karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هزاران سرزمین برای سفر و خوش گذرانی وجود دارند که هریک با زیبایی ها و خصوصیات خاصشان، گردشگران با سلایق مختلفی را به سوی خود می کشانند.

اما در میان این همه کشورهای گوناگون چه شهرهایی از همه مهم تر هستند و بیشترین نقش را در تصمیم گیری های جهانی ایفا می کنند؟ مسلما شهرهایی که از نظر سیاسی، اقتصادی و... مهم هستند شرایط خوبی هم برای گردشگری دارند.

اغلب شهرهایی که در این فهرست معرفی شده اند سرزمین هایی نام آشنا هستند که روزانه زیاد اسم آن ها به گوشمان می خورد اما شاید ندانیم دقیقا علت شهرت و آوازه ی آن ها چیست و چرا در اغلب مجامع عمومی نام شهرهای خاصی به گوشمان می خورد.

در این مطلب با هم مهم ترین شهرهای دنیا و علل شهرتشان را بررسی می کنیم. همراه کارناوال بمانید تا به سرزمین های ابرقدرت های جهان سفر کنیم. توجه کنید که فهرست ارائه شده بر طبق اهمیت شهرها طبقه بندی شده و شماره ی یک این لیست مهم ترین شهر دنیاست.

مهم ترین شهرهای دنیا

10- مسکو

اصلا قرار نبود که مسکو در فهرست مهم ترین شهرهای جهان باشد. در طی جنگ سرد با پیروزی آمریکا اغلب تصور می کردیم که روسیه هیچ گاه به قدرت گذشته ی خود دست پیدا نخواهد کرد اما امروز و در سال 2017 میلادی شاهدیم که روسیه یکی از مهم ترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی و سیاسی است.

شاید با این توصیفات هنوز هم متوجه عظمت روسیه نشده باشید اما همین بس که بدانید مسکو پایتخت روسیه اقتصادی بسیار قوی تر و ثروتمندتر از کل کشور امارات متحده ی عربی دارد و امارات همان کشوری است که شهر دبی آن به خاطر ثروت و پیشرفت سریع پر آوازه شده است. روسیه همه قدرت و ثروت خود را مدیون سیاستمنداران قدرتمندی چون پوتین است.

مهم ترین شهرهای دنیا

9- لاگوس

لاگوس پایتخت اسبق کشور نیجریه می باشد که در کل قاره ی آفریقا سرعت بیشتری در زمینه ی رشد و پیشرفت داشته است. این در حالی است که لاگوس به نسبت دیگر شهرهای آفریقا دارای جمعیت بیشتری هم می باشد.

جمعیت شهر لاگوس هم اکنون 21 میلیون نفر شمارش شده اما با این حال باز هم توانسته در طی سال های گذشته ثبات اقتصادی خود را حفظ نماید و مسئولین نیجریه در تلاش هستند این وضعیت را در حداقل تا یک قرن آینده نیز با ثبات نگه دارند.

در حال حاضر شرکت ها و مراکز تجاری زیادی در لاگوس فعالیت می کنند و آرام آرام سرمایه گذاران بزرگ جهانی هماننند چین هم در این شهر شروع به سرمایه گذاری و حمایت مالی نموده است. شاید تصورش هم برایمان سخت باشد اما شهر لاگوس کم کم در حال تبدیل شدن به مهم ترین شهرهای کره ی زمین است.

مهم ترین شهرهای دنیا

8- ریاض

عربستان سعودی بدون شک یکی از مهم ترین و معروف ترین کشورهای خاورمیانه است، کشوری که سالها از نظر آمریکایی ها و اروپائیان مورد بی توجهی قرار گرفته بود اما امروزه شاهد سرمایه گذاری کشورهای بزرگی چون آمریکا، انگلستان، آلمان و ژاپن در آن هستیم.

 اما مهم ترین نکته ای که سبب شده ریاض در فهرست ما قرار گیرد پول و سرمایه ی فوق العاده زیادی است که این شهر از منابع نفتی خود به دست می آورد. عربستان سعودی شاید در آینده ثبات کافی از نظر سیاسی و اجتماعی نداشته باشد اما قطعا ریاض آینده ی بسیار روشنی خواهد داشت.

مهم ترین شهرهای دنیا

 7- سنگاپور

وقتی از ابرقدرت های آسیایی سخن به میان می آید اغلب ما روی کشورهای چین و ژاپن اتفاق نظر داریم اما هر دوی این سرزمین ها با مشکل ازدیاد جمعیت رو به رو می باشند و جالب اینجاست که سنگاپور به تنهایی می تواند با هر دو ی این کشورها از نظر اقتصادی رقابت کند.

