karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

موسسه معتبر ورد ترول اواردز ( WTA ) بیست و چند سال پیش تأسیس شد تا بتواند در راستای شناساندن اهمیت بخش های مختلف گردشگری قدمی بر دارد و امروزه به قدری اعتبار و شهرت یافته است که برای فعالان و شاغلان حوزه گردشگری اهمیتی دو چندان دارد. نحوه گزینش این موسسه بر اساس رأی گیری بوده، به گونه ای که هر فرد متخصص در زمینه گردشگری یک حق رأی داشته و تنها برخی از افراد با ویژگی های مدنظر موسسه، دو حق رأی داشتند. جالب آن که گزینش برترین ها در همه زمینه های مرتبط به گردشگری مانند ایرلاین ها، آژانس های مسافرتی و ... صورت می گیرد و تنها در زمینه جاذبه های گردشگری به مواردی چون: برترین شهر گردشگری، برترین شهرهای ساحلی، برترین شهرها برای سفر با قایق و ... بر خواهید خورد. جالب آن که برای انتخاب برنده و نامزدهای مناطق، هر قاره یا بخشی از قاره به صورت جداگانه به رأی گذاشته می شود. به طور مثال از جمله دسته هایی که می توان دید، آسیای شرقی، اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی و  ... است.

چندی پیش رأی گیری و اعلام نتایج بسیاری از قسمت ها به اتمام رسید که این موضوع شامل قاره اروپا هم می شود. نامزدهای برترین جاذبه های گردشگری اروپا 8 عدد بودند و در میان آن ها نام مکان هایی چون برج ایفل، آکروپلیس باستانی روم، کولوسئوم و کلیسا بی نظیر بارسلونا ساگرادا فامیلیا را می توان دید که از میان همه آن ها مجموعه تایتانیک بلفاست توانست عنوان برنده را از آن خود کند. امروز با کارناوال می خواهیم نگاهی به سایر نامزدها و ویژگی های منحصربفردشان بپردازیم. پیش از این نیز لیست برترین جاذبه های گردشگری آسیا در سال 2016 را بررسی کردیم که می توانید آن را بخوانید.

همراه با کارناوال #برترین جاذبه های گردشگری اروپا را بشناسید.

برج ایفل

1- تایتانیک بلفاست |  Titanic Belfast

تایتانیک بلفاست بزرگ ترین مجموعه و موزه تایتانیک در دنیاست که جذاب ترین نقطه گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶ نام گرفت و جایزه WTA را از آن خود کرد و رقبای محبوب خود مانند برج ایفل، آکروپلیس و لا ساگرادا فامیلیا را در هم شکست. نکته جالب توجه تایتانیک بلفاست این است که درست در مکان طراحی و ساخت کشتی غول پیکر و داستان ساز تایتانیک احداث شده است. تایتانیک بلفاست از زمان افتتاح خود در سال ۲۰۱۲ بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشته است و یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری اروپا نیز می باشد.تایتانیک بلفاست در جزیره کوئین در نزدیکی دهانه دریاچه بلفاست ساخته شده است.

در قرن ۱۹ این مکان مورد استفاده طراحان کشتی هارلند و وولف بود و در این مکان فرآیند ساخت کشتی های بزرگی چون تایتانیک و المپیک صورت می گرفت. هم اکنون مجموعه تعاملی و نه قسمتی جذاب، مدرن و جالب توجهی در درون موزه تایتانیک بلفاست به چشم می خورد که در طی آن تاریخچه کشتی بزرگ تایتانیک به تصویر کشیده شده است.

برای اطلاعات بیشتر مطلب تایتانیک بلفاست را بخوانید. 

هزینه بلیت: بزرگسالان 17.50 یورو و کودکان زیر 5 سال نیز رایگان است.

آدرس: ایرلند شمالی، شهر بلفاست، محله تایتانیک، جاده کوئینز، راه المپیک ۱، تایتانیک بلفاست

Address: Titanic Belfast,1 Olympic Way,Queens Road,Titanic Quarter,Belfast BT3 9EP

تایتانیک بلفاست
تایتانیک بلفاست
تایتانیک بلفاست

2- آکروپلیس ، آتن | Acropolis of Athens

آکروپلیس و بناهای مهمش نمادی جهانی از روحیه باستانی و تمدن اند که یکی از عظیم ترین مجموعه های هنر و معماری یونانی در دنیا محسوب می شوند. 

