karnaval.ir

نسیم حسین زاده نصرتی

انتشار

11 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

زندگی در کشوری آرام و به دور از هر گونه هیاهوی سیاسی ، اجتماعی و ... آروزی هر شخصی است. این که محل زندگی ات آرام و ب ثبات باشد شاید اولین معیار برای داشتن یک زندگی با کیفیت است. اما آیا می دانید صلح طلب ترین کشورهای جهان کدام ها هستند!

چندی پیش به با شادترین کشورهای دنیا و همچنین بهترین مقاصد برای مهاجرت و کار آشنا شدیم ، امروز می خواهیم بدانیم آرام ترین و صلح طلب ترین کشورها کدام ها هستند !

گزارش شاخص جهانی صلح  ( GPI ) از موسسه اقتصاد و صلح، سطح نسبی صلح را در 162 کشور نشان می دهد. آنها، کشورها را برمبنای 22 شاخص مختلف، از جمله سطح خشونت، جرم، روابط با کشورهای همسایه، نبود جنگ، مشارکت در صلح ملل متحد، حفظ ماموریت، مدرسه سازی و غیره، رتبه بندی کرده اند.

مقیاس شاخص پایین صلح جهانی، #صلح طلب ترین کشورها را نشان می دهد. 

با کارناوال همراه باشید تا لیستی از 10 تایی را مرور کنیم و در نهایت با صلح طلب ترین کشور در دنیا آشنا شویم.

 

آرام ترین www.karnaval.ir0

10- جمهوری چک | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.341

جمهوری چک، کشوری کوچک و محصور در خشکی اروپا است. با اتریش، آلمان، اسلوواکی و لهستان مرز مشترک دارد. گردشگری، صنعت اصلی این کشور است . پراگ، پایتخت زیبای جمهوری چک، یکی از پربازدیدکننده ترین شهرهای اروپا است. اگر برای بازدید از جمهوری چک برنامه ریزی می کنید نباید نگران خشونت یا سرقت باشید،. بخاطر اینکه نرخ جرم در این کشور بسیار پایین است. همچنین، خدمات فوریتی مناسبی برای اطمینان از امنیت خارجیان وجود دارد.

به دلیل مهاجرت عظیم خارجیان، جمهوری چک جمعیت گوناگونی دارد. در نتیجه، می توانید مجموعه وسیعی از رستوران ها را در سراسر این کشور ببینید. سیستم حمل و نقل عمومی ارزان و ایمن در جمهوری چک نیز به شما لذت سفر در سراسر این کشور را ارائه می کند.

این کشور کوچک ب مقیاس شاخص صلح جهانی 1.341 دهمین کشور صلح طلب دنیا است.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول : کرونا

زبان : چک

آب و هوا : تابستان گرم و زمستان سرد.

کشورهای صلح طلب دنیا

9- استرالیا | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.329

استرالیا نهمین کشور صلح طلب دنیا ، سرزمین فرصتها است. آب و هوای خوب و زیرساختهای عالی دارد، از نظر سیستم آموزش و عجایب طبیعی از بهترین های جهان به حساب می آید.

نرخ سرقت، تجاوز جنسی و قتل در استرالیا بسیار پایین است. بنابراین می‌توانید در سراسر این کشور بدون هیچگونه ترسی گردش کنید. از آنجایی که استرالیا از جمعیت چند ملیتی برخوردار است، هیچ فرد خارجی در این کشور احساس غریبگی نمی کند.

استرالیا، مقصد کاملی برای جستجو کنندگان کار، دانشجویان و گردشگران است. این کشور که اقتصاد قدرتمندی دارد، فرصتهای شغلی بسیاری را ارائه می کند. استرالیا یکی از کشورهایی است که کمترین میزان فساد را دارد. علاوه بر کلیه این موارد، استرالیا نیز فارغ از آلودگی بوده و کیفیت آب بسیار خوبی دارد.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول :. دلار استرالیا

زبان : انگلیسی

آب و هوا :  استوایی – گرمسیری و نیمه گرمسیری 

کشورهای صلح طلب دنیا

8-  ژاپن | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.322

ژاپن که از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته است  بخاطر حفظ صلح در جامعه شهرت دارد با مقیاس شاخص صلح جهانی 1.322 هشتمین کشور صلح طلب دنیا است. نرخ جرم‌ های خشونت آمیز و قتل در این کشور بسیار پایین است. ژاپن ارتباط صمیمی با کشورهای همسایه دارد. این کشور، سومین اقتصاد بزرگ در جهان را با تولید ناخالص داخلی بالغ بر 5.960.180 (میلیون دلار آمریکا) را داراست.

