karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه می دانیم که جنگل ها نقش مهمی در حیات ما انسان ها دارند و به نوعی ریه ی تنفسی کره ی زمین هستند. این مکان های زیبا از بهترین اماکن برای تغییر آب و هوا و تجدید قوا هستند. جنگل آمازون بزرگترین جنگل بارانی دنیاست و این روزها توجه گردشگران ماجراجوی زیادی را هم به خود جلب کرده است. طبیعت بکر این جنگل مهم ترین دلیلی است که توریست ها دوست دارند به آن سفر کنند.
حیوانات و جانداران نیز جزئی جدا نشدنی از جنگل آمازون هستند و به دلیل محیط مناسب شاهد زندگی شمار زیادی از آن ها در سراسر این منطقه ی زیبا هستیم. دیدن و تماشای همین حیات وحش کمیاب هم لذتی دارد که در کمتر جایی به آن دست خواهید یافت، اما آمازون هنوز هم مناطق و جانواران ناشناخته ی زیادی دارد و سفر به آن کمی خطرناک است و حتما باید با یک راهنمای ماهر به آن سفر کنید. در میان جانواران و حیواناتی که در آمازون زندگی می کنند برخی از آن ها بسیار خطرناک و مرگبار هستند و اگر آن ها را نشناسید شاید جانتان را به خطر بیندازید. در این قسمت قصد داریم به معرفی چند مورد از جانوران جنگل آمازون بپردازیم که بر خلاف ظاهرشان می توانند به راحتی شما را به دام مرگ بکشانند، اگر شما هم از دوست داران آمازون هستید پیش از سفر حتما این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید. توجه داشته باشید که لیست ارائه شده از خطرناکترین جانوار شروع می شود.
با کارناوال همراه شوید تا به قلب جنگلهای بارانی آمازون در آمریکای جنوبی برویم.

خطرناکترین حیوانات جنگل آمازون

1- قورباغه زهرآگین | Poison Dart Frog

قورباغه ی زهرآگین در صدر جدول مرگبارترین جانداران آمازون قرار دارد در ادامه نگاهی داریم به جالب ترین نکته ها درباره ی این قورباغه ی زیبا:
- در باتلاق ها، دریاچه ها، نهرها و رودخانه های موجود در جنگل آمازون یافت می شوند و دارای سَم یا پاهایی به رنگ های طلایی، مسی، قرمز و حتی آبی و سبز هستند.
- زهر موجود در این قورباغه ها قادر است به راحتی 10 انسان بالغ را بکشد.
- رنگ پوست این قورباغه ها بسیار درخشان است و همین نشان دهنده ی هشدار به شکارچیان و عابران می باشد و نباید گرفتار فریب پوست زیبای آن ها شوید، اگر کسی سعی کند آن ها را بگیرد سم موجود در پوست آن ها به سرعت باعث تهوع، تورم، فلج عضلانی و در نهایت مرگ می شود.
- محققان یافته اند که قورباغه های زهرآگینی که در اسارت به سر می برند سمی نیستند و در حقیقت سم خود را با خوردن مورچه، هزارپا و دیگر حشرات به وجود می آورند و احتمالا نهایتا سم از گیاهانی که این حشرات خورده اند به قورباغه می رسد.
- یک نوع مار در جنگل های آمازون وجود دارد که می توانند بدون هیچ مشکلی از این قورباغه ها تغذیه کنند.

خطرناکترین جانوران آمازون

خطرناکترین جانوران آمازون

2- آناکوندای سبز  |  Green Anaconda

مار آناکوندای سبز نیز از خطرناکترین انواع مارهای جهان و جنگل های آمازون است که باهم بیشتر با گونه اش آشنا می شویم:
- 6 تا 9 متر طول دارند و می توانند تا 250 کیلو هم وزن داشته باشند، این گونه ی مارها بزرگترین مارهای غیر سمی در دنیا هستند که در مرداب ها، باتلاق ها و رودخانه های آمازون یافت می گردند.
- آن ها بیشتر وقت خود را به صورت غوطه ور در آب ها به سر می برند.
- این مارها با پیچیدن خود به دور طعمه، منقبض کردن بدن و خورد کردن طعمه شکارشان را انجام می دهند و آن قدر به فشار ادامه می دهند تا دیگر هیچ نفسی از جاندار احساس نکنند. حیوانات مورد علاقه ی آن ها تمساح، گوزن، لاکپشت و انواع ماهی ها هستند.
- خوشبختانه آناکونداها طبیعتا علاقه ی زیادی به خوردن انسان ها ندارند اما یک گزارش از کشتن و خوردن انسان ها توسط این مار هم به دست آمده است.

خطرناک ترین جانوران آمازون

3- جگوار | Jaguar

جگوار یا پلنگ خالدار آمریکایی نیز در فهرست خطرناکترین حیوانات جنگل های آمازون قرار دارد و از جانداران بومی قاره ی آمریکا به حساب می آید، نکات جالب درباره ی جگوار:
- جگوار در خطر انقراض است و روزانه از شمار آن ها در جنگل های آمازون کاسته می شود. طول آنها 43 تا 75 سانتیمتر است و وزنشان حدود 135 کیلو و با این حساب از بزرگترین گربه سانان نیز هستند.
- آرواره ی این جانداران از ببر و شیر هم قوی تر است و می توانند به راحتی پوست حیوانات را سوراخ کنند.
- جگوارها اغلب به تنهایی زندگی کرده و به شکار می پردازند و تنها در طول فصل جفت گیری آن ها را در گروه های مختلف و دو به دو خواهید دید.

