karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در سال های اخیر بلغارستان یکی از مراکز مهم گردشگری ایرانیان تبدیل شده است، به همین دلیل می خواهیم به این کشور زیبا و جذاب سفر کوتاهی داشته باشیم تا بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شویم.

بلغارستان از شرق به دریای سیاه متصل است و سواحل زیبایی دارد از شمال هم همسایه ی رومانی می باشد و مقدونیه و صربستان هم دیگر همسایگان این کشور زیبا هستند، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق این قاره است، جای تعجب نیست که این کشور بسیار مورد توجه گردشگران آسیایی قرار گرفته است چون در واقع بلغارستان از همه چیز کمی بهره برده است و انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده ، در عین حال هزینه ی سفر به این منطقه هم به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

صوفیه پایتخت بلغارستان است و به جرات می توان گفت یکی از زیباترین و پر زرق و برق ترین شهرهای این کشور است ، اگر از مرکز این شهر به سمت حومه ی آن حرکت کنید قطعا محو تماشای زیبایی های طبیعی و انسانی این شهر خواهید شد، خوب است بدانید کارناوال کمی قبل هم به غاری زیبا در بلغارستان به نام غار چشم خدا سفر نموده است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

با کارناوال همراه باشید تا به #دیدنی ترین اماکن بلغارستان سفر کنیم.

زیباترین اماکن بلغارستان
photo by Peter IIiev
طبیعت بلغارستان
photo by Alluya LiIIia

1 ) سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از بهترین اماکنی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را نظاره کرد، در جای جای این ساحل های زیبا جذابیت های متفاوتی وجود دارد در برخی نقاط هتل های لوکس و تفریحی جاذبه ی ساحل است و در برخی نقاط دیگر ماهی گیری سنتی رواج دارد و همین سبب توجه گردشگران شده است، در همه ی مناطق ساحلی بلغارستان توریستان را می بینید که در حال تفریح و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل است اما اغلب عقیده دارند بهترین سواحل  دریای سیاه وارنا ( Varna ) و بورگاس ( Burgas ) هستند.

برای لذت بیشتر از اقامتتان در سواحل دریای سیاه می توانید در این هتل ها ، دان سانی بیچ ( Dune Hotel Sunny Beach ) ، ارکیده Orchidea Boutique Spa ) ، هرمیتاژ (  Melia Grand Hermitage ) یا ونتورا (  Ventura Boutique Hotel ) اقامت نمایید که از بهترین و لوکس ترین هتل های بلغارستان هستند.

سواحل بلغارستان
photo by Nadya Djevelekova
سواحل بلغارستان
photo by Nadya Djevelekova

2 ) صومعه ریلا

صومعه ی ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده است، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته است از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل باید حدودا 2 ساعت راه می باشد.

صومعه ی ریلا یکی از اماکن کهن اما بسیار زیبای بلغارستان است و مربوط به پیروان ارتودوکس می باشد، این مکان در طی قرون مختلف بارها تخریب شده یا آتش گرفته و دوباره بازسازی شده است، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره ی این صومعه به سال 1800 میلادی باز می گردد.

از نظر ظاهری صومعه ی ریلا منحصر به فرد و زیباست ، حیاطی وسیع دارد و کمی شبیه به کلیسا است، سقف این صومعه با کاشی کاری های زیبا تزیین شده و حس روحانی خوبی را به گردشگران القا می کند .

آدرس : بلغارستان، صومعه ریلا.

.Address: Rila, Bulgaria

Phone Number: +359-0896872010-+359-07054-2208

صومعه ریلا بلغارستان
photo by Mikhail Drakin
صومعه ریلا بلغارستان
photo by Veselin Krumov
صومعه ریلا بلغارستان
photo by Dennis van de Water

3 ) سوزو پول | Sozopol

سوزو پول نام یکی از کهن ترین روستاهای خط ساحلی دریای سیاه است، ساکنان این ناحیه اغلب ماهیگران هستند، این روستای زیبا در 35 کیلومتری جنوب بورگاس واقع شده است، قدمت این روستا به قرن 6 پیش از میلاد باز می گردد و معبد معروف آپولو ( Apollo ) هم در همین روستا قرار گرفته است.

سوزو پول کوچک است اما بهترین منطقه ی بکر و عالی برای قدم زدن و سپری کردن اوغات فراغت در آرامش می باشد، دریا در این منطقه عمیق و خشن با موج های زیاد است و اغلب در این منطقه شنا نمی کنند اما تخته سنگ های زیبا و عظیمی دارد که می توان روی آن دراز کشید و آفتاب گرفت.