آکروپلیس آتن قلعه ای باستانی است که بر تپه ای سنگلاخی در شهر آتن ساخته شده و خود مشتمل از چندین بنای مهم تاریخی و معماریست که در آن میان بنای پارتنون، معبد باستانی بیش از همه قابل توجه است.  آکروپلیس از کلمه ای یونانی گرفته شده که در لغت به معنای بلندترین نقطه شهر یا شهر مرتفع می باشد. گرچه در شهر باستانی آتن آکروپلیس های بسیاری ساخته شده و در حال حاضر وجود دارند، اما هیچ کدام شهرت و جذابیت این آکروپلیس را ندارند، به گونه ای که این مکان تنها جایی است که به تنهایی به نام «آکروپلیس» شناخته می شود. در حالی که شواهدی از سکونت مردمان در قرن چهارم پیش از میلاد در این اکروپلیس یافت شده است، اما باید بدانید که قدمت این فضای تاریخی به قرن پنجم پیش از میلاد مسیح بر می گردد و بناهایی چون: آتنا نایک، پروپیالایا (پیش دروازه) و معبد آتنا نایک نیز در همین زمان بنا شده اند. بنای پارتنون و دیگر بخش های مجموعه همگی در طی جنگ بزرگ عثمانی و در سال 1687 به طور عمده تخریب شدند.

امروزه این بنا یکی از نمادهای ملی کشور یونان است و جزء یکی از مهم ترین آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. آکروپولیس یونانی 116.71 هکتار وسعت دارد.

هزینه بلیت: 20 تا 30 یورو (بسته به مکان های بازدید)

آدرس: یونان، آتن

Address: Athens, Greece

آکروپلیس، آتن
آکروپلیس، آتن

3- قصر باکینگهام لندن | Buckingham Palace

 قصر باکینگهام محل اقامت پادشاهی بریتانیا در شهر لندن است. این قصر پادشاهی در بخشی از لندن به نام شهر وستمینستر قرار دارد و گرچه اغلب مرکزی برای برگزاری و میهمانی های سلطنتی است، اما دروازه های قصر باکینگهام هر تابستان به روی بازدیدکنندگان و گردشگران باز است. همچنین قصر باکینگهام اصلی ترین نقطه گردهم آیی برای ساکنین لندن به هنگام اتفاقات، رویدادهای شاد و سوگواری ملی است.

هسته اصلی قصر باکینگهام، خانه ای مجلل و شهری بوده که در سال 1709 و برای دوک باکینگهام ساخته شد. نزدیک شصت سال بعد این خانه توسط شاه جرج سوم به تصرف در آمد و در همان زمان اقامتگاهی برای ملکه شارلوت در آن ساخته شد که به خانه ملکه شهرت یافت. در نهایت این قصر در سال 1837 و به هنگام حکمرانی ملکه ویکتوریا به صورت عمده ای گسترش یافت و تزئینات داخلی بسیار و باشکوهی به آن افزوده شد. از آن پس بود که قصر باکینگهام به اقامتگاه پادشاهی بریتانیا در لندن بدل شد. 

 قصر باکبنگهام مجموعه سلطنتی وسیعی است که در آن 775 اتاق وجود دارد که از آن جمله 19 اتاق تشریفات، 52 اتاق خواب میهمان و سلطنتی، 188 اتاق اداری، 92 دفتر و 87 دستشویی است. وسعت این قصر سلطنتی 77,000 متر مربع می باشد.

هزینه بلیت: بزرگسالان 21.50 یورو و کودکان زیر 5 سال نیز رایگان است.

