karnaval.ir

تینا چینی چیان

انتشار

06 فروردین 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جزیره اوکونوشیما در نزدیکی سواحل جنوب غربی ژاپن مکانیست که در سال های جنگ جهانی دوم محل قرار گیری یک کارخانه و آزمایشگاه ویژه ساخت سلاح‌های شیمیایی بود، به همین دلیل خرگوش‌ها اولیه این جزیره  برای آزمایش سلاح‌های شیمیایی استفاده شدند.

پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ جهانی دوم و تخلیه #اوکونوشیما توسط ساکنان آن ، زاد و ولد این حیوانات در جزیره ادامه پیدا کرده  و در حال حاضر تنها ساکنان این مکان محسوب می شوند.

همراه کارناوال باشید .

 

اوکونوشیما ‘ جزیره ای با صاحبخونه های کوچولو

متروک اما جذاب..

این #جزیره متروک، با وسعت خیلی کم برابر با 2/5 مایل، هرساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن شناخته شده است.

خرگوش های بی شمار ساکن در آن و هم چنین پارک های دیدنی و وحشی مستقر، عوامل اصلی بازدید گردشگران از این جزیره می باشند.

هرساله تعداد بسیار زیادی بازدید کننده از سراسر دنیا، برای دیدار با این موجودات دوست داشتنی، به این جزیره سفر می کنند.

عکاسی آزاد..

بیشتر این گردشگران، با دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، از جزیره ای که به بهشت خرگوش ها نیز معروف است، عکس و فیلم تهیه می کنند.

واقعیتی غیر عادی

نباید این واقعیت را انکار کرد که آدمی، ازاینکه با وقایع غیرمعمول روبرو شود، لذت می برد...

این که وارد جزیره ای بشی و خرگوش ها به استقبالت بیان، همینطور دنبالت راه بیفتن و  اطرافت جمع بشن، واقعا حکایت معمول و عادی ای نیست...و چه بسا مهمترین دلیل سفر گردشگران به این جزیره، همین رویارویی با این واقعیت نامعقول است...

روزهای تاریک، سیاه و مخوف جزیره

 

درسته که این روزها بخاطر وجود این موجودات بامزه دوست داشتنی، جزیره حال و هوای سرزنده ای داره، ولی باید بدونید که تا چندین دهه قبل، جزیره اوکونوشیما به عنوان یکی از جزایر دورافتاده ژاپن مطرح بود که حیات وحش به طور طبیعی در آن جریان داشت... ولی بین سالهای 1929 تا 1945 و در دوران جنگ جهانی دوم، ارتش سلطنتی ژاپن، این جزیره را به عنوان یک پایگاه نظامی و برای انجام برنامه مخفیانه خود به عنوان مرکز تولید سلاحهای شیمیایی و همچنین تولید بیش از 6000 تن گاز سمی، استفاده کرد... گرچه هیچ آماری به طور رسمی وجود ندارد، ولی این طور که گفته شده است، برای تحقق این پروژه، 6500 کارگر در این جزیره مشغول به کار شدند.

این رو هم اضافه کنم که بیشتر این گاز تولید شده خطرناک، در جنگ علیه چین به مصرف رسید.

 

جزیره باید به دست فراموشی سپرده شود

 

از سال 1945 به بعد نیز، این جزیره به سرعت از تمامی نقشه ها حذف شد و تمامی کارگرانی که به طور سری در این جزیره در تولید گازهای سمی، همکاری داشتند، با تهدید، مجبور به سکوت درباره راز این کارخانه ها شدند.

اثرات باقی مانده، ناشی از تولیدات روزهای سیاه جزیره

 

در سال 1996، بعد از تحقیقات بسیار، محققان توانستند در آب جزیره، مقادیری آرسنیک پیدا کنند.

وزارت محیط زیست ژاپن هم در سال 2005، در این رابطه اعلام کرد که میزان آرسنیک موجود در جزیره، به اندازه 49 بار بیشتر از حد استانداردمی باشد.

متاسفانه...

