karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

02 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر کسی از شما بپرسد، چند نمونه از زیباترین پرنده های جهان را نام ببر چه پاسخی دارید؟

قطعا با کمی مکث متوجه خواهید شد که سوال سختی از شما پرسیده اند؛ زیرا انتخاب زیباترین پرنده از میان چندین نوع پرنده زیبا در جهان کار آسانی نیست.

در این مطلب ما قصد داریم، چند نمونه از زیباترین پرنده ها را که معیارهایی برترنسبت به دیگر گونه ها دارند، به شما معرفی نماییم.

به صورت کلی در سطح جهان 10،000 گونه از پرندگان  وجود دارد و قطعا 10 گونه ای که ما در این مطلب معرفی خواهیم کرد شامل همه پرندگان زیبا نخواهد شد؛ اما موضوع جالب این است که اغلب زیباترین گونه های پرندگان ، نر هستند!

1) طوطی لوری | Lorievye parrots

در رنگ آمیزی بال های این گونه زیبا، تمام رنگ های رنگین کمان دیده می شود. زیستگاه آن اندونزی، استرلیا، و گینه نو می باشد. 

از آن جایی که در فصل بهار تعداد آنها کاهش می یابد، در کلینیک های دامپزشکی #استرالیا از آن ها نگهداری می شود.

طوطی لوری

2) دلیجه آمریکایی | American Kestrel

این #پرنده یکی از زیباترین و کوچک ترین پرنده های شکاری دنیا است و زیستگاه آن #کانادا و جزایر فالکلند است.

دلیجه آمریکایی

3) طوطی دریای اطلس | Atlantic Puffin

قسمت های شمالی #دریای اطلس متعلق به طوطی دریای اطلس است. این پرنده از نرم تنان دریایی تغذیه می کند و متاسفانه بسیاری از گونه های آن ها توسط انسان ها نابود شده است.

طوطی دریای اطلس

4) درنای تاجدار | Crowned Crane

درنای تاجدار هم یکی دیگر از زیباترین گونه های پرندگان به شمار می آید و زیستگاه آن قسمت های غربی و شرقی آفریقا است. این پرنده در هنگام جفت گیری حرکاتی زیبا و رقصی منحصر به فرد دارد که باعث متمایز شدن آن با گونه های دیگر می شود.

درنای تاجدار

5) کاردینال تاج قرمز | Red Cardinal

این گونه جذاب در جنوب شرقی #کانادا و شرق آمریکا و مکزیک یافت می شود. گونه نر دارای رنگ قرمز روشن و لکه هایی سیاه در صورت می باشد و گونه ماده از این پرنده دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز در بال ها و سینه  است.

کاردینال تاج قرمز

6) مرغ ماهیخوار |  Kingfisher

مرغ ماهیخوار گونه ای دیگر در لیست زیباترین پرندگان است. این پرنده به سختی دیده می شود زیرا علاقه مند به تنهایی است؛ حتی اگر هم بتوانید آن را ببینید سریعا پرواز کرده و از شما دور می شود. بر روی بال های آن نقطه هایی سفید رنگ وجود دارد که در تابش نور خورشید انعکاسی زیبا از آنها را می توان دید.

مرغ ماهیخوار

7) طوطی قرمز | Red Macaw

این گونه زیبا از دیر باز توسط سرخپوستان شکار می شده و از گوشت آن به عنوان  وعده های غذایی مصرف می کردند.

 بال های رنگی آن هم کاربرد تزیینی داشته است.

طوطی قرمز

8) اردک ماندارین |  Mandarin

این اردک  بر روی صخره ها و شاخه های درختان دیده می شود و از آن جایی که بسیار زیبا است گونه ای محافظت شده است که در پارک های ملی از آن مراقبت می شود.

اردک ماندارین

9) تاناجر بهشتی | Paradise tanager

زیستگاه این پرنده زیبا در شرق بولیوی، کلمبیا، گویان و #برزیل گزارش شده است. این پرنده زیبا ترکیب رنگی بسیار چشم نوازی دارد و می تواند در دسته زیباترین پرنده های جهان جای گیرد.

تاناجر بهشتی

10) طاووس | Peacock

طاووس تنها گونه ای است که توسط انسان ها اهلی شده است. این پرنده افسانه ای در داستان های بومی هندو ها از جمله کریشنا و رادها دیده می شود و جزء پرنده هایی است که هم مورد احترام شرقی ها و هم غربی هاست.

ویژگی منحصر به فرد این پرنده پرهای زیبای آن است که مانند چتری رنگین کمانی باز می شود، این چتر اغلب اوقات با دم آن اشتباه گرفته می شود.

طاووس

سخن کارناوال

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آتابابک

جل الخالق خداوندا به همه مومنین مرحمت بفرما و ما را نیز بر این جمع بیفزا.آمین

انتشار:03 خرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.