karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همیشه افرادی عاشق خرید کردن و گشت زدن در میان بازار و مراکز خرید هستند و برخی دیگر هیچ وقت حوصله ی خرید کردن را ندارند و با اصرار اطرافیان این کار را انجام می دهند. کارناوال تا به حال به هزاران بازار و مرکز خرید سر زده و شما را با اجناس و ویژگی های آن ها آشنا کرده است اما اینبار قصد بازدید از بازاری را داریم که با همه ی بازارهای دنیا فرق دارد، جایی که اگر از خرید کردن متنفر هم باشید بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

بازاری به نام مرکادو د سونورا (Mercado de Sonora) در مکزیکو سیتی وجود دارد که در آن انواع و اقسام اجناس و اشیای ترسناک به فروش می رسند؛ نقاب های وحشت آور، جمجمه ها و مجسمه های تزئینی، خون مار، اجزای بدن مگس و ... تنها جزء کوچکی از وسایلی هستند که در این بازار عظیم عرضه می شوند. جالب تر این که فروشندگان این بازار هم لباس هایی عجیب به تن می کنند و خریداران را می ترسانند، اینجا همه چیز بر پایه ی خرافات و عقاید شیطانی بنا شده است.

می خواهیم به این بازار برویم جایی که در آن زمزمه هایی جادوئی به گوش می رسد، مکانی که توانسته گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود بکشاند تا تنها بازار را تماشا کنند. گفته می شود در این بازار، جادوگرانی هستند که می توانند آینده ی بازدیدکنندگان را پیش بینی کنند و همین دلیلی مهم برای افزایش محبوبیت بازار سونورا در میان جهانیان است. این بازار در فهرست برترین و ترسناک ترین مقاصد گردشگری سیاه در دنیا قرار دارد، برای آشنایی بیشتر با گردشگری سیاه روی لینک های زیر کلیک کنید:

انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری سیاه

گردشگری سیاه, تلخ اما هیجان انگیز

مقاصد گردشگری سیاه در ایران

سونورا بازاری برای خریداران شجاع است، کسانی که ادعا می کنند از دنیای مردگان هراسی ندارند و هیچ چیز آن ها را نمی ترساند. بازدید از این بازار تجربه ی بیادماندنی و خاطره انگیزی است که حتما در طول عمرتان باید یکبار آن را تجربه کنید.

همراه کارناوال بیایید تا آرام آرام وارد ترسناکترین بازار دنیا شویم.

بازار  مرکادو د سونورا
بازار  مرکادو د سونورا

چرا بازدید از بازار مرکادو د سونورا ؟


- ترسناکترین بازار موجود در جهان است.

- از برترین مقاصد برای گردشگران علاقمند به دیدن مکان های هولناک است.

- از مهم ترین مراکز گردشگری در مکزیکو سیتی می باشد.

بازار  مرکادو د سونورا
بازار  مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

آشنایی با بازار مرکادو د سونورا | Mercado de Sonora

وقتی سخن از بازار و تفریح محبوب خرید کردن به میان می آید توقع داریم که با مکانی لوکس و اجناسی پر زرق و برق رو به رو شویم، جایی که بتوانیم ساعاتی پر از شادی و نشاط همراه دوستان و آشنایانمان داشته باشیم اما در بازار سونورا از این خبرها نیست؛ صدای خنده ای از این مرکز به گوش نخواهد رسید و هر چه هست نجواهای هولناک و جیغ هایی از سر ترس و وحشت است. خریداران این بازار همه مبهوت محیط اطراف هستند و گاهی نفس هایشان در سینه حبس می شود.

در سمت جنوب شرقی شهر مکزیک واقع در کشور مکزیک محله ای به نام کُلُنیا (Colonia) وجود دارد که زادگاه بازار سونورا است. به این بازار ویچ کرفت (witchcraft market) یا بازار جادوگران نیز می گویند. این بازار در سال 1950 میلادی تاسیس شد و در ابتدا فقط مکانی بود که در آن دست فروشان و خرده فروشان گرد هم جمع می شدند و کالاهایی مثل صنایع سفالی، گیاهان دارویی و... را می فروختند اما رفته رفته این بازار تا اندازه ای گسترش یافت که امروزه در اقتصاد مکزیک نقش مهمی را ایفا می کند.

