karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود نصرتی -مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان- گفت:

نمایشگاه هنر قاجار با عنوان «امپراتوری گل های سرخ» در موزه لوور-لانس فرانسه می تواند آغازی در معرفی و تجلیل هنر قاجار و رویدادی بزرگ در جهان در جهت معرفی این هنر باشد؛ هنری که متاسفانه تاکنون به شایستگی معرفی و تجلیل نشده است. 

او افزود:

تمامی کشورهایی که آثار فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هم عصر با قاجار دارند در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش می گذارند. دعوت کاخ گلستان به این ضیافت هنری، فرصتی است تا نشان داده شود که مجموعه جهانی کاخ گلستان، به جهت داشتن آثار و شاهکارهای هنری بی نظیر و بی بدیل از دوره قاجار دارای یکی از منحصر به فردترین مجموعه های تاریخی جهان است.

نصرتی بیان کرد:

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، 19 اثر از شاهکارهای هنری دوره قاجار را برای نمایش در موزه لوور لانس از گنجینه مخازن کاخ انتخاب کرده است که عبارتند از: 8 تابلوی نقاش رنگ و روغن و آب و رنگ، یک آلبوم عکس که عکس های آن توسط ناصرالدین شاه گرفته شده است به همراه دوربین عکاسی، تاج مسی مربوط به آقا محمدخان، 2 جلد قرآن نفیس خطی که یک جلد آن در 2 برگ کتابت شده و 6 مُرَقَع که به خط ناصرالدین شاه، میرزا بابا و محمد باقر، اسدالله شیرازی، اسماعیل جلایر و جعفرخان نوشته شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد:

کاخ گلستان علاوه بر کالبد معماری، کاشی ها، فرش ها، گنجینه نسخ خطی، تابلوهای نقاشی بسیار نفیس و بی نظیر از نقاشان به نام قاجار و تزیینات منحصر به فردش دارای آلبوم‌خانه ای با 19هزار عکس و فیلم های قاجاری بوده که تعداد زیادی از این آثار تاکنون به نمایش درنیامده است و همه این ویژگی ها باعث شده تا کاخ گلستان به عنوان «گلستان هنر قاجار» شناخته شود.

وی گفت:

هنر دوران قاجار دارای شکوه و عظمت است و بی تردید با دیدن این نمایشگاه و با دیدن مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان این شکوه به خوبی نمایان می شود.

نمایشگاه «امپراتوری گل های سرخ» از هشتم فروردین به مدت 3 ماه در موزه لوور لانس فرانسه میزبان علاقه مندان به هنر ایرانی خواهد بود. برپایی این نمایشگاه در راستای یک قرارداد همکاری است که میان موزه لوور و سازمان میراث‌فرهنگی کشورمان در سفر ژانویه 2016 دکتر روحانی به پاریس به امضا رسید.

در همین راستا، 14 اسفندماه نمایشگاه موزه لوور در تهران با حضور ژان ایو لودریان -وزیر امور خارجه فرانسه-، علی اصغر مونسان -معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری-، سفیران، دیپلمات‌ها و نمایندگانی از 48 کشور جهان به همراه شخصیت های فرهنگی و هنری در محل موزه ملی ایران افتتاح شد.

در نمایشگاه «موزه لوور در تهران» 56 اثر موزه لوور به نمایش درآمده اند که عبارتند از: بیش از 50 پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و دو شی شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی «اونتاش ناپیریشا» و دیگری شی مفرغی از لرستان و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند.

کاخ گلستان

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.