karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ی مردم دنیا دوست دارند در شهری زیبا و خوش آب و هوا، به دور از جنگ و خونریزی در کنار هم وطنانشان زندگی کنند؛ اما این روزها شهرهای زیادی در سراسر کره ی زمین وجود دارند که هیچ گونه امنیت و عدالتی در آن ها دیده نمی شود. دولت ها و سران کشورهای مختلف به دلایل گوناگون با یکدیگر درگیر شده و در مدت زمان کوتاهی شهرها به خاک و خون کشیده می شوند.

در میان این ناآرامی ها، منابع طبیعی، تاریخی و گردشگری و به عبارت دیگر همه چیز به مرز نابودی می رسد؛ البته گاهی هم تنها جنگ نیست که شهرها را تخریب می کند؛ ازدیاد جنایتکاران، مهاجران فقیر و شیوع افکار منفی در میان مردم هم از دلایل دیگری هستند که امنیت را از یک جامعه سلب می نمایند. امروز قصد داریم به همراه هم بیشتر با شهرهایی که هم اکنون در این وضعیت به سر می برند آشنا شویم؛ شهرهایی که در دنیا با عنوان خطرناک‌ترین مکان ها شناخته می شوند و سفر به آن ها فکر خوبی نیست.

همه ساله، منابع مختلفی در سراسر جهان اقدام به تهیه ی فهرستی از خطرناک‌ترین کشورها و شهرهای جهان می کنند و آن ها را با مردم سراسر دنیا به اشتراک می گذارند. لیست پیش رو توسط خبرگزاری معتبر فاکس نیوز و در سال 2017 منتشر شده و بازتاب گسترده ای هم به همراه داشته است. با کارناوال همراه باشید تا با 10 مورد از ناامن ترین و خطرناک‌ترین شهرهای دنیا آشنا شویم. مرور این فهرست را با مورد دهم آن آغاز می کنیم و به ترتیب تا ناامن ترین شهر جهان پیش می رویم.

شهر کابل

10- کیپ تاون | آفریقا جنوبی

کیپ تاون (Cape Town) یکی از شهرهای بسیار زیبا و پرجمعیت آفریقای جنوبی است. بنادر، جنگل ها و سواحل زیاد و دیدنی این دیار باعث شدند تا توجه گردشگران به سوی این شهرستان جلب شود. اما با وجود خیل عظیم توریست هایی که به سوی این سرزمین می روند، کیپ تاون جزو خطرناک‌ترین مکان های دنیا به حساب می آید؛ زیرا در آن قتل، غارت، سرقت و... آمار بالایی دارد. مسیرهای بین شهری کیپ تاون بسیار ناامن و طولانی هستند و اغلب در آن ها قاچاق مواد مخدر و راهزنی انجام می شود و هیچ پلیسی هم در این مناطق وجود ندارد.

نمایی از کیپ تاون

9- بغداد | عراق

بغداد یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای خاورمیانه است. مردمان این شهر بسیار فقیر هستند و جرم هایی مثل آدم ربایی و دزدی روز به روز در میان آن ها افزایش می یابد. ساکنان عراق با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که از مهم ترین آن ها می توان به کشتار جمعی، انفجار، غارت و دزدی اشاره کرد. همین ناامنی ها سبب شده تا بسیاری از ساکنان این شهر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. جمعیت عراق جوان است اما نیروی ماهر بسیار کمی دارد و همین موضوع هم مهاجرت آن ها را دشوارتر کرده است. به طور کلی عراق از نظر امنیت اصلا وضعیت خوبی ندارد.

بغداد

8- کاراکاس | ونزوئلا

کاراکاس (Caracas) یکی از مهم ترین شهرهای ونزوئلاست؛ اما نامش در فهرست خطرناک‌ترین سرزمین های دنیا به چشم می خورد. از دلایل ناامنی در کاراکاس می توان به دولت فاسد، عدم نظارت پلیس بر جنایات و قانون ضعیف و ناکارآمد آن اشاره کرد؛ سرقت، قتل و آدم ربایی به شدت در این شهر رواج دارد و جنایتکاران اغلب بدون هیچ مجازاتی رها می شوند.

گذشته از مواردی که ذکر کردیم باید بدانید که کاراکاس یکی از بزرگترین صادرکننده های مواد مخدر در جهان است و مواد مخدر کلمبیا و ایالات متحده را تامین می کند و مقامات دولتی هم در این کار دست دارند. این شهر برای سفر جای مناسبی نیست و گردشگران در آن امنیت جانی و مالی ندارند.

کاراکاس

کاراکاس

7- کراچی | پاکستان

کراچی بزرگترین شهر پاکستان و مرکز استان سِند است. اینجا 23 میلیون نفر جمعیت دارد و با لقب شهر نور شناخته می شود. در این شهر میزان قتل، فساد اخلاقی و آدم ربایی بسیار زیاد است و به همین خاطر یکی از خطرناک‌ترین شهرهای دنیا به حساب می آید. یکی از هولناک ترین ویژگی های کراچی، دخالت کودکان در جرم و جنایت است که البته در سال های اخیر با تلاش های دولت، آرام آرام این وضعیت رو به بهتر شدن می رود؛ اما با این حال هنوز هم کراچی برای سفر مناسب نیست.