به دلیل قرار گرفتن کارگرانی که در این جزیره مشغول به کار بودند در معرض آرسنیک موجود در گاز خردل، پوست بسیاری از آنها سوراخ شده و به طرز وحشتناکی تغییر حالت داد.

همچنین به دلیل شرایط بد کاری، عده زیادی از کارگران به مشکلات تنفسی گرفتار شدند.

حتی می توان گفت که گازهای سمی تولید شده در این جزیره، زندگی بسیاری از مردم ژاپن و چین را هم تحت تاثیر قرار داد، به طوری که تعدادی از آنها حتی بعد از گذشت این همه سال، هنوز به شدت از بیماری های تنفسی رنج می برند.

 

برای گردشگران ضروری است بدانند، هرچند امنیت بر این جزیره حاکم است، اما ده مکان در آن وجود دارد که به شدت مهر و موم شده و طبق شنیده ها  از بعضی کارگرانی که باید رازهای این جزیره را با خود به گور می بردند، پس از پایان جنگ، کارگران را وادار کردند که گازهای تولید شده و به مصرف نرسیده را در این مکان ها و زیر خاک دفن نمایند.

 

قدم به قدم در اوکونوشیما با این ویدیو

 

خرگوش ها چگونه به جزیره راه پیدا کردند؟

 

واما... این که خرگوش های بانمک و دوست داشتنی قصه ما، چجوری به این جزیره راه پیدا کردن، خودش دو روایت داره...

روایت اول)به گفته برخی از منابع، پس از جنگ جهانی دوم، تعدادی خرگوش جهت آزمایش هایی برای پی بردن به اثرات گازهای سمی تولید شده، به جزیره آورده و رها شدند.

روایت دوم)برخی نیز اینگونه می گویند که در سال 1971، دانش آموزانی که برای اردو به این جزیره آمده بودند، هشت خرگوش را آنجا رها کردند.

که البته نظریه دوم خیلی منطقی به نظر نمی رسد و نظریه اول، بیشتر با عقل جور درمی آید و در بیشتر مطالبی هم که در این زمینه وجود دارد، نظریه اول بیشتر مورد استناد است.

 

مطلب جالب جریان ورود این خرگوش های بانمک به جزیره، پوشاندن تاریخ و گذشته تاریک و مخوف جزیره است که با شیطنت های این موجودات دوست داشتنی، از ذهن ها پاک می شود.

تکثیر خرگوش ها..

فاکتور از اینکه نسل اول خرگوش های قصه ما چگونه پا به این جزیره گذاشتند، آنها به سرعت، تولید مثل کرده و برتعدادشان افزوده شد. به طوری که در حال حاضر، بیش از 500 خرگوش در این جزیره زندگی می کنند. این خرگوش های ناقلا، با زاد و ولد زیاد، این جزیره را به نام خود کردند و به راحتی می توان گفت که تعدادساکنان این منطقه، از تعداد خرگوش ها کمتر است.

ناگفته نماند همین ساکنین اندک جزیره، علاقه خیلی خاصی به این موجودات دوست داشتنی دارند و برای آنها، هرروزه غذا آماده می کنند.

همچنین کاملا مراقب هستند، حیواناتی که برای خرگوش های دوست داشتنی، خطر محسوب می شوند را ازین جزیره دور کنند.

جالب اینکه..

روایتی هم وجود دارد در مورد اینکه پس از جنگ جهانی دوم، قصد بر این بود که این خرگوش های آزمایش شده را از بین ببرند تا در آینده،  هرگز از تولیدات و آزمایشهای انجام شده بویی برده نشود، ولی با پی بردن نسل  جوان ساکن این جزیره و فراری دادن خرگوش ها، داستان آنگونه که قرار بود، به پایان نرسید.

رابطه این صاحبخونه های کوچک با میهمانان

 

برعکس رسم همه مهمانی های تمام نقاط دنیا، در جزیره مورد بحث ما، این صاحبخانه است که از مهمان خود، توقع پذیرایی دارد...

حالا می شه به خوبی فهمید که چرا برای این کوچولوهای ناقلا، جزیره یک بهشته...

