنی ماشین سواری کنید، که اغلب ساکنان روستا مسئولیت بردن گردشگران به غار را دارند.

پس از رسیدن به دریاچه ی کاررا می توانید از آنجا قایق های پارویی، کایاک یا قایق های موتوری اجاره کنید و یا با قایق رانان به بازدید از غار چیکو بروید، اگر از روستای پاتاگونیا به دریاچه کاررا رهسپار شوید به نقطه ای از دریاچه می رسید که باید به سمت جنوب قایق سواری کنید تا به غار چیکو برسید.

همچنین اگر علاقمند هستید که علاوه بر غارهای مرمرین از مناظر و اماکن طبیعی نزدیک به غار هم دیدن کنید پیشنهاد می کنیم که از تورهای محبوب استرال (  la Carretera Austral ) در پرتو مانت ( Puerto Montt ) استفاده کنید که در نهایت سفرشان با بازدید از غارهای مرمرین پایان می یابد، آنها شما را به روستاهای اطراف می برند و می توانید با آداب و رسوم مردمان شیلی بیشتر آشنا شوید و از مناظر این روستاها استفاده نمایید.

آدرس: آمریکای جنوبی، شیلی، دریاچه کاررا، غار چیکو.

.Address: Chile,General Carrera Lake,General Carrera Lake

غار مرمرین شیلی
غارهای مرمرین شیلی

غار چیکوی شیلی را در نقشه ببینید

دغدغه های کارناوال

بازدیدکنندگان می توانند به راحتی سوار بر قایق و کایاک شوند و در دریاچه ی آرام تفریح کنند و به داخل غارهای مرمرین بروند اما در سال های اخیر سخنانی مبنی بر ساخت 5 سد بر روی دریاچه ی کاراکا شده است، همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر هم در فصل هایی که دریاچه پر آب است امکان بازدید گردشگران از داخل غارها وجود ندارد، پس بدون شک با ساخت سد روی دریاچه سطح آب بسیار بالا می آید و این احتمال وجود دارد که غارهای زیبای مرمرین شیلی کاملا به زیر آب فرو روند.

غارهای مرمرین شیلی

توصیه کارناوال

پیش از سفر حتما در نظر داشته باشید که باید برای دیدن غار به دریاچه بروید و اگر از قایق سواری ترس دارید سفر به غار چیکو برای شما مناسب نیست، اگر با تورهای گردشگری سفر کنید به شما جلیقه ی نجات داده می شود.

همچنین توصیه می کنیم که پیش از غروب خورشید به غار چیکو بروید تا بتوانید در روشنایی از آن لذت ببرید زیرا در هنگام شب چیزی از زیبایی های نهفته ی آن مشخص نیست.

از سال 1990 میلادی تا کنون در این منطقه امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران مهیا شده است که پیش از آن وجود نداشت، پس اصلا نگران نباشید مردمان محلی و راهنمایان به راحتی شما را به غارهای مرمرین می برند و می توانید روزی خوب و به یاد ماندنی را در دریاچه ی کاراکا سپری کنید.

غار مرمرین شیلی

سخن آخر

آیا تا به حال برای دیدن غار سفر کرده اید؟

آیا شیلی مکان مناسبی برای گردش و تفریح است؟

منتظر نظر و پیشنهادات شما هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی خان

توی اینجا ماهیگیری نمیشه کرد عکسا معلومه مال یجای دیگس اطلاعات غلط زیاد میدیدا بچه ۲ ساله ببینه میفهمه اشتباهه

زهرا میرزایی

سلام دوست کارناوالی عزیز دریاچه ی کاررا ( carrera ) به ماهیگیری معروف است، و در متن هم اشاره نمودیم که در دریاچه ماهیگیری وجود دارد و بدون شک در غار کسی ماهیگیری انجام نمی دهد، لطفا متن را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. به دلیل عدم وجود عکس های باکیفیت از ماهیگیری در کنار غارها و زیبایی عکس های ماهیگیری در اماکن دیگر دریاچه عکس ها از نقاط دیگر کاررا برگزیده شده بود اما به خاطر شما کاربر عزیز عکسی دیگر از ماهی های دریاچه قرار دادیم تا مورد پسندتان قرار گیرد. با تشکر از این که دیدگاهتان را با ما در میان گذاشتید.

01 آبان 1395

انتشار:30 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.