کراچی

جرم در کراچی

6- گواتمالاسیتی | گواتمالا

کشور گواتمالا در آمریکای مرکزی واقع شده و پایتخت آن گواتمالاسیتی (Guatemala City) نام دارد. وضعیت بهداشتی این شهر بسیار بد است و به عنوان یکی از سازنده های اصلی مواد مخدر آمریکا شناخته می شود. از جمله مهم ترین مشکلات این شهر می توان به ازدیاد جرم و جنایت، قتل و غارت و مسائل سیاسی اشاره نمود. پلیس گواتمالا هم هیچ تلاشی برای کمتر شدن این جرم ها انجام نمی دهد. مردمان این شهر علاوه بر مشکلات اجتماعی با آلودگی هوا نیز دست و پنجه نرم می کنند و بیماری هایی مانند آسم در بینشان بسیار شایع است.

گواتمالاسیتی

جرم در گواتمالا سیتی

5- سیوداد خوارس | مکزیک

سیوداد خوارس (Ciudad Juarez) یکی از شهرهای شمالی مکزیک است که آمار جرم و جنایت در آن به سرعت زیاد شد. در بیست سال گذشته، کسب و کار اغلب مردم این شهر داد و ستد مواد مخدر بوده و فساد اخلاقی در آن بیداد می کند. در حال حاضر دولت و پلیس کشور، سعی در کاهش جرم در این شهر دارند؛ اما هنوز هم میزان قتل در سیوداد خوارس زیاد است و برای سفر و گردش اصلا پیشنهاد نمی شود.

نمایی از سیوداد خوارس

جرم در سیوداد خوارس

4- سن پدرو سولا | هندوراس

سن پدرو سولا (San Pedro Sula) شهری بسیار زیبا و دیدنی در شمالِ غربی کشور هندوراس است؛ اما میزان بالای جرم و جنایت در آن باعث شده تا زیبایی این شهر برای گردشگران اهمیتی نداشته باشد. دلیل این که سن پدرو سولا در این فهرست قرار گرفته، میزان بسیار بالای قتل در آن است و آمارها نیز حکایت از افزایش قابل توجه جرم های دیگری همچون سرقت در سال های اخیر دارند. از مشکلات مهم مردمان این شهر می توان به پلیس غیر متخصص، بودجه ی محدود و قاچاق مواد مخدر اشاره کرد.

سن پدرو سولا هندوراس

3- ریو دو ژانیرو | برزیل

ریو دو ژانیرو (Rio de Janeiro) دومین شهر بزرگ برزیل و ششمین شهر وسیع در آمریکاست. این دیار، منابع طبیعی زیادی دارد؛ اما هم اکنون به دلیل مشکلاتی چون رواج جنایات خشونت آمیز، قتل، سرقت، فساد اخلاقی، وجود گروه های سیاسی خشن و قاچاق مواد مخدر به مقدار زیاد، در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان جای گرفته است.

میزان جرم های خشونت آمیز در ریو به میزانی رسیده که مجرمان به راحتی به ساختمان های اداری و رسمی نیز حمله کرده و آن ها را غارت می کنند؛ بنابراین فعلا سفر به این شهر را توصیه نمی کنیم.

ساحل ریو دو ژانیرو

جرم و جنایت در ریو دو ژانیرو

2- آکاپولکو | مکزیک

آکاپولکو (Acapulco) بزرگترین ایالت مکزیک است. در این ایالت منابع گردشگری متعدد و خوبی وجود دارد؛ اما به دلیل ناامنی و ازدیاد مشکلات اجتماعی، صنعت توریست آن راکد شده است. آکاپولکو یکی از مهم ترین مراکز قاچاق هروئین و کوکائین در جهان به حساب می آید و آدم ربایی در آن رواج زیادی دارد. در آکاپولکو ابایی از انجام جرم در ملاء عام نیز وجود ندارد و دیده شده که به توریست ها در هتل و اقامتگاهشان هم حمله می شود.

ساحل آکاپولکو

ساحل شهر آکاپولکو

1- کابل | افغانستان

کابل به عنوان خطرناک‌ترین و ناامن ترین شهر جهان شناخته شده است. با این که گردشگران زیادی علاقمندند که به افغانستان سفر کنند و از طبیعت آن استفاده نمایند؛ اما وجود گروه های تروریستی و سربازهای آمریکایی در این سرزمین، باعث رعب و وحشت آنان می شود.

از مشکلات مهم ساکنان کابل می توان به رواج فساد اخلاقی، پولشویی، بازار سیاه و قتل اشاره کرد که حل و فصل آن ها در این برهه ی زمانی کار آسانی نیست. وجود طالبان و ترس جهانی از این گروه تروریستی سبب شده که توریست ها از ورود به افغانستان سرباز زنند.

نمایی از کابل

جنگ در کابل

سخن آخر

هیچ تصور می کردید که کابل خطرناک‌ترین شهر دنیا باشد؟ به نظر شما چه اماکن دیگری باید در این فهرست قرار گیرند؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مسوک

پس بلوچستان چی؟

انتشار:10 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مصطفی

جای اهواز توی این لیست وااااااااقعا خالیه. دزدی و غارت و فساد و ناامنی در این شهر بیداد می کنه. جرات دارید حتی در روز روشن در خیابانهای این شهر تردد کنید شانس بیارید فقط جونتون رو نگیرن مطمئن باشید همه چی تون رو از دست میدین. بسیار تاسف باره

انتشار:11 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مریم

سلام.
به نظر من باید کرج روهم گذاشت.

انتشار:28 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.