همچنین، سیستم حمل و نقل بزرگی دارد. حمل و نقل مسافر در ژاپن، عمدتاٌ بر خطوط ریلی تکیه دارد. ترن های سریع در ژاپن می توانند حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت داشته باشند.  متوسط تاخیر زمانی ترنها در این کشور فقط 10 الی 16 ثانیه است.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول : ین

 زبان : ژاپنی

آب و هوا : معتدل

کشورهای صلح طلب دنیا

7- کانادا | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.287

دولت کانادا، امنیت شهروندان را بعنوان یکی از عوامل اصلی کشورشان در نظر می گیرد. این کشور، نرخ قتل و جنایت بسیار پایینی دارد. براساس گزارش OECD سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه ای ) ، کانادا از مقیاس رضایت از زندگی  7.6 از 10 برخوردار است.

کانادا یکی از کشورهای است که جمعیت تحصیل کرده ای در جهان دارد. درصد جمعیت تحصیل کرده این کشور 52.6% است. دولت ، مجازات اعدام را در سال 1976 منع کرده است. نرخ بیکاری در کانادا نیز بسیار پایین بوده و فقط به میزان 6.6% است.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول : دلار کانادا  

زبان : انگلیسی و فرانوسوی  

آب و هوا :  سرد قطبی

کشورهای صلح طلب دنیا

6- فنلاند | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.277

فنلاند، کمترین میزان فساد را در جهان دارد. چهارچوب قوی قانونی در این کشور، دولت را پاسخگو و آزاد نگه می دارد. نیروی نظامی فنلاند، فقط در ماموریت های صلح جویانه ی سازمان ملل شرکت می کند.

فنلاند، در سطح بالای تحصیلات و برابری جنسیتی رتبه بندی شده است. فنلاند برای هیچ سطحی از آموزش، پول نمی خواهد. همچنین، مردم فنلاند در مطالعه، ریاضیات و علوم مجریان سطح بالایی هستند. فنلاند نرخ مرگ و میر مادر بسیار پایینی دارد.

تمام این معیارها و همچنین دارابودن مقیاس شاخص صلح جهانی 1.277 سبب شده تا این کشور ششمین کشور صلح طلب دنیا باشد.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول : یورو

زبان : فنلاندی ، سوئدی

آب و هوا : تابستان گرم و زمستان سرد

کشورهای صلح طلب دنیا فنلاند

5- سوئیس | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.275

شهرهای تمیز، نرخ پایین جرم و کیفیت بالای مواد غذایی، سوئیس را به یکی از خوشبخت ترین کشورها برای زندگی تبدیل کرده است. سوئیس، از سیستم آموزشی و مراقب های بهداشتی عالی برخوردار است. این امر، فرصت های ناتوانی را کاهش داده و استعداد و بهره وری را بهبود بخشیده است. نرخ دستمزد در این کشور بالا بوده و نرخ مالیات نسبتاٌ پایین است.

همچنین، سوئیس یکی از بهشت های مالیاتی و یکی از سبزترین کشورهای جهان است. معمولاٌ منابع انرژی تجدید شدنی و محصولات اقتصادی – تعاونی را ترجیح می دهد. 

این ها دلایلی هستند که سوئیس را با مقیاس شاخص صلح جهانی  1.275 به پنجمین کشور صلح طلب دنیا تبدیل کرده است.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول :. فرانک سوئیس  

زبان : آلمانی ، ایتالیایی و فرانسوی   

آب و هوا :  کوهستانی

کشورهای صلح طلب دنیا سوئیس

4-  نیوزیلند | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.221

نیوزیلند ، توسعه و پیشرفت اجتماعی واقعی ، حبس پایین و روابط دوستانه با کشورهای همسایه را دارا است. سیستم قضایی مستقل و نیروی متعهد پلیس در این کشور وجود دارد. این کشور امن، سیستم آموزشی در سطح جهانی و مراقبت های بهداشتی پیشرفته را نیز ارائه می کند. سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان یا با هزینه کم دولتی در صورت بیماری یا بیکاری در این کشور ارائه می شوند.

اطلاعات تکمیلی

واحد پول : دلار نیوزیلند

زبان : انگلیسی ، مائوری

آب و هوا : متعدل مایل به سرد.

کشورهای صلح طلب دنیا زلاندنو

3- اتریش | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.198

و اما سومین کشور صلح طلب دنیا ، اتریش است.

این کشور اروپایی مکانی عالی برای زندگی است چرا که نرخ جرم و قتل پایینی دارد. از قانون دوچرخه سواری برای محافظت از محیط زیست برخوردار است. اتریش با سرانه جزئی تولید ناخالص داخلی یکی از غنی ترین کشورهای جهان است. همچنین، این کشور از استاندارد بالای زندگی و سیستم های حمل و نقل بزرگی برخوردار است.

