karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

13 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دنیای ما پر است از عجایب و زیبایی ها و اگر خوش شانس باشید می توانید از آن ها دیدن کنید. اماکن تاریخی، طبیعت زیبا و بکر و ... همگی می توانند مقاصد خوبی برای سفر باشند. هر گردشگر باید قوانین و اصولی را هنگام سفر به مکانی رعایت کند. پیروی از این قواعد هم باعث می شود که گردشگر از سفر خود بیشتر لذت ببرد و هم این که مشکلی را برای محیط اطراف بطور مثال اشیای باستانی بوجود نیاورد.

قبلا در کارناوال سفری داشتیم به دور دنیا و با حیواناتی آشنا شدیم که قربانی ندانم‌کاری های توریستان شده اند : حیواناتی که طعمه ی حماقت توریست ها شده اند حال امروز به سراغ گردشگرانی می رویم که از آن ها به عنوان بدنام ترین گردشگران تاریخ یاد می کنند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 5 توریستی که با اعمال خود شاید در سطح جهانی شناخته شده باشند ولی حرکتشان در شان یک #گردشگر واقعی نبوده است و آسیب هایی را متوجه مکان هایی که رفته اند کردند.

همراه با کارناوال باشید.

بدنام ترین گردشگران تاریخ
photo by Guoqiang Xue

1) معبد باستانی مصری و پسر بچه ی چینی

در ماه می گذشته توریستی نوجوان و چینی به نام Ding Jinhao به همراه توری به بازدید از معبدی 3 هزار ساله رفت. بعد از گذشت مدتی این گونه به نظر می رسد که حوصله اش سر میرود و بر روی دیوار و نقش و نگار آن حکاکی می کند. حال از کجا معلوم که کار او بوده است؟ این نوجوان نام خودش را بر روی دیوار حک کرده بود و از این طریق متوجه شدند که این اثر هنری را Ding خلق کرده است.

تصور کنید که بر روی یک دیوار 3 هزار ساله اسم یک نوجوان را ببینید. 

دیوار بعد از گذشت این همه سال و جنگ، قحطی، طوفان، بالایای طبیعی و ... سالم مانده بود و منتظر بود که یک نوجوان 15 ساله که حوصله اش سر رفته است بیاید و اسم خود را بر روی آن حک کند.

اگر به همراه خود تبلت می آورد شاید حوصله اش سر نمی رفت.

در کشور ما نیز آسیب رساندن و درج کردن نام و خاطرات و تاریخ بازدید از یک مکان تاریخی به امری عادی بدل گشته و آیا این نشان از اهمیت آثار تاریخی برای مردم ایران دارد؟ باور کنید کسی به دنبال حکاکی های این افراد نیست و هیچ اهمیتی ندارد و با این کار فقط به آثار باستانی لطمه وارد می شود.

گردشگران بدنام تاریخ
گردشگران بدنام تاریخ

2) کشف اختاپوس 6 پای کمیاب و خورده شدن آن توسط یک توریست

#توریستی آمریکایی برای گذراندن تعطیلات خود به یونان سفر کرده بود. به ساحل رفت و وارد آب شد تا کمی شنا کند. بعد از گذشت مدتی به خشکی بازگشت ولی تنها نبود و به همراه خود اختاپوسی 6 پا و کمیاب آورده بود. این اختاپوس در دنیا تنها یکبار دیده شده بود و این بار دفعه ی دوم بود.

خبری از #دوستادران محیط زیست و محققان و جانورشناسان نبود و در کمال ناباوری این توریست اختاپوس را کباب کرد و خورد.

زمانی که توریست اختاپوس را برای پختن نزد یک آشپز محلی برد آشپز از پختن آن امتناع کرد و توریست خودش آن را پخت.

جالب این جا است که بعد ها توریست گفت مزه ی این اختاپوس کاملا عادی و مانند دیگر هم نوعانش بوده است.