خطرناک ترین جانوران آمازون

4- مارماهی الکتریکی | Electric Eel

شاید تصورش را هم نمی کردید که نوعی از مارماهی را در فهرست خطرناکترین جانداران آمازون ببینید اما مارماهی برقی یا الکتریکی از جمله مرگبارترین جانداران در آمازون است، با هم بیشتر با آن آشنا می شویم:
- مارماهی الکتریکی می تواند نیروی الکتریکی شدید را از خود تولید کرده و اینچنین از خود دفاع کند.
- وزن این مارماهی ها حدودا 20 کیلو است اما می توانند 600 ولت برق تولید نمایند.
- برق این مارماهی ها طعمه یا شکارچیان را کاملا بی حس می کند و آنها بیشتر از برقشان در مقابل ماهی ها، پستانداران کوچک، دوزیستان، و پرندگان استفاده می کنند.
- شوکی که این مارماهی ها به بدن وارد می کنند می تواند باعث نارسایی قلبی و مرگ شود.

خطرناکترین جانوران آمازون

5- پیرانای شکم قرمز | Red Bellied Piranhas

پیرانای قرمز یا شکم قرمز از جانداران آبی بومی آمریکاست که با هم با جالب ترین خصوصیاتش آشنا می شویم:
- شاید باورتان نشود اما این ماهی از درنده ترین جانوران آمازون است و آرواره هایی بسیار قوی دارد اما در درجه ی اول ترجیح می دهد از ماهی ها، حشرات، نرم تنان، سخت پوستان و جلبک ها تغذیه کند و به جانوران بزرگ تر آسیب نرساند.
- حمله ی پیراناهای قرمز به انسان بسیار نادر است اما اگر به صورت گروهی حمله کنند می توانند انسان را از پا در بیاورند.
- آن ها می توانند به راحتی و با سرعت بالایی همه ی گوشت تن جانوران بزرگ و قوی هیکل را قطعه قطعه کنند.
- در فصل های خشک و کم باران احتمال حمله ی پیراناها به انسان نیز زیاد است.

خطرناکترین جانوران آمازون

خطرناکترین جانوران آمازون

6- مار زنگی آمریکای جنوبی | South American Rattlesnake

افراد زیادی از مارهای زنگی می ترسند اما زیاد درباره ی آن ها اطلاعات ندارند در این قسمت بیشتر با این نوع مارها که زادگاه اصلیشان جنگل های آمازون است آشنا می شویم:
- طول این مارها به طور میانگین یک و نیم متر است و در آمازون، برزیل، ونزوئلا، گویان و کلمبیا یافت شده است.
- رنگ های مارهای زنگی متنوع است.
- این مارها به خوبی و ماهرانه خود را در طبیعت استتار می کنند و برای حمله به طعمه ساعت ها انتظار می کشند.
- صدای زنگ این مارها نوعی هشدار است و زنگ آن ها در روند حمله‌شان تاثیری ندارد زیرا آن ها توسط سم موجود در نیش آن طعمه را از پا در می آورند و زمانی که طعمه دیگر جانی در بدن نداشت آن را می بلعند.

خطرناکترین جانوران آمازون

7- عنکبوت سرگردان برزیلی | Brazilian Wandering Spiders

عنکبوت ها این جانداران ریزجثه از اولین انتخاب های گردشگران برای موجودات ترسناک و مرگبار نیست و همین موضوع باعث می شود بی مهابا به این جانواران بی مهره نزدیک شوند اما خوب است کمی بیشتر با عنکبوت های سرگردان برزیلی آشنا شویم:
- این عنکبوت ها  شبکه هایی چسبناک روی زمین جنگل ها می بافند.
- این عنکبوت ها بسیار تهاجمی به جانوران حمله می کنند.
- عنکبوت های سرگردان برزیلی بارها و بارها به طعمه نیش می زنند.
- آن ها بیشتر در طول شب از لانه ها بیرون می آیند و روزشان را در پی صخره و سنگ ها سپری می کنند.
- زهر موجود در نیش این عنکبوت ها باعث تورم، درد شدید، مشکلات تنفسی و ... می شود و می تواند کودکان را از پای در آورد.

خطرناکترین جانوران آمازون

8- مورچه گوله زن | Bullet Ant

نوعی مورچه نیز در آمازون وجود دارد که از مرگبارترین حشرات می باشند، با ما همراه باشید تا بیشتر با این مورچه آشنا شویم:
- نیش این مورچه ها به انسان دردناک ترین نیشی است که تا به امروز شناخته شده و آن را به شلیک گلوله تشبیه می کنند به همین دلیل نام این مورچه ها را گوله زن گذاشته اند.
- طول این مورچه ها در بیشترین حالت 1.2 سامتیمتر می باشد.
- نیش این مورچه ها تقریبا 30 برابر دردناک تر از نیش زنبور می باشد و می تواند یک جانور بزرگ یا انسان را از پا در آورد.

خطرناکترین جانوران آمازون

سخن آخر 

چقدر با جنگل های آمازون آشنایی دارید؟
آیا جاندارانی که در اینجا معرفی کردیم را می شناختید؟
نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

18 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خيلی خوب بود ممنون عجب حیواناتی هستند

انتشار:20 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خیلی خوب بود

انتشار:10 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

میشناختم اما عالی بود

انتشار:23 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.