karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر به قصد گردش در طبیعت و سپری نمودن اوقاتی خوش در دامان سبز زیستگاهمان از معمول ترین هدف های مسافرت در سراسر دنیاست، اما بهترین مکان برای سیر و سیاحت به این منظور کجاست؟ پارک نزدیک خانه؟ شهرهای خوش آب و هوا؟ این پاسخ ها به ذهن همگان می رسد ولی لازم است گاهی خاص تر بنگریم و کمی ماجراجو باشیم.

می خواهیم اماکنی منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم که به عنوان عجایب هفتگانه ی طبیعت در جهان برگزیده شده اند؛ بله این بار قرار است به سراغ عجایب هفتگانه ی جدید و حیرت انگیز جهان برویم و کشف کنیم که چرا این اماکن جایی در لیست شگفتی های دنیا پیدا کرده اند.

بدون شک میلیون ها مکان طبیعی خوش آب و هوا و دلنشین در دامان طبیعت این کره خاکی وجود دارد اما مقاصد سفری که در اینجا به معرفی آن ها می پردازیم خاص و بی همتا هستند. عجایب هفتگانه برحسب رای و عقیده ی 500 میلیون بازدیدکننده و مردمان ساکن در سراسر دنیا انتخاب شده اند و قطعا نظر این همه شخص نمی تواند اشتباه و یا دور از باور باشد.

پس با کارناوال همراه شوید تا بیشتر با اماکنی که به عنوان عجایب هفتگانه ی طبیعت در دنیا شناخته می شوند آشنا شویم.

خلیج هالونگ

Istvan Kadar

معرفی عجایب هفتگانه طبیعی دنیا

قطعا با عجایب هفتگانه ی جهان آشنایی دارید؛ اماکن زیبا و پر رمز و رازی که همه ی مردمان دنیا را شگفت زده کرده اند. عجایب هفتگانه ی جهان دو نوع هستند؛ عجایب کهن یا کلاسیک و عجایب جدید یا نو . این آثار باستانی در سال 2007 میلادی باری دیگر بازنگری شدند و فهرست جدیدی از شگفتی های هفتگانه ی دنیا اعلام شد، همین بازنگری باعث شد تا اماکن طبیعی موجود در دنیا هم دوباره بررسی شوند، حاصل این تحقیقات و جستجوها فهرستی است که در ادامه مشاهده می کنید.

*توجه داشته باشید که این فهرست امکان دارد در آینده باز هم تغییر کند و جاذبه های دیگری به عنوان عجایب 7گانه ی طبیعی معرفی شوند که ما باز هم شما را در جریان این تغییرات قرار خواهیم داد.

فهرست اماکن هفتگانه طبیعت دنیا:

آمازون در آمریکای جنوبی

خلیج هالونگ در ویتنام

آبشار ایگواسو در آرژانتین

جزیره ججو در کره جنوبی

کومودو در اندونزی

رودخانه ی زیرزمینی PP در فیلیپین

کوه های تیبل در آمریکای جنوبی

در ادامه به معرفی این شگفتی های خدادادی خواهیم پرداخت همچنان با کارناوال همراه باشید.

خلیج هالونگ

جنگل آمازون

1- جنگل آمازون | Amazon

جنگل آمازون شامل چند منطقه ی مختلف: بولیوی، برزیل، کلمبیا، اکوادور، فرنچ گویانا، پرو گویانا، سورینام، ونزوئلا می شود و وسعت حوضه ی آن به 7 میلیون کیلومتر مربع ( 1.4 میلیارد جریب ) می رسد. این منطقه به تنهایی نیمی از جنگل های انبوهی است که از دیرباز تا به امروز بر کره ی زمین باقی مانده است.

آمازون غنی ترین منبع غذایی و اکسیژن در دنیا و از نوع جنگل های استوایی می باشد. در میان این منطقه ی طبیعی زیبا، بزرگ ترین و پر آب ترین رودخانه ی دنیا به نام رود آمازون جریان دارد که از اتصال 10 رودخانه ی مختلف تشکیل شده است.

این رودخانه یک پنجم آب های جاری دنیا را در خود جا داده و منظره ای باور نکردنی دارد. جنگل آمازون به دلیل پوشش گیاهی غنی و گوناگون، مناظر بکر و دست نخورده، آب های جاری، گونه های جانوری کمیاب و نقش حائز اهمیتش در پاک سازی هوای کره ی زمین به عنوان عجایب هفتگانه ی طبیعت دنیا انتخاب شده است.