آدرس: انگلیس، لندن، جاده قصر باکینگهام

Address: Buckingham Palace Road, London SW1A 1AA, England

buckingham-palace0
buckingham-palace1

5- کلیسا ساگرادا فامیلیا | Sagrada Família

کلیسا متحیر کننده ساگرادا فامیلیا، مجموعه وسیعی با مساحت 12,800 متر مربع است که یکی از شاهکارهای انقلابی معماری قرن بیستم محسوب می شود. با آن که ساخت ساگرادا فامیلیا از سال ۱۸۸۲ آغاز شده است، ساختمان آن هنوز تکمیل نشده و متخصصان و مسئولین، زمان اتمام آن را سال 2032 تخمین زده اند. معمار و طراح اصلی این مجموعه، آنتونی گائودی، هنرمند اسپانیایی بود که ساخت و طراحی ساگرادا فامیلیا را بر اساس معماری گوتیک و تصحیح و ارتقا آن انجام داد، به گونه ای که به سبک جدید و منحصر بفرد و مبتکرانه خودش در ساخت ساگرادا فامیلیا دست یافت. 

کلیسا ساگرادا فامیلیا معجونی از رنگ، طرح و اشکال متنوع است که برای ساختن اجزا مختلفش از نمادهای طبیعی الهام گرفته شده است. به طور کلی این کلیسا وسیع از سه بخش اصلی تشکیل شده که در طی آن سه بخش مهم و پر رنگ زندگی حضرت مسیح روایت می شود. کلیسا ساگرادا فامیلیا متشکل از 18 برج است که امروزه کار بر روی بخش نهایی آن ادامه دارد. هزینه سالانه ساخت ساگرادا فامیلیا 25 میلیون یورو است و بودجه آن از هزینه بلیت های ورودی مجموعه تأمین می شود. کلیسا ساگرادا فامیلیا در سال 2010 افتتاح شد و سالانه به طور متوسط بیش از 3 میلیون گردشگر به بازدید از آن می پردازند. 

میتوانید از مطلب ساگرادا فامیلیا | کلیسایی مملو از رنگ و نور اطلاعات کاملی از این کلیسای زیبا به دست آورید.

هزینه بلیت: بین 15 تا 29 یورو

آدرس: اسپانیا، بارسلونا، ۴۰۱، کارر د مالورکا

Address: Carrer de Mallorca, 401, 08013 Barcelona, Spain

ساگرادا فامیلیا
ساگرادا فامیلیا
ساگرادا فامیلیا

6- میدان ریبریا پرتغال | Ribeira Square

میدان ریبریا، میدانی تاریخی و مرکز تاریخی در شهر پورتو پرتغال است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. میدان ریبریا که در محله ریبریا قرار دارد، از زمان های قدیم مرکزی مهم و تجاری محسوب می شد که آغاز آن به قرون وسطی بر می گردد. در این میدان تعداد زیادی مغازه وجود داشت که به صورت عمده به فروش ماهی، نان، گوشت و دیگر محصولات مشغول بودند. در سال 1491 ساختمان های اطراف میدان در طی یکی آتش سوزی از بین رفتند. پس از این حادثه خانه هایی با گذرگاه هایی طاقی شکل بازسازی شدند و در کنار آن ها پیاده روهایی سنگ فرش شده ساخته شد. 

همچنین در قرن 17 و در بخش شمالی میدان، یک آبنمای سه طبقه و به نشان ملی پرتغال مزین شده است و در رأس طاقچه آن مجسمه ای از سنت جان تعمید دهنده به چشم می خورد. امروزه این میدان یکی از مکان های مود علاقه و توجه گردشگران است.

آدرس: پرتغال، پورتو

Address: Porto, Portugal

میدان ریبریا پرتغال
میدان ریبریا پرتغال

7- برج ایفل | Eiffel Tower

بلاخره می رسیم به برج ایفل، این سازه آهنی و فولادین غول پیکری که درست در قلب شهر پاریس قرار دارد. برج ایفل را به عنوان یکی از رمانتیک ترین سازه های فرانسوی و اردوپایی می شناسند که سالانه بیش از 7 میلیون نفر به بازدید آن می روند و تا به امروز بیش از 250 میلیون نفر به دیدن آن رفته اند. ساخت برج ایفل در سال 1887 شروع شد و پس از دو سال 5 روز درست در تاریخ صدمین سالگرد جشن انقلاب فرانسه، یعنی ۳۱ مارس سال ۱۸۸۹ میلادی به پایان رسید. 

