karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

26 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشتی نوح را همگی به خوبی میشناسیم و همینطور سرگذشت آن را. این که در پایان طوفان بار دیگر حیات به زمین بازگشت و موجودات در آن پراکنده شدند. در کتاب های آسمانی این واقعه نوشته شده ولی بسیاری بر این عقیده هستند که داستانی بیش نیست. هرچه باشد امروزه با توجه به اطلاعاتی که در کتاب های مقدس مانند انجیل آمده کشتی نوح را ساخته اند ، در ابعادی واقعی.

این اتفاق در کشور آمریکا و شهر کنتاکی رخ داده و بسیاری را مجذوب خود کرده است . 

تصور کنید در کنار یک #کشتی بسیار بزرگ ایستاده اید ، کشتی که ممکن است در روزگار قدیم از طوفانی بزرگ به همراه حیواناتی که در خود جای داده بود نجات پیدا کرده است و حیات این گونه بر روی زمین ادامه پیدا کرده است.

همراه با کارناوال باشید تا با این کشتی بیشتر آشنا شویم.

کشتی نوح
کشتی نوح

درباره ی کشتی ساخته شده بدانیم

در 7 جولای سال 2016 یعنی چند روز پیش در شهر #کنتاکی ایالات متحده ی آمریکا کشتی نوح طبق گفته های انجیل شبیه سازی شد و تبدیل به یکی از مکان هایی برای گردشگران شد. به سرعت در صدر اخبار قرار گرفت و همگی مجذوب آن شدند. 510 فوت طول ، 85 فیت عرض و 51 فیت طول ابعاد تشکیل دهنده ی این کشتی می باشد. به گفته ی سازندگان هرچه بیشتر داخل کشتی می شوید با فضای بزرگتری مواجه خواهید شد.

این کشتی از طبقات و قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

می توان این گونه گفت که با یک #موزه طرف هستیم. یکی از طبقات حیوانات جای گرفته اند که دایناسورها نیز به چشم می خورند و دیگری حضرت نوح و خانواده ی وی را نشان می دهد. 

30 گونه حیوان وافعی در این کشتی به چشم می خورد که همگی جفت هستند همچنین 33 میلیون فوت چوب در ساخت این کشتی به کار رفته و می تواند تا 6 هزار نفر را در خود بازدیدکننده را در خود جای دهد.

این کشتی می تواند مکانی مناسب برای کودکان باشد تا با داستان هایی از کتب آسمانی آشنا شوند.

گفته می شود حدود 100$ دلار هزینه صرف ساخت این کشتی شده است. این سازه در یک پارک ساخته شده و می توان از راه فروش بلیت و گرفتن مالیات از آن درآمد زایی کرد.

ساخت این کشتی از سال 2010 تا 2016 به طول انجامیده است.

در سراسر دنیا کشتی هایی این چنینی ساخته شده است.

تصویری از مراحل ابتدایی ساخت کشتی نوح

کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح

سازندگان کشتی نوح

این سازه توسط افرادی ساخته شده که به داستانی که در انجیل در رابطه با طوفان نوح آمده است اعتقاد دارند. تمامی ابعادی که متوجه این سازه شده است با توصیفات انجیل همخوانی دارد. 

Genesis نام گروهی می باشد که این کشتی را ساخته اند.

این افراد تمامی سعی خود را کرده اند تا طبق گفته های انجیل این کشتی ساخته شود. در داخل و بیرون آن نیز از چوب استفاده کرده اند ، کاملا شبیه توصیفات دینی. البته ممکن است که کاملا شبیه کشتی اصلی نباشد ولی از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه خواهند بود.

این کشتی را به قدری بزرگ ساخته اند که می توان 3 شاتل فضایی را در آن جای داد. 

Ken Ham ، کسی که ایده ی ساخت این کشتی را ارائه کرده است در مصاحب ای با نیویورک تایمز گفته دلیل ساخت این کشتی را این می دانم که امروزه شاهد بدی و ظلم هستیم و ممکن است بار دیگر طوفان نوح از راه برسد.

Ken Ham ایده پرداز این کشتی

Ken Ham
کشتی نوح
کشتی نوح

تصویری از ساخت قمسمت های داخلی کشتی

ساخت کشتی نوح

قسمت های مختلف کشتی نوح 

کشتی نوح از قسمت های مختلف و جالبی تشکیل شده و هرکدام ویژگی خاص خودشان را دارند. اگر علاقه مند به دیدن حیوانات و جانورانی هستید که توسط این کشتی نجات یافته اند می توانید به طبقه ی مختص آن ها مراجعه کنید.

اگر می خواهید در راهروهای بزرگ و جالب آن قدم بزنید میان طبقات رفت و آمد کنید.

برخی از بازدید کنندگان می خواهند مجسمه های حضرت نوح و خانواده ی او را ببینند ، طبقه ای برای این افراد در نظر گرفته شده است.

در اطراف کشتی فضایی باز در نظر گرفته شده که می توان آن جا نشست و بزرگی و زیبایی کشتی را به نظاره نشست.

قسمت حیوانات و دایناسورها

کشتی نوح

قسمت نوح و خانواده 

کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح
کشتی نوح

هدف از ساخت دوباره کشتی نوح

تیمی که بر روی این پروژه کار می کند اهداف زیادی داشته است. یکی از آن ها آشنا کردن مردم و جوان ترها با داستان های انجیل است. این افراد می خواستند ثابت کنند که می توان این کشتی را ساخت و روزگاری در گذشته هایی دور این کشتی وجود داشته است. این پروژه مخالفانی نیز داشته و آن ها نیز دلایل خاص خودشان را دارند.

اگر بخواهیم متفاوت تر نگاه کنیم درآمدی که می توان از این سازه درآورد قابل توجه خواهد بود و می تواند تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در ایالات متحده ی آمریکا شود.

این کشتی مکانی مناسب برای خانواده هایی است که می خواهند فرزندانشان با یکی از معروف ترین داستان های کتب آسمانی آشنا شوند.

تفریح در کنار یادگیری.

کشتی نوح

نگاهی به دلایل مخالفان این پروژه

برخی از افراد که بیشتر آن ها را دانشمندان و متخصصان تشکیل می دهند حرف هایی برای گفتن دارند که خوب است به همراه هم آن ها را بشنویم.

گروه سازنده ی این پروژه بر این باور هستند که 6 هزار سال پیش دایناسورها در کنار انسان ها زندگی می کردند و به همین دلیل مجسمه ی آن ها را در کشتی می توان دید. دانشمندان این موضوع را کاملا رد می کنند و می گویند 65 میلیون سال قبل تر از این که بشر بوجود بیاید دایناسورها منقرض شده اند.

برخی می گویند این طوفان هیچ گاه رخ نداده است و دلیلی برای ساخت این کشتی وجود ندارد.

کشتی نوح

به دیدن این کشتی بروید

شما می توانید کشتی نوح را از نزدیک ببینید. برای سنین و افراد مختلف بلیت های متفاوتی در نظر گرفته شده است که قیمت های خودشان را دارند.

بزرگسالان : 40$

سالمندان : 31$

کودکان 5 تا 12 سال : 28$

کودکان زیر 5 سال : رایگان

آدرس : کنتاکی ، پارک آرک

Address : Kentucky

کشتی نوح
کشتی نوح

این ویدئو از کشتی نوح را از دست ندهید

سخن آخر

نظر شما درباره ی این کشتی چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سراج

به فرهنگ حضرت نوح کشتی ساختند به اینده بااواستفاده کره زمین گردش واقتصادی ونفت داشته باشد

انتشار:24 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.