karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا کارگر -مدیر کل اداره موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی- درباره وضعیت موزه های زیر نظر این سازمان در ایام نوروز گفت:

بر اساس بخشنامه صادره از سوی این اداره کل روز سه شنبه 29 فروردین ماه موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی تا ساعت 15 و اول فروردین 1397 تمامی مراکز اعلام شده باز خواهند بود. 

به گفته وی در صورتی‌ که موزه‌ها یا مجموعه‌های فرهنگی‌ تاریخی امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با تحویل سال داشته باشند، می توانند ساعت کاری خود را بر اساس صلاحدید و نظر مدیران‌ کل استان‌ها، مدیران موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران افزایش دهند.

کارگر با اشاره به اینکه افزایش ساعات کاری یاد شده در ایام نوروز با توجه به ظرفیت بازدید و صلاحدید مدیران کل استانها، مدیران موزه ها و کاخ موزه های تهران بلامانع است، ادامه داد:

هزینه ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی زیر پوشش در ایام نوروز تغییر نخواهد داشت و این اماکن موظفند نسبت به نصب هزینه ورودی در محل مناسب و در معرض دید بازدیدکنندگان اقدام کنند. 

وی در خصوص تعطیلی روز 13 فروردین نیز توضیح داد:

موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در 13 فروردین 97 نیز باز خواهند بود و باید مدیران مجموعه‌های دارای باغ تاریخی و محوطه‌های سبز با برنامه ریزی از برگزاری مراسم سنتی سیزدهم فررودین در این محوطه‌ها جلوگیری کنند. 

مدیرکل موزه ها از درخواست این اداره کل از همه‌ موزه‌های زیر پوشش سازمان میراث‌فرهنگی برای توزیع بروشور و کاتالوگ و لوح فشرده دو زبانه، نمایش فیلم کوتاه از موزه و آثار تاریخی استان در مدت زمانِ تقریبی 15دقیقه نیز سخن گفت و اعلام کرد:‌

بر اساس بخشنامه ارسالی موزه ها موظف به نصب زیرنویس و تابلوهای دوزبانه برای معرفی اشیا و اماکن و بناهای تاریخی‌فرهنگی شده اند. 

این مسوول، از دیگر موضوع های بخشنامه ارسالی به این موارد نیز اشاره کرد: برگزاری نمایشگاه های مرتبط با موزه ها، جشن های نوروزی متناسب با موضوع موزه مانند چیدن سفره هفت‌سین، مسابقات فرهنگی ‌و هنری مانند مسابقه نقاشی، طراحی و عکاسی، خاطره‌نویسی در زمینه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در موزه‌های سطح استان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی همچون شبی با موزه.

وی بر لزوم استفاده از توان گروه‌های مردم‌نهاد و دوستداران میراث‌فرهنگی برای راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران برای بازدید از موزه‌ها یا محوطه‌ها تاکید کرد و گفت:

مدیران موزه ها و اماکن تاریخی از به کارگیری نیروهای غیر متخصص در امر راهنمایی بازدیدکنندگان منع شده اند. 

کارگر عنوان کرد:

از مدیران موزها و اماکن تاریخی فرهنگی خواسته شده است تا از پذیرش هرگونه تقاضای فیلمبرداری و عکسبرداری از موزه ها و اماکن فرهنگی- تاریخی در ایام نوروز به غیر از گروه های خبری و برنامه های مناسبتی زنده صدا و سیما مرتبط با نوروز خودداری شود. 

وی راه اندازی باجه‌های بلیت‌فروشی در نقاط مختلف شهرهای‌ پر بازدیدکننده به‌ منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیت از سوی بازدیدکنندگان را از دیگر موارد درخواستی اعلام کرد.

موزه فرش

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

boostangasht

سلام و درود خدمت شما عزیزان

 

وبسایت و مطالب بسیار مفیدی دارید.

 

با ارزوی موفقیت برای شما

 

انتشار:27 اسفند 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.