karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

28 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آیا تا به حال پیش آمده که از زندگی در شهر یا کشور زادگاهتان خسته و دلزده شده باشید و با خود آرزو کنید که ای کاش در جایی دیگر متولد می شدید؟

اغلب اوقاتی که به اموری این چنینی فکر می کنیم دلیلمان خستگی های روزمره و دلزدگی از شغل، محله ی زندگی، اطرافیان و... است اما در برخی مناطق جهان مشکلاتی وجود دارند که به راستی زندگی را برای ساکنانشان دشوار می کنند. مطمئنا مهم ترین نکته برای داشتن زندگی خوب و شاد امنیت است. تا امنیت و آزادی نباشد نمی توان یک زندگی مناسب را فراهم آورد، متاسفانه کشورهای زیادی امروزه با مشکل عدم امنیت دست و پنجه نرم می کنند و این موضوع مهم ترین علت انسان های کره ی زمین برای نارضایتی از محل زندگیشان و مهاجرت است.

وقتی از وجود خطرات در محل زندگی صحبت می کنیم ناخوداگاه ذهنمان به سوی جنگ و درگیری ها می رود اما جالب اینجاست که در دنیا مناطقی وجود دارند که واقعا زندگی در آن ها با خطرات زیادی رو به رو است اما علت به خطر افتادن جان آدم ها در این مناطق جنگ و امور سیاسی نیست بلکه آن ها با مشکلات نادری دست و پنجه نرم می کنند که همه روزه جان و مالشان را تهدید می کند.

امروز قصد داریم مناطقی را به شما عزیزان معرفی کنیم که زندگی در آن ها با چالش های زیادی همراه است و از بین رفتن انسان ها در این نواحی تنها بستگی به خشم یا آرامش طبیعت و اوضاع اجتماعی اطرافشان دارد. اما چگونه؟ نقش طبیعت در این موضوع چیست؟

همراه کارناوال باشید تا بیشتر با مکان هایی که طبیعت در آن ها کاملا خشمگین است و مردمانش اوضاع خوبی ندارند آشنا شویم. توجه داشته باشید که در این مطلب از کم خطرترین مناطق شروع می کنیم تا آرام آرام به هولناکترین منطقه برای زندگی برسیم.

خطرناک ترین مکان های دنیا

10- دریاچه ماراکایبو | ونزوئلا

دریاچه ماراکایبو (Lake Maracaibo) در ونزوئلا قرار دارد و ساکنان اطراف این دریاچه با مشکل جالبی رو به رو هستند، مشکل آن ها وقوع سیل عظیمی از رعد و برق در این دریاچه است. اینجا تقریبا در همه ی شب های سال رعد و برق رخ می دهد و آسمان با نور این رعدها روشن و چشمک زن می گردد. در این دریاچه در زمان های طوفان چیزی در حدود 28 صاعقه در هر دقیقه رخ می دهد و شمار این رعدها همیشه آن قدر زیاد است که بسیاری از ملوانان فعال در این دریاچه از نور رعدها به عنوان نشانه ای برای پیدا کردن جهت استفاده می کنند.

اما جالب اینجاست که به علت وجود دلایلی چون نفت، آب شیرین و... انسان های زیادی در اطراف ماراکایبو زندگی می کنند و با رعد و برق و خشم آسمان دست و پنجه نرم می کنند.

خطرناک ترین اماکن برای زندگی

9- روستای اویمیاکون | روسیه 

روستای اویمیاکون (The village of Oymyakon) در کشور روسیه واقع شده و لقب سردترین روستا و شهرستان دنیا را دارد. سرما، بزرگترین مشکل اهالی این روستاست، شاید اگر بدانید متوسط درجه حرارت این روستا در طی زمستان منفی 58 درجه ی فارنهایت است بهتر وضعیت آن ها را درک کنید. سرما در این مکان آنقدر زیاد است که اگر تنها برای چند دقیقه در خیابان قدم بزنید ممکن است عینکتان به صورتتان بچسبد و پوست صورتتان را بکند. از مهم ترین مشکلاتی که سرما برای اهالی این روستا به بار آورده می توان به روشن نشدن اتومبیل ها، سرمازدگی و مرگ بر اثر سرما اشاره کرد.