از همان ابتدا که سونورا را ببینید ترس و وحشت به روح و جسمتان رخنه می کند؛ ورودی این بازار راهرویی تنگ و نسبتا تاریک است و شما را به شبستانی وسیع و تقریبا تاریک هدایت می کند. ساختمان ها در این مکان همه قدیمی و به سبک سنتی هستند و همین موضوعT محیط بازار را ترسناک تر کرده است، سقف بازار سونورا دارای میله های آهنی زیادی است که همچون تار عنکبوت به هم بافته شده اند و سایه ی آن ها بازار را در بر می گیرد.

دورتا دور این بازار با پارچه هایی که طرح های ترسناک دارند تزئین شده اند و بر روی آن ها اسکلت، عروسک های خبیث و کالاهایی از این قبل چسبانده اند که چهره ای رعب انگیز به سونورا بخشیده است؛ اینجا انگار همیشه هالووین است. در واقع یکی از بهترین بازارها برای خرید وسایل مورد نیاز جشن هالووین هم همین جاست. 

بازدیدکنندگان این بازار از هزاران ملیت مختلف هستند و اگر در روزهای شنبه از این مکان دیدن کنید می توانید با گردشگرانی آشنا شوید که تنها برای دیدن این بازار به مکزیکو سیتی آمده اند. روزهای شنبه این بازار در شلوغ ترین حالت خود به سر می برد و سیل جمعیت از هنگام صبح وارد بازار می شوند.

دور تا دور شبستان بزرگ این بازار پر است از فروشگاه های عجیب و غریب و در میانه ی سالن هم آن قدر غرفه و فروشنده وجود دارند که تعدادشان از شمارش خارج شده است.

در این بازار در همه جا می توانید فروشندگانی را با لباسهایی شبیه به آدم خوارها و جادوگران ببینید که منتظر به دام انداختن خریداران هستند، افرادی هم تنها وظیفه دارند در گوشه و کنار بازار پنهان شوند و آواهایی سحرآمیز به زبان آورند که وجود آن ها چهره ی بازار را مخوف تر می کند.

این بازار بسیار بزرگ است و مساحتی بالغ بر 328 هکتار دارد و در آن حدود 2 هزار فروشنده مشغول به کار هستند، گفته می شود روزانه حدود 30 هزار تن کالا وارد این بازار شده و به فروش می رسند؛ رقمی غیر قابل باور که تنها بر پایه ی اعتقاد بر خرافات به دست می آید.

بازار فالگیری، جادو، پیشگویی، فروش اشیای سحرآمیز و غیره حسابی در سونورا گرم است، حالا به میان این فروشگاه های جالب می رویم تا کمی بیشتر با اجناس و کالاهای آن ها آشنا شویم.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

بازار سونورا یا جادوگران مکزیک رادر ویدئو تماشا کنید

 

کالاهای موجود در بازار سونورا

در این بازار هر کالایی که عرضه می شود به جادو، خرافه، داستان های افسانه ای کهن و روایات شیطانی مربوط می شود. اغلب ساکنان مکزیک کاتولیک هستند اما در میان آن ها باورها و خرافات دینی، مذهبی و سنتی نیز رواج دارد، آن قدر که بسیاری از آن ها ترجیح می دهند در زمان بیماری به جای مراجعه به پزشک نزد رمال و فالگیران بروند. به همین دلیل بازار فروش اشیای جادوئی و اکسیر های گوناگون در مکزیک حسابی گرم است.

در ادامه با مهم ترین اشیایی که در این بازار فروخته می شوند آشنا خواهیم شد.

در نظر داشته باشید که در ابتدای ورود به بازار بیشتر فروش حیوانات خانگی، ظروف عجیب و غریب، گیاهان گوناگون رواج دارد و پس از گذر از آن ها بُعد هولناک سونورا به چشم می خورد.