 

این خرگوشها، گرچه وحشی هستند، اما به انسان ها عادت دارند و برای گرفتن غذا از گردشگرها، به راحتی به آنها نزدیک شده و از سر و کولشان بالا می روند... مطمئن باشید که تا به نتیجه مطلوب هم نرسند، این روند، ادامه دارد...

بیشتر بدانید...

در فصل زمستان که پیدا کردن غذای طبیعی برای خرگوشهای بازیگوش سخت می شود، معاشرتشان با انسانها بیشتر به چشم می خورد.

پس از پخش خبر وجود چنین جزیره ای در اینترنت و همچنین اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، دوست داران حیوانات که تازه ازین قضیه مطلع شده بودند، سفر به این جزیره به عنوان تجربه ای بکر را آغاز کردند.

آیا سابقه نظامی این جزیره، در معرفی آن به عنوان یک مکان گردشگری، تأثیری داشت؟

 

کاملا واضح است که دلیل شهرت این جزیره به عنوان یک مکان گردشگری، نه بخاطر سابقه نظامی تاریک آن که طبیعت زیبای آن و همینطور این موجودات دوست داشتنی هستند.

چرا که جنگ و تمامی مقولات مربوط به آن، جز یادآوری اندوه برای گردشگران، فایده دیگری ندارد. درحالیکه وقت گذراندن با این خرگوش های بازیگوش، برای مدتی آدم را از فکر و خیالهای ناراحت کننده و گرفتاریهای روزمره دور می کند.

 

ولی با این حال نمی توان منکر این قضیه شد که از آن دوره تاریک، یادگارهایی فراموش نشدنی برجای مانده که از جمله آنها می توان به موزه گاز سمی اشاره کرد.

 

اکثر گردشگران این جزیره را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند که از نیروگاه برق، موزه گاز سمی، ساختمانها و البته به طور ویژه از خرگوش های قصه ما بازدید می کنند.

نکته ها..

خب... این هم یه گشت کوچولو در جزیره خرگوش های دوست داشتنی...این مهمون های صاحبخونه نمای بانمک

 

فقط تا یادم نرفته، این رو هم بگم که اگه خواستید به این جزیره سفر کنید، حواستون باشه که حتما باید به مقررات اونجا پایبند باشید... از مهمترینش هم اینه که تمام دورریختنی ها رو در کیسه ای بریزید و به محل های خاصی که براشون در نظر گرفته شده، ببرید.

ته سیگارهاتون رو هم برروی زمین نیندازید!... هرچند لازم به گفتن نیست که اصولا بهتره سیگار نکشید!!!

با رعایت نکردن این قانون، ممکنه در ازای یک لحظه غفلت شما، خرگوش های شیطون و بازیگوش قصه ما، اونها رو بجای خوراکی اشتباه بگیرن و بعد از خوردنشون، هرگز نمی تونید بابت اینکه باعث از بین رفتن این موجود دوست داشتنی و معصوم شدید، خودتون رو ببخشید...

اطلاعات عمومی جزیره

 

آدرس : جزیره اوکونوشیما که به جزیره خرگوش ها معروف است، جزیره کوچکی است وسط آب، با فاصله چند مایلی تا شهر "تاکه هارا" در استان هیروشیمای ژاپن

Address:  Ōkunoshima is a small island located in the Inland Sea of Japan in the city of Takehara, Hiroshima Prefecture

دو ویدیو جذاب دیگه از اوکونوشیما :

به امید روزهایی سرشار از سلامت، آرامش و جیب پر پول… سرشار از سفرهای پر ماجرا، برای شما ماجراجویان عزیز

 

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

شهریار

سلام، من تازه با سایتتون آشنا شدم، مطالب سایتتون فوق العاده س، بی نهایت ممنون و متشکر...!

انتشار:18 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

معروف دلوشی

خانم چینی چیان کارناوال بسیار عالی بود

انتشار:21 اردیبهشت 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امیر

مرسی جالب بود

انتشار:12 فروردین 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.