بهترین مکان ها برای استراحت و اقامت در سوزو پول ریلکس هتل ( Relax Hotel ) و لاگونا ( Laguna Beach Resort & Spa ) هستند که هتل هایی سه و چهار ستاره می باشند.

سوزو پول | Sozopol
photo by Nikolay Petrov
سوزو پول | Sozopol
photo by Valadimir

4 ) شهر کهن پلودیو | Plovdiv

پلودیو از نظر وسعت دومین بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه است ، اما این شهر دو ویژگی دارد که آن را برتر از صوفیه کرده و توجه گردشگران را به خود جلب کرده اول این که روی تپه قرار گرفته و دیگر این که شهری قدیمی می باشد، قدمت این شهر را 6000 سال تخمین زده اند.

معماری ساختمان های این شهر همانند دوران رنسانس است و آمفی تئاترها و ساختمان های زیبایی دارد ، اغلب خانه ها رنگارنگ هستند و منظره ای تماشایی ساخته اند، علاوه بر دیدن معماری کهن در این ناحیه تپه نوردی هم در این ناحیه لذت خاصی دارد.

برترین هتل برای اقامت در این منطقه هتل هبرس ( Hebros Hotel ) است که هتلی 5 ستاره و بسیار لوکس و زیباست.

شهر کهن پلودیو | Plovdiv
photo by Andrey trifonov
شهر کهن پلودیو | Plovdiv
photo by Atanaska Angelova
شهر کهن پلودیو | Plovdiv
photo by Konstantin Nikolov OMGWrks
شهر کهن پلودیو | Plovdiv

5 ) قلعه بلوگرادچیک | Belogradchik

قلعه ی بلوگرادچیک به دلیل قرار گیری میان صخره هایی زیبا با اشکالی عجیب و غریب معروف شده است، به راستی که این قلعه ترکیبی از زیبایی های طبیعی و بشری است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

این قلعه آن قدر شگرف و جذاب است که در سال 2009 میلادی نامزد قرار گیری در فهرست جهانی عجایب هفتگانه شد، در این مکان ترکیب شن و ماسه و صخره با گیاهان گوناگون را می توانید مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر بلغارستان هستید این قلعه ی زیبا را از دست ندهید.

آدرس: اروپا، بلغارستان، قلعه ی بلوگرادچیک.

.Address: Belogradchik, Bulgaria

قلعه بلوگراد چیک
photo by Evgeni Fab
قلعه بلوگراد چیک
photo by Andrey Trifonov
قلعه بلوگراد چیک
photo by IIko IIiev

6 ) روستای کوپریفشتیتسا | Koprivshtitsa

روستای کوپریفشتیتسا یکی از #اماکن دیدنی بلغارستان است که تاریخی کهن دارد ، با قدم زدن در کوچه های این روستا می توانید هنوز هم آثار جنگ بلغارستان با حاکم ظالم عثمانی را به وضوح ببینید.

این روستا پر است از خانه های رنگارنگ و زیبا که معرف معماری بلغارها می باشد، سبک معماری خانه ها در این مکان مانند سبک معماری قرن 19 است، علاوه بر زیبایی های این روستا وجود موزه ها، و نگارخانه های گوناگون گردشگران را به این منطقه می کشاند، به طور کلی این روستا پر است از گنجینه های قومی، جواهرات، سلاح های قدیمی و آداب و رسوم کهن.

بهترین مکان برای اقامت در این روستا مهمان خانه ی دو ستاره ی حاجی نیکووی ( Hadji Neikovi Guest Houses ) است که با وجود کوچکی امکانات خوب و قابل قبولی را ارائه می دهد و مکانی تمیز می باشد اما توقع مکانی لوکس و زیبا را نداشته باشید.

روستای کوپریفشتیتسا | Koprivshtitsa
photo by Alex Segre
روستای کوپریفشتیتسا | Koprivshtitsa
photo by Fumie Suzuki

7 ) شهر تاریخی نسبار | Nessebar

شهر تاریخی نسبار بلغارستان که با عنوان مروارید دریای سیاه هم شناخته می شود یکی از #قدیمی ترین اماکن بلغارستان است که قدمتش به قرون وسطی می رسد، بناهایی که هم اکنون در این شهر وجود دارند در زمان های مختلف توسط یونانیان، رومیان، بیزانسی ها، عثمانیان و بلغارها تقویت و دوباره سازی شده است.