خطرناک ترین مکان های دنیا

8- روستای کلمبیا 

خیلی وقت ها دانش آموزانی را می بینیم که از طی کردن مسیر طولانی برای رفتن به مدرسه شکایت دارند این در حالی است که آن ها صبح با خیالی آسوده بیدار شده، سوار سرویس مدرسه می شوند و به مقصدشان می رسند اما در روستای کلمبیا (The Colombian Village) هیچ اتوبوس یا وسیلهی نقلیه ای برای رفتن به مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه باید خطر بزرگی را پشت سر گذارند، آن ها باید با استفاده از یک زیپ لاین بسیار ترسناک به مدرسه بروند، این زیپ لاین از روی دره ای بسیار عمیق عبور می کند و حدود 800 متر طول دارد.

اغلب دانش آموزان در هنگام سوار شدن بر این زیپ لاین می ترسند و می توان وحشت را در چهره هایشان دید، به همین خاطر هر روز صبح مادران این دانش آموزان هم مجبور هستند با فرزندانشان سوار این زیپ لاین وحشتناک شوند تا به مدرسه بروند.

اما این همه ی ماجرا نیست این زیپ لاین از طناب محکم و استواری برخوردار است اما هیچ وسیله ای برای اتصال سواران به طناب وجود ندارد و مادرها مجبورند با استفاده از یک قطعه چوب دو شاخه خود و فرزندشان را به زیپ لاین ببندند و جانشان را به دست یک چوب بسپارند...

خوشبختانه هنوز دانش آموزی در این راه جان خود را از دست نداده اما دیگر وقت آن است که دولت کلمبیا فکری به حال اهالی این روستا و مشکل ترسناکشان بیاندیشد.

خطرناک ترین مکان های دنیا

7- هندوراس | آمریکای مرکزی

هندوراس (Honduras) کشوری در شمال آمریکای مرکزی است که همه ساله افراد زیادی به صورت غیرقانونی به سوی آن رفته و پناهنده می شوند، اغلب ساکنان این کشور مهاجران مجرمی هستند که از مکزیک به هندوراس آمده اند. به دلیل تجمع مجرمان در یک کشور در کنار هم امنیت این کشور واقعا وحشتناک است و باندهای مجرم بسیار زیادی در این مکان فعالیت می کنند و در سال صدها نفر جوان به دلیل درگیری های مجرمانه کشته می شوند و هیچ منبعی هم آمار دقیقی درباره ی این قتل ها ارائه نمی دهد.

خطرناک ترین مکان های دنیا

6- فلینت | ایالات متحده آمریکا

فلینت (Flint) یکی از شهرستان های میشیگان، از ایالت های آمریکاست، تقریبا همه ی آب های موجود در این دیار آلوده به سرب هستند و هیچ یک از مسئولین هم کاری برای بهبود اوضاع اهالی این شهرستان انجام نمی دهد. علت اصلی توجه نکردن به این مشکل بزرگ را زیرساخت های بد و فرسوده و کمبود بوجه بیان کرده اند. اهالی این مکان اغلب بسیار فقیر هستند و خود به تنهایی نیز نمی توانند چاره ای برای این مشکلشان بیندیشند. آب همه ی دریاچه و تالاب های موجود در فلینت نیز آلوده به سرب است و همین موضوع باعث شده تا سالانه سرب جان افراد زیادی را در میشیگان بگیرد.

خطرناک ترین مکان های دنیا

5- زندگی در زیر دریایی 

شاید تصور کنید زندگی در زیردریایی خیلی هیجان انگیز یا شاید رمانتیک است، اما این موضوع کاملا اشتباه می باشد و نه تنها زندگی در زیردریایی اصلا جالب نیست بلکه خطرناک و طاقت فرسا هم هست. در هنگام جنگ افراد زیادی برای سالم ماندن به زیردریایی ها پناه می برند اما باید بدانید که زندگی در این مکان ها کاملا اسف بار است، باید تمام طول روز را در اتاقی تنگ و تاریک بدون دید به بیرون به سر ببرید این در حالی است که هیچ گونه هوای تازه هم به داخل زیردریایی نفوذ نمی کند و فرد ساکن در زیردریایی پس از چند روز احساس شدید انزوا گرفته و کم کم دیوانه می شود.