دلیل شگفت انگیز شدن: منطقه ی آمازون دارای جنگل های استوایی وسیع و انبوهی است و نقش پررنگی در تامین اکسیژن مورد نیاز بشر دارد، این منطقه میلیون ها گونه ی مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

جنگل آمازون

جنگل آمازون

2- خلیج هالونگ | Ha Long Bay

خلیج زیبای هالونگ (به معنای اژدهای نزول کرده) در استان کوانگ نی (Quáng Ninh) ویتنام قرار گرفته است، این خلیج حدود 1553 کیلومتر وسعت و 1960 جزیره دارد.

جذابیت این خلیج به جزایر متراکم در مساحتی کم است. علاوه بر طبیعت چشم نواز این ناحیه پژوهش و تحقیقات نشان می دهد ده ها هزار سال پیش انسان های اولیه در این جزیره ها زندگی می کردند. این خلیج منحصر به فرد در فهرست یونسکو هم ثبت شده است. 

دلیل شگفت انگیز شدن: هالونگ از تعداد بسیار زیادی جزیره ی کوچک و بزرگ تشکیل شده است که همگی با فاصله ی کمی از هم قرار گرفته اند و منطقه ای را ساخته اند که در سراسر دنیا نظیری ندارد، پوشش گیاهی غنی، آب زلال، آبزیان گوناگون هم بر زیبایی های این خلیج افزوده اند.

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

3- آبشار ایگواسو | Iguazu Falls

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls) بر روی رود ایگوازو (ایگواسو) در مرز آرژانتین با برزیل به صورت نیم دایره ای عجیب تشکیل شده است. این آبشار نعلی شکل 2.7 کیلومتر وسعت دارد و به راستی از زیباترین آبشارهای دنیا می باشد.

هزاران هزار گردشگر هر سال برای دیدن این پدیده ی زیبای طبیعی به برزیل می روند تا از نزدیک شاهد سقوط آب از سنگ لاخ های این آبشار باشند، آبشار ایگواسو در سال 1541 به دست فردی ماجراجو و اسپانیایی تبار کشف شد.

ایگواسو را می توان به دو قسمت کلی تقسیم کرد که در هرکدام از آن ها صدها آبشار کوچک و بزرگ در جریان هستند، در مجموع ایگواسو از 275 آبشار در کنار هم تشکیل شده است و لابه لای هر یک هم درختان سرسبز انبوهی دیده می شوند که زیبایی این آبشار را چند برابر کرده اند.

ارتفاع این آبشار در نواحی گوناگون بین 30 تا 82 متر متغیر است. آبشار ایگواسو در پارک ملی ایگواسو قرار گرفته و در معرض دید گردشگران بی شماری قرار دارد.

دلیل شگفت انگیز شدن: این آبشار تنها آبشار نعلی شکل در جهان است که حاصل اتصال صدها آبشار کوچکتر به یکدیگر می باشد، منظره ی زیبا و منحصر به فرد این آبشار هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

آبشار ایگواسو برزیل

آبشار ایگواسو برزیل

آبشار ایگواسو برزیل

آبشار ایگواسو برزیل

4- جزیره جِجو | Jeju Island

جزیره ججو (Jeju Island) در کره جنوبی قرار دارد، اما شگفتی این جزیره در چیست؟

ججو چند میراث یونسکو را در خود جای داده است. این جزیره ی کاملا آتشفشانی در 130 کیلومتری کره ی جنوبی واقع شده و دارای مساحت 1846 کیلومتر می باشد، ججو بلندترین کوه کشور کره جنوبی را در خود پنهان کرده که آتشفشانی خفته است، این کوه در 1950 متری بالای سطح آب های آزاد قرار دارد.

جذابیت این جزیره ی آتشفشانی در این است که در اطراف قله ی آتشفشانی اصلی 360 آتشفشان کوچکتر هم وجود دارد، به عبارتی دیگر ججو شبیه بمب اتم خفته ای در میان آب های آرام است.

دلیل شگفت انگیز شدن: این جزیره دارای بلندترین قله ی آتشفشانی کره جنوبی است که صدها قله ی آتشفشانی کوچکتر را در اطراف خود با فاصله ای بسیار کم دارا است، پتانسیل انفجار هم زمان قله های آتشفشانی این جزیره بسیار سهمگین است.

جزیره ججو

جزیره ججو

5- پارک ملی کومودو| Komodo

جزیره ی کومودو (Komodo) یکی از 17508 جزیره ی واقع در اندونزی است که به عنوان پارک ملی کومودو نیز شناخته می شود، شامل 3 جزیره ی مختلف است، علاوه بر مناظر زیبا از دیگر جذابیت های این پارک حیوانات و موجودات عجیب و غریبش است؛ حیواناتی مثل اژدهای کومودو (مارمولک غول پیکر و مخصوص این ناحیه) که در حقیقت پارک ملی کومودو هم در سال 1980 میلادی برای حفاظت از همین حیوان تاسیس شد.

