karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دریاچه فیوا نپال

در قاره ی آسیا مکان های طبیعی زیادی برای بازدید و گشت و گذار وجود دارد؛ جاهایی که نامشان همیشه در فهرست پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری در دنیا دیده می شود. هر یک از کشورهای این قاره، دیدنی هایی را در دل خود دارند که تا نروی و از نزدیک آن ها را نبینی، نمی توانی زیبایی آن ها را درک کنی. یکی از این کشورها نپال است؛ کشوری که دقیقا در ضلع شمالی هندوستان قرار دارد و توانسته به خوبی گردشگران را به سمت خود بکشاند. نپال میزبان یک دریاچه زیبا با نام فیوا ( Phewa ) است که بازدید از آن خیلی ها را راهی سفر به این سرزمین می کند.

دریاچه ی فیوا دومین دریاچه ی بزرگ در این سرزمین می باشد و آن قدر زیبا و دوست داشتنی است که هر مسافری علاقمند می شود بارها و بارها به دیدارش برود، فیوا آب شیرین دارد و در دره ای فوق العاده تماشایی قرار گرفته و منظره ای شگرف را به وجود آورده است.

انواع امکانات رفاهی و تفریحی در اطراف این دریاچه برای بازدیدکنندگان فراهم شده تا سفر به نپال را فراموش نشدنی تر کنند. نپال طبیعت بکری دارد و هر نقطه اش دیدنی است اما دریاچه ی فیوا باعث شده که سالانه افراد زیادی به نپال رهسپار شوند و نام این سرزمین را به عنوان یکی از زیباترین کشورهای آسیایی بر زبان ها بیندازند.

با کلیک روی لینک زیر می توانید تصاویر بیشتری از کشور محشر نپال را تماشا کنید:

سفر به نپال ; همراه با دوربین هوانگ جیانگ

اگر شما هم کنجاو شده اید که این دریاچه ی مشهور و پر طرفدار را از نزدیک ببینید با کارناوال همراه شوید تا به کنار فیوا برویم.

دریاچه فیوا
دریاچه فیوا

چرا دریاچه فیوا؟


- از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در قاره ی آسیاست.

- چشم اندازی باورنکردنی دارد.

- انواع امکانات برای راحتی مسافران در اطراف آن مهیا است.

دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال

نگاهی به دریاچه فیوا | Phewa Lake

قدم زدن در کنار آب زلال و زمردی رنگ دریاچه هنگامی که نسیم خنک شروع به وزیدن می کند، می تواند به راحتی همه ی خستگی های زندگی روزانه را از بین ببرد و دوباره سرزنده و شادمان کند. منظره ی کوه آناپورنا ( Annapurna ) همانند آینه در دریاچه منعکس می شود و می توان ساعت ها به فیوا خیره، و در میان رویا، افسانه و واقعیت گم شد.

اگر کمی از سرزمینمان ایران دور شویم و به آسیای شرقی برویم، در همسایگی کشور پهناور هند، نپال قرار دارد، جایی که زادگاه دریاچه ی فیوا است و با نام لیک ساید ( the Lakeside ) هم از آن یاد می شود. برای دیدن این پدیده ی طبیعی چشم نواز باید به شهرستان پخارا ( Pokhara ) برویم؛ جایی که تا چشم کار می کند تپه و دره های بی شماری دیده می شود؛ بخارا در حقیقت دره ای طبیعی و از زیباترین مناطق نپال می باشد و در 200 کیلومتری غرب شهر کاتماندو ( پایتخت نپال ) قرار گرفته است.

دریاچه ی فیوا در ارتفاع 742 متری از سطح زمین و در میان دره های پخارا به وجود آمده و به دلیل آب شیرینش بسیار مورد توجه است. فیوا وسعت زیادی دارد و حدودا در 5.23 کیلومتر مربع گسترده شده و 8 الی 24 متر هم عمق دارد و می تواند 43،000،000 لیتر آب را در خود نگه دارد. وجود چنین پدیده ی خارق العاده ای در میان تپه های سرسبز دلیل اصلی شهرت این دریاچه است، به همین خاطر از دیدنی ترین مناطق دریاچه جنگل های اطراف آن می باشد که با درختان سرسبز و انبوه اطرافش منظره ای فوق العاده خلق نموده است.

گفتنی است که فیوا دومین دریاچه ی بزرگ در کشور نپال محسوب می شود و بزرگترین دریاچه ی موجود در این کشور رارا ( Rara ) نام دارد که حتما در آینده از آن هم دیدن خواهیم کرد.