گردشگران بدنام تاریخ
گردشگران بدنام تاریخ

3) گردشگران سر خوش و عکاسی با دلفین در حال مرگ

تعدادی از گردشگرانی که به چین سفر کرده بودند در آب های Hainan در حال شنا کردن بودند. دلفینی آسیب دیده و در حال مرگ نظر ان ها را به خود جلب می کند. این دلفین در نزدیکی ساحل بر روی آب شناور بود.

این طور به نظر می رسید که دلفین با یک قایق برخورد داشته است.

به نظر شما بهتر نیست که با سازمان حمایت از حیوانات و یا سازمان های مربوطه تماس گرفته شود؟ آیا این گردشگران به ان موضوع فکر کردند؟ خیر.

این مسافران نمونه دلفین را به آب بازگرداندن و شروع به عکاسی با او کردند. بعد از گزفتن عکس ها دلفین جان خود را از دست داد. 

شاید بهتر بود که دلفین را به حال خود رها می کردند.

گردشگران بدنام تاریخ
گردشگران بدنام تاریخ

4) مردی که برای اندازه گیری انگشت یک مجسمه را شکست

توریستی آمریکایی برای بازدید از Museo dell'Opera del Duomo به فلورانس ایتالیا سفر کرده بود که ناگهان انگشت مجسه ای 600 ساله و متعلق به قرن 14 را می شکند. دلیل این مرد برای شکسته شدن انگشت فکر می کنید چه بود؟ او قصد اندازه گیری انگشت را داشته است.

ایا قصد این را داشته که مجسمه را در خانه ی خود قرار دهد و برای همین اندازه گیری می کرده است؟

ولی این بار این اتفاق کمتر ناراحت کننده خواهد بود. بعد ها مشخص شد که انگشت کنده شده در تاریخی معاصر نصب شده و این یعنی قبل تر از این توریست کسی انگشت را شکسته است.

گردشگران بدنام تاریخ

5) نقاشی بر روی صخره های موهر ایرلند

برای سالیان سال است که صخره های موهر در ایرلند یکی از بهترین مکان های گردشگری به حساب می آید. گفته می شود مردم می آیند و می روند ولی جادوی طبیعت همیشه باقی می ماند. طبیعت خودش زیباست و بکر بودن می تواند یکی از ویژگی هایش باشد.

صخره ها را تا به حال دیده اید؟ زیبا هستند مگر نه؟ 

گروهی از هیچهایکر های فرانسوی برای بازدید از این صخره ها به این جا آمدند ولی طبیعت برایشان زیاد زیبا به نظر نرسید و شروع کردن به رنگ کردن صخره ها با اسپری و کشیدن طرح هایی شبیه به در پارکینگ ها.

8 فوت از صخره ها را رنگ آمیزی کردند و احتمالا به این کار خود افتخار هم می کرده اند.

این افراد تصاویری را از هنرنمایی خود در فضای مجازی منتشر کردند و با انتقادات زیادی همراه شد.

گردشگران بدنام تاریخ

سخن آخر

نظر شما درباره ی این گردشگران نمونه چیست؟

پیشنهاد کارناوال به شما این است که حتما این مطلب را نیز بخوانید : حیواناتی که طعمه ی حماقت توریست ها شده اند و با حیوانات بی گناهی که به دست گردشگران بی ملاحظه آسیب دیده اند و یا حتی مردند آشنا شوید.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علیرضا

سلام خوب چرا از توریستها و گردشگران ایرانی چیزی ننوشتید؟ اگه ی سر به تخت جمشید و خیلی از جاهای باستانی ایران بزنید متوجه میشید که ایرانی ها گردشگرانی به مراتب بدتر از مردم دیگر نقاط جهان هستند.

سپهر

این توریست ها اغلب تو کشورای دیگه دسته گل به آب دادن ولی هموطنان غیور ما به کشور خودمونم رحم نمیکنن!

14 مرداد 1395

انتشار:14 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.