karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به دنبال سفر به مقصدی غیر معمول و باورنکردنی هستید؟ دوست دارید جایی را از نزدیک ببینید که هیچ گاه از ذهنتان پاک نشود و همیشه در پس افکارتان با عنوان خاطره ای شیرین باقی بماند؟
سعی کردیم که در این مطلب مکان هایی را به شما معرفی کنیم که به راستی شگفت انگیز هستند و متاسفانه افراد زیادی از وجودشان بر روی کره ی زمین بی خبرند. با سفر به این مکان های دیدنی زیبایی های فوق العاده ای را خواهید دید و چشمانتان با تماشای آن ها غرق در حیرت خواهند شد.
مطمئنا تعداد بی شماری از این مقاصد در ایران و در سراسر گیتی وجود دارند اما ما جاهایی را برگزیدیم که هر کسی در طول عمرش شانس دیدن آن ها را ندارد و باید واقعا اهل هیجان و ماجراجویی باشید تا سختی را به جان خریده و راهی سفری خاص شوید، مقاصد امروز ما توسط سایت اسکای اسکنر (skyscanner) نیز تایید شده اند؛ وب سایتی بین المللی برای معرفی جاذبه ها، رزرو هتل و پرواز در فلوریدای آمریکا در حال فعالیت می باشد.
پس ما را همراهی کنید تا باهم بیشتر با ده مورد از این دیدنی های حیرت انگیز آشنا شویم و برای ساعاتی چند از قید و بندها و دغدغه هایمان دور شویم و به عبارتی خودمانی تر برای دلمان زندگی کنیم.
با کارناوال همراه بمانید.

شگفت انگیزترین مکان های دنیا

1- آنتلوپ کنیون | Antelope Canyon

آنتلوپ کنیون طبیعتی متفاوت در بیابان ناواهوی (Navajo) ایالت آریزوناست. این ایالت یکی از زیباترین مناطق ایالات متحده ی آمریکاست و سالانه گردشگران زیادی تنها به دلیل دیدن آنتلوپ کنیون به آریزونا رهسپار می شوند.
امروزه آنتلوپ کنیون و مناطق اطرافش محلی محافظت شده هستند و می توانید به راحتی و خیالی آسوده از این ناحیه دیدن کنید. اینجا بیابان رنگ و چهره ی جدیدی دارد و با پستی و بلندی ها، دره ها و رنگ های متنوعش رقص نور و شنی تماشایی به وجود آورده که پیشنهاد می کنیم دیدنش را از دست ندهید.
اگر می خواهید بیشتر از این شگفتی بدانید و گشت و گذاری مجازی را در آن تجربه کنید، تماشای ویدیوهای لینک زیر را از دست ندهید:
شگفتی های آنتلوپ کنیون
آدرس: ایالات متحده آمریکا، آریزونا، پارک ناواهو.
Page, AZ 86040.Navajo Tribal Park :Address

آنتلوپ کنیون

2- سالاردو ییونی | Salar de Uyuni

سالاردو ییونی بزرگترین کویر نمک دنیاست که در جنوب غربی کشور بولیوی قرار دارد. با بازدید از این کویر می توانید از نزدیک وسیع ترین آینه ی طبیعی جهان را دیده و از انعکاس نور خورشید در آن لذت ببرید. این مکان به عنوان بهترین و زیباترین نقطه ی دنیا برای تماشای طلوع و غروب خورشدی نیز شناخته می شود و اگر اهل سلفی گرفتن هم باشید امکان خلق سلفی های فوق العاده ای را برای شما فراهم می کند.
آدرس: آمریکار جنوبی، بولیوی، سالاردو ییونی.
.Address: Uyuni, Bolivia