 زیبایی و معماری تاریخی اتریش میلیونها گردشگر را هر ساله به خود جذب می کند. 

اتریش با مقیاس شاخص صلح جهانی 1.198 سومین کشور صلح طلب و آرام دنیا است ، از هیاهوهای سیاسی به دور است و زندگی آرامی را به ساکنانش هدیه می کند.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول :. یورو 

زبان : آلمانی ، اسلوونیایی ، کرواتی و مجاری

آب و هوا :  معتدل

صلح طلب ترین کشورهای دنیا اتریش

2- دانمارک | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.150

دانمارک کمترین میزان فساد را داشته و خوشبخت ترین کشور جهان است. نرخ بالای باسوادی، سیستم های پیشرفته مراقبت های بهداشتی، استاندارد بالای زندگی و کامیابی، دانمارک را به کشوری استثنایی برای زندگی تبدیل کرده است.

این کشور اروپای شمالی نیز در میان کشورهای برجسته از نظر برابری جنسیتی رتبه بندی شده است. این امر، حضور قوی زنان در سیاست، بهداشت و آموزش در دانمارک را نشان می دهد.  همچنین، سطح بالای رفاه اجتماعی در این کشور تحصیلات و مراقبتهای بهداشتی رایگان را وعده می دهد. این امر به مردم دانمارک کمک می کند تا به دلیل وضع مالیات بالا در کشور، توازن کار-زندگی را به دست بیاورند.

ساکنان کپنهاگ ( پرجمعیت ترین شهر دانمارک ) ، برای رسیدن به مدرسه یا محل کار، ترجیح می‌دهند دوچرخه سواری یا پیاده روی کنند. این امر باعث می شود که این شهر تا سال 2025 از کربن پاک شود.

تمام این ها کافی است تا دانمارک با مقیاس شاخص صلح جهانی  1.150 دومین کشور صلح طلب در دنیا باشد.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول : کرون دانمارک 

زبان : دانمارکی ، آلمانی ، فاروئی و گرینلندی 

آب و هوا :  معتدل و مرطوب

آرام ترین کشورهای دنیا دانمارک

1- ایسلند | مقیاس شاخص صلح جهانی : 1.148

ایسلند، صلح‌طلب ترین کشور دنیا است.مقیاس شاخص صلح جهانی در این کشور  1.148 است و نشان از آرامش حاکی بر این کشور دارد.

این کشور از سطح بالای دموکراسی، برابری جنسیتی و مدت حبس پایین برخوردار است. همچنین، نرخ باسوادی 99 درصدی در این کشور وجود دارد و برای تحصیلات، هزینه شهریه وجود ندارد.

همچنین، مردم ایسلند یکی از آگاه ترین مردمان در جهان هستند. ایسلند در زمینه مطالعه، باسوادی و انتشارات کتاب در سطح بالایی رتبه بندی شده‌اند. این کشور اولین کشور اروپایی است که یک رئیس جمهور زن را انتخاب نموده است .

با تمام این تفاسیر شاید ایسلند بهترین مقصد برای کسانی باشد که به دنبال زندگی آرام و با کیفیت هستند ، زندگی در کشوری که در کنار تمام زیبایی های طبیعی ، سطح بالای کیفیت زندگی ، آرام است و از ناآرامی و هیاهو به دور است و ثبات دارد.

اطلاعات تکمیلی 

واحد پول :. کرون ایسلند

زبان : ایسلندی

آب و هوا :  سرد قطبی

صلحطلب ترین کشور دنیا

دوستان عزیز کارناوالی

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت، این فرم کارناوال را تکمیل کنید.

مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی می کنند و با شما تماس می گیرند. 

فرم مشاوره مهاجرت

آیا این مطلب مفید بود؟

20 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

کشور عزیزم ایران جزو پر افتخاترین مردم از نظر اخلاق رفتار وآدمیت هستش وباعث افتخار استش اکه بیگا نگان بزارن

انتشار:06 تیر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ابراهیم

با سلام 
سپاس از سایت شما 
بسیار عالی هستند 
مخصوصا 4تای اولی

انتشار:07 شهریور 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مهران احمدی

سلام خسته نباشید به نظر من صلح‌طلب‌ترین کشور سوئیس و سوئد و دانمارک و نروژ و فنلاند است مردمانی زیبا و ارام و منطقی و بامحبت و دلسوز و خوش قلب و انسان دوست که از همه نظر پرفکتند.

رافیع

چرا اینقدر و و و و و ؟

04 اردیبهشت 1397

انتشار:20 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.