karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

04 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

صندلی الکترونیکی که در طی 66 سال 315 نفر را به کام مرگ فرستاد . مردی به همراه 2 مامور وارد اُتاق می شد ، او را به صندلی می بستند و سپس مرد خود را تنها در اُتاقی تقریبا تاریک می دید .

روی سرش کلاهی فلزی می گذاشتند و سپس برق قوی از سر او به بقیه ی نقاط بدنش انتقال می یافت و او می مرد .

این روش اعدام امروزه مورد استفاده قرار نمی گیرد و غیر قانونی می باشد . 

همراه کارناوال باشید تا داستان یکی از این صندلی های اعدام را بشنویم .

صندلی برق the old sparky

صندلی الکتریکی ، قدیمی اما سرزنده

مراسمی در شهر #اوهایو برگزار شد و در این مراسم تعدادی از اشیای تاریخی به نمایش معرض نمایش گذاشته شد . اشیایی که نمی شود آن ها را در دنیای امروزی یافت و نشان دهنده ی گذشته ای ترسناک و تلخ هستند . 

تاریخ همیشه زیبا نیست . 

شما می توانید به موضوعات تاریخی بپردازید که به هیچ عنوان شیرین و زیبا نیستند بلکه سرشار از تاریکی و نفرت هستند و می توانند ذهن شما را درگیر زشتی کنند . در ادامه ذهن های ما به همین شکل در می آید . سخن خواهیم گفت از گذشته ای تاریک و ترسناک یک صندلی غیر عادی .

صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky

صندلی مرگ old sparky

در سال 1897 شیوه ی جدیدی در اعدام در این شهر مورد استفاده قرار گرفت و آن استفاده از صندلی الکترونیکی بوده است . زندانی هایی که به مرگ محکوم شده بودند مرگ را بر روی این صندلی می دیدند . 

زندان مرکزی شهر خانه ی این صندلی الکتریکی بود . زندانی که خودش هم در ترس از این صندلی می سوخت . این شیوه تا سال 1963 مورد استفاده قرار می گرفت . زندانی ها از این صندلی به شدت وحشت داشتند و هیچ کس دلش نمی خواست حتی برای یک لحظه نگاهش به این صندلی بیفتد . 

سال ها می گذشت و این صندلی افرادی را از بین می برد . 

در سال 2001 سیاست اعدام جدیدی در این شهر اجرا شد و آن استفاده از تزریق می باشد .

صندلی مرگ به آرامش رسید و به انبار های موزه ی شهر منتقل شد . 

صندلی برق the old sparky

نحوه ی کار کردن این صندلی الکتریکی

متهم به صندلی بسته می شد و کلاهی فلزی را بر روی سرش قرار می دادند . خانواده ی مقتول به همراه دیگر مقامات قضایی از پشت شیشه به قاتل نگاه می کردند . در بیشتر مواقع جوی حزن آلود فضا را اشغال می کرد . متهم گریه می کرد و طلب بخشش می کرد ولی کسی به فریاد هایش گوش نمی داد . 

مامور اعدام دسته ای را به سمت پایین می کشید و برق فشار قوی متهم را از پای در می آورد . 

برق ابتدا به سرش وارد می شد و تمام سلول ها را می سوزاند و مغز اعدامی از بین میرفت .

مرگی بسیار دردناک بود و قربانی بسیار زجر می کشید تا از دنیا برود .

صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky

چرا این صندلی به تاریخ پیوست ؟

با گذشت زمان و فشار سازمان های خصوصی و دولتی در رابطه با غیر انسانی بودن این نوع اعدام در سال 1963 استفاده از صندلی الکتریکی ممنوع اعلام شد و تا به امروز بطور کامل در هیچ کجای دنیا از این نوع اعدام استفاده نمی شود . 

وارد شدن جریان برق فشار قوی به بدن انسان بسیار درد آور است و مرگی کند را به همراه دارد . 

صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky

داستان هایی مرتبط با این صندلی

جیمی تامسون شخصی که مرتکب قتل 3 کودک شده بود از قربانیان این صندلی الکتریکی به حساب می آید . او بعد از 5 سال فرار از دست ماموران قانون در یک شب سرد زمستانی دستگیر شد و به زندان مرکزی منتقل شد . بعد از گذشت مراحل قانونی و برگزاری دادگاه وی به اعدام بوسیله ی صندلی الکتریکی محکوم شد و قرار بر این شد بعد از گذشت 3 ماه در زندان اعدام شود .

این 3 ماه می گذرد و روز اعدام فرا می رسد . 

خانواده های دختران به قتل رسیده پشت شیشه در انتظار جیمی هستند تا شاهد اعدام شدنش باشند . او را می آورند ، به صندلی می بندنش و کلاه فلزی را بر روی سرش قرار می دهند . 

بعد از گذشت دقایقی مامور اعدام اهرم جریان برق را پایین می کشد . زمانی که برق به جیمی می رسد ناگهان سرش آتش می گیرد و آرام آرام تمام وجودش را فرا می گیرد .

کسی نتوانست کاری کند چون برق در همه جای بدنش جریان داشت . جیمی سوخت تا مرد . 

صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky
صندلی برق the old sparky

فیلمی در رابطه با صندلی الکتریکی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این صندلی چیست ؟ دیدگاه خو را با ما به اشتراک بگذارید .

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کسی ک قاتل بچه ها باشه باید بدتر ازین بمیره

انتشار:15 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فقط میتونم بگم یا ابلفضل

انتشار:06 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خیلی ترسناکه

انتشار:22 اسفند 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.