karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 مهر 1397

به روز رسانی

23 تیر 1399

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، علی جیرفتی، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در خبری اعلام کرد تا کمتر از یک ماه دیگر امکان رزرو آنلاین هتل های ایران در سایت های بین المللی به وجود خواهد آمد؛ کاری که به کمک سرمایه گذاری، ایجاد زیرساخت و تعامل با شرکت های خارجی ممکن می شود.

بر اساس گفته های علی جیرفتی، با توجه به صحبت ها و ارتباط های انجام شده با یکی از کانال های رزرواسیون و فروش هتل، قرار است هتل های ایران، کددار و پنل دار شوند و این کدها در اختیار سایت های فروش دنیا قرار بگیرند تا هر سایت فروش بتواند نام و اطلاعات هتل های ایران را در خود داشته باشد. پیوستن به سیستم های جهانی رزرواسیون هتل ها این امکان را برای هتل های ایران فراهم می کند تا ورود گردشگران انفرادی را به داخل کشور افزایش دهند؛ گردشگرانی که علاقه ای به سفر با تور ندارند و می خواهند به صورت مستقل به سفر بروند و محل اقامت شان را از قبل مشخص کنند. 

البته انجام این کار چالش های فراوانی دارد و هتلداران از این طریق نمی توانند هزینه اتاق ها و خدمات شان را با ارز خارجی دریافت کنند و واریزها به حساب هتل ها دیگر به صورت مستقیم انجام نمی شود. هر چند سیستم رزرو هتل به صورت آنلاین چند سال است که برای هتل های ایرانی انجام می شود و پیش از خارج شدن آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، امکان رزروهای هتل های ایران در برخی از سایت های بین المللی از جمله booking.com وجود داشت. 

با وجود این مشکلات اما باز هم برخی شرکت های داخلی تلاش دارند تا بتوانند به فرایند رزرواسیون آنلاین بین المللی بپیوندند. بر اساس سازوکاری که قرار است از سمت کارگزار خارجی اجرایی شود، گردشگر خارجی بالقوه می تواند از طریق یک سایت و به صورت آنلاین از قیمت و ظرفیت برخی هتل‌های ایران مطلع شود و بدون واسطه اتاق مدنظر خود را رزرو و به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت کند.

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.