سالاردو ییونی

سالاردو ییونی

3- شمال دریاچه بایکال | Northern Lake Baikal

 شاید نام دریاچه ی بایکال به گوشتان خورده باشد، این پدیده ی زیبا هفتمین دریاچه ی بزرگ روی زمین است و حدودا ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. برای دیدن بایکال باید به جنوب سیبری و کشور روسیه بروید اما چرا بایکال را به عنوان یکی از شگفت انگیزترین مکان های دنیا معرفی می کنیم؟
آب بایکال کاملا شیرین است و منظره ای فوق العاده دیدنی دارد بخصوص قسمت شمالی آن که در هنگام زمستان یخ بسته و به رنگ آبی فیروه ای در می آید. اینجا درجه حرارت هوا در زمستان ها معمولا منفی 19 درجه ی سانتیگراد است و جایی بکر و دیدنی برای عاشقان سرما و یخبندان می باشد. دیدن دریاچه ی بایکال را از دست ندهید.
آدرس: روسیه، دریاچه بایکال.
Address: Russia

سالاردو ییونی

4- آبشار هوانگ سی | Kuang Si Falls

لائوس نام کشوری در جنوب شرقی آسیاست که کمتر نامش را شنیده اید اما زادگاه یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای جهان با نام هانگ سی است. شما برای رسیدن به این آبشار باید پیاده روی کنید و در طی مسیر مکان های طبیعی بکر و زیبایی را کشف خواهید کرد که واقعا مانند تکه هایی از بهشت روی زمین هستند.
علاوه بر آبشار هوانگ سی، این کشور مراتع و سبزه زارهای بسیار زیادی هم دارد که می توانید با دیدن آن ها سفر خوب و به یادماندنی را برای خود به ارمغان آورید.
آدرس: جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، آبشار هوانگ سی.
.Address: ຫຼວງພຣະບາງ, Laos

آبشار هوانگ سی

5- پارک ملی تورس دل پین | Torres del Paine National Park

قاره ی آمریکا طبیعتی جذاب و زیبا را در خود جای داده است اما اگر به این دیار سفر نکرده باشید احتمالا کمتر با پارک ملی تورس دل پین آشنایی دارید. این پارک ملی از دیدنی ترین مکان های دنیاست که در سفرهایتان به آمریکا نباید آن را از دست دهید. در پارک تورس می توانید کوه ها، یخچال های طبیعی، رود، سبزه زارها و تلالو نور ملایم خورشید را لمس کنید و از بازدیدتان لذت ببرید. البته پیشنهاد می شود به همراه راهنما از این مکان دیدن کنید.
آدرس: شیلی، ماژلان.
.Address: Magallanes y la Antártica Chilena Region, Chile

پارک ملی تورس دل پین

پارک ملی تورس دل پین

6- منشور بزرگ بهار | Grand Prismatic Spring

وایومینگ (Wyoming) ایالتی در غرب ایالات متحده است که به جرأت می توان گفت از زیباترین مناطق این سرزمین است. در این ایالت منطقه ای به نام گرند پریسماتیک اسپرینگ یا منشور بزرگ بهار وجود دارد که از دیدنی ترین مناطق دنیاست. می توانید استخرهای طبیعی، چشمه های آب گرم، رنگین کمان ها، کوهستان ها و خلاصه هر چیزی که از یک طبیعت ناب انتظار دارید را ببینید.
آدرس: ایالت وایومینگ، پارک ملی یلوستون، حوضه ی چشمه های آب گرم.
.Address: Midway Geyser Basin, Yellowstone National Park, WY

دیدنی های آمریکا

دیدنی های آمریکا

7- واکاچینا | Huacachina

واکاچینا نام یک روستای بسیار کوچک اما جالب در کشور پرو است. از ساحل اقیانوس آرام حدودا باید 1 الی دو ساعت با اتومبیل مسیرها را طی کنید تا به واکاچینا برسید. این روستا پر از رستوران و هتل است که اقامتی لوکس و در عین حال روستایی را برای شما فراهم می کنند. اما نکته ی جذاب و حیرت انگیز درباره ی این روستا چیست؟
واکاچینا درست در میانه ی کویر و در اطراف یک دریاچه ی کوچک به وجود آمده است و به همین علت از عجایب پرو به حساب می آید و آن را پس از شهر اینکاها ماچوپیچو بهترین مکان دیدنی پرو می دانند. اگر به دنبال سپری کردن یک تعطیلات درخشان در کشور تاریخی پرو هستید این روستا بهترین مکان برای شماست.
اگر علاقمند هستید درباره ی شهر ماچوپیچو بیشتر بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:
ماچوپیچو | سرزمین گمشده اینکاها
آدرس: آمریکای جنوبی، پرو، آنجلا پروتی، واکاچینا.
.Address: Angela Perotti | s/n - Balneario Huacachina, Huacachina 1100, Peru