خطرناک ترین مکان های دنیا

4- زندگی در سفیه های فضایی

امروزه افراد زیادی علاقمند هستند به فضا سفر کنند و حتی در سیاره ای دیگر زندگی نمایند، آن ها تصوری فوق العاده هیجان انگیز و زندگی در آن دارند اما حقیقت چیز دیگری است. باید بدانید که اغلب فضانوردان با مشکلات جسمانی عدیده ای رو به رو می شوند و این در حالی است که آن ها از میان سالم ترین، با تجربه ترین و عالم ترین افراد انتخاب می گردند.

نه تنها زندگی در فضا هیجان انگیز و پر آرامش نیست بله مشکلات عدیده ای را هم برایتان به همراه خواهد داشت مثل به هم خوردن ساختار استخوان ها، فشار خون پایین، آسیب به چشم و کم شدن بینایی و حتی کور شدن و...

خطرناک ترین مکان های دنیا

3- زندگی بر فراز دکل های نفتی

همه با نفت، این ذخیره ی ارزشمند آشنایی داریم اما خیلی وقت ها به چگونگی استخراج آن فکر هم نمی کنیم. امروزه افراد زیادی مجبور هستند برای استخراج نفت و کسب درآمد ساعات زیادی را روی دکل های نفتی سپری کرده و به گونه ای روی این دکل ها زندگی کنند. افرادی که به دلیل شغلشان روی دکل های نفت کار می کنند، زندگی بسیار سختی دارند و با مشکلاتی چون آلودگی خطرناک محیط، فراموش شدن از نظر افراد جامعه و رسانه های عمومی و مرگ رو به رو هستند. این افراد در محیطشان امنیت جانی خوبی ندارند و سالانه تعداد زیادی از آن ها در این راه جانشان را از دست می دهند و کسی هم به مرگ آن ها توجه ندارد.

خطرناک ترین مکان های دنیا

2- روستای سرطان | چین

روستای سرطان (cancer village) یک روستای خاص نیست بلکه لقبی است که به تعداد زیادی از روستاهای کشور چین داده اند. این روستاها اغلب در کنار شهرک های صنعتی قرار دارند و ساکنانشان در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و همین موضوع باعث افزایش سرطان در میان اهالی این روستاها شده است. برخی از این روستاه آن قدر وضع بدی دارند که تقریبا از هر خانواده یک نفر با مشکل سرطان شدید رو به رو است. اگر از مسئولین چینی درباره ی روستای سرطان سوال کنید آن ها این موضوع را انکار خواهند کرد زیرا این موضوع به وجهه این کشور آسیب وارد می کند.

خطرناک ترین مکان های دنیا

1- جزیره مار |  برزیل

جزیره ی مار (snake island) که متعلق به کشور برزیل می باشد با نام (Ilha da Queimada Grande) نیز شناخته می شود. این جزیره پر از افعی هایی به رنگ طلایی با نیش های فوق العاده سمی است که اگر کسی را نیش بزنند قطعا او در زمانی کمتر از یک ساعت خواهد مرد. تعداد این مارها آنقدر زیاد است که تقریبا در هر متر مربع یک مار دیده می شود. در افسانه های برزیلی آمده که یک خانواده در فانوس دریایی قدیمی که در این جزیره قرار دارد زندگی می کردند و همه ی اعضای آن توسط مارها به قتل رسیده اند، صحت این داستان مشخص نیست اما فانوس دریایی قدیمی هنوز هم در این جزیره قابل مشاهده است. این جزیره به عنوان خطرناک ترین مکان دنیا شناخته می شود.

جزیره مار برزیل
جزیره مار برزیل

سخن آخر

از نظر شما چه جایی بدترین و خطرناکترین مکان برای زندگی است؟

تجارب و نظراتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.