مساحت پارک ملی کومودو 1817 کیلومتر مربع می باشد و 2000 نفر در آن زندگی می کنند، چندی پیش شایعاتی مبنی بر وجود اژدها در این جزیره بر سر زبان ها افتاد که همین امر سبب جذب هزاران گردشگر به کومودو گشت.

دلیل شگفت انگیز شدن: وجود حیوانات عجیب و غریب و منحصر به فرد خصوصا مارمولک کومودو و گیاهان انبوه، برکه و جویباری که در پارک  ملی کومودو در یک جا جمع شده اند دلیل برگزیده شدن این پارک به عنوان عجایب هفتگانه ی طبیعت جهان می باشد.

مارمولک کومودو

پارک جنگلی کومودو

6- رودخانه زیرزمینی پی پی | PP Underground River

رودخانه ی زیرزمینی پی پی (PP Underground River) در 35 کیلومتری شمال شهرستان پورتو در پارک ملی پورتو فیلیپین در جریان است. این رودخانه در قسمت زیرین کوه کارست (karst)، کوهی با سنگ های آهکین قرار گرفته است.

نمای رودخانه ی پی پی به گونه ای است که گویا از میان غاری تو در تو بیرون می آید، باد جریان این رودخانه را به سمت دریاهای جنوب چین راهنمایی می کند که قسمت های انتهایی آن هم تا حد زیادی تابع جز و مد می باشد.

این رودخانه طولانی ترین رودخانه ی سرپوشیده ی جهان می باشد و در اطرافش حیوانات گوناگونی از جمله میمون، سوسمار، سنجاب و ... زندگی می کنند.

دلیل شگفت انگیز شدن: این رودخانه بلندترین رودخانه ی زیرزمینی جهان می باشد، پدیده ای که در سراسر جهان بسیار کم اتفاق می افتد.

رودخانه پورتوپرنسس

رودخانه پی پی

7- کوه های تیبل | Table Mountain

کوه تیبل (Table Mountain) به کوه هایی اطلاق می شود که در ناحیه ی قله صاف و تخت باشند، کوه تیبل با ۱٬۰۸۷ متر ارتفاع در آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

پهنای زیاد قله ی این کوه و همچنین وجود تفریحات بسیار زیاد بر فراز آن، مکانی مناسب برای توریستان را فراهم آورده است، نکته ی جالب در رابطه با این کوه مه و ابرهای غلظی است که اغلب دور تا دور آن را فرا گرفته، این ابرها با عنوان رو میزی مشهور شده اند.

این کوه دو قله ی فرعی و کم ارتفاع تر هم دارد که فراز آن ها هم تخت می باشد، به دلیل آب و هوای مناسب این منطقه گیاهان انبوهی هم بر فراز کوه تیبل روئیده اند. این کوه کاملا برای میزبانی گردشگران با 350 راه گوناگون و تله کابین های مستحکم آماده است.

دلیل شگفت انگیز شدن: ظاهر کاملا مستطیل شکل و قله ی صاف این کوه و مکان قرار گیری آن دلیل اصلی  انتخاب کوه تیبل به عنوان عجایب هفتگانه ی جهان می باشد.

کوه تیبل افریقا

سخن آخر

آیا از وجود عجایب هفتگانه ی طبیعی دنیا با خبر بودید؟ آیا سفر به این مناطق بکر برای شما جذابیتی دارد؟

نظر و پیشنهاداتتان را با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

با سلام ، دانش آموز هستیم و با اجازه همگی شما قصد داریم مطالب این صفحه عجایب هفتگانه طبیعی مربوط به سایت شما رو استفاده کنیم ان شاء الله با ذکر منبع ، لطفا راضی باشید ممنون

پریوش سارانی

با سلام 

موفق باشید.

16 مهر 1401

انتشار:12 مهر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

علی۶۹

سلام خشته نباشید کارتون عالیه محشره.من ی کانال زدم تلگرام ۹۰دذصد ازسایت شما استفاده کردم.ولی خوب باید مث شما تکمیل باشم ک نیستم.اگ ی کانال داشته باشید عالیه.خوش بحالتون دمتون گرم.آدرس کانال @karnaval2060 .

زهرا میرزایی

سلام به شما دوست کارناوالی عزیز خوشحالیم که مطالبمان باب میل شما بوده است، وبسایت کارناوال کانال تلگرام هم دارد. https://telegram.me/karnaval_ir لطفا در صورت ذکر منبع از مطالب کارناوال استفاده نمایید. با تشکر

11 مهر 1395

انتشار:11 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.