در نزدیکی دریاچه فیوا دو معبد به نام های ( the Tal Barahi ) و ( Baidam ) هم ساخته اند که در سفرتان برای دیدن فیوا می توانید آن ها را هم از نزدیک ببینید. در ادامه به تفریحات و فعالیت هایی که می توانید در کنار این دریاچه انجام دهید خواهیم پرداخت.

دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال

دریاچه زیبای فیوا را در ویدئو تماشا کنید

 

تفریحاتی که در دریاچه فیوا می توانید انجام دهید

وجود دریاچه ی آب شیرین فیوا کمک اقتصادی فراوانی به شهرستان پخارا کرده است. علاوه بر استفاده از آب آن برای تولید برق و تامین آب آشامیدنی شهرستان پخارا، صنعت گردشگری هم رونق زیادی در این ناحیه پیدا کرده است. در اینجا می خواهیم با تفریحاتی که گردشگران در کنار دریاچه ی فیوا می توانند انجام دهند آشنا شویم.

1- قایق سواری

پارو زدن در دریاچه ی فیوا از جذاب ترین تفریحات در نزد گردشگران است، دور تا دور این دریاچه قایق هایی رنگین و زیبا وجود دارند که با پرداخت هزینه ای کم می توانید آن ها را برای مدتی اجاره کرده و در میان آب های زلال به سوی آرامش و زیبایی ها بروید.

به طور کلی قایقرانی در نپال از لذتبخش ترین و معمولترین تفریحات است و قطعا در فیوا هم بساط انواع قایقرانی ها به راه است. شما می توانید بین قایق بادی، پدالی و پارویی انتخاب کنید و ساعاتی را در میان آب ها و در کنار تپه های جنگلی سپری نمایید.

توصیه می کنیم قایق سواری در هنگام غروب آفتاب در دریاچه ی پخارا را از دست ندهید زیرا نور نارنجی رنگ خورشید کاملا در آب دریاچه منعکس می شود و چهره ای رویایی به فیوا می بخشد.

هزینه:

هزینه ی یک ساعت قایق سواری در دریاچه فیوا حدودا 400 ( حدود 19 هزار تومان ) الی 500 ( 24 هزار تومان ) روپیه می باشد و شما ملزم به پرداخت 20 روپیه ( حدود هزار تومان ) هم برای دریافت جلیقه ی نجات می باشید.

دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال

2- ماهیگیری

امکان ماهیگیری هم در دریاچه ی فیوا وجود دارد، به دلیل وجود آب شیرین در این دریاچه ماهی هایی با گوشت لذیذ در آن زیاد هستند و گردشگران می توانند با آرامش به صید ماهی بپردازند.

اغلب گردشگران از هنگام صبح به دریاچه می روند و صبحانه را در همین مکان میل می کننند و سپس یک روز کامل را به طبیعت گردی، قایق سواری و ماهیگیری در دریاچه می پردازند.

دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال

ماهیگیری در کنار دریاچه فیوا را با ویدیو تجربه کنید

 

3- بازدید از معبد

در میان دریاچه ی فیوا خشکی نسبتا کوچکی وجود دارد که بر روی آن معبدی به نام ( Tal Barahi Temple ) ساخته شده است. گردشگران علاقه دارند که با قایق خودشان به سوی این معبد بروند از آن دیدن نمایند. بازدید از این معبد هم یکی از محبوب ترین فعالیت ها در دریاچه فیواست.

معبد نپال
معبد نپال

4- پاراگلایدر سواری

علاقمندان می توانند از روی تپه های اطراف دریاچه ی فیوا پاراگلایدر سواری کنند و از نمای بالا و در آسمان ها شاهد زیبایی های سرشار دریاچه فیوا باشند. اگر اهل هیجان و کسب تجربیات جدید هستید پاراگلایدر می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای شما باشد.

هزینه:

نرخ پاراگلایدر در این ناحیه اصلا ثابت نیست اما به طور حدودی 135 دلار ( 435 هزار تومان ) می باشد که شامل بیمه و خدمات جانبی نیز هست.

پاراگلایدر سواری نپال
پاراگلایدر سواری نپال

5- عکاسی

از جذاب ترین فعالیت ها در کنار این دریاچه ی زیبا عکاسی است که این روزها مورد علاقه ی اکثر توریست ها می باشد. غروب خورشد، مناظر سرسبز اطراف، قایق های رنگارنگ میان آب، حضور توریست ها و... همه و همه از سوژه های جالب برای عکاسی در اطراف دریاچه ی فیواست که ساعت ها بازدیدکنندگان را به خود مشغول می کنند.