واکاچینا

واکاچینا

8- درب جهنم | The Door to Hell

این روزها درب هایی که به روی جهنم و بهشت باز می شوند از سوژه های مهم و پر طرفدار فیلم های هالیوودی هستند اما شاید باورتان نشود که در دنیای واقعی نیز مکانی وجود دارد به نام دروازه ی جهنم. این دروازه در کشور ترکمنستان قرار دارد و همیشه در حال فوران و سوختن گذازه است. ماجرا از این قرار بود که حدود 50 سال پیش میدانی گازی در منطقه ای در اطراف روستای دروازه شروع به سوختن کرد و از آن زمان تا کنون آتش این میدان خاموش نشده و بوی سوختن گوگرد آن تا فرسخ ها آن طرف تر هم می رود. این دروازه در سال ۱۹۷۱ توسط جستجوگران اتحاد جماهیر شوروی یافت شد اما در طی عملیات حفاری زمین های اطراف دکل و تجهیزات حفاری فرو ریخت و میزان زیادی گاز متان وارد هوا شد که برای اهالی بسیار خطرناک بود، پس از این حادثه مسئولین به جای پاکسازی هوا و جلوگیری از نشت گاز که هزینه ی زیادی را می طلبید تصمیم به سوزاندن و آتش زدن گاز گرفتند و تصور می کردند پس از مدتی آتش خاموش خواهد شد و مشکل حل، اما همانطور که شاهدیم هنوز هم بعد از گذشت سالها این گودال در حال سوختن است.
با ادامه یافتن شعله های این میدان گازی لقب دروازه ی جهنم را به آن داده اند و امروزه به یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در ترکمنستان تبدیل شده است.
آدرس: ترکمنستان، دروازه.
.Address: Darvaza, Turkmenistan

درب جهنم

9- دارک هجز | The Dark Hedges

دارک هجز نام منطقه ای سرسبز در ایرلند شمالی است که به دلیل فیلم بردارید سریال معروف بازی تاج و تخت در آن این روزها شهرت یافته است. این مکان پوشیده از درخت هایی است که با نظم و ترتیب خاصی روئیده اند و مکانی خوب و رویایی برای سپری کردن تعطیلات را برای علاقمندان فراهم آورده اند. شما می توانید در این منطقه پیاده روی کرده یا گلف بازی کنید و از طبیعت خدادای نهایت لذت را ببرید.
آدرس: ایراند، بالیمویی، جاده برگاق، دارک هجز.
.Address: Bregagh Rd, Stranocum, Ballymoney BT53 8TP, UK

دارک هجر

دارک هجر

10- کوه رینجانی | Mount Rinjani

کوه رینجانی دومین آتشفشان بسیار فعال در کشور اندونزی است، این کوه در پارک ملی کومودو (Komodo) قرار گرفته و از زیباترین پدیده های طبیعی در این سرزمین است. این آتشفشان بارها و بارها با فورانش باعث آلودگی های محیطی و یا حتی مختل شدن پرواز هواپیماها شده است اما هنوز هم گردشگران ماجراجو برای دیدن آن به اندونزی سفر می کنند تا یک آتشفشان تمام عیار فعال را از نزدک دیده باشند. مردم اندونزی این کوه را اجر می نهند و به آن اژدهای اندونزی هم می گویند.
آدرس: اندونزی، غرب نوسا تنگارا، شرق لومبوک، سمبالون، کوه ریجانی.

 Address:Mount Rinjani, Sembalun Lawang, Sembalun, East Lombok Regency, West Nusa Tenggara, Indonesia

کوه رینجانی

سخن آخر

آیا تا به حال از مکان هایی که در این مطلب معرفی کردیم دیدن کرده اید؟
چه مکان هایی در کشور عزیزمان ایران را همانند این مکان های شگفت انگیز جهانی می دانید؟
نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.