1- انواع خوراکی

بخش اعظمی از کالاهای سونورا را گیاهان دارویی، معجون و اکسیرهای شفابخش و خوراکی هایی که رمالان تجویز می کنند، تشکیل می دهد. در بسیاری از این موارد از خون حیوانات، اجزای بدن حشرات، موی بدن انسان ها و اشیایی از این قبیل استفاده می شود.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

2- لوسیون و کرم

انواع و اقسام کرم ها برای درمان بیماری ها، زیبایی و... در این بازار به فروش می رسند که بسیاری از آن ها دست ساز هستند و راز ساخت آن ها را تنها فروشنده و سازنده ی آن ها می داند، جادوگران و پیشگویان کرم های زیادی را هم به مراجعان تجویز می کنند.

Mercado de Sonora

3- اشیای جادوئی

انواع طلسم، عروسک های نفرین شده و شوم، نقاب های هولناک، اجسام ترسناک، انواع اسکلت ها، دندان و اجزای بدن جانوران، کلاه، نعل اسب، گرد طلا، نمک و... نیز در سونورا به فروش می رسند و جادوگران آن ها را با مقاصد مختلف در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

دیده شده که در سونورا چشم گوزن به عنوان شئ برای دورکردن انرژی و نگاه های بد به فروش برسد یا گیاهانی معمولی مثل سیر برای دفع شر و بدی تجویز شوند. خوب است بدانید که در اغلب این فروشگاه ها قسمتی وجود دارد که اشیایی به صورت مخفی و سِری فروخته می شوند؛ کالاهایی که مربوط به جادوهای سفید یا سیاه یا عقاید و باورهای اقوام مختلف هستند.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

4- نسخه های عجیب و خاص

هر آنچه آرزو دارید مثل لاغر یا چاق شدن، باز شدن بخت، خوشبختی فرزند، زیاد شدن روزی و... در این بازار نسخه های خاص خودش را دارد و شما با صرف هزینه های گوناگون می توانید آن را تهیه کنید. فروشندگان زیادی اعتقاد دارند که این نسخه ها از سنن قدیمی مکزیک یا اسپانیا برگرفته شده اند.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

5- کالاهای عشق

همیشه رسیدن به معشوقه ی مورد نظر و دستیابی به عشقی جاودان از رویاهای انسان ها بوده است و آدم های زیادی برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. فروشندگان و جادوگران این بازار هم از رویای عشق برای کسب درامد استفاده کرده اند، انواع کالاهایی که به موضوع عشق مربوط می شوند اینجا در دسترس عموم قرار دارند. معجون عشق، داروهای کم و زیاد کردن میزان عشق و...  از محصولات پر فروش بازار سونورا می باشد.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

6- وسایل موسیقی

موسیقی مکزیکی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد و به سبکی خاص نواخته می شود که تنها مخصوص این دیار است. برای گردشگران گوش سپردن به این نوع موسیقی، دوست داشتنی و جذاب است به همین دلیل فروشندگان در این بازار بخش هایی را هم به عرضه ی آلات موسیقی اختصاص داده اند. البته از یاد نبرید که در این وسایل موسیقی هم تلاش شده تا سبک ترسناکی بازار حفظ گردد.

بازار سونورا مکزیک

7- کالاهای دیگر

قطعا میلیون ها اشیای عجیب دیگر هم در بازار سونورا به فروش می رسند که معرفی یک یک آن ها غیر ممکن است اما در این بخش به محصولات دیگری اشاره می کنیم که تا به اینجا با آن ها آشنا نشده ایم کالاهایی مثل اشیای ساخته شده با صدف و سفال، اسباب بازی های قدیمی، اشیای گلی، کالاهای پلاستیکی ارزان قیمت، انواع وسایل دکوری، لباس های مخصوص کودکان، انواع حیوانات خانگی (گربه، سگ، طوطی، خروس، مرغ و...).

حتی دیده شده که در این بازار شلوغ حیواناتی که در معرض انقراض قرار دارند، نیز به فروش برسند که البته پلیس با آن ها برخورد جدی می کند اما به دلیل عدم نظارت صحیح بر اجناس موجود در این بازار، هنوز هم مبادله ی غیر قانونی حیوانات در آن رواج دارد.