در این شهر تاریخی 40 کلیسا وجود دارد که همگی کهن هستند و قدمتشان به قرون وسطی باز می گردد، این شهر تاریخی در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است .

بهترین محل ها برای اقامت در این شهر هتل رویال نسبار ( Nessebar Royal Palace Hotel ) که هتلی سه ستاره است و هتل ، رستوران دمیل ( The Mill Hotel and Restaurant ) می باشد.

شهر تاریخی نسبار
photo by Niki Spasov
شهر تاریخی نسبار
photo by Atanaska Angelova

8 ) ولیکو تارنوو | Veliko Tarnovo

این شهر زیبا پایتخت تاریخی امپراطوری بلغاری دوم بوده است و قدمتش به قرن 12 تا 14 می رسد و یکی از پربازدیدترین مراکز گردشگری بلغارستان می باشد، برخی معتقد هستند که بازسازی ها سبب شده که بناها از شکل اصلیشان خارج شوند ، اما در هر صورت این شهر بسیار زیبا و دیدنی است و با بازدید از آن می توان اطلاعات کاملی راجع به تاریخ کهن بلغارها تهیه کرد.

بهترین مکان برای اقامت در ولیکو تارنوو هتل ولیکو ( Villa Tvorcheska Veliko Tarnovo ) که هتلی کوچک و 3 ستاره است می باشد.

ولیکو تارنوو
photo by Ivan Banchev
ولیکو تارنوو
photo by Alyaksandr Stzhalkouski
ولیکو تارنوو
photo by Evgeni Dinev

9 ) دهکده ملنیک | Melnik

#کوچک ترین شهر بلغارستان ملنیک است که دهکده ای کوچک است با خانه های روستایی و شیروانی های مثلث شکل و گاها چوبی که ظاهری زیبا به ملنیک داده است.

نوشیدنی های این منطقه در سراسر جهان شهره اند و یکی از دلایلی که گردشگران به این شهر کوچک می روند نوشیدنی های خاص و طعم دار آن است که بسیار محبوب وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل سیاستمدار و نویسنده ی بریتانیایی می باشد.

یکی از مکان های خوبی که می توانید در ملنیک اقامت و استراحت کنید هتل دوستاره ی الی ( Elli Greco Hotel ) است که دلباز و دوست داشتنی است و اقامتی لذت بخش را برایتان فراهم می آورد.

شهر ملنیک
photo by Tavetan IIiev
شهر ملنیک
photo by Andrey Trifonov
شهر ملنیک
photo by Jivko Kazakov

10 ) هفت دریاچه | Seven Lakes

یکی از جاذبه های معروف و دیدنی هفت دریاچه ی بلغارستان است که در همه ی فصول گردشگران را به خود جلب می کند ، در فصل زمستان دریاچه ها یخ می بندد و چهره ای زیبا طبیعت می بخشد و در تابستان هم به دلیل آب و هوای عالی و مناظر زیبا توریستان به دیدار هفت دریاچه می روند.

در اطراف این این دریاچه ها پر است از آبشار و رودخانه های زیبا و دلنشین با آب های زلال، البته برای رسیدن به این دریاچه ها باید کمی کوه نوردی کنید یا با تل اسکی اسکی بازان به بالای کوه ها بروید.

در افسانه های کهن بلغارستان می گویند این هفت دریاچه به دلیل جمع شدن اشک چشم غولی تشکیل شده که از دوری معشوقه اش می گریسته و به کوه ها پناه برده بوده است.

از بهترین مکان هایی که می توانید در آن اقامت کنید و نزدیک هفت دریاچه باشید هتل یوفوریای سه ستاره ( Euphoria Club Hotel & Spa ) و لاج چهار ستاره The Lodge Borovets ) است.

کارناوال چندی پیش به پارک هفت دریاچه ی ترکیه هم سر زده است می توانید از آن سفر هم دیدن کنید.

هفت دریاچه  بلغارستان
photo by Evgeni Dinev
هفت دریاچه بلغارستان
photo by Presiyan Petkov

سخن آخر

بلغارستان کشوری اروپایی است که در همه ی فصل ها توریستان را جذب خود می کند، آیا تا به حال به بلغارستان رفته اید؟

آیا دوست دارید به بلغارستان سفر کنید؟

علاقه مند هستید به چه مکان هایی در بلغارستان سر بزنیم؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.