برای این که بیشتر قدرت سنگاپور را متوجه شوید باید بدانید که هم اکنون سرانه ی تولید ناخالص داخلی در سنگاپور 5 برابر بیشتر از کل سرانه ی ناخالص داخلی کشور مالزی می باشد.

آنچه مشخص است پیشرفت و قدرت روزافزون سنگاپور در میان سرزمین های آسیایی است که ما به هیچ وجه از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

مهم ترین شهرهای دنیا

6- لس آنجلس

لس آنجلس از آن شهرهایی است که همه روزه نامش را می شنویم و با این که پایتخت نیست اما به جرأت می توان گفت از مهم ترین شهرستان ایالات متحده ی آمریکاست. از مهم ترین علت ها قدرت اقتصادی لس آنجلس در آمدی است که از هالیوود کسب می کند، فعالیت های هالیوودی به طور میانگین سالانه حدود 500 میلیارد دلار برای لس آنجلس و آمریکا در آمدزایی می کند و این سرمایه در زمینه های مختلف مصرف شده و باعث پیشرفت روزافزون لس آنجلس می گردد.

مهم ترین شهرهای دنیا

5- برلین

برلین بدون شک در فهرست ما قرار دارد زیرا مأمن بزرگترین اقتصاددان دنیا یعنی انگلا مرکل است که تصمیماتش در ارزش یورو تاثر مستقیم دارد، او علنا رئیس همه ی پروژه های اقتصادی اروپاست. برلین هم اکنون پایگاه اتحادیه ی اروپا هم هست و همه به این موضوع اشراف دارند اما این قضیه قانونا اعلام نشده است.

مهم ترین شهرهای دنیا

4- توکیو

توکیو پایتخت ژاپن است و اقتصادی فوق العاده قوی دارد و تنها دلیل هم که د ر این فهرست جای گرفته اقتصاد قوی آن می باشد زیرا سابقه ی درخشانی در چند قرن گذشته داشته است. توکیو رکورد دارد بزرگترین منطقه متروی دنیا و بیشتری دلتاهای دارای مروارید در جهان می باشد که در این قضایا حتی از چین هم پیشی گرفته است.

مهم ترین شهرهای دنیا

3- پکن

پکن علاوه بر اهمیت اقتصادی، از نظر سیاسی نیز جایگاه مهمی دارد و تقریبا همه ی تصمیمات اقتصادیش کل کشورهای جهان را تحت تاثر قرار می دهد. خیلی ها عقیده دارند که پکن در صدد است جایگاه نیویورک را در جامعه ی جهانی بگیرد و این موضوع نیز زیاد دور از ذهن نمی باشد.

مهم ترین شهرهای دنیا

2- نیویورک

شهر نیویورک از مهم ترین ابرقدرت های دنیاست اما چرا؟ علت این موضوع قدرت در زمینه های مختلف می باشد اما اقتصاد قوی نقش اصلی را در این موضوع بازی می کند. جالب است بدانید که تولید ناخالص داخلی نیویورک به تنهایی با تولید ناخالص داخلی 20 کشور مهم و بزرگ دنیا برابری می کند.

تنها رقیبی که برای نیویورک در کل دنیا شناخته می شود توکیو است که با تمام تلاش سعی در قوی شدن و رساندن خود به نیویورک دارد، اما هم اکنون هنوز هم نیویورک از مهم ترین ابرقدرت های دنیا به حساب می آید.

مهم ترین شهرهای دنیا

1- لندن

سالهاست که لندن به عنوان مهم ترین شهر دنیا شناخته می شود و به عنوان پایتخت یکی از پر قدرت ترین کشورهای دنیا یعنی بریتانیا پر آوازه و اهمیت می باشد. لندن از جنبه های مهمی چون اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در دنیا حرف اول را می زند و همه روزه نیز بر سرمایه ی آن افزوده می شود. لندن را به دلیل جاذبه های گردشگری فوق العاده و امنیت بالای آن برای مسافرت های تفریحی پیشنهاد می کنیم.

مهم ترین شهرهای دنیا

سخن آخر

از نظر شما دیگر چه شهرهایی در دنیا نقشی اساسی دارند و دلیل شما برای انتخاب آن شهر چیست؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کدام رو بزنم؟

انتشار:17 اسفند 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

حسین

بندرانزلی :)
شهر اولینهایی که بقیه شهرها با چند سال تاخیر به اسمشون زدن
دروازه اروپا و تمدن نوین به ایران که خودش هیچی نداره

انتشار:18 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.