بازار مکزیک و سیتی
بازار مکزیک و سیتی
بازار مکزیک و سیتی

محبوب ترین محصولات موجود در بازار

فروشندگان این بازار طی سال هایی که به فروش اجناس عجیب مشغول بودند متوجه شدند که برخی از اجناسشان بیشتر به فورش می روند از جمله ی این کالاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معجون عشق

نسخه های چگونگی به چنگ آوردن مرد ایده آل

اشیایی که انسان ها را از سکته ی قلبی محافظت می کنند

معجون به دام انداختن مردان خوش تیپ

لباس هایی با عنوان لباس های سلامت (دوخته شده با پارچه های سفید که انسان را در برابر بیماری ها محافظت می کند)

بازار مکزیک
بازار مکزیک

مواد عجیبی که در کالاهای بازار سونورا به کار می روند

شاید باورکردنش برایتان کمی دشوار باشد اما در این بازار مخوف با اشیایی برخورد خواهید کرد که اگر از مواد تشکیل دهنده ی آن ها باخبر شوید حتما متعجب می شوید. استفاده از خون مار، پوست مارهای زنگی، اجزای بدن مرغان ماهی خوار، پوست خشک شده ی روباه، اجزای بدن قورباغه، دندان سنجاب، نیش حشرات و ... امری کاملا عادی است و از همه جالب تر این که معجون هایی با این محتویات فروخته می شود که یک شیشه ی کوچک آن را 10 دلار (حدود 40 هزار تومان) می فروشند.

بسیاری از گردشگران زمانی که از محتویات موجود در معجون ها باخبر می شوند به سرعت نگران سلامتی خود و اطرافیان می گردند، علاوه بر این تعداد زیادی از آن ها نیز استفاده ی این چنینی از جانوران و حیوانات را کاری وحشیانه می دانند. اما این نظرات از قدیم درباره ی بازار سونورا وجود داشته و دارد و همچنان فروشندگان کالاهایی با محتویات عجیب را عرضه می کنند.

اگر شما هم استفاده از این مواد را چندش آور و کاری ظالمانه می دانید می توانید اشیای ساده تری چون فال تاروت، کارت های بازی، کتاب های سحر و جادو و کالاهایی از این قبیل را تهیه نمایید و دیگر نگران مواد تشکیل دهنده ی آن ها نباشید.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

امکانات بازار سونورا

با مرور زمان این بازار معروف گسترش یافت تا جایی که امروز به نسبت سالیان اولیه ای که آغاز به کار کرده بود، بسیار پیشرفته تر شده است. همانطور که اشاره ی کوتاهی داشتیم این بازار در سال 1957 میلادی برای اولین بار به صورت رسمی آغاز به کار کرد، در سال 2007 میلادی فروشندگان این مجموعه جشن 50 سالگی سونورا را برپا کردند و افراد مشهور زیادی هم در این جشن شرکت نمودند.

در هر صورت باید بدانید که از نظر محصولاتی که در این بازار ارائه می شود پیشرفت زیادی دیده می شود؛ فروشندگان خلاقیت های بیشتری را در کالاهایشان به کار می برند و هم اکنون این بازار دارای یک پارکینگ بزرگ هم می باشد و مسئولین این بازار در فواصل زمانی مشخصی سرود و نماهنگ هایی را در بازار پخش می کنند تا آثار انرژی منفی را از محل پاک نماید و نیروهای شیطانی را از این محل دور نماید.

بازار مرکادو د سونورا
بازار مرکادو د سونورا

حقایقی درباره بازار سونورا

- به ساختمان این بازار توجه و رسیدگی خاصی نمی شود و فروشندگان مجبورند کالاهایشان را در محیط های نامناسب و غیر بهداشتی نگهداری نمایند، سقف این بازار در نقاط زیادی چکه می کند و فروشنگان امنیت جانی و مالی ندارند.

- نظارت سفت و سختی بر اجناس خوراکی این بازار نمی شود به همین دلیل گاهی محصولات این بازار فاسد می شوند.

- بسیاری از فروشنگان خیابانی به داخل پارکینگ این بازار می آیند و برای فروش اجناسشان تلاش می کنند که دارای هیچ مجوزی نیستند.

- تنوع قیمت در این بازار کاملا وجود دارد و هر کسی با هر اندازه بودجه و قدت خریدی که داشته باشد می تواند شئی از این بازار خریداری نماید و همین نکته رمز موفقیت بازار سونورا است.

- جادوگرانی در این بازار هستند که ادعا می کنند که حتی قدرت درمان سرطان را هم دارند.

- در روزهای تعطیل و آخر هفته ها به طور معمول 2000 نفر از این بازار دیدن می کنند.

- افراد زیادی از جادوگران این بازار تقاضای سحری می کنند که آن ها را پولدار و ثروتمند کند.

بازار مکزیک
بازار مکزیک
بازار مکزیک

دسترسی و هزینه

 در این بخش به نکاتی مفید برای بازدید از بازار سونورا می پردازیم:

هزینه:

شما در هر طبقه ی اجتماعی که قرار داشته باشید و هر میزان پولی که برای خرید همراه برده باشید می توانید از این بازار کالایی را تهیه نمایید به همین دلیل میانگین قیمتی برای این بازار تعریف نمی شود.

زمان بازدید:

7 صبح تا 7 شب

بازار سونورا در مکزیک بسیار پر آوازه و مشهور است و شما با کمک اتوبوس، تاکسی و اتومبیل شخصی می توانید به راحتی به این بازار برسید. کافی است به راننده نام بازار را بگویید و ایستگاه بازار جادوگران را در راهنمای استفاده از اتوبوس بیابید. البته در نظر داشته باشید که اغلب بازدید کنندگان این بازار با اتومبیل شخصی و تاکسی به سونورا می روند.

آدرس: مکزیک، ونوستیانو کارآنسا، مرکز زونا، فرای سروادو ترسا د میر.

.Address: Fray Servando Teresa de Mier 419, Zona Centro, 15800 Venustiano Carranza, CDMX, Mexico

موقعیت جغرافیایی بازار سونورا مکزیک را در نقشه کارناوال بیابید

 

دیدنی های اطراف بازار سونورا مکزیک

مکزیک کشوری است با مردمانی مدرن و در عین حال پیرو آداب گذشتگان به همین دلیل مراکز و تفریحگاه های گوناگونی در این کشور وجود دارند که می توانند مقصد خوب و جالب توجهی بارا گردشگران باشند، در اینجا چند مورد از دیدنی های معروف شهر مکزیکو سیتی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

هرم چیچین: از مهم ترین آثار دیدنی مکزیک که جزو عجایب هتگانه ی جهان میز هست. 

طبیعت زیبای کولیما: یکی از مناطق بسیار زیبا در مکزیک است.

موزه زیر آبی مکزیک: با کلیک روز لینک زیر می توانید همه ی اطلاعات این موزه را به دست آورید:

موزه ای در اعماق دریا | مکزیک | Embodies Hope

هرم چیچن ایتزا

هرم چیچن ایتزا

موزه زیر آبی مکزیک

موزه زیر آبی مکزیک

توصیه کارناوال

در سفر به مکزیک و بخصوص در هنگام بازدید از بازار معروف سونورا خوب است که به این نکات ضروری توجه داشته باشید:

1- به بانوان توصیه می شود که به جای استفاده از دامن از شلوار استفاده نمایند تا از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند.

2- پوشیدن دمپایی در همه ی فصول سال در مکزیک امری عادی است اما توصیه می کنیم برای حفظ نظافت از کفش استفاده نمایید.

3- خوب مراقب کیف هایتان باشید امکان دزدی در بازار سونورا وجود دارد.

4- توقع محیطی تمیز را نداشته باشید.

5- لازم نیست حتما از این بازار خرید کنید بلکه سونورا مکان بسیار خوبی برای آشنایی با فرهنگ، عقاید و رسومات اقوام گوناگون است.

بازار مکزیک

سخن آخر

آیا به مکزیک سفر کرده اید؟

از چه جاذبه هایی در مکزیک و شهر مکزیکو سیتی دیدن نموده اید؟

پیشنهاد می کنیم با دیدن لینک های زیر با برخی از بهترین مطالب ما راجع به دیدنی های مکزیک آشنا شوید:

هرم چیچن ایتزا | سازه افسانه ای مایاها

جشنواره پاراچیکو به سبک مکزیکی ها

شهری پشت رنگین کمان | پالمیتاس مکزیک

عجیب اما زیبا | پدیده ای به نام غار کریستالی

تصاویری جالب از جشن روز مردگان مکزیک

منتظر نظرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.