دریاچه فیوا
دریاچه فیوا نپال

6- پیاده روی و دوچرخه سواری

پیاده روی در کنار دریاچه ی دیدنی فیوا و فضای آرامش بخش اطراف آن تفریحی بسیار عالی و محبوب فیواست. شما می توانید حتی در تپه های اطراف دریاچه هم دوچرخه سواری کنید تا به قول معروف هم فال باشد و هم تماشا، هم ورزش کنید و هم از طبیعت لذت ببرید.

دریاچه فیوا
دریاچه فیوا
دریاچه فیوا

7- خرید از مغازه های صنایع دستی

به دلیل ازدیاد توریست ها در اطراف دریاچه ی فیوا چندین مغازه برای خرید سوغات و صنایع دستی راه اندازی شده که شما می توانید در کنار طبیعت گردی، از این مغازه ها سوغات و صنایع دستی بخرید و یادگاری از سفرتان با خود ببرید.

همچنین برخی از این فروشگاه ها کتاب هم می فروشند و می توانید با خرید کتاب های راهنما از آنها بیشتر، با دیدنی ها و جذابیت های موجود در کشور نپال آشنا شوید. این فروشگاه ها بیشتر در سمت شرقی دریاچه قرار دارند که به محله ی آن ها بایدام ( Baidam ) می گویند.

دریاچه فیوا  نپال
دریاچه فیوا  نپال

گردشگران در دریاچه فیوا

همانطور که متوجه شدید دریاچه فیوا یکی از توریستی ترین مناطق طبیعی در آسیا می باشد، از همه ی نقاط دنیا به سوی این دریاچه می آیند تا در آب آن شنا کنند و یا از طبیعت زیبای اطراف فیوا لذت ببرند. به طور کلی پخارا یکی از برترین مناطق تفریحی برای توریست ها در نپال می باشد بنابراین حتی اگر قصد سفرتان به نپال تجارت یا هر چیز دیگری است باز هم می توانید در پخارا اقامت کنید و از زیبایی های این ناحیه بهره مند شوید.

فرامش نکنید که شنا و قایق سواری از محبوب ترین تفریحات در اطراف دریاچه فیوا است، آن ها را از دست ندهید.

دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال
دریاچه فیوا نپال

کجا بمونیم؟

برای داشتن تفریحی کامل و به یادماندنی باید حد اقل یک روز را برای گشت و گذار در کنار دریاچه ی فیوا در نظر داشته باشید به همین منظور لازم است که از ابتدا به فکر جایی مناسب برای گذران شب باشید.

در ابتدا باید بدانید که هیچ محدودیتی برای برپایی کمپ و گذراندن شب در چادر و کیسه خواب ندارید اما کمپ کردن در اطراف این دریاچه کار رایجی نیست به دلیل آن که هتل های گوناگونی در اطراف این دریاچه ی زیبا وجود دارند. در این قسمت به معرفی برخی از بهترین هتل های نزدیک به دریاچه ی فیوا می پردازیم.

هتل دایاترا | Da Yatra Courtyard Hotel & Resort: چهار ستاره.

هزینه ی یک شب اقامت: از 130 دلار ( حدود 400 هزار تومان ) به بالا 

* اقامتگاه بیشنو | Bishnu Homestay: 2 و نیم ستاره.

هزینه یک شب اقامت: از 30 دلار ( 100 هزار تومان ) به بالا 

* هتل باترفلای لاگج | Butterfly Lodge: 2 و نیم ستاره

هزینه ی یک شب اقامت: 21 دلار ( 67 هزار تومان ) به بالا

* هتل فیرمونت | Fairmount Hotel: 3 ستاره

هزینه ی یک شب اقامت: 20 دلار ( 64 هزار تومان ) به بالا

برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر هتل های این ناحیه می توانید از لینک مقابل دیدن نمایید: لینک

هتل دایاترا

هتل دایاترا

هتل باترفلای لاگج

هتل باترفلای لاگج

چی بخوریم؟

بیش از 50 رستوران در اطراف دریاچه ی فیوا وجود دارند که 10 مورد از آن ها به عنوان بهترین رستوران های اطراف این دریاچه توسط وبسایت جهانی تریپ ادوایزر معرفی شده اند که به شرح زیر هستند:

* رستوران دنس مون | Moondance Restaurant: غذاهای آسیایی، اروپایی، هندی، گیاهخواری

متوسط قیمت: 2 تا 35 دلار ( 7 تا 112 هزار تومان )

* رستوران موتوز | Mo2's: غذاهای آسیایی، تبتی، نپالی، هندی، گیاهخواری

متوسط قیمت: 4 دلار  ( 13 هزار تومان )

* رستوران بیانجان | Byanjan: بین المللی، آسیایی، نپال، گیاهخوری

متوسط قیمت: 3 تا 6 دلار ( 10 تا 20 هزار تومان )

* رستوران پیتزا گاد فادر | Godfather's Pizzeria: ایتالیایی، پیتزا، گیاهخواری

متوسط قیمت: مناسب

برای آشنا شدن بیشتر با دیگر رستوران های اطراف دریاچه ی فیوا به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک 

رستوران دنس مون

رستوران نپال
رستوران نپال

دسترسی و هزینه

 گردشگران توسط تورهای خارجی به بازدید از دریاچه ی فیوا می روند، تورهای گردشگری این ناحیه به این صورت هستند که شما یکبار هزینه پرداخت می کنید اما خدماتی مثل اقامت، رفت و آمد به دریاچه و یک راهنمای ماهر در اختیار شما قرار می گیرد. اما باید توجه داشته باشید که هزینه های غذا و نوشیدنی، ویزا، بیمه ی مسافرتی و تفریحات جانبی مثل قایق سواری به صورت جداگانه محاسبه می شود.

تورهای گردشگری در این ناحیه هزینه های گوناگونی دارند و بنابراین که چه نوع اقامتگاهی را انتخاب کنید و یا تورتان را از کجا تهیه نمایید متغییر هستند اما به صورت کلی هزینه ی این تورها از 75 دلار ( 250 هزار تومان ) شروع می شود.

اگر بخواهید به صورت انفرادی و بدون خرید تور ردشگری به دریاچه ی فیوا برسید باید بدانید که برای رسیدن به این دریاچه باید از اتومبیل خصوصی، کرایه ای یا تاکسی های بین راهی استفاده نمایید. اگر شخصا اتومبیل می برید یا کرایه می کنید به شما پلاک هایی به رنگ سبز داده می شود که نشان دهنده ی توریست بودن شماست و شما دارای اولویت حرکت نسبت به ساکنان می باشید. توصیه می کنیم اگز تنها سفر می کنید حتما از یک راهنمای حاذق محلی استفاده نمایید.

از طریق آدرس مندرج در زیر و نقشه کارناوال هم می توانید مقصد را آسان تر پیدا کنید.

آدرس: نپال، پخارا، دریاچه فیوا.

.Address: Phewa Lake, Pokhara 33700, Nepal

دریاچه فیوا را روی نقشه کارناوال بیابید

توصیه کارناوال

برای سفرتان به نپال و دیدار دریاچه ی فیوا چند توصیه ی کاربردی برایتان داریم:

- از قبل محل اقامتتان را انتخاب و رزرو کنید و پیشنهاد می کنیم که هتلی نزدیک به دریاچه انتخاب کنید تا بتوانید از سرویس بهداشتی آن در مواقع مورد نیاز استفاده کنید.

- حتما بیمه ی مسافر را تهیه کنید زیرا امکان ابتلا به بیماری در ارتفاعات بیشتر است بخصوص اگر قصد کوهنوردی و پیاده روی هم دارید بیمه را فراموش نکنید.

- غذاهایی که در کشور نپال سرو می شوند تنوع بسیار بالایی دارند سعی کنید حتما از غذاهای محلی نپال بچشید.

- همیشه ایمنی را رعایت کنید و خوب همه ی جوانب فعالیتی که قصد انجامش را دارید بسنجید و از قبل در صدد تهیه ی وسایل و تجهیزات مورد نیازش باشید.

- سعی کنید مسئولانه سفر کنید و طبیعت و مردمان شهر و کشور مقصدتان احترام گذارید، می توانید با مطالعه ی لینک زیر با روش های مسئولانه سفر کردن آشنا شوید:

راهکارهایی برای سفر مسئولانه | تجربه ای از نوع اکوتوریسم

دریاچه فیوا
دریاچه فیوا

سخن آخر

سفر کردن به کشورهای آسیایی را ترجیه می دهید یا اروپایی و آمریکایی را؟

تا به حال به کدامیک از کشورهای آسیای شرقی سفر کرده اید؟

از نظر شما کدام شهر یا کشور برای مسافرت مناسب تر است؟

آیا دوست دارید دریاچه ی فیوا را از نزدیک ببینید؟

منتظر نظرات و دیدگاه های شما خوبان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.