برای ساخت برج محبوب ایفل ۱ و نیم میلیون فرانک هزینه شده است که به پول ما می شود هزینه ای در حدود ۴,۷۵۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان!

این برج به طور کلی از سه طبقه، دو طبقه بزرگ و یک طبقه به نام سطح یا عرشه تشکیل شده است. طراح و سازنده این برج گوستاو ایفل است و به افتخار نام سازنده اش، ایفل نام گرفته است. گوستاو برای به دست آوردن امتیاز ساخت، با 700 طرح دیگر به رقابت پرداخت که در نهایت طرح او برنده شد. طرح گوستاو ایفل به قدری دقیق و حساب شده بود که حتی تا پایان ساخت برج هم هیچ جای طرح تصحیح نشد. دقت طراحی برج ایفل تا آن جا بود که فشار وارد بر تمامی پیچ و مهره ها هم محاسبه شده بود و وزش باد در هر شرایطی در نظر گرفته شده بود. 

سفری مجازی و مفصل را به برج ایفل تجربه کنید: برج ایفل پاریس | نماد آهنین فرانسه

هزینه بلیت: 20 یورو

آدرس: اروپا، فرانسه، پاریس، خیابان آناتوله، برج ایفل

Address: Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France, 75007 Paris, France

برج ایفل
برج ایفل
برج ایفل

8- کولوسئوم رومی | Colosseum

 در آخر نیز می رویم سراغ یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی شهر باستانی رم در ایتالیا، آمفی تئاتر کولوسئوم! 

کولوسئوم در واقع تماشاخانه ای سه طبقه و باشکوه بوده در سرزمین روم باستان که گلادیتاتورها در بخش وسط و میدان مانند آن به جنگ با حیوانات وحشی و درنده خو می پرداختند. این مجموعه عظیم باستانی گنجایشی بین ۵۰۰۰۰ نفر تا ۸۰۰۰۰ نفر داشته که هر یک از اقشار جامعه در بخش مخصوص به خود به تماشای بازی ها می نشسته اند. کلسئوم 8 ورودی مختلف داشته که یکی مخصوص امپراتور بوده و باقی آن ها مورد استفاده عموم مردم قرار می گرفته است. در این آمفی تئاتر خون های بسیاری بر روی زمین ریخت، به گونه ای که تنها در افتتاحیه تماشاخانه کولوسئوم یک میلیون حیوان و چندین هزار گلادیاتور جانشان را از دست دادند. قسمت تأسف بار این داستان آن جاست که کولوسئوم به دستور امپراتوری وسپاسیان و برای سرگرمی و تفریح مردم ساخته شده بود!

قدمت آمفی تئاتر کولوسئوم که به سال 70 تا 72 میلادی بر می گردد، در اثر گذر زمان تحت تأثیر حوادث و بلایای مختلف قرار گرفت و بخش عمده آن تخریب شد. امروزه تنها بخش کوچکی از این سازه باستانی سالم مانده است اما باز هم سالانه ۳٫۹ میلیون گردشگر به بازدید از کولوسئوم می پردازند. 

برای اطلاعات بیش تر از داستان ها، تاریخچه و نحوه دقیق دسترسی به کولوسئوم، می توانید آمفی تئاتر کولوسئوم را بخوانید. 

هزینه بلیت: 7 تا 12 یورو

آدرس: اروپا، ایتالیا، شهر رم، پیزا دل کولوسو، کولوسئوم

Address: Piazza del Colosseo, 1, 00184 Roma, Italy

آمفی تئاتر کولوسئوم
photo by Alexander Demosth
آمفی تئاتر کولوسئوم

سخن آخر

متاسفانه جاذبه ی چهارم این لیست قابلیت معرفی نداشت و به ناچار مجبور به حذف آن شدیم.

لیستی که مطالعه کردید بخشی از جاذبه های گردشگری مهم اروپا بود که این ترتیب از نگاه موسسه معتبر WTA بود.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید این بار کارناوال به معرفی